0
powrót
 

diskuze k tématu: První auto za 100k nebo 250k Kč?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
Tonek
ilość wystąpień3
data registracji05.06.2016
Niedziela 05.06.2016 17:41, První auto za 100k nebo 250k Kč?
Zdravím, potřeboval bych (asi jako každý, kdo sem píše) poradit s výběrem prvního auta.

Cena: buď do 100k (dobrý stav, ojeté) nebo 250k Kč (přes známého, předváděcí koncernový model).

Požadavky:
- co nejméně poruchové + levný servis
- výkon do 100 koní
- rozumná spotřeba (asi benzín) 1x za 14 dní mimo město, jinak pojížďky po Brně
- standardní výbava (minimálně nějaký airbag, u rádia Bluetooth, klimatizace)
- na karoserii nezáleží
- dobře ovladatelné i pro ženu (budeme vozit 2 děti)

Moje tipy - Škoda Octavia, Fabia, Rapid, Yeti, Seat Toledo, VW Touran (můj sen), Ford C Max, Dacia Sandero

Tak sem s tím... díkec!
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 06.06.2016 13:22, RE: První auto za 100k nebo 250k Kč?
Tonek napisał:
Zdravím, potřeboval bych (asi jako každý, kdo sem píše) poradit s výběrem prvního auta.Cena: buď do 100k (dobrý stav, ojeté) nebo 250k Kč (přes známého, předváděcí koncernový model).Požadavky: - co nejméně poruchové + levný servis- výkon do 100 koní- rozumná spotřeba (asi benzín) 1x za 14 dní mimo město, jinak pojížďky po Brně- standardní výbava (minimálně nějaký airbag, u rádia Bluetooth, klimatizace)- na karoserii nezáleží- dobře ovladatelné i pro ženu (budeme vozit 2 děti)Moje tipy - Škoda Octavia, Fabia, Rapid, Yeti, Seat Toledo, VW Touran (můj sen), Ford C Max, Dacia Sandero Tak sem s tím... díkec!


Záleží, jestli je to auto pro úplného začátečníka (na rozjezd), nebo se řeší první vlastní auto (ne od rodičů, firemní apod...), ale už dotyčný má něco odježděno. Pro úplného začátečníka bych šel klidně i do auta jen za pár desítek tisíc s technickou na 2 roky, u kterého nebude vadit poškození, třeba taková Fabia 1,4 OHV první generace, a pak něco nového pěkného. Pro vyježděnějšího řidiče bych šel rovnou do nového/zánovního. V cenové kategorii 100 000 Kč je spíš víc aut blížící se stavem k autům za pár desítek tisíc než k zánovním.(prostě víc větších investic, které u auta na odpis nikdo neřeší, ale u auta za kilčo to jednomu nedá spát...). Jestli je vašim snem Touran, a máte 250 000, podíval bych se po ročních Roomsterech 1,4 16V. Není to žádný drak, ale spolehlivý a nenáročný dělník s osvědčenou technikou a kompaktními rozměry. Děcka taky ocení výborný výhled ven z auta a nebudou tolik prudit.
reagować
Tonek
ilość wystąpień3
data registracji05.06.2016
Poniedziałek 06.06.2016 21:34, odpověď
Ano, myslím tím na rozjezd. Škoda je můj velký favorit, akorát jsem odrazován od TSI kvůli řetězu a ozubených kol. 16V je v čem jiná od MPI?
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 07.06.2016 09:44, Roční vůz Škoda Fábia III kombi nebo Rapid
Ahoj, podle toho, co píšeš, jezdíš hlavně po Brně, takže motoricky ti naprosto bude stačit roční Škoda Fábie III kombi 1.0 MPI 55kw. Výhodou je opravdu nízká spotřeba ve městě. Mě se líbí, že auto je to s moderními bezpečnostními prvky, což je super, protože vozíš i děti.
Pak je tu Rapid (Spaceback, Liftback), opět se dají sehnat roční vozy s motorem 1.2 TSI 63kw. Rapid od samého počátku má již verze motorů TSI, které NETRPÍ přeskakováním řetězu, takže kromě jiných menších problému je to celkem spolehlivé auto, navíc ho koupiš ještě se zárukou stejně jako tu Fábii III. Opět se mi líbí, že Rapid je bezpečné auto, ESP,ASR ale také 6xairbag atd, to jsou věci co opravdu ocení manželka nejen v zimě ale i za hustého deště.
Co se týká velkých problémů s motorem 1.2 TSI, tak jde o první generaci těchto motorů, které jsou ve Fábii II, Golfu VI apod. - je třeba se na to zeptat přímo prodejce, pokud Vám nebude lhát., myslím že jsou tyto motory i v některých Octáviích a Seatech. Dobrou zprávou je, že se dá tento motor předělat za cca 15000kč na širší rozvodový řetěz, který už problémy nemá. Zůstává tak jen problém krátkých jízd - netopí v zimě, občas přibývání oleje(nespálený benzín se dostává do oleje) a zakarbonování motoru (motor se krátkými jízdami nestihne pořádně zahřát a tzv. vypálit saze ) Doporučil bych Vám vůbec pro ježdění ve městě jezdit na kvalitní benzín a dávat aditivum Super VIF např.
Ford C-MAX - za 250000kč jde koupit tak rok 2010, bohužel na mnohem lepší druhou generaci to chce ještě o pár tisíc více, ale jedno je jisté, tohle auto je jiná třída, jak podvozkem, odhlučněním, tak celkovým komfortem jízdy, včetně samostatných sedaček vzadu. Ve městě však budete jezdit za 9l, což Vás může trochu polekat. Jinak benzínový Duratec 1.6 spolehlivostí strčí do kapsy koncernové motory, navíc dobřé snáší i LPG. Sumasumárum, tohle auto si nechte v záloze do budoucna, idkyž to už asi šáhnete po S-MAXu nebo Touranu
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.