0
powrót
 

diskuze k tématu: Poradíme, jak odhalit opotřebené tlumiče u ojeté Škody Octavia

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 10:53, Divná odpověď
Tak si myslím, že tato odpověď tazateli moc nepomohla. Jako laik nejspíš nepozná z chování vozu na silnici stav tlumičů, případ kdy v hrbaté zatáčce odskáče do protisměru, to už se nedá hovořit o preventivní výměně opotřebení, ale spíš je to s křížkem po funusu. Doslovně. Taky servisy jsou plné filutů, kteří vám řeknou, že tlumiče jsou v háji a potřebují okamžitou výměnu, "pane to tady rovnou nechte, pokud se nechcete zabít". Zdaleka ne každý servis má odpovídající zařízení, aby vám změřil přesné údaje, jak na tom tlumiče jsou.

Ta laická kontrola, jakou jste popsal v odpovědi, je základem. Nestačí ale auto jen jednou stlačit, opakovaným stlačováním ho rovnou rozhoupejte a pokud v okamžiku kddy přestanete pokračuje v houpání. tak jeďte do servisu. Dobrý tlumič zastaví houpání hned, ale tlumiče se opotřebovávají postupně a tak i mírné další zhoupnutí ještě nemusí znamenat nutnou okamžitou výměnu, nicméně už by to chtělo dále sledovat. Tohle udělejte zvlášť na každém rohu auta, opotřebení tlumičů nemusí být rovnoměrné na stejné nápravě. Také v případě havárie na jednu stranu vozidla vám pojišťovna nezaplatí výměnu i druhého tlumiče, takže servis klidně vymění jen ten poškozený.

Zničené tlumiče jsou patrné i při pohledu na jedoucí auto zvenku. Pokud po přejetí hrbu kolo ještě několikrát poskočí, tak je tlumič již po smrti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 10:56, RE: Divná odpověď
Koloss napisał:
Tak si myslím, že tato odpověď tazateli moc nepomohla. Jako laik nejspíš nepozná z chování vozu na silnici stav tlumičů, případ kdy v hrbaté zatáčce odskáče do protisměru, to už se nedá hovořit o preventivní výměně opotřebení, ale spíš je to s křížkem po funusu. Doslovně. Taky servisy jsou plné filutů, kteří vám řeknou, že tlumiče jsou v háji a potřebují okamžitou výměnu, "pane to tady rovnou nechte, pokud se nechcete zabít". Zdaleka ne každý servis má odpovídající zařízení, aby vám změřil přesn...
P.S.: netlačte na kapotu vozidla, nebo si ji promáčknete, vždy tlačte na roh vozidla, na blatník u světla, tvarované profily se tak snadno nepromáčknou. A kromě toho potřebujete zjistit stav jednotlivého tlumiče a ne celé nápravy najednou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 12:00, RE: Divná odpověď
Koloss napisał:
Tak si myslím, že tato odpověď tazateli moc nepomohla. Jako laik nejspíš nepozná z chování vozu na silnici stav tlumičů, případ kdy v hrbaté zatáčce odskáče do protisměru, to už se nedá hovořit o preventivní výměně opotřebení, ale spíš je to s křížkem po funusu. Doslovně. Taky servisy jsou plné filutů, kteří vám řeknou, že tlumiče jsou v háji a potřebují okamžitou výměnu, "pane to tady rovnou nechte, pokud se nechcete zabít". Zdaleka ne každý servis má odpovídající zařízení, aby vám změřil přesn...
Souhlasím, i s tím dovětkem dole. Poslal jsem Ti mail, dostal jsi ho? Je to tak týden.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 14:13, RE: Divná odpověď
Koloss napisał:
P.S.: netlačte na kapotu vozidla, nebo si ji promáčknete, vždy tlačte na roh vozidla, na blatník u světla, tvarované profily se tak snadno nepromáčknou. A kromě toho potřebujete zjistit stav jednotlivého tlumiče a ne celé nápravy najednou.
Petr-Tipcars: Díky, to mne nenapadlo, varovat pána, aby netlačil na kapotu. Na předku zpravidla houpám na spojnici předního blatníku a kapoty, na zadku buď za tažné, nebo otevřít zadní dveře a lehce rozhoupat nohou. Pravda, měl jsem pánovi podrobněji rozepsat, jak má houpat, aby neudělal víc škody než užitku..."houpací metoda" je poměrně rychlá, v zimě mám zkušenost, že ji chce ale udělat po několika kilometrech jízdy minimálně, kapalinové tlumiče znatelně zatuhnou při nízkých teplotách a zkreslují dojem...Btw. ještě k tomu tlačení na kapotu, spousta lidí ji i zavírá zatlačením "na to správné místo". Vždy, když to vidím, mám chuť těm lidem pomoct. Vhodnější je nechat zaklapnout z té správné výšky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 14:49, RE: Divná odpověď
anonym napisał:
Petr-Tipcars: Díky, to mne nenapadlo, varovat pána, aby netlačil na kapotu. Na předku zpravidla houpám na spojnici předního blatníku a kapoty, na zadku buď za tažné, nebo otevřít zadní dveře a lehce rozhoupat nohou. Pravda, měl jsem pánovi podrobněji rozepsat, jak má houpat, aby neudělal víc škody než užitku..."houpací metoda" je poměrně rychlá, v zimě mám zkušenost, že ji chce ale udělat po několika kilometrech jízdy minimálně, kapalinové tlumiče znatelně zatuhnou při nízkých teplotách a zkresl...
Jo, to zavírání kapoty je taky častá chyba. A zahřátí tlumičů v zimě je taky dobrá rada. To zažné zařízení jednak nemá každý a taky to zatíží současně oba tlumiče. Stejně tak tlačení nohou na práh ve dveřích zatíží současně oba boční tlumiče. Pokud to není kombík, tak i vzadu bych to zkoušel na hraně kufru a blatníku u světel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.08.2011 21:42, Nejlepší je - radím ze zkušeností s 1,3 mil. naj. km.
Zajezdit si s autem stejného typu, ale s minim. najetými kilometry. Případně si nechat tlumiče vyzkoušet na zkušebním stavu, ale po delší jízdě. Tam jim jinak grafy lžou jako hrom. Vůbec nejlepší je tlumiče vyhodit po ujetých 80 t. km. na našich silnicích. Krajní, úplně limitní stav je 120 t. km. Potom musíte náký čas jezdit volněji a auto se naučit znova řídit, protože lépe zatáčí. Dobré jsou hrbaté silnice 3. třídy. Otálením si zaděláváte na, říká se tomu zvyk na inherentní vlastnosti vozu. S tím pohupování, to je dobrá finta pro bazarníky. Měl jsem LP také Nissan Primeru P10, (tu jak seděla, jako přibitá) bazarník říká, to máte tlumiče vylité betonem, tak jsem mu odpověděl, ne, jsou nové, když se podíváte tak mají ještě štítky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.09.2011 15:28, RE: Divná odpověď
David V napisał:
Souhlasím, i s tím dovětkem dole. Poslal jsem Ti mail, dostal jsi ho? Je to tak týden.
Poslal jsem ti odpověď, došla?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.09.2011 09:35, nemá smysl řešit tlumiče
Pokud se kdokoliv rozhodne ke koupi ojetiny, tak je třeba si uvedomit, že zrovna tlumiče nejsou asi potencionálně nejdražší možná závada, která může nastat. Plánujeme li si auto ponechat nějakou dobu, tak potom nevidím už vůbec žádný důvod proč řešit nějaké tlumiče.
Stejně to nakonec dopadne tak, že pán vyzbrojen informací jak správně pohoupat oejtinou aby odhalil případný načnutý tlumič v hodnotě 999,- včetně DPH se bude soustředit na tuto ne až tak významnou věc a přehlédne, že oejtina bude mít sice 120 tisíc km na tachometru (jako každá jiná ve věku 4 až 40 let), ale realita bude zřejmě jinde. 120 na tachometru to je jako takový zákon. Více ojetiny nestárnou. To je prostě takové hypotetické maximum. Za tuto hranici bazarnická číselná soustava nesahá :)
Dále třeba pán ukonejšen správnou funkcí tlumičů doplněnou proslovem bazarníka: "Tydlencty voktávky fmetle a ftédéíčku sou fak jako hrozný držáky. To jak se to houpe to je právě ten komfort" a přehlédne odcházející turbo a načnuté vstřiky.
Dá se prostě velmi spálit na jiných věcech, pokud někdo nepozná totálně mrtvý tlumič, dá se předpokládat, že nepozná ani finančně značně náročnější problémy a koupi automobilu bez odborníka se mu nedá doporučit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.09.2011 10:52, RE: nemá smysl řešit tlumiče
free78 napisał:
Pokud se kdokoliv rozhodne ke koupi ojetiny, tak je třeba si uvedomit, že zrovna tlumiče nejsou asi potencionálně nejdražší možná závada, která může nastat. Plánujeme li si auto ponechat nějakou dobu, tak potom nevidím už vůbec žádný důvod proč řešit nějaké tlumiče.
Stejně to nakonec dopadne tak, že pán vyzbrojen informací jak správně pohoupat oejtinou aby odhalil případný načnutý tlumič v hodnotě 999,- včetně DPH se bude soustředit na tuto ne až tak významnou věc a přehlédne, že oejtina bude m...
Tento rozbor by měl předcházet snad každé technické poradě
Těch 120 tisíc mají v drtivé většině auta bez servisky. Auta se serviskou mají více.
A vyměnit tumiče opravdu není finančně likvidační záležitost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.09.2011 10:53, RE: Divná odpověď
Koloss napisał:
Poslal jsem ti odpověď, došla?
Jo, dík. Je to dost rozsáhlé. Ale pokud budu něco mít, tak ho zkusím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.09.2011 11:32, RE: nemá smysl řešit tlumiče
David V napisał:
Tento rozbor by měl předcházet snad každé technické poradě
Těch 120 tisíc mají v drtivé většině auta bez servisky. Auta se serviskou mají více.
A vyměnit tumiče opravdu není finančně likvidační záležitost.
Ano to je pravda. Část lidí začala od jisté doby žádat auta se serviskou. Škoda že jim ani trošinku nepřijde divné, že serviska je sice pečlivě vyplněná, ale končí např. ve 140 tisících ujetých kilometrech, které mělo vozidlo po 4-letech provozu. Nyní např. po 10-ti letech je na tachometru 168 tisíc a nikomu nic nepřipadá divné. Další kapitoulou jsou servisky které jsou od začátku až do konce (období např. 5-ti let a 160 tis. km) vyplněny jednou stejnou propiskou stejným rukopisem a orazítkovány stejným razítkem. Zase pohoda. Nic divného.
Serviska je tedy hezká věc, ale vždy je třeba ověřit její obsah u prodejce dané značky. Já když vidím, jak jsou na internetu nabízeny auta se serviskou a hned i takle na dálku jde vidět, že jde o "stočence", tak mě to vždy hrozně rozčílí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.09.2011 11:46, RE: nemá smysl řešit tlumiče
free78 napisał:
Ano to je pravda. Část lidí začala od jisté doby žádat auta se serviskou. Škoda že jim ani trošinku nepřijde divné, že serviska je sice pečlivě vyplněná, ale končí např. ve 140 tisících ujetých kilometrech, které mělo vozidlo po 4-letech provozu. Nyní např. po 10-ti letech je na tachometru 168 tisíc a nikomu nic nepřipadá divné. Další kapitoulou jsou servisky které jsou od začátku až do konce (období např. 5-ti let a 160 tis. km) vyplněny jednou stejnou propiskou stejným rukopisem a orazítkovány...
To s tou propiskou mě pobavilo . Já dávám přednost koupi ojetiny od majitele na inzerát, protože je podle mě hodně vypovídající to jakého majitele jde, jak se o auto staral, jak ho používal a proč ho prodává. Do bazaru jedině mechoše s sebou. Myslím že i někdo tyhle služby nabízí komerčně, že poskytne zkušeného technika. Jinak ale ten dotaz podle mě nesměřoval na situaci při kupování ojetiny, ale normálně když si už někdo neni jistej s tlumičema u svýho auta. Podle mě je ale lepší odpozorovat uskakování auta na hrbolech v zatáčce, to houpání mi nepřijde moc průkazný, spíš když je tlumič úplně KO, ale to už je na silnici znát dávno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.09.2011 12:52, RE: nemá smysl řešit tlumiče
David V napisał:
Tento rozbor by měl předcházet snad každé technické poradě
Těch 120 tisíc mají v drtivé většině auta bez servisky. Auta se serviskou mají více.
A vyměnit tumiče opravdu není finančně likvidační záležitost.
Petr-Tipcars: Naprostá pravda, na tlumičích by majitel neměl vykrvácet. Jedná se víceméně o trochu dražší obyčejný spotřební díl. Protože je dražší, tak ho lidi neradi mění. Zvlášť těsně před prodejem

A koupě ojetiny, to by nebylo na článek, ale na seriál. Nevím, kdy naposled se tomu někdo na Tipcarsech věnoval, ale osvěty v této oblasti není nikdy dost. Vím, že ne každý má dost peněz na koupi nového vozu svých snů, ale nejlepší rada pro koupi ojetého vozu je: nekupujte ojetý vůz. Pokud musíte, kupujte jej od svého otce, bratra, nejlepšího kamaráda apod., u kterého jste viděl, jak se o vůz stará, seděl s ním v hospodě a poslouchal jeho nářky, kolik že to do auta zase nacpal peněz. Pokud nemáte otce, bratra, nejlepšího kamaráda, zaměřte se na osobní prodej, pokud ani to nejde: referentské vozy. Pokud ani to nejde: svěřte se do rukou autobazaru. Ne všichni jsou podvodníci. Ale riziko problému zvětšujete každým posunem (otec, bratr kamarád vs osobní prodej vs referentský vůz vs bazar) násobně.

A především: neřešte u vozu z bazaru kilometry (serviska je jakous takous zárukou pouze pokud nevypadá tak, jak uvedl přispěvatel v této diskuzi). Důležitý je pouze stav vozu. Pokud už jdete do bazaru, nemůžete si hrát na gurmána (ti končí někde na pomezí nového vozu a otce, bratra, kamaráda & company) a měl byste mít nemalou rezervu na opravy (u vozů starších ročníků víceméně rovnou částce kupní ceny, u starších naftových ojetin, které jsou ale již vybaveny moderní technikou si troufnu říci, že možná ještě větší). Nejlepší vozy už přebrali jiní před Vámi. Bazar není žádná ostuda, je to přiznání si svých možností tváří v tvář realitě, dělá to tak většina národa (včetně mne), která buď víc nemůže dát, nebo se nechce zadlužit na x let dopředu kvůli něčemu, co ztrácí velmi rychle hodnotu.

Bylo by to asi opravdu na dlouho...

reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.