auticky napisał:
Nedá mi to, ale musím to napsat: článek je dost diletantsky napsaný..Octavia II v případě automatické převodovky má v drtivé většině převodovku DSG (což je de facto robotizovaná mechanická převodovka, vybavená dvěma spojkami a mechatronikou řazení). Kupodivu se jich prodávalo dost a jsou dnes relativně rozšířené v ojetých Octaviích II. Výměna oleje je zde velmi specifická, nelze ji provést bez diagnostiky, až vychladnutí náplně atd. To by mělo být v článku popsáno a ne nějaké "copy paste" o automatických převodovkách... -(
Tak ono je hlavně na pováženou informace, že olejová náplň převodovky je doživotní. U DSG je výrobcem předepsána výměna po 60 tisících km - tedy doživotní není ani náhodou. U přímo řazené (mechanické) převodovky není výměna předepsána a je tedy doživotní = do konce životnosti převodovky. Tedy do té doby, než se převodovka rozsype v důsledku "mazání" něčím, co kdysi býval olej. Výměna se silně doporučuje po 120-150 tisících km.
Také by nebylo od věci zmínit, že na výpustné šrouby olejových náplní jsou (u většiny značek) potřeba speciální klíče (např. u koncernu VW imbusová hvězda atypického rozměru).