nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, rád bych od vás dostal doporučení na spolehlivé auto pro studenta na VŠ. Do pořízení auta bych chtěl investovat cca 60-100 tisíc kč. Vybral jsem si několik kandidátů. Jedná se o Škodu Superb 2.8 V6, VW Passat b5.5 2.8 V6, Audi A6, BMW e39 520i, 525i, 530i po FL, případně Ford Mondeo 2.5 V6. Záměrně jsem vybral auta s většími benzínovými motory z důvodu spolehlivosti a taky zvuku V6. Ale není V6 podmínkou. Také bych rád to auto už koupil nebo nechal předělat na alternativní pohon. Doporučíte LPG nebo něco jiného? Poraďte mi, prosím, jak jsou tato auta servisně a finančně nákladná, jestli je běžný student schopný zvládnout jejich provoz, nebo mi doporučíte i něco jiného? Děkuji, hezký den.
obecně chválím výběr, ale pro člověka, který může mít hlouběji do kapsy je veliká šance naběhnout si.
pominu-li prvotní koupi - pod 100 tkč bude většina aut "na dojetí" - pak zvažte provozní náklady. pneumatika na takovéhle vozy stojí (pominu-li stlačenou tmu z číny) 3 tisíce u budgetových značek v nejlevnějších e-shopech (taková auta většinou nemají 16´ kola).
výměny olejů budou stát o 50% více, neboť jsou větší olejové vany.
spotřeba nebude nižší než u 4 válců.
většina těchto vozů se dělá i ve 4 válcových provedeních, čili buď budou mít jiné prvky předních náprav (dražší z důvodu malosériovosti a konstrukční síly) nebo stejné, které budou odcházet rychleji.
povinné ručení taky nebude levnější.
celkově vás provoz bude stát klidně o 50% více než na stejném modelu se slabším motorem - vím, o čem mluvím.
jako student jsem za 50 koupil od kamarádova táty čtrnáctileté scorpio 2,9 - úžasné auto. kdykoli se dalo na dvojku na suché silnici při sešlápnutí plynu otočit smykem...nejednalo se ani tak o výkon, jako krouťák. dálky jsem jezdil pod 9, po městě za 11, povinné ručení stálo asi 9 na rok (mladý muž z prahy, lehce přes 20, výkonný auto, krátká historie)...
a po měsíci odešla převodovka.
v dílech bych byl za 70, na vrakovištích převodovky na 2,9 nebyly (přeci jen ten krouťák jim dával).
2 měsíce mi auto stálo, než jsem to za pomoci kamaráda pracujícího u charouze cca za 15 opravil (respektive jsem působil ve funkci podej, přines). tento kamarád měl sám scorpio 2,0 dohc, které mělo - dle jeho slov - spotřebu 7-8 a další provozní náklady téměř poloviční.
ještě dva měsíce jsem s ním jezdil, pak se schylovalo k dalším investicím, prodal jsem ho za 45 a koupil favorita.
pamatuju-li si dobře, měl jsem ho necelý půlrok, z toho dva měsíce stálo, najel jsem lehce přes 5 tkm za cca 45 tkč (včetně ztráty dalším prodejem) - skoro 9 kč/km (a to jsem řešil jen převodovku a stěrače a prošel jednou technickou...pneu, výměnu olejů, atp. jsem nemusel).
favorit mě stál 45 tkč za rok a půl a cca 15 tkm
doba pokročila, favorita už ne, ale kupte nějaký "tuctový" benzín do dvou litrů obsahu. jestli jedničkovou oktu s 1,6, nějakýho 307 peugeota s 1,8, nebo mondeo (když už koukáte po velkých autech) s dvoulitrem, je na vás.
a už se pohybujete v cenové kategorii "víc koukej na stav auta než na značku a najeté km"