0
powrót
 

diskuze k tématu: Tři motory - který z nich vybrat do Škody Octavia III?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
mp-77@email.cz
ilość wystąpień36
data registracji05.10.2016
Piątek 18.01.2019 10:57, benzín
mám zkušenost s obojím - jděte do benzínu, rozdíl spotřeby benzín vs. nafta není velký, tak 1,5 ltr. Kultivovanost benzín úplně někde jinde, obratnost/agilita benzínů také mnohem lepší. Ojetna v benzínu bude mít v průměru mnohem menší km.

Jestli 1.2 TSI nebo 1.4 TSI - silnější je už opravdu hodně svižné auto, troufám si tvrdit, že po většinu soukromých, pohodových řidičů až zbytečně silný (i když se říká, že výkonu není nikdy dost) - když tedy seženete pěknou 1.2 TSI, bude vám nejspíš stačit, pokud nejste závodník.

Jen se nenechte vyděsit, když hned přesednete z vašeho dieselu, který má prostě větší spodkový krouťák - s benzínem se prostě jezdí trochu jinak, i když ten rozdíl oproti dřívějším atmosférám není tak velký.
reagować
Corlis
ilość wystąpień135
data registracji14.03.2007
Sobota 19.01.2019 18:16, nafta 1.6
já aktuálně jezdím poslední generaci v 1.6 naftě 85 kW a nemohu si stěžovat. Nakrouceno od června lonského roku, kdy jsem začal s novým autem jezdit, 65tis km. Spotřeba 5.6 a jezdím po všech cestách a necestách a rychle /bezpečně/. Jsou u nás ekošílenci, co uměj 4 něco ...
Na autě zatím vubec nic nebylo, sedí parádně, dotykový display je OK, muziku mám na SD kartě, není co řešit. Těžko něco vytknout, start stop vypínám hned po startu. LED osvětlení je skvělé. Flašku vody 1.5 l dám do dveří, kelímky pod ruku, loketka je posunovací - OK. Topení skvělé, rychlý nástup, vyhřívané sedáky ráno v mrazech parádní . Za mne klidně do ní skočte.
reagować
coocot
ilość wystąpień12
data registracji20.05.2017
Wtorek 22.01.2019 13:44, 1,2TSI
Vlastní zkušenost-Seat Leon ST 2017,1,2 TSI 81kW kód motoru CYVB,jezdí s ním manželka.Spotřeba od nového 5,5l,rychle topí,jede úžasně-ve stovnání s 1,6 atmosféra.Já můžu porovnat O3 1,6TDI 77kW-jen pětikvalt,ve městě max.na trojku-přetočenou,na čtyřku umírá,spotřeba cca 4,5l.Navíc vrní-prostě nafta-TSI je absolutně potichu.1,4TSI jsem jel 1x,jede skvěle,spotřeba nevím,ale asi o trochu víc než 1,2TSI.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 22.01.2019 16:13, Na 1.6 TDI pozor
Ahoj, tak nějak přibývá kolegů, co s 1.6 TDI mají problémy, ale jde až o větší nájezdy cca kolem 180tis.km a více.
- vstřiky
- trochu více papá olej(náhodně kus od kusu)

Zatím to vypadá, že nejpovedenější je 1.2 TSI 81kw E211, ten 1.4 TSI - nemám nikoho, kdo má najeto alespoň 150tis.km, takže nevím
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 22.01.2019 21:07, Motor
Mám zkušenost se všemi jmenovanými motory.

1,2TSI 77kW jsem měl ve dvojkové oktávce. Byl to ještě starší EA111 osmiventil. Na ten motor i přes problémy s řetězem v počátku nedám dopustit. Najel jsem s ním přes 220.000km a nebyl s ním žádný problém, vyjma zanesené klapky, s čímž si ve značkovém Havexu Ti šmudlové nevěděli rady, dokud jim ze Škodovky neporadili. Spotřeba oleje v podstatě neměřitelná, turbo původní po celou dobu. Byl jsem velmi spokojen. Pro běžné ježdění se jedná o dostačující motor. Dokonce mu nedělaly problém ani dlouhé dálniční přesuny v Německu v plném přetížení s trvale udržovanou rychlostí 155km/h. Předpokládám, že novější EA211 s řemenem a 16V bude to samé a vychytanější. Pro info přikládám celou pečlivě vedenou historii vozu i se spotřebou 5,8L/100km za celou dobu provozu.
http://www.spotreby.cz/skoda-octavia-ii-facelift-1-2-tsi-77-kw-a6450/

1.6TDI 85kW
S tím sem najezdil 45.000km za rok. Od počátku jsem byl doslova znechucen, ale motor se na 7000km rozjel a šlapal jako hodiny. Pravdou je, že ať sem dělal co chtěl, tak přes 5,4L/100km se prostě dostat dlouhodobě nedá. Octavia s tímto motorem by byla výborná volba na důstojné větší poježdění, ale to by tam němčouři museli povolit 6ikvalt. S 5i rychlostma bez dvouhmoty nebrat. Strašně to duní a mezery mezi rychlostmi jsou značné. Nicméně, nakonec mi přirostla k srdci tou svou klidnou povahou a nerad jsem se s ní po roce loučil. A ještě je třeba zmínit pravidelně opakující regenerační cykly, což mi nervy drásalo, byť to nebylo moje auto. Odcházet do hučící a smrdící turbíny mi prostě nedělalo moc dobře.


1.4TSI 110kW
Současnost. 23000km. Absolutně dostačující vůz na velmi svižné ježdění a předjíždění. Velká kultivovanost, pružnost. Spotřeba kolem 6L/100km. Rozhodně nejlepší ze všech jmenovaných. Vysoké otáčky však tento motor nemá rád. Zvukový projev motoru při vytáčení bych popsal slovy : "umí to, ale nadšený z toho není"

Za sebe doporučuji poslední jmemovaný.
reagować
robinhood
ilość wystąpień1
data registracji22.01.2019
Wtorek 22.01.2019 23:47, 1.2 TSI vs 1.6 TDI
Motor 1.6 TDI nemohu příliš doporučit. Octavia je s ním především ve vyšších rychlostech dost hlučná a nesedí mi ani odstupňování převodovky. Spotřeba oleje je vyšší, především když auto dostává kouř na dálnici.

Zato na motor 1.2 TSI si nemohu příliš stěžovat. Motor je velmi kultivovaný. Rozdíl ve spotřebě se projeví především při dálničním tempu.
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Środa 23.01.2019 05:23, RE: 1.2 TSI vs 1.6 TDI
cytat:
reakce na: robinhood, 22.01.2019 23:47 (Motor 1.6 TDI nemohu příliš do ...)


Se vším souhlas až na tu spotřebu oleje. Strašně moc záleží na tom, jak je vůz zajetý a jak se k němu majitel choval. Všechny nová auta, která jsem kdy v životě měl nikdy olej nežrala a nikdy jsem ho mezi výměnami nemusel dolévat (vyjma celkem 1,5 dl u 1.2TSI na svižných cestách do Dánska). Z hlediska výdrže si myslím, že není u VW lepší volba - teda pokud se jezdí na skutečnou naftu a ne ekosvinstvo.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 25.01.2019 15:29, topení
Jen bych poznamenal, že moderní diesel určený pro středoevropský (případně severnější) trh topí dříve a účinněji než benzínová verze. Má totiž ve výměníku topení integrovaný elektrický příhřev. Mají to diesely posledních tak 15 let napříč značkami. Trochu mě překvapuje, že si toho autor článku živící se znalostí aut ještě nevšiml a papouškuje "staré pravdy".
Auta pro jižní Evropu mají pro změnu posílenou klimatizaci....
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.