Alkantpan napisał:
Váš článek není špatný a můj příspěvek jsem napsal jen jako doplnění, přišlo mi to vhodné. Mohl bych příspěvek rozvést ještě podrobněji, ale pro základní orientaci tazateli snad postačí. Co se týče zkrácení servisního intervalu, tak jelikož jsem nikdy rozbor oleje po ujetí 15tkm neviděl, tak nemohu polemizovat o tom, zda je třeba jej zkracovat o další 3 tisíce km nebo ne. Obecně samozřejme platí, že když olej vyměním dříve, nic tím nepokazím. Sám jedno Tdi /kód motoru ALH provozuji, což je konst...
Petr-Tipcars: Díky za příspěvek. Když to vezmu odzadu, s výměnou vzduchového filtru dřív než po 60 000km vřele souhlasím, po takovém nájezdu se již nejedná o filtr, ale o zátku. Lze přijmout to co píšete, že když vozu dáte PŘESNĚ to, co si žádá, tak lze na oleji najet 15 000km bez risku poškození, nicméně je zde jedna věc, kterou zpravidla neovlivníte a tou je, co tam lil člověk před Vámi a jak často to tam lil. Když se to sečte a podtrhne, pořád jde podle mne doporučit interval o něco zkrátit. Ohledně testu oleje.: hledal jsem hledal
když zadáte do googlu klíčová slova: "rozbor motorového oleje výsledky tdi trumf " vyjede Vám zajímavý pramen. Je v něm analýza oleje několika vozů v průběhu výměnného cyklu (mimojiné i dvou dieselových vozů koncernu VW a dále jednoho dieselového Peugeota, vybírám tyto vozy: vzhledem k automobilu z položeného dotazu by nás právě dieselové motory mohly zajímat). U Peugeota je závěr daný výsledky rozborů takový, že zkrácení výměnného intervalu je vysloveně doporučeno (poté, co jedna předchozí výměna oleje bylo provedena při překročení servisního intervalu o 5000km a analýza odhalila výrazně negativní následky-nejednalo se o saze ale již o otěrové částice). U Caddyho nebyl zjištěn problém (olej byl v rámci testu měněn dvakrát: po 15000km resp. po 10000km). U Octávie to samé jako u Caddyho, nebyl zjištěn abnormální stav otěrových částic ani sazí. Samozřejmě při opakovaném odebírání vzorků v průběhu testu měly částice ve vzorku zpravidla tendenci narůstat. Opět ale víceméně argument ve Váš prospěch. Nicméně i přesto si dovolím tvrdit, že vzhledem k tomu, že uživatel vozu obvykle neví, co do motoru lil předchozí majitel a jak často to tam lil (v případě Peugeotu je evidentní, že jedna přetažená výměna způsobí mnohonásobný nárůst otěrových částic), zkrácením servisního intervalu lze prodloužit kondici motoru Svou roli hraje i jízdní režim. Je ale pravda, že u motoru, který byl evidentně opečováván přesnou specifikací oleje v odpovídajícíh intervalech, je pravděpodobně možno provozovat bez obav interval 15000km. Otázkou je, kolik takových motorů je v reálném provozu a zda zkrácení intervalu vyřeší předchozí zanedbání. Zkrácení intervalu má spíše preventivní charakter. Hezký zbytek dne.