mari1300 napisał:
kamil321 napisał:
Za mne jednoznačně VW Caddy 2.generace. To auto je perfektně prakticky udělané s všemožnými odkládacími prostory a pozinkovanou karoserií a nyní za vícenež přijatelné ceny. Mám rok výroby 2004 a dodnes žádná větší investice (300tisíc najeto). Já si vybral nezmar 2,0 SDI a kromě jednoho vstřiku vůbec nic, spotřeba 5,6l nafty. Neskutečně dobré auto. Používám ho i na dovolenou. Kamarád je rybář takže veškerá výbava a spaní naprosto v pohodě, dal jsem dozadu koberec a v případě potřeby uveze 2 kola jak nic. Narozdíl od Kangoo a spol. má téměř 1,8m do zadu a 1,3 na výšku nakládací prostor. Vše včetně elektriky funfguje dodnes. Zas narozdíl od Kangoo má verze má listová pera včetně tlumičů a ne nápravy s torzní příčkou jako Kangoo a Berlingo, to auto náklad ani necítí a o elektrice v Renaultu, kdy mi oxidovaly všemožné kontakty ani nemluvím. Už bych se do současných Kangoo a Berling nevrátil. Měl jsem a nebýt toho, že jsem elektikář, byl bych pořád v servisu. Navíc Kangoo je velice krátké na délku, ikdyž nepatrně širší. Není nic, čím by ho ti dva převýšily. Fakt mne speciálně německá jednoduchost a preciznost u toho auta s tímto motorem fascinuje dodnes. Narozdíl zas od velkého Craftra, to je propadák a Master je skvělý, tam je to naopak, ale u pikapu je to jednoznačné pro VW. Verze na výběr mezi skříň, Kombi a Life (2 dveře na boku a tapec jak v osobáku), a z benzínů 1,4 nebo 1,6l i na LPG ale oproti SDI víc žerou a zrychlení o nic moc lepší, protože caddy má vyšší hmotnost, je vestovně udělaný s přední nápravou VW golf 5.
Kangoo má sklopné z. sedadla která vytvoří ideální rovnou plochu tím, že se sklopí do podlahy, narozdíl třeba od Dobla!Tato ložná plocha dělá cca 1.7 m, což mi přijde dotačující, navíc lze pořídit sklopné př. sedadlo spolujezdce, které rovnou! ložnou plochu navýší na hodnotu 2,5m!Jak je to u Caddy?Taky jsme o něm uvažoval, ale v neprospěch hraje to, že diasely jsou pro styl používání ne příliš vhodné a jejich objem o něco prodražuje pojistku, což ale pro mě není zas tak rozhodující...A s těmi benzín. motory je to údajně brutálně žravý a líný...Kdybych měl v dosahu CNG, vzal bych bez váhání verzi 2.0 CNG, ale nejbližší stanici mám 50Km, takže je to pasé...
1,4 je líná a žere, 1,6 75kw je dobrá i na přestavbu. Já si vybral verzi skříň pro podnikání, až doslouží kdoví kdy, protože ani nerezne, koupím tu samou do roku výroby 2010 s 2,0sdi nebo 1,9tdi 77kw, mám je osvědčené. 1,6tdi zkušenosti nemám. Jako druhé auto nebo na vašem místě, bych koupil ojetou tu samou motorizaci a prosklenou verzi Life. Někde jsem viděl že se dají sedadla překlopit a snad i celé vytáhnout tak jak ve větším Transporteru, ale nechci klamat. Každopádně se dělá ještě verze Maxi o dalších 40-50cm delší, já mám 1,78 na délku, ale nedám EUR paletu na šířku. Mám někde fotku, kde do toho naskládali 9 kol na cestu:o) Pro mne je ale po zkušenostech s Renaultem nejdůležitější, že tahle caddy je vypracovaná do detailů pro mne, ne jak trojlístek tehdy francouzských novinek a nic zásadního fatálního jsem s autem neřešil. Tlumiče ve předu snad ještě původní, ve 240 tisících servis brzd, zadní tlumiče a zadní výfuk, toť vše. SDI nevadí krátké tratě i tak je spotřeba velmi malá, ale cestovní rychlost je na dálnici pomalá, chybí šestka a moc pak zbytečně točí. Někde jsem četl, že se proto snad víc hodí oproti TDI i na tahání přívěsu. Mně osobně ty KW nechybí (51kw) a jezdí velice pěkně, ale s devadesátkou už pak rostou otáčky. Potřebuji bytelné dobře udělané auto a ne řešit, co kdo špatně kde vymyslel. U caddy mi nikdy nepraskla ani žárovka v palubní desce, což u Renaultu jsem rozdělával palubku pořád. Elektrika u caddy jedna velká logika. Je na tom autě celkově vidět, že si dali v té době ještě záležet. Maximální spokojenost, a pojistka u mé motorizace směšná. AXA 1700,- na rok, kategorie do 66kw, mám započteny bonusy za jízdu bez nehod do plusu a pro ty co nebydlí ve městě nad 50 tisíc obyvatel a nemají to na Ič jako já, je pojistka ještě levnější. To je u dvoulitru pěkná cena. Mám ji v plné výbavě a jedinné co mne u těchto motorů štve, že když klesne tak na -5 dloouho trvá než začne topit. Za celou dobu se však nic neulomilo, neupadlo jak u Renaultu, a i klima jede jak má s původní náplní. Ze subjektivního pohledu se mi navíc i líbí, což žádná generace Kangoo ne. U mne je důležitá spolehlivost a praktičnost, a to má za 1.