0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, nebo i30? Vybíráme zánovní kombík s litrovým tříválcem

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla, korejská vozidla
Tomas93
ilość wystąpień24
data registracji27.07.2017
Piątek 05.04.2019 06:21, Mrtvolná i30 1.0
i30 1.0T jsem měl vloni půjčenou na víkend od dealera Hyundai a to auto je absolutně mrtvé s tímto motorem. Jízda mi připomínala naloženou Octavii 1.6MPI první generace. Mělo to podobnou vůli jít za plynem a ožívalo to až nad 3000 otáčkami.
Jelikož jsem měl už i přímé srovnání s 1.2TSI 81kW v Rapidu, který ožívá mnohem dříve a motor s ním hýbe mnohem snáze, přišel mi ten motor v Hyundai jako krok vedle.
Sám prodejce u dealera mi řekl, že jeho zkušenost s tím motorem byla stejná.

S koncernovou 1.0TSI jsem jezdil jen v novém Golfu a pouze ve meště, ale i tam se ten motor choval lépe než Hyundai. Bohužel ani Golf nedokázal zakrýt to, že motoru jeden válec chybí a zejména ze začátku byl zvuk hrozně divný.

Osobně bych v daných kombinacích připlatil, ale ne za Octavii, ale za 1.4T u i30. Octavia má bohužel ceny dost nastřelené a výbava za ty peníze nic moc.
reagować
kolemjdoucí
ilość wystąpień7
data registracji28.11.2018
Piątek 05.04.2019 07:58, cena?
300k za dva roky starou i30 v litru se mi zdá dost To info dost hapruje, ale možná se pletu a je to nějaká top výbava.
Jinak sám mám i30 a neodvažuji se po 7tk moc hodnotit. Lepší auto jsem si dovolit nemohl a přesto jsem spokojen. K podvozku žádné výhrady a motor..... do dvou tisíc strašný až potom se něco začne dít, ale nejsem náročný řidič. Dvě kola na střeše auto plné, zapnutá klimoška, jelo to a za 7l. Pro klidného řidiče co požaduje službu a ne zábavu dle mého OK.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 05.04.2019 09:09, 1.0 není motor na kombík třídy C
Ahoj, řídil jsem kde co a mám doma Rapid 1.2 TSI. A opravdu můžu jen konstatovat, co píšou chlapi, na kombík třídy C je nejlepš v benzínu 1.4 TSI nebo 1.4 T-GDI. Oba rivalové se moc povedli.
Jako hraniční beru možná Octávii/Leon/Golf 1.2 TSI 81kw, která je daleko kultivovanější, než 1.0 TSI a 6-kvalt v 1.2 je dobře vyladěný na typ motoru.
Ten 1.4 T-GDI - nepůsobí sice nějak výbušně, ale je to taková klidná síla, kterou nic nerozháže. Naložený kombík se zapnutou klimatizací totiž dělá divy se všemi malorážkami a zvláště u litrových třívalců je nepříjemné, že při větší zátěži doslova "vrčí".
Takže za mě raději došetřit, dle mého budeš natolik spokojený s 1.4, že ani po pár letech nebudeš koukat po dalších autech
reagować
Pepa482
ilość wystąpień1
data registracji05.04.2019
Piątek 05.04.2019 14:51, litrový 3 válec
Mám w Polo 3valec s automatickou převodovkou , jezdím sám nebo ve dvou a není nic lepšího.Doporucuji.Je lepší než 1,2.U ní studený motor velice vibrovala.
reagować
petrk
ilość wystąpień66
data registracji21.04.2018
Niedziela 07.04.2019 19:05, RE: litrový 3 válec
Možná jsem staromódní, ale sebelepší tříválec se nemůže vyrovnat čtyřválci při rozjezdu a kultivovaností při jízdě kolem 1 tisíce otáček. Takže hlasuji minimálně pro 1,4 turbo benzín (4 válec). Možná by to nemuselo být ani to turbo, ale to už záleží na využití auta a potřeby dynamiky
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 08.04.2019 08:54, RE: RE: litrový 3 válec
cytat:
reakce na: petrk, 07.04.2019 19:05 (Možná jsem staromódní, ale seb ...)


S tím si dovolím nesouhlasit. Když porovnám litrový čtyř a tříválec, tak rozjezdy budou paradoxně snažší s tříválcem, který bude mít díky větším válcům ve spodním spektru otáček větší krouťák, než podobně velký čtyřválec.
Něco jiného je porovnávat litrový tříválec například s čtyřválcovou 1,4i, tam už jasně vítězí čtyřválec.
Doby neurvalých htp a tříválcových tdi jsou naštěstí za námi. V listopadu jsem během týdne najel víc než 1000km s tříválcovým VW Up a motor mě docela příjemně překvapil. A to musím dodat, že jsem velkým kritikem koncernu...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 08.04.2019 10:53, RE: RE: litrový 3 válec
cytat:
reakce na: petrk, 07.04.2019 19:05 (Možná jsem staromódní, ale seb ...)

Souhlas, teď si kolga kupoval Fábii 1.0 TSI a soused má Rapid 1.0 TSI a u obou je cítit mírné vibrace ve volantu na volnoběh a v určitém pásmu otáček.
V mém Rapidu 1.2 TSI absolutně nic
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 08.04.2019 18:56, 1.0 tsi
Motoru 1.0 Tsi ve Fabii .nebo Rapidu škodí nesmyslně dlouhé převody včetně prvního stupně ,nebo zpátečky.
reagować
petrk
ilość wystąpień66
data registracji21.04.2018
Poniedziałek 08.04.2019 19:56, RE: 1.0 tsi
to KoobaS ... pak ale nechápu, když se tříválce rozjíždějí snáze, proč je v případě přeplňovaných koncernových tříválců aplikována rozjezdová automatika, která při rozjezdu zvyšuje otáčky motoru. Jasně ... je pravda, že mají dlouhé převody. Mám doma tříválec (služební) i dva čtyřválce, takže mohu porovnávat. Přesednutí ze tříválce do čtyřválce je balzámem na motoristické duši. To mi věřte.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Wtorek 09.04.2019 08:36, RE: RE: 1.0 tsi
cytat:
reakce na: petrk, 08.04.2019 19:56 (to KoobaS ... pak ale nechápu, ...)


Jaký je u těch tvých motorů rozdíl v koncepci a kubatuře?
Nemám s koncernem moc aktivních zkušeností, ale myslím, že tady ten "asistent rozjezdu" cpe do všech aut již dlouhou řadu let.
Osobně si myslím, že momentálně se to montuje právě kvůli dlouhým kvaltům. My to máme třeba na tříletém transitu s dvoulitrovou naftou. A ten transit má dostatečný výkon a krouťák téměř od volnoběhu, ale taky velmi dlouhý kvalty...
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 09.04.2019 08:53, RE: RE: RE: 1.0 tsi
cytat:
reakce na: KoobaS, 09.04.2019 08:36 (Jaký je u těch tvých motorů ro ...)


Tak zrovna třeba ve 1.4TSI ten asistent (tzn. aut. zvýšení otáček) při rozjezdu není. Nicméně je to příjemná věc. Mám to vyzkoušeno na 5ikvaltové 1.6TDI, kde se dalo rozjíždět úplně bez plynu, což bylo super na popojíždění v kolonách.
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 09.04.2019 08:55, RE: RE: RE: litrový 3 válec
cytat:
reakce na: KoobaS, 08.04.2019 08:54 (S tím si dovolím nesouhlasit. ...)


S druhou větou naprosto nesouhlasím. Myslím, že jde jen o pocit. Ten tříválec musí mít při rozjezdu jednoznačně vyšší otáčky než shodně velký čtyřválec, a to právě z důvodu eliminace vyšších vibrací.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Wtorek 09.04.2019 10:19, RE: RE: RE: RE: litrový 3 válec
cytat:
reakce na: GSX1100G, 09.04.2019 08:55 (S druhou větou naprosto nesouh ...)


Já můžu vlastně mluvit jenom o svojí zkušenosti 1,0Mpi v VW UP. Tam jde samozřejmě poznat, že motor je tříválec, ale už to rozhodně neobtěžuje jako v dobách HTP ve fabii. Na vonoběh to s autem dělalo stejný věci jako naftovej motor v autě nižší střední třídy. Jakmile se člověk rozjel, tak až na pár vyjímek nešlo poznat, kolik má motor válců. Zvukový projev mimo kabinu auto samozřejmě prozradí na první dobrou...
Když se nad tím zamyslím, tak ale musím uznat, že u přeplňovaných motorů to všechno může být jinak. V autě velikosti octávie se s litrem prostě bez plynu nerozjedeš, to ale neuděláš ani s 1,4. turbo neturbo. Aby se litr v octávii z místa trochu odlepil, je jasný, že musí pomoci turbo.
Původním příspěvkem jsem chtěl říct, že tříválce už rozhodně nejsou tak strašné jako dřív. Tak nějak si myslím, že se stejně nejvíce kritizovaly HTP a ostatní výrobci kultivovanost trefili jakžtakž na první dobrou. Druhá věc je ta, že tříválec může mít (měl by mít) díky větším spalovacím prostorám robustnější konstrukci než stejně velký čtyřválec. A tady je důležitý to, že je třeba porovnávat stejně velký motory. Porovnávat tříválcový litr a čtyřválcovou 1,4 je mimo mísu. Tam bude 1,4 vítězit ve všem...
reagować
petrk
ilość wystąpień66
data registracji21.04.2018
Środa 10.04.2019 19:34, RE: RE: RE: RE: RE: litrový 3 válec
Máte pravdu, že "asistenty rozjezdu" měly i koncernové čtyřválcové 1,9 TDI (77 kW), u kterých se dalo v pohodě rozjíždět na volnoběh a motor si jen "přidal" aby nechcípl ale volnoběžné otáčky zůstaly. Teď mám služebního RAPIDa 1,4 TDI a ten si při rozjezdu sám přidá na cca 1.100 - 1.200 ot/min. Je to příjemné o to nic ... ale jen to vypovídá o tom, že by přidání jen na otáčky volnoběhu nedal a při zatížení by chcípl. A to je koncepcí motoru a průběhem točivého momentu motoru ... 3 válce. Moderní (zejména benzínové) tříválce nejsou hrozné ... při jízdě konstantní rychlostí ani nemáte šanci poznat, jestli jedete 3 nebo 4 válcem. Ale teprve přesednutím z 3 válce do 4 válce pochopíte o co přicházíte Když ho milujete, tak není co řešit ....
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Cztwartek 11.04.2019 08:35, RE: RE: RE: RE: RE: RE: litrový 3 válec
cytat:
reakce na: petrk, 10.04.2019 19:34 (Máte pravdu, že "asistent ...)


No a to je vlastně potvrzení toho, o čem jsem psal dále. Že moje tvrzení se hodí spíše pro atmosférické motory. U přeplňovaných je pro průběh výkonu a krouťáku víceméně jedno, jestli se jedná o tří nebo čtyřválec. Respektive těsně nad volnoběhem ten rozdíl není tak drastický.
Ale sám mám 1,5dCi, taky naftová malorážka, ale čtyřválec. Bez plynu se taky nedá téměř rozjet, ten "asistent rozjezdu" ale Renault nepoužívá. Nafty tohoto objemu prostě nad volnoběhem nemají sílu...
reagować
peters.cz
ilość wystąpień8
data registracji26.10.2011
Środa 17.04.2019 08:49, Tříválec nebrat
Čtyřtaktní motor se třemi válci je z vlastní podstaty nesmysl, bez ohledu na objem.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.