Koloss napisał:
A nevím, proč máte všichni potřebu jezdit 160 když dálniční limit je 130. Myslím si, že motor je naprosto v pohodě, pro tohle auto je to velmi dobrá výchozí jednotka. Pokud někde v konstrukci neudělali chybu, tak by mohl i sloužit poměrně dlouho.
KOLOSS: Limit? Co tím mysliš? Neznám! Limit je leda finanční, že na Panameru Turbo (zatím) nemám
Jezdím snad podle toho, abych nic nezpůsobil, vadil okolí co nejméně, splýval s provozem, nevytvářel konflikntní situace, cítěl se bezpečně atd. Tedy dle situace !!! Dálnice je prázdná (nikoho nebrzdím) a potřebuju jet na spotřebu - ok, poklidných 90. Spěchám ve městě kde to znám a opět tam nikdo není - ok hodně nad 200.... Jedu po dálnici přes víkend mezi chatařema - ok všichni držíme vláček 110. Jedu po dálnici přes týden mezi služebákama, ok všichni držíme vláček 140. A nějaké teoretické čísla mě nikdy nezajímaly, většinou je popravdě ani neznám. Koukám před sebe, myslím, předvídám. To je nejvíc. Ne nějaké číslo. Rychlost má odpovídat povaze a stavu vozovky. Tím je řečeno vše. Tečka. Kdo to zneužívá je pak magor. Jestli ty jsi jeden z těch co má svých 130,00 ať se děje co se děje ( je mlha co by se dala krájet) nebo naopak free (prázdná rovinka) a myslí si jak je z obliga, tak se ani nehlas. Okolo 160 je rychlost, při které musí být auto jisté v kramflecích. Proč? Protože se s ní ve svém okolí setkáváš. Buď na ni zareaguješ velikostí. Tj. proti T815 letec nepůjde. Nebo umíš na jeho rychlost a vzniklou sitiaci zareagovat. Něžně přišlápnu, plynule zrychlím. Když ne, tak to není auto. Jsi ještě neměl v zrcátku xenony 200++ a v pravém dva táhnoucí se kamiony na tyči? Já už jo. Přišlápnu, vyřeším, druhým okem spím. No stres. Na to 1.2 v Yetim nemá. To je do Fabie, tedy městského auta kde dvojka- škub- trojka- škub- čtverka a brzda a furt dokola. Yeti je na to těžký. A ve vyšších rychlostech pak má dost vysoké jízdní odpory. Pokud kinematice pohybu automobilu rozumíš. Tak si nakresli křivky měrné tažné síly v závislosti na rychlostech pro různé odpory. Samo o sobě to není špatný motor. Ale do Yetiho je vyvážený optimál a kompromis 1.8 !!! (TSI ? TFSI). Stejně jako do SuperBlbce II. Já rezervu chci mít, srry. Na to že 129 km/h je teoreticky kupodivu legální (v mnohých situacích ale vražedné) a naopak 131 km/h nelegální (byť mnohdy lážo plážo) já nehraju. ...Částečnou pomocí jsou elektronické proměnlivé značky, které už x let marně prosazuju. Kus plechové tabule totiž nemůže popsat nic, byť pan Koloss to bude mít legální, immer 130,00 ano gratuluji.... A potřebu jezdit 160 primárně nemám. Mě by člověče stačilo, kdyby se opravily ty tankodromy. Člověk aby koukal po LandCruiseru 200, když chce jezdit po asfaltě. Kdyby se ještě bral řidičák za zavinení nehody, byl by to ideál. Do konstrukce je z vnějšku těžko vidět. AZNP sice používá úsměvná řešení, nicméně v kontextu s konkurencí je třeba uznat. Že to město, kde před dávnými časi zapíchli knížete Boleslava II, patří ještě mezi ty slušnější.
SLAVEK_XXX jj to říkám, pro prckolety je ideál 1.8 TSI
Spotřebu máš pěknou. S Yetim jsem nejel, ale na služebních Oktávkách se mi na benzínu vždycky abnormálně dařilo, blížit se spotřebám výrobce (na dieselu kupodivu ne).