0007 napisał:
Me tez pobavila veta o hranici diesel benzin?? Kdyz odhlednu ciste od rozdilu spotreb i od servisni narocnosti kterou predpokladam autor zakalkukoval pak jsou tu dalsi aspekty ktere ma kazdy ocenen jinak: co treba kultivovanost, snazsi udrzba, spolehlivost,vyssi zustatkova cena treba?? Tim samo nechci hanit diesel obecne... nekde smysl dava... A jeste k te spotrebe 1,4 TSI nevum no???...mam 11 let stary auto 1,8 l benzin, krabicoidni tvar cmax... o vikendu jsem jel 200 km tam a 200 zpet plus par km po praze... z tech 200 km 120 po dalnici 80 statni silnice... ryclost na statni cca 100 dalnice 130 vyjma uzavirek samozrejme.. ze zvedavosti jsem vynuloval pc...po tech cca 450km prumer od domu k domu 6,5 L (podle Pc).. pokud pc moc nekeca je to vice mene stejne jako moderni turbobenzin??? Tzn. Z hlediska spotreby nevidim jediny duvod pro to abych provozoval diesel nebo turbobenzin, dokud auto slouzi...(a to najedu cca 18-20tis rocne)..
Je jasné, že u měnšího nájezdu se nafta nevyplatí. Ale jak psal někdo předemnou tak mu ta 1,4turbo brala 5,8 což je 0,7 rozdíl. Jestli je to hodně nebo málo si musí každý zvážit sám. A s tou 1,6TDI zde zminovali, ze u sluzebaku maji na 65tis km spotrebu 4,7. Takze to uz je 1,8L rozdil. Opet, jestli je to hodne nebo malo zalezi na tom, kolik s autem najezdite a jak dlouho si ho nechate. A pokud kupujete auto nove tak je vam servis a udrzba ukradena, proste stejne jednou za 30tis hodite auto do servisu a jestli zaplatite 4500 nebo 5500 uz tolik neresite. U modernich motoru s turbem uz beztak muzeme mit stjene starosti jako s naftaky, ale to vetsinou resi az majitel ojetiny. Ja osobne jsem chtel kombika stredni tridy v benzinu a prestavet to pote na LPG. A jelikoz nabidka byla temer nulova a ceny neskutecne vysoky oproti naftakum + bych musel dat 30 tis za prestavbu LPG tak jsem skoncil u naftaka. A to jsem byl ochotny kvuli benzinu obetovat i automat, ktery jsem si pral. KDyz to vezmu, tak naftak me vysel cca o 30 tis v porizovaci cenne niz a dalsich 30 jsem usetril za LPG, takze teoreticky mam 60tis na servis, ale mohl jsem si vybirat pomalu i barvu auta, stav, vybavu tak, aby auto splnilo me pozadavky na kazdodenni spokojenost. Tim nechci obhajovat naftaky, jen jsem chtel poukazat na realnou nabidku trhu, kdy ui vetsich aut benzin temer neexistuje a nebo je to primovstrikovy benzin, ktery na LPG dost dobre predelat nejde, stejnet o stale spotrebovava benzin kvuli chlazeni a jeste to auto vyjde mnohem, ale mnohem draz. A moderni naftaky uz nejsou tak nekultivovane jako z doby starych TDI. Takze i kdyz mam benzin radsi tak si nemohu ztezovat na hluznost nebo nejaky velky problem s kultivovanost modernich naftaku.