0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid 1.0 TSI - největší katastrofa, co jsem zažil

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
Tomas93
ilość wystąpień24
data registracji27.07.2017
Sobota 20.07.2019 07:21, Možná jen neumíš jezdit
S Rapidem jsem něco najel, pravda se čtyřválcem s šestikvaltem a vyšším výkonem, ale nic z toho, co tu popisuješ jsem nezaznamenal.
Spojku při couvání bych věřil, ta je u litru opravdu nepovedená.
reagować
jintaj
ilość wystąpień13
data registracji02.10.2008
Sobota 20.07.2019 22:32, Tragédie tříválců
Ten downsizingový zázrak se stejným počtem válců jako u Wartburgu 353 je katastrofa sama o sobě, ať ho dáte do jakéhokoliv auta. Největší drzost Škody byla dávat ho do Octavie. Jediné auto, které jakž-takž utáhne, je krátká Fabie. Jinak švagr Rapida má (pravda s 1.2 TSI a automatem - nikdy se nenaučil řadit), ale jezdí s ním skoro pořád, hlavně dlouhé trasy (dálnice D1, D8...) a nemůže si ho vynachválit.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 22.07.2019 15:06, Snad jiný Rapid ?
Zdravím všechny, mám Rapid 1.2 TSI 66kw a můj kamarád to samé, ale novější 2018 1.0 TSI 70kw. Můžu porovnávat a hned na úvod - Rapidu 1.0 TSI 70kw neujede žádná starší atmosféra do 1.6 obsahu, právě naopak. Na dálnici není hlučný a spotřebu má jak některé diesly. Mě trochu vadí jen vibrace, které cítím ve volantu na volnoběh a pak v určitých otáčkách, jinak si v ničem nezadá s mým 4-válcem 1.2 TSI a dokonce v rozjedech díky adaptaci plynu je rychlejší a bez hoblování.
Jako základní motorizace je to velmi nadstadardní motor a ocení ho zejména mladší rodiny, protože zvládá s přehledem denní ježdění do práce i Chorvatsko při spotřebě jak ze snu

Pokud chci živejšího Rapida, musím šáhnout po 81kw verzi, pak mají problém i starší atmosférické dvoulitry a opravdu vám neujede ani diesel 2.0 TDI v Oct II. To jsem si ověřil několikrát na dálnici v kopci z Těšína na Frýdek-Místek Ano diesel má ukrutný záběr, ale musí dříve zařadit a jak se blíží 160km/h najednou ztrácí tah, kdežto lehký Rapid nechá vyniknout 81kw a 6100 otáček a pošle Octávii do zadní části pelotonu

Píšu to jen pro představu jak 1.0/1.2 TSI "vůbec nejede"

Jinak já mám najeto 40tis.km, kamarád 30tis.km, mě měnili pedál spojky hned první rokem(výrobní vada), kamarádovi nic. Bohužel horší to je s kompresorem klimatizace SANDEN - ten reklamuji už rok, protože je problém vždy nasimulovat kovový bzučívý zvuk), ale nakonec Škoda servis mi trochu vyšel vstříc a mám zvuk nahrát na mobil a přijet... No uvidíme. Rapid není zázrak, ale jako celek je to fajn vůz na denní život a TIR nebo traktor předjedu plně naložený i s klimou, tak nevím no Maximálka 66/70kw je někde kolem 190km/h, ale 81kw přes 210km/h, jenže Rapid není dálniční letec ani sportovní vůz, jen praktický a docela pohodlný vůz na každodenní potřeby aktivní rodiny..
reagować
rostimir
ilość wystąpień3
data registracji15.01.2011
Poniedziałek 22.07.2019 23:02, RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 22.07.2019 15:06 (Zdravím všechny, mám Rapid 1.2 ...)


Bože, prý Rapid 1.2 přes 210km/h...tak ve snu, je třeba odečíst cca - 10% jako chybu tachometru.
A v kopci prý ujede i 2 litrové naftě, která má skoro 2x takový krouťák .
Rapida jsem zkusil, nicméně hravě mu ukážu záda se svým Fiatem Linea 1.4 T Jet, 88 kW, 210 Nm, který váží cca o 50kg víc než Rapid. V BRD jsem zkusil rychlost dle GPS, jelo to 201km/h, ale už to bylo nepříjemné.
Dost pohádek o Rapidu...
reagować
rejdic.25
ilość wystąpień109
data registracji20.08.2013
Poniedziałek 22.07.2019 23:42, RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: rostimir, 22.07.2019 23:02 (Bože, prý Rapid 1.2 přes 210km ...)


Mám k dispozici spaceback 1.0 81 kW a po německé dálnici jsem měl problém po rovině překročit rychlost 192km/h (podle gps) . Jel jsem sám a v kufru bylo max. 50kg S kolegovým litrovým fokusem nebyl problém na stejném úseku jet 204 km/h , opět měřeno přes gps navíc ve dvou lidech.Prohlásit,že litrové Tsi to natře 2litru Tdi je potřeba hodně odvahy.Ovšem proti roomsteru 1.2 HTP je rapid tryskáč.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 23.07.2019 00:34, RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: rejdic.25, 22.07.2019 23:42 (Mám k dispozici spaceback 1.0 ...)

Přemýšlím co je jinak, můj Rapid 66kw jede na rovině 190km/h, jezdím na OMV MaxxMotion 100, SuperVIF aditivum, jinak nic. Mám Spaceback, možná je lehčí, netuším.. Dokonce kola mám jen R15.

Jinak je třeba uvést na pravou míru - Octávie II 2.0 TDI 103kw, ne čiplá, ne RS
Tady je třeba video Golf 1.0 TSI https://www.youtube.com/watch?v=Pjmw57MNRWM

Hospodské řeči o tom "kolik jede" jsem fakt nechtěl Spíše vidím v kopcích v Beskydech, že diesel má problém, protože dříve musí řádit, takže pak i Suzuki SX4 1.6 88kw, které točí 7500 ve větším kopci drtí kdekoho, jasně maximálku má s bídou 190km/h, ale sranda to je

Proto Rapid 81kw nepovažuji za podprůměrný v dynamice, to bych doporučil projet se v 1.6 TDI, 0,9Tce nebo 1.6 Sce , případně v korejském 1.4i, či Fiatím 1.4 atd...
reagować
rostimir
ilość wystąpień3
data registracji15.01.2011
Wtorek 23.07.2019 05:50, RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 23.07.2019 00:34 (Přemýšlím co je jinak, můj Rap ...)


Rapid Spaceback 1.2 TSI 66kW má krouťák pouze 160Nm a hmotnost cca necelých 1200kg s řidičem, tzn. v přepočtu na 1kW výkonu motoru to dělá 18kg hmotnosti, moje Linea T Jet to má na cca 14kg hmotnosti.
A maximálka záleží taky na zpřevodování.
Když jsem zkusil v BRD tu rychlost, byli jsme v autě 4 a 500 litrový kufr byl plný, tzn. celková hmotnost vozu byla někde kolem 1700kg.
Ale v jednom máš pravdu, jsou to takové babské tlachy o rychlosti... nicméně nevěřím, že mi Rapid 1.0 či 1.2 TSI ujede (tankuji Natural 95 a kola mám 195/60/R15)
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 23.07.2019 09:50, RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 23.07.2019 00:34 (Přemýšlím co je jinak, můj Rap ...)


Nechci ti brát iluze o tom "jak ti to jede", ale pokud dokážeš drtit v kopci kde koho (kdo má silnější auto), znamená to spíš, že dotyčný neumí nebo nechce využívat výkon motoru. Spousta lidí jezdí s dieselem v otáčkách kolem 1500, sice si ničí drahou dvouhmotu, ale chrochtají si nad spotřebou...znám takových umělců docela dost . Pokud se totiž motor TDI CR 103 kw podrží mezi 2500-3300RPM, můžeš se s tou SX4 jít akorát klouzat....pravda, potom už to nejede za 5 litrů .
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Wtorek 23.07.2019 14:59, RE: RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: Pavlik, 23.07.2019 09:50 (Nechci ti brát iluze o tom &qu ...)


Taky bude dost zalezet na zprevodovani, i slabsi motor muze mit ve vysledku lepsi akceleraci, ale za cenu castejsiho razeni a nizsi max rychlosti.

Jak pises, u toho dieselu je vetsinou uzsi pasmo pouzitelnych otacek, ale kdyz to budes drzet v miste, kde ma TDI nejvyssi kroutak, tak to litrovy TSI podle me nema sanci
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 31.07.2019 12:54, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: sheogorath, 23.07.2019 14:59 (Taky bude dost zalezet na zpre ...)

Ahoj, musím zkusit někde sehnat Octávii 2.0 TDI a s kamarádem co má Rapid 1.0 TSI 81kw to zkusit v kopci na dálnici. Ne maximálku, ale trřeba z 0-160km/h
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 31.07.2019 14:20, Nechápu...
Nepochopím idi*ta, co na 100% absolvoval zkušební jízdu a po 10km nebyl schopen odhalit, že to auto pro něj je moc dobré. Takovým lidem, jako je pisálek, patří do ruky kladivo a trakař. Bu´d je pán celkem povedený trol, nebo si z lidí dělá prd*l. Očekávat od 3 válcového litru výkony 3,5l šestiválec, dále to, aby se mu benzín v nádrži tvořil místo aby mizel, to fakt může je zadubněnec. Kamaráde, s litrovým motorem s emusíš trochu sžít a ne se k němu chovat jako k traktoru. Takovýhle lidi pak akorát matou hlavu těm, co chápou, že litrovej tříválec nejede jako F1 a už dávno pochopili, že papírovou spotřebu nedosáhnou nikdy. Víc k tomu nemám co říct.
reagować
rejdic.25
ilość wystąpień109
data registracji20.08.2013
Środa 31.07.2019 19:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 31.07.2019 12:54 (Ahoj, musím zkusit někde sehna ...)


To ti můžu napsat docela přesně -Oktávka 2.0 TDi 103 kw 0-160km 23,4s - najeto necelých 180 t.km
Rapid spaceback 1.0 Tsi 81 kW 0-160km 24,8 najeto 9,5 tkm. Testováno na letišti.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 01.08.2019 09:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: rejdic.25, 31.07.2019 19:00 (To ti můžu napsat docela přesn ...)

Takže totální úfrk se nekonal, 1.5sec rozdíl, při dvojnásobném objemu motoru
Pěkně pěkně, ještě mi nedá zkusit ten táhlý kopec. Při cca 150km/h musíš v Octávce zařadit další stupeň. Bohužel v okolí němá nikdo ani Focus 1.0 EB 92kw, to by bylo taky zajímavé
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Cztwartek 01.08.2019 15:46, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: BobanHTP, 01.08.2019 09:13 (Takže totální úfrk se nekonal, ...)


To je dost zajimavy vysledek popravde - ze by rozdil v zprevodovani? Oct. bude o neco tezsi - 300kg navic? 1.0TSI 95HP/160Nm vs. 2.0TDi 143HP/320Nm?
reagować
rejdic.25
ilość wystąpień109
data registracji20.08.2013
Cztwartek 01.08.2019 16:47, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Snad jiný Rapid ?
cytat:
reakce na: sheogorath, 01.08.2019 15:46 (To je dost zajimavy vysledek p ...)


TDi má úplně jinou charakteristiku krouťáku.Do 3500ot/min má slušný zátah pak vadne.Jenže srovnání s 15 let starým motorem s nalítanými km a modelově nový motorem není úplně ok.Jiné časy by byly proti aktuálním verzím 110,135, 140Kw .Ovšem největší rozdíl bude ve spotřebě v neprospěch benzínového agregátu.
reagować
petrk
ilość wystąpień66
data registracji21.04.2018
Niedziela 04.08.2019 22:07, zas taková katastrofa to není
Mám v pořadí už třetího služebního Rapida ... nyní prvního v benzínu 1,0 TSI 81 kW Style v manuálu. Dostal jsem jej těsně před odjezdem na dovču do Slovinska, kterou jsme absolvovali ve 4 lidech a plným kufrem s průměrnou spotřebou 5,5 l/100 km. Aktuálně mám najeto 3.500 km. Jezdí se s tím na delší trasy celkem příjemně ... dálnice na tempomat nastavený na 130 km/hod značka ideál. Oproti Rapidu 1,4 TDI, který jsem měl před tím, je tichoučký a bez vibrací. Samozřejmě je potřeba si zvyknout na rozjezdy, kdy dostává spojka docela zabrat. Rozjezdy "na volnoběh" také nejsou moc požitkem. Pro motor je fan, když otáčky v průběhu jízdy neklesnou pod 2 tis/min. Pak motor neduní a je opravdu tichoučký. Pořád si musíte uvědomovat, že se jedná o motor s objemem "pouhým" 999 cm3. Jízdním vlastnostem určitě prospělo, že je předek o něco lehčí než v případě motoru 1,4 TDI. Neumím si moc představit rozjezdy na sněhu ... i když má auto "protiprokluz", ale za běžných provozních podmínek funguje slušně. Jedná o auto určené na pouhou přepravu z bodu A do bodu B. Nic víc Neumím s moc přestavit, že s ní budu prohánět někoho v levém pruhu Autobahnu a 2,0 TDI už vůbec ne Pokud Vás zajímá v jaké kondici bude motor 1,0 TSI za 100 tis. km, tak se můžete podívat na youtube na video od pana Vaculíka.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Poniedziałek 05.08.2019 07:55, RE: zas taková katastrofa to není
cytat:
reakce na: petrk, 04.08.2019 22:07 (Mám v pořadí už třetího služeb ...)


Dobrý den, chcete-li, napište o svém Rapidu recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/
reagować
Mati
ilość wystąpień13
data registracji09.12.2008
Niedziela 02.02.2020 21:48, RE: zas taková katastrofa to není
cytat:
reakce na: petrk, 04.08.2019 22:07 (Mám v pořadí už třetího služeb ...)


Tak jestli ti firma dala na ježdění po dálnici 1,0 TSI tak změn firmu. Tohle auto je pro lidi na příměstské ježdění. Mě firma na jízdu po dálnici pořídila 1,8 TSI Octavii a v zimě máme k dispozici scouta... tak si tě váží...asi jsi postradatelný úředník...Maty
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Poniedziałek 03.02.2020 07:14, RE: RE: zas taková katastrofa to není
To je kec...nestydíš se jezdit Octávkou pro pohůnky? Kdyby si tě firma vážila, tak ti snad dá k dispozici na dálnici aspoň Superba ne?
reagować
duch
ilość wystąpień57
data registracji16.12.2008
Poniedziałek 03.02.2020 13:29, Masochismus
Pokud předchozí vozidlo byl opravdu Chevrolet Silverado, pak přesednutí do tříválce není nic jiného než masochismus. Navíc než si auto koupím, tak ho projedu a zjistit že 1.0 není a nikdy nebude závodník není tak složité. Tady asi byla snaha ušetřit PHM a proti Silveradu se to myslím muselo podařit i když 1.0 benzín nevyrábí
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.