tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
petr74km napisał:
kristian2 napisał:
záleží co od toho očekáváte a na jak dlouho , kolik lidí to má vozit.LPG bych se osobně vyhnul.fabia 1,4 by nestačila za ty koruny by byla i s pořádným servisem díky kterému by vydržela pokud vám to stačí? peugeot 307 1,6 i renault megane 1,6 i
Fabie by pravděpodobně stačila, i když jsem prostotorvě výraznější a občas bych rád vyjel i s rodinkou někam dál (manželka, dítě - obojí po jednom kuse). Jak moc by byla špatná volba benzínové octavie? Nejsem nějaký vyznavač škodovek a zejména octavií, ale při čtení inzerátů a chváli vlastníků nebo servisáků na octavky se zamýšlím proč zrovna ne octavku. Původně jsem vlastnil BMW e36 a následně e46 obě s pravým volantem, ale to už je pryč, bo v naší krásné zemi se dobře starat o rodinku a auto je nějak těžší než jsem očekával. Octavie by byla také tak náročná jak BMW?
Octavia (1 i 2) je děsivě předražené auto. Poměr cena / užitek je dle mého názoru jeden z nejhorších na trhu, tudíž pokud je jednou z podmínek nízká cena (a to 90 tis. je), hledal bych jinde. Vaše vysněná Octavia bude totiž za dané peníze mnohem "ojetější" než konkurenční volby = vyšší náklady na prvotní servis. Navíc ani pověstně spolehlivá a nenáročná 1,6 MPi po překročení 200 tis. km vyžaduje investice. Osobně bych hledal Focus 2, Megane 2, Mazdu 3, Golf, atd., a rozhodoval bych se nikoli podle modelu, ale podle reálného stavu konkrétního auta. Třeba se povede najít za rozumné peníze a v dobrém stavu i ta Octavia - ve sportce se prý dá také vyhrát
.
existuje jediné auto které je ještě předraženější než Oktávka-a to je Golf, kterého jsi neomylně doporučil. fakt borec
Když si porovnáš ceny Octavie a Golfu, zjistíš, že u auta stejného ročníku, motorizace a najetých km vychází levněji Golf. Ne o mnoho, ale vychází. Přitom nabízí o něco kvalitnější materiály a odhlučnění + v 90% případů má lepší výbavu. V minulosti platilo, že Golf je dražší než Octavia jako nový - ani to už dnes není pravda. Neříkám, že ojetý Golf je levný, ale pořád vychází jeho poměr ceny a užitku lépe než u tazatelem předvybrané Octavie. Proto jsem jej uvedl také jako alternativu. Nicméně zopakuji, že rozhodujícím faktorem výběru by měl být stav konkrétního auta a ne jeho značka.
naprostá většina Golfů je dovoz, většina Oktávek je tuzemských. co bude mít reálně najeto víc? co bude zachovalejší-Oktávka v kombíku která prošla rukama dvou či tří českých rodin nebo čtyřka Golfík po pěti teenagerech? navíc-tazatel Oktu nezmínil, to až já na jeho dotaz co se za 90k dá koupit. btw. oprava motoru Oct I 1.6 74kW s LPG-rozvody komplet, ventily, těsnění, překroužkování pístů, cena za díly do 5k, práce do 2k. a na 100tis. km je klid.
Neměl bys lidem radit v diskusích, když je sám ani pořádně nečteš - tazatel (petr74km) má v této diskusi víc příspěvků, nejen vstupní otázku, a tam Octavii přímo uvádí.
Prověřit si servisní historii jakéhokoli auta (a zvláště koncernového) je dnes hračka a kdo nezvládne ani to, může si za "pár korun" zaplatit třeba prověření Cebia. Proto je dost irelevantní, jestli je auto dovoz nebo není. Moje zkušenost naopak říká, že auta z Německa bývají i s vyšším kilometrovým proběhem v lepším stavu než auta s původem z ČR.
Jestli ti někdo udělá "rozvody komplet, ventily, těsnění, překroužkování pístů" do 2 tisíc za práci, tak je to buď totální lempl, příbuzný nebo extrémní filantrop. Ani ten materiál "do 5K" mi moc nesedí, i když se držím při zemi, vychází mi cena uvedeného materiálu na 7-7,5 tisíce (rozvody+pumpa, řemen agregátů, vodítka a těsnění ventilů, pístní kroužky, těsnění hlavy a víka ventilů - to nepočítám téměř jistou výměnu zdvihátek ventilů a nové šrouby hlavy-ty lemplové nemění).