cytat:
reakce na: GSX1100G, 09.04.2019 08:55 (S druhou větou naprosto nesouh ...)
Já můžu vlastně mluvit jenom o svojí zkušenosti 1,0Mpi v VW UP. Tam jde samozřejmě poznat, že motor je tříválec, ale už to rozhodně neobtěžuje jako v dobách HTP ve fabii. Na vonoběh to s autem dělalo stejný věci jako naftovej motor v autě nižší střední třídy. Jakmile se člověk rozjel, tak až na pár vyjímek nešlo poznat, kolik má motor válců. Zvukový projev mimo kabinu auto samozřejmě prozradí na první dobrou...
Když se nad tím zamyslím, tak ale musím uznat, že u přeplňovaných motorů to všechno může být jinak. V autě velikosti octávie se s litrem prostě bez plynu nerozjedeš, to ale neuděláš ani s 1,4. turbo neturbo. Aby se litr v octávii z místa trochu odlepil, je jasný, že musí pomoci turbo.
Původním příspěvkem jsem chtěl říct, že tříválce už rozhodně nejsou tak strašné jako dřív. Tak nějak si myslím, že se stejně nejvíce kritizovaly HTP a ostatní výrobci kultivovanost trefili jakžtakž na první dobrou. Druhá věc je ta, že tříválec může mít (měl by mít) díky větším spalovacím prostorám robustnější konstrukci než stejně velký čtyřválec. A tady je důležitý to, že je třeba porovnávat stejně velký motory. Porovnávat tříválcový litr a čtyřválcovou 1,4 je mimo mísu. Tam bude 1,4 vítězit ve všem...