0
powrót
 

diskuze k tématu: První elektromobil Škoda: Octavia Green E Line

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.09.2011 09:10, A životnost baterií???
Nezajímal jsem se o tyto vozy, ale jakožto denodenní uživatel Li-Ion baterií složených z akumulátorů převážně čínsko-tchajwanské provenience musím položit sám sobě dotaz - kolik bude průměrná životnost baterií? Ta, jak známo silně odvisí o stylu používání a to může být velká neznámá ze nemalé peníze.
Připusťme, že ochrana baterií je řešena špičkovým technologických procesem, kdy se hlídá vybíjení na prahovou mez, hlídá se i maximální proud a hlídají se i proudové špičky. Při nabíjení se hlídá i samotný průběh nabíjení a konečné nabíjecí napětí na každém článku (jehož nominální napětí je 4,1V max, na rozdíl od Li-Pol, kde je 4,2V). Li-Ion obecěn vydrží hodně ve srovnání s Li-Pol, ale i tak, není to neomezeně odolné vůči všemu a zkrácení životnosti vlivem trvalých velkých odběrů při měststských skákačkách si dovedu živě představit. A kolik má stát náhradní akumulátor?? Aby to nebyl půlka ceny auta, což bych se ani nedivil.

Jinak je toi jistě jen vítaný směr, kam by se měl vývoj aut ubírat - na to, abych dojel 10km do kanclu, nepotřebuji dýzla a ni benzín, jen bohužel díky lobby a "politice" elektroaut půjde ještě řadu let o pro mnohé nezaplatitelný luxus. Viz test nedávno zveřejněného e-mobilu v autorevue v televizi - šlo o nějký malý francouzský vůz do města, jehož cena byla vyšší, než za Octavi RS s plnou výbavou - to jen pro srovnání.

Jinak ještě poznámu - baterie bude díky váze značný handicap pro jízdní vlastnosti.
reagować
hadravajseFB
ilość wystąpień1
data registracji16.11.2014
Niedziela 16.11.2014 10:12, KDE JSOU PROBLÉMY???
Jiný problém, než problém akumulátoru nevidím. Nevím proto, co je nutné na vozidlech testovat. Navíc již dávno se měli výrobci zabývat možností využití i jiných zdrojů energie.než jsou akumulátory. Přestaňte proto setrvávat na patolízalství naftovým magnátům a naftové loby. Nevím, proč obyčejný spotřebitel má neustále doplácet na tyto zavedené pořádky.. Nesnažte se lidem namluvit, že auto v elektro verzi musí být o půl milionu dražší, když by ve skutečnosti mělo být levnější. Náklady na výzkum si zaplaťte jako u každého jiného výrobku ze slušné sériové výroby. Nevím jaké jsou u nás problémy se zaváděním elektropohonů, když například v Číně jsou elektrokola běžná již nějakou tu desítku let.. Chovejte se konečně k zákazníkům slušně a ne jako hovada, která pro kus žvance nechají pokrok za dveřmi.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.