Tříválec 1.4 TDI nemá ani menší spotřebu, má horší dynamiku a daleko horší kultivovanost. Jestli to je jenom jde, silně doporučuji 1.6 TDI, idkyž spolehlivostí není nijak lepší než 1.2 TSI.
Každopádně, Škodě 1.6 TDI odchází záhadně vstřiky přesně cca po 200-250tis.km a ty nejsou levné, takže tenhle motor si musí na sebe vydělat
Jinak obecně, Rapid brát až po prvním faceliftu 2015+, kdy došlo k vychytání těch největších much. Bohužel i přes znalost problémů, Škoda nechala některé věci bez oprav:
- Do konce výroby Rapid dostával aušusový kompresor klimatizace SANDEN, který pokud neodejde, alespoň otravuje život posádce otravným zvukem při zatížení.
- Stále může vrzat plynový pedál. Reklamace pro Škodu znamená namazat olejem opakovaně až dojde vozu záruka a pak majiteli zamávat
- Dost majitelů má hlučné palivové čerpadlo, zejména při studeném startu je to nádherný pískavo-vrzající zvuk
- Pokud má Rapid vzadu jen bubnové brzdy, tak brzdí podobně jako Fábie I, takže ostudně
Určitě bych zvážil koupit kvalitněji provedný vůz ať už Octávii III nebo Golf VI, VII, kde je znát fortelnější technika a to co ušetřím u Rapidu na začátku, zase ztratím na opravách. Rovněž Auris 1.4 D nebo Focus 2.0 TDCi nebude šlápnutím vedle..