zeneva napisał:
co je na tom divnyho? Ja mam Mazdu 6, 2,0 benzin, 140 koni a jezdim s ni dlouhodobe za 7,6. plno lidi me strasilo, ze me to sezere, a ze budu jezdit za 9-10, ale nic takoveho se nekona. Zalezi hlavne na noze, a jak u jezdeni clovek premysli...
Spotřeba se velmi liší podle výrobce toho, čo onoho motoru.
Nyní jezdím v Škodě Octavii I s motorem AEE 1.6 o výkonu 55 kW. (Stejný se montoval mimo jiné i do felícií.) Průměrnou spotřebu za poslední ca 3 tis. km mám 9 litrů na 100 km.
S tímto motorem se dá reálně jezdit od 7 (styl ekomaraton) až po 12 když se spěchá.
Dříve jsem měl dvě Hyundaie s motorem 1.8 o výkonu 94kW (motor má původ v Mitsubishi). Během posledních 100 tis km u nich byla průměrná spotřeba 8 litrů na 100 km.
Dalo se s nimi jezdit od 7 (ekomaraton) po 10 (cihla na plynu).
Abych dosáhl spotřeby 12, musel bych jet jako imbecil a asi bych se při takovém stylu jízdy brzo zrakvil.
Dovolil bych si proto doplnit - záleží nejen na noze, a jak člověk u ježdění přemýšlí, ale taky na tom jak dobře si člověk vybere motorizaci.
Dále potom, není pravdou, že slabý (55kW vs. 94kW) motor, nebo motor s nižší kubaturou (1.6 vs. 1.8) bude mít nižší spotřebu, tak jak se spousta lidí domnívá.