auticky napisał:
Dobrý den, článek je určitě dobrý počin, jen je bohužel příliš povrchní. Chybí mi detailnější Např. u motorů 1,8 TSI je zcela zásadní 10/2011 - kvůli spotřebě oleje - jiná tlouštka kroužků atd. Totéž pro 2,0 TSI atd. Dost zásadní je i u motoru 1,2 TSI změna provedení ze starého na nové - nejde o rozvody ale o konstrukci, chlazení svodů vodou (dramatická změna spotřeby benzínu), chybí detailnější komentář k problematickému motoru 1,4 TSI atd.
Počítal jsem to a na našem trhu ji šlo koupit se 17 různými motory (další typy se montovaly pro mimoevropské trhy). Už kvůli tomu některé méně časté motory v článku vůbec nejsou uvedeny, např. 1.6 LPG nebo 2.0 TSI.
Některé motory byly v průběhu výroby konstrukčně upravovány, u některých motorů existovaly další podvarianty. Takže kdybys to chtěl opravdu podrobně, bude z toho román.