Poniedziałek 31.05.2010 15:34,
Problém brzdy? Snadné řešení
S oktávkama jsem se něco najezdil (včetně 1.8T) a musím říct, že kromě 1.6 a 1.9 TDI 66 Kw, které mají vzadu bubny a starší modely vpředu menší kotouče, byly brzdy vždy účinné a bezchybné. Ale je pravdou, že se zásadně používaly buď značkové díly, nebo druhovýroba Ferodo (popř. jiné značky stejné úrovně) vyšší třídy, které nejsou nejlevnější (ano dají se sehnat levné Feroda, ale jde většinou o plagiáty z Polska tak bacha na to), ale zase výborně brzdí, nekroutí se a dlouho vydrží. Takže mé zkušenosti s brzdama v Oktávce (pokud jsou v dobrém stavu) jsou velmi kladné. Problém ale může být jinde.
Podobnou situaci jsem řešil u svojí staré Audiny když jsem ji koupil. Na pohled brzdy jak kráva, ale účinek nic moc. Po výměně brzdovky a "zajetí" brzd se to trochu zlepšilo, ale pak se při brzdění začaly projevovat vibrace a kotouče se zkroutily. Narovnat je na soustruhu nemělo cenu, protože už byly tenké, tak se spolu s deskami vyměnily za značkové díly a zase došlo ke zlepšení. Pořád to ale nebylo ono, takže se zkontroloval komplet brzdový systém a narazilo se na 2 problémy. Prvním byly zatuhlé pístky třmenů, které se při brzdění potýkaly s odporem a druhým problémem byl mechanizmus co rozděluje brzdnou sílu mezi nápravy (myslím že tam byla nějaká poškozená membrána, nevím přesně, už je to nějaký ten pátek...). Takže se to spravilo, a ejhle, začalo to skvěle brzdit !! Problém se zatuhlými třmeny mělo už dost lidí co znám, a většinou pomohla buď oprava nebo výměna.
Má rada tedy zní: vyměnit kotouče i desky za kvalitní a od jednoho výrobce, zkontrolovat celý brzdový systém a není možné aby to pak nebrzdilo tak jak Oktávka brzdit má (a měla by na svou třídu brzdit hodně dobře, aspoň dle mých zkušeností).
P.S. Srovnávat brzdy Oktávky a Laguny je trochu blbost. Laguna (stejně jako všechny "moderní" Renaulty) má brzdy velmi přeposilované a jedovaté, což se ale po opakovaném prudkém brzdění může i vymstít, kdy řidič nemusí postřehnout že dochází k jejich vadnutí, které pak přijde neočekávaně (testováno na "škaredém" Meganu). Pravdou ale je, že Laguna 2.2 dci má brzdy pořádné, takže konkrétně u tohoto modelu by problém vadnutí neměl jen tak nastat. Zatím se mi nejvíc zamlouvaly brzdy u BMW E46 a E39, které byly velmi, opravdu velmi účinné a zároveň výborně dávkovatelné.
reagować