0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.5 TSI nebo Kia Ceed SW 1.5 T-GDi?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, korejská vozidla
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 02.04.2021 06:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: capslock, 01.04.2021 23:48 (Meritum věci bylo, že výměna o ...)


Děkuji za přednášku.
Zejména ta hláška, správně označená jako “teorie” je klasická ukázka nepřenositelnosti do praxe.
Jinak asi uznáš, že se svýma penězma si mohu dělat, co uznám za vhodné. Za téměř 30 let zkušeností s různými servisy si dovoluji myslet, že jsem našel ideální poměr cena/výkon.
Jak s autorizovaným, kam vozím zánovní osobní, tak “garážníka”, kam vozím dodávky + specialistu na mýho skoro veterána.
To že na Západě je cenová hladina jiná pro mě není novina, neb vím, že tady z okolí dost lidí jezdí s lepšíma autama do D. Teda v normálních dobách...
reagować
rejdic.25
ilość wystąpień109
data registracji20.08.2013
Piątek 02.04.2021 19:12, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: Pepe, 02.04.2021 06:40 (Děkuji za přednášku.Zejména ta ...)


Po koupi nového soukromého auta většina lidí opouští autorizované servisy po skončení záruky a přechází s údržbou či běžnými opravami k nezávislým servisům.Nijak zvlášť nepomáhají ani slevové akce ND na starší vozy. Snad jen akce jarní či zimní prohlídka a případné závady si obvykle nechají opravit jinde.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 02.04.2021 21:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: rejdic.25, 02.04.2021 19:12 (Po koupi nového soukromého aut ...)


Moje zkušenost je taková, že v autorizovaném/specializovaném servisu jsem měl jako stálý zákazník přednost před spekulantem, co jezdil na běžný servis ke garážníkovi, a v případě komplikovaného zásahu (špeku) se obrátil na autorizák/specialistu. Hlavně, že ušetřil pár usoplených tisícovek za rok (který beztak prohulil/prochlastal za měsíc?)
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Piątek 02.04.2021 23:24, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: Pepe, 02.04.2021 06:40 (Zejména ta hláška, správně označená jako “teorie” je klasická ukázka nepřenositelnosti do praxe.)


Ta teorie platí i u tebe. Pokud by neplatila, znamenalo by to, že se chováš iracoinálně.

Uznávám, že si se svými penězi můžeš klidně zapalovat i dřevo v krbu.

Nerozumím pouze, proč tedy do autorizáku vozíš jen jedno auto a ne všechny.

cytat:
reakce na: Pepe, 02.04.2021 21:07 (Hlavně, že ušetřil pár usoplených tisícovek za rok (který beztak prohulil/prochlastal za měsíc)


Skutečně jsi tak chudý duchem?
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Sobota 03.04.2021 08:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: capslock, 02.04.2021 23:24 (Skutečně jsi tak chudý duchem? ...)


No protože (ačkoliv jsem dle tebe chudý duchem) dokážu (alespoň si to o sobě myslím) posoudit poměr cena výkon. Kdybych se snížil na tvojí úroveň, tak napíšu, že jestli chápeš psaný text, tak víš, že do autorizáku jezdím se zánovními osobními auty a se zbytkem jinam.
A že s výhledem na další prodej oněch OA mi za to elektronický záznam o údržbě v systému stojí.
Starýho pežota vozím ke specialistovi na fr.auta od začátku vlastnictví (2008). S novýma pežotama jsem jezdil do autorizáku do doby, než se tam změnilo obsazení a klima. Po prodeji dilema padlo.
S dodávkama, který dojíždíme do mrtě, jezdím k ověřenému servisákovi, neb tam je jediný požadavek - provozuschopnost.
Tak snad to takhle jako vysvětlení stačí.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Wtorek 06.04.2021 00:36, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: Pepe, 03.04.2021 08:52 (No protože (ačkoliv jsem dle t ...)


Já tebou psaný text ale skutečně nechápu.

Kupuješ v autorizáku dvě služby - výměnu oleje a zápis do servisky.

Navážíš se do těch, kteří si vyhodnotili, že zvýšená cena za autorizák nevyváží zanedbatelné zvýšení tržní ceny auta za el. servisku.

Zároveň dodávky, u kterých ten zápis do servisky nepotřebuješ, vozíš do garáže ... proč? Abys ušetřil pár usoplených tisícovek na chlast a cigára?
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 09.04.2021 18:36, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: capslock, 06.04.2021 00:36 (Já tebou psaný text ale skuteč ...)


Dobře, pro dojíždějící znova, a polopatě.
Do nikoho se nenavážím, ať si každej jezdí, kam uzná za vhodné. Jen za cenou výměny oleje v autorizáku nevidím jen olej, filtr a mzdu zaměstnance. A ano, budeš se divit, je to i o těch "certifikovaných schůdcích". Tohle bys ale jako mistr teorie měl ovládat především, ne?
Koneckonců by mě zajímalo, jestli dokážeš odhadnout, kolik káčé tomu autorizáku z výměny oleje zbyde jako zisk ke zdanění...

U dodávek je situace jiná - změnil se v autorizáku ředitel, klima, přístup ke mě a kvalita šla o spoustu % fofrem dolů. Když mi dá někdo najevo, že tam s těma starejma krámama jen otravuju, tak tam přece nepolezu cpát jim peníze, ne? Další je cca 40km daleko. Což je špatně.
Původně jsem byl na tom, že formulaci zánovní osobák - autorizák a dosluhující dodávky -garážník pochopí "každej hotentot", ale evidentně jsem se spletl. Omlouvám se.
Btw - dneska jsem vyzvedl manželky auto ze servisu - olej, všechny filtry, brzdovka, nová aku, základní nastavení některých el. věcí, komplet prohlídka... 10.625,86 Kč bez DPH. Je to moc, málo, nebo akorát?
reagować
uwa1
ilość wystąpień189
data registracji18.10.2016
Piątek 16.04.2021 19:08, OctaviaNAJ
Ak je tvoja prvá voľba Octavia a obávaš sa o spoľahlivosť Kie tak si stratený prípad a kúp si tú Octaviu.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Poniedziałek 03.05.2021 19:05, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: Pepe, 09.04.2021 18:36 (Dobře, pro dojíždějící znova, ...)


Ale, najednou cena hraje roli? Osobák po záruce je pro leckoho v kategorii dosluhující, elektronická serviska hodnotu takového auta prakticky nenavyšuje - málokdo má tužbu "cpát jim peníze" za průměrnou kvalitu.

Poznamenal jsi cosi o hajzlech na chodbě a prohulených tisícovkách k těm, kdo autorizák u pozáručního auta nevyužívají, pokud to není navážení, tak jde zřejmě o nějaké případy ze tvé sociální skupiny.

Nezávislý servis, který cenou oleje nedotuje jiné aktivity, popsané zvládne i za půlku.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 03.05.2021 19:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: capslock, 03.05.2021 19:05 (Ale, najednou cena hraje roli? ...)


Ty seš snad na plnej úvazek zaměstnanej v trollí farmě v Petrohradu, a tady jedeš pro radost naučený algoritmy, nebo co.
U jedný dodávky a jednoho osobáku se mi to vyplatilo v podobě kulance ze strany dovozce - v obojím případě 50% na novej polomotor a práce grátis. Fakt se mi tu PUMU nechtělo shánět někde na vrakáči, abych byl (třeba) za měsíc ve stejným průseru. Tobě třeba ten neautorizák tu půlku zaplatí taky, já ale žádnýho takovýho neznám.
A ty přiblblý poznámky o zapalování peněz? Jestli nechápeš rozdíl mezi penězma zničenýma a penězma puštěnýma do oběhu, tak je jakýkoliv pokus o diskuzi s tebou zbytečný.
Já si to s dovolením vyhodnotil po svým. Ty mě nechápeš, já tebe taky ne, takže je to v pořádku
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Poniedziałek 03.05.2021 20:24, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: Pepe, 03.05.2021 19:45 (Ty seš snad na plnej úvazek za ...)


V pohodě, poposedni si nebo to nech plavat.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 04.05.2021 16:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prosba o pomoc s výběrem vozidla
cytat:
reakce na: capslock, 03.05.2021 20:24 (V pohodě, poposedni si nebo to ...)


Tebe tak budu poslouchat, co bych měl dělat...tak velkej kluk fakt nejsi
reagować
Rampelnik
ilość wystąpień6
data registracji26.12.2017
Niedziela 16.05.2021 21:21, Díky za radu...
Takže místo toho, abych se tu něco dozvěděl o spolehlivosti Ceeda, čtu třicet příspěvků o hov.. teda o ceně oleje v autorizovaném servisu.... Díky..
reagować
kopecnyales
ilość wystąpień4
data registracji10.03.2021
Cztwartek 22.07.2021 10:48, Snad pomůže...
Nevím, jestli jsi už koupil nebo ještě ne, takže tady pár postřehů se Ceedem SW:

Kupoval jsem letos v dubnu Ceed SW, 1,5 T-GDi, stupeň TOP s manuálním 6kvaltem. Zatím mám najetých lehce přes 3 tkm, což bude odpovídat očekávanému nájezdu kolem 12-15 tkm ročně. První dojmy vesměs pozitivní, byť se nějaké detaily najdou, k tomu níže.

Prostorově na předních sedadlech je místa spousta, se 180 cm a lehce přes 100 kg nemám problém si za volantem najít ideální pozici, to samé u spolujezdce. Vzadu je to trochu horší, s výškou problém není, na šířku dva lidi v pohodě, pro tři to úplně není. Prostoru na kolena a nohy není úplně mnoho, ale sám za sebe si sednu a byl bych schopný takovou cestu přežít, přestože na dlouhé ježdění přes půl Evropy by to nebylo. Sedadla krásně pohodlná, ale to se může mírně lišit podle postavy konkrétního člověka. S kufrem velikostně nemám problém, nedávno jsem vezl 4 lidi na pětidenní vodu, takže všichni se stanama, spacákama, spousta pití, stejně jsme naložili v podstatě jen jednu vrstvu bagáže, klidně by se další 1-2 vrstvy nad ní vešly. Po sklopení zadních sedadel je kompletně rovná plocha, někomu může vadit, já to bral jako velké plus. Pod podlahou přihrádky a protože jsem nebral žádný hybrid, tak úplně vespod rezerva, žádná lepící sada.

Co se týká motoru, nejsem závodník, naopak si užívám spíše klidnou pohodlnou jízdu. Turbo zabírá pocitově někde kolem 1300-1500 otáček a na nižší rychlosti auto skutečně krásně zrychluje. Pokud jedu ve městě 50-60, mimo město 90-110 a na dálnici 130-160, tak jsem nikdy nepocítil nedostatek výkonu. Víc než 180 jsem s ním zatím asi nejel, maximálka má být 210, plánuju někdy vyzkoušet. Spotřeba ze začátku kolem 7, teď už počítač ukazuje 6,2 (reálně možná o fous víc) a počítám, že ještě o nějaké deci klesne. Delší dálniční přesuny jezdím kolem 5,5. Garanční servisy jsem si nechal nacenit na nějakých 5-7 tisíc, což osobně nepovažuji za katastrofu.

Ovládání auta jednoduché a intuitivní, ale tady musím zmínit první nedostatek. Možná je to jen nezvyk, ale některé dráhy řazení nejsou tak přesné jak bych si představoval. Konkrétně třeba podřazení z trojky na dvojku znamená občas trochu soustředění, aby se člověk přesně trefil. Jinak oceňuji, že naprostá většina věcí má pořád ještě svoje tlačítko, kolečko apod. Samozřejmě v rámci infotainmentu je možné spoustu věcí různě nastavit, ale to se dá udělat jednou na začátku a jinak na něj s výjimkou navigace člověk vůbec nepotřebuje za jízdy sáhnout. Klimatizace má svoje ovládání na středovém panelu, start-stop místo složitého hrabání v menu vypnete jedním tlačítkem u řadící páky, atd. Co se týká elektronických asistentů, tak jsem zatím nezaznamenal žádný větší problém. Nevím, jestli to tak opravdu je, nebo je to jen můj dojem, ale přijde mi, že se auto postupně učí od řidiče jeho jízdní styl, takže varování před kolizí mi ze začátku zaznělo i dvakrát za cestu a kolikrát v situacích, kdy to vůbec nebylo potřeba, ale posledních možná 1000 km už ani jednou.

Než skončím, tak bych měl zmínit jeden velký problém, který jsem teda měl objevit už při předváděcích jízdách a neobjevil. Možná je to dané i tím, jak přesně v autě sedím, ale za ostrého slunce se pod určitým úhlem velmi nepříjemně odráží část palubní desky v čelním skle. S tím jak se objevily na skle už první nečistoty, tak to není tak hrozné, ale předpokládám, že po pořádném očištění to bude zase jako na začátku. Už jsem hledal nějaké rady, jak to vyřešit, ale zatím se mi to nijak uspokojivě nepovedlo.

Ale když to vezmu kolem a kolem, po prvních třech měsících jsem s autem poměrně dost spokojený. Kromě dvou zmíněných problémů jsem nic zásadního zatím nepoznal, jsou samozřejmě nějaké detaily, které by člověk chtěl mít jinak, ale to je spíše o zvyku. Když jsem auto hledal, tak jsem sháněl kombík do půl milionu. V této specifikaci stál Ceed podle ceníku myslím 580k, ale našel jsem tehdy v republice několik aut, které sice stály ještě v autosalonech, ale kvůli podmínkám od výrobce už musely mít spuštěnou záruku. Takže za cenu ztráty 4 měsíců záruky (ze 7 let) jsem se dostal na rovného půl mega za nové auto - najeto 22 km, když jsem ho přebíral. Protože jsem skutečně nechtěl ani lehce ojetý vůz, tak si myslím, že mezi úplně novými auty bych hledal těžko něco lepšího. Zatím mám plán nechat si ho minimálně takových 5-6 let a pak se rozmyslet, jestli bude sloužit dál, nebo ho s odhadovaným nájezdem kolem 80 tkm a stále ještě v záruce tou dobou pošlu dál a podívám se po něčem novém. Kdo ví, co se bude tou dobou prodávat...
reagować
Radimák
ilość wystąpień4
data registracji28.03.2021
Poniedziałek 26.07.2021 09:42, výsledek výběru vozidla
Tuto diskuzi jsem započal, tak sdělím i to, jaký měl můj výběr výsledek. Ještě rekapitulace. Požadoval jsem vozidlo nové, nebo zánovní, ne na elektřinu, ani hybridy či mild hybridy. Nechtěl jsem žádný litrový tříhrnek, či něco podobného. Benzín. Ruční řazení. Přiměřené náklady na provoz (roční nájezd cca 8000 km). Něco s větším kufrem. Světlá výška alespoň 140 mm. Pohodlné. Rezerva ve výkonu na bezpečné předjetí. Prostě klasiku, která by mi vydržela dlouhá léta. Přitom vozidlo na úrovni dnešní doby, které by nestálo víc, než půl mega. Výběr byl při zadání těchto parametrů dost obtížný a nakonec muselo dojít i k určitým kompromisům. Do užšího výběru se dostaly tyto vozy:
- Škoda Octavia: nakonec vyřazena, neboť jsem získal pocit, že za mnoho peněz nabízí málo muziky, řada IV je za hranicí finančních možností, navíc se mi nelíbí systém vypínání dvou válců, volant, interiér i potíže s infoteimentem. III řada byla jako mírně ojetá sice dostupná, vnitřně lépe uspořádaná, ale nebyl jsem si jistý, jestli mi za ty peníze stojí za to koupit cca 2-3 roky staré auto s přiměřeným nájezdem.
- Hyundai i30 combi: nakonec vyřazeno, přestože to byl žhavý kandidát, a to z důvodů nevyhovující motorizace (buď slabé, nebo hybrid)

Rozhodl jsem si tedy osobně osahat následující vozidla:
- Kia Ceed SW, 1,5 T-GDi
- Toyota Corolla TS, 1,2T (předváděcí vůz)
- Renault Megane Grandtour, TCE 140,103 kW, základní výbava

V jeden den jsem provedl zkušební jízdu se všemi výše uvedenými vozy po stejné trase. Ačkoliv jsem největší naděje vkládal do Kia Ceed, zkušební jízda mě zklamala. Vše bylo v pořádku, až na jednu, pro mě podstatnou maličkost. Hluk od podběhů byl významně vyšší než u mého 12 let starého auta. A izolovat za 25000 Kč podběhy u nového auta se mi vážně nechtělo.
Co se týče pohodlí, byla vozidla Toyota a Renault subjektivně hodně blízko. Renault mi vyhovoval ještě o chlup více (lepší posez, lepší výhled, lépe utlumený podvozek). Hlavně mi u Renaultu vyhovoval výkon motoru, který byl u Toyoty na spodní hraně přijatelnosti. Přesto všechno jsem se rozhodl pro Toyotu, a to pro její proklamovanou spolehlivost. Nicméně dva dny před nákupem jsem si všimnul, že na stránkách Renaultu nabízejí skladové vozy s vynikajícími slevami. Za vozidlo stejně vybavené jako Toyota požadovali cca o 50000 Kč méně než Toyota. Takže jsem to risknul a koupil jsem vozidlo Renault Megane Grandtour, TCE 140,103 kW, Intens, plus paky.

Zkušenosti po dvou měsících a 2000 km: Zatím velká spojenost. Záběr motoru výborný, řazení přesné, odhlučnění podvozku a motoru příkladné, utlumení nerovností plavné, držení stopy v zatáčkách skvělé, výborné autorádio. Pohodlný posez vpředu i vzadu. Interiér snažící se navodit pocit luxusu, zajímavý exteriér. Žádné vrzání, vše slícováno, žádné zatékání. Najdou se i nedostatky, ale ty se dají najít asi u všech současných aut. Např. se zasekl v navigaci na infoteimentu ukazatel maximální povolené rychlosti, zrcátko se po vystoupení z vozu samo nesklopilo (po restartu vše zatím v pohodě), přední a zadní senzory příliš citlivé, takže při parkování na sídlišti, kde je z každé strany 10 cm prostoru, jsou nepoužitelné až otravné. Spotřeba se ustálila při kombinovaném provozu na cca 5,7 l benzínu (při dodržování rychlostních omezení - rovněž velmi záleží na plynulosti dopravy, řazení a jemnosti ovládání plynu). Jsem starší vyklidněný řidič, takže s vozidlem nezávodím (v českém prostoru to při stavu silnic a hustotě lidských sídel není ani téměř možné), ale na předjetí mám vždy dostatek rezervy. Nejsem motoristický novinář, který přesedl na Renaulta z Mercedesu či Audi a teď vidí samé chyby. Já jako průměrný občan, vlastnící vždy jen průměrná auta jsem zatím nadmíru spokojený. Teď už jen zbývá to nejzásadnější. Aby vozidlo bylo spolehlivé po dlouhá léta.
reagować
uwa1
ilość wystąpień189
data registracji18.10.2016
Poniedziałek 26.07.2021 10:25, RE: výsledek výběru vozidla
cytat:
Žádné vrzání, vše slícováno, žádné zatékání. )

To by malo byť pri novom aute snáď samozrejmosť, nie?
reagować
Rampelnik
ilość wystąpień6
data registracji26.12.2017
Poniedziałek 26.07.2021 11:27, RE: výsledek výběru vozidla
cytat:
reakce na: Radimák, 26.07.2021 09:42 (Tuto diskuzi jsem započal, tak ...)


Asi bych klidně se vším souhlasil, ale v rodině již byl Renault několikrát, dokonce před 10 ti lety i Megane, úplně nový. A já měl dvě Clia. A opravdu jsem se zařekl, že už to nesmí nikdy do baráku. Nový vůz pár let funguje, ale poté přišli nějaké záhadné chyby, jako například cukání motoru, když nebyl ani teplý, ani studený..ve dvou autorizovaných servisech vyměnily co se dalo a bez výsledku.. chyby s elektrikou světel.. hledání.. za mě už opravdu ne. Moc vám přeji, ať máte štěstí, a tohle všechno se vám vyhne..
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.