Cztwartek 22.07.2021 10:48,
Snad pomůže...
Nevím, jestli jsi už koupil nebo ještě ne, takže tady pár postřehů se Ceedem SW:
Kupoval jsem letos v dubnu Ceed SW, 1,5 T-GDi, stupeň TOP s manuálním 6kvaltem. Zatím mám najetých lehce přes 3 tkm, což bude odpovídat očekávanému nájezdu kolem 12-15 tkm ročně. První dojmy vesměs pozitivní, byť se nějaké detaily najdou, k tomu níže.
Prostorově na předních sedadlech je místa spousta, se 180 cm a lehce přes 100 kg nemám problém si za volantem najít ideální pozici, to samé u spolujezdce. Vzadu je to trochu horší, s výškou problém není, na šířku dva lidi v pohodě, pro tři to úplně není. Prostoru na kolena a nohy není úplně mnoho, ale sám za sebe si sednu a byl bych schopný takovou cestu přežít, přestože na dlouhé ježdění přes půl Evropy by to nebylo. Sedadla krásně pohodlná, ale to se může mírně lišit podle postavy konkrétního člověka. S kufrem velikostně nemám problém, nedávno jsem vezl 4 lidi na pětidenní vodu, takže všichni se stanama, spacákama, spousta pití, stejně jsme naložili v podstatě jen jednu vrstvu bagáže, klidně by se další 1-2 vrstvy nad ní vešly. Po sklopení zadních sedadel je kompletně rovná plocha, někomu může vadit, já to bral jako velké plus. Pod podlahou přihrádky a protože jsem nebral žádný hybrid, tak úplně vespod rezerva, žádná lepící sada.
Co se týká motoru, nejsem závodník, naopak si užívám spíše klidnou pohodlnou jízdu. Turbo zabírá pocitově někde kolem 1300-1500 otáček a na nižší rychlosti auto skutečně krásně zrychluje. Pokud jedu ve městě 50-60, mimo město 90-110 a na dálnici 130-160, tak jsem nikdy nepocítil nedostatek výkonu. Víc než 180 jsem s ním zatím asi nejel, maximálka má být 210, plánuju někdy vyzkoušet. Spotřeba ze začátku kolem 7, teď už počítač ukazuje 6,2 (reálně možná o fous víc) a počítám, že ještě o nějaké deci klesne. Delší dálniční přesuny jezdím kolem 5,5. Garanční servisy jsem si nechal nacenit na nějakých 5-7 tisíc, což osobně nepovažuji za katastrofu.
Ovládání auta jednoduché a intuitivní, ale tady musím zmínit první nedostatek. Možná je to jen nezvyk, ale některé dráhy řazení nejsou tak přesné jak bych si představoval. Konkrétně třeba podřazení z trojky na dvojku znamená občas trochu soustředění, aby se člověk přesně trefil. Jinak oceňuji, že naprostá většina věcí má pořád ještě svoje tlačítko, kolečko apod. Samozřejmě v rámci infotainmentu je možné spoustu věcí různě nastavit, ale to se dá udělat jednou na začátku a jinak na něj s výjimkou navigace člověk vůbec nepotřebuje za jízdy sáhnout. Klimatizace má svoje ovládání na středovém panelu, start-stop místo složitého hrabání v menu vypnete jedním tlačítkem u řadící páky, atd. Co se týká elektronických asistentů, tak jsem zatím nezaznamenal žádný větší problém. Nevím, jestli to tak opravdu je, nebo je to jen můj dojem, ale přijde mi, že se auto postupně učí od řidiče jeho jízdní styl, takže varování před kolizí mi ze začátku zaznělo i dvakrát za cestu a kolikrát v situacích, kdy to vůbec nebylo potřeba, ale posledních možná 1000 km už ani jednou.
Než skončím, tak bych měl zmínit jeden velký problém, který jsem teda měl objevit už při předváděcích jízdách a neobjevil. Možná je to dané i tím, jak přesně v autě sedím, ale za ostrého slunce se pod určitým úhlem velmi nepříjemně odráží část palubní desky v čelním skle. S tím jak se objevily na skle už první nečistoty, tak to není tak hrozné, ale předpokládám, že po pořádném očištění to bude zase jako na začátku. Už jsem hledal nějaké rady, jak to vyřešit, ale zatím se mi to nijak uspokojivě nepovedlo.
Ale když to vezmu kolem a kolem, po prvních třech měsících jsem s autem poměrně dost spokojený. Kromě dvou zmíněných problémů jsem nic zásadního zatím nepoznal, jsou samozřejmě nějaké detaily, které by člověk chtěl mít jinak, ale to je spíše o zvyku. Když jsem auto hledal, tak jsem sháněl kombík do půl milionu. V této specifikaci stál Ceed podle ceníku myslím 580k, ale našel jsem tehdy v republice několik aut, které sice stály ještě v autosalonech, ale kvůli podmínkám od výrobce už musely mít spuštěnou záruku. Takže za cenu ztráty 4 měsíců záruky (ze 7 let) jsem se dostal na rovného půl mega za nové auto - najeto 22 km, když jsem ho přebíral. Protože jsem skutečně nechtěl ani lehce ojetý vůz, tak si myslím, že mezi úplně novými auty bych hledal těžko něco lepšího. Zatím mám plán nechat si ho minimálně takových 5-6 let a pak se rozmyslet, jestli bude sloužit dál, nebo ho s odhadovaným nájezdem kolem 80 tkm a stále ještě v záruce tou dobou pošlu dál a podívám se po něčem novém. Kdo ví, co se bude tou dobou prodávat...
reagować