0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia 1.6MPI - 1.2TSI

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 03.05.2013 12:30, Octavia 1.6MPI - 1.2TSI
Dobrý den, zajímalo by mě jaký je benzínový motor 1.6MPI ve faceliftované Octavii II ?Výkon pro mě dostačující, na 1.4MPI ve Fabii jsem slyšel samou chválu, je tento poslední atmosférický motor dobrá volba? Z 1.2 TSI mám obavu. Díky
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 06.05.2013 09:25, rozdíly
Jízdně je 1,2 TSI velmi příjemný motor. Hodně pružný, také díky 6st převodovce, poradí si se zatíženým autem, tichý a spotřeba se dá při plynulé jízdě srazit pod 7 litrů. Problémy zde jsou, ale je to kus od kusu. Někdo je absolutně spokojený, někdo už má v autě nový motor. 1,2 TSI bych si i koupil, ale jedině kus s prodlouženou tovární zárukou, kompletní servisní historií a pokud možno již vyměněnými komponenty. 1,6 je sázka na jistotu. Maximálně u něj odejde nějaké to čidlo (ale nic, co by netrápilo i konkurenci). Motor je svižný hlavně ve městě, kde využívá krátké převody. Spotřeba cca 7,5l. Hodně lidí si s přechodem na EURO 5 u 1,6 stěžovalo na opožděnou odezvu na plyn. Pokud vím, řešilo se to přehráním SW. Prý to tak bylo schválně, aby vůz prošel EU měřícím cyklem.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 13.06.2013 21:37, Re:
Dobrý den. Jednotka 1.6 MPI je klasický atmosféricky plněný benzínový motor, jehož základy sahají do devadesátých let minulého století. Pokud jezdíte spíše klidněji, udělá Vám tento motor v Octavii dobrou službu, navíc je i velmi spolehlivý. Svižnou jízdu ale nečekejte, nepomůže k tomu ani vytáčení do vysokých otáček (vede pouze k vysoké spotřebě paliva). Motor má pouze dva ventily na válec, má slušný zátah v nízkých otáčkách, nejlépe se cítí v rozmezí od 2 do 3,5 tis. ot/min.
reagować
eftik
ilość wystąpień21
data registracji26.02.2009
Piątek 26.07.2013 09:08, Re
Bratranec bral Škodovku s motorem 1,2 TSI a ve 12 000 km reklamoval rozvodový řetěz, který po nastartování chrastil. Při reklamaci ani neplkli, vše odkyvali a řetěz vyměnili. Od té doby vpořádku. Pokud budete znát historii vozu, nemusí to být vůbec špatná volba. Otázka je, zda se motor v budoucnu osvědčí stejně jako 1,6. Jen úvaha: motor je vyspělejší, s turbem, tzn. bude v něm určitě více elektroniky a čidel, které se mohou postupně odporoučet. V tom množství prodaných vozů s tímto motorem nejspíše ale bude docházet ke slevňování součástek...
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Piątek 26.07.2013 11:28, Dilema?
Tady zadne dilema nevznika, pokud panovi nevadi slaby vykon atmosfery, tak neni co resit! 1,6 MPi forever.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Sobota 27.07.2013 18:31, RE: Dilema?
bitner napisał:
Tady zadne dilema nevznika, pokud panovi nevadi slaby vykon atmosfery, tak neni co resit! 1,6 MPi forever.


Souhlas, najezdi klidne 600 tkm, bez problemovy motor
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 28.07.2013 18:20, RE: Dilema?
gottak napisał:
bitner napisał:
Tady zadne dilema nevznika, pokud panovi nevadi slaby vykon atmosfery, tak neni co resit! 1,6 MPi forever.
Souhlas, najezdi klidne 600 tkm, bez problemovy motor


Jak již zde bylo napsáno,stará 1.6 je sázka na jistotu,moc se stím nesvezete,pokud budete často jezdit po dálnici,tak je motor krátce zpřevodovaný.1.2 Tsi to je pěkné svezení,ale pokud hodláte auto dlouho používat,tak bude provoz nejspíše dražší než u 1,6 mpi.Já osobně pokud bych často nejezdil po dálnici,tak bych šel do 1,6 mpi a nechal to předělat na plyn.
reagować
FrankST
ilość wystąpień1
data registracji28.07.2013
Niedziela 28.07.2013 19:27, 1.2 TSI
Ahoj,

Je pravda , že 1.6 je roky vyzkoušený motor, ale 1.2 tsi nemůže v ničem konkurovat.
Pokud pominu lepší průběh točivého momentu, tak pro turbomotor hovoří i 6rychlostní převodovka, což má značný vliv na spotřebu. Například u dálničního limitu 130km/h netočí ani 3000 otáček. Jezdím s tímto motorem 3 roky a nedám na něj dopustit. Průměrnou spotřebu si držím něco kolem 6,5litru na 100 km.
Pokud jde o rozvodový řetěz, o kterém bylo dosti napsáno, tak je pravdou, že u vozů r.v. do 6/2011 byly chybné a natahovaly se, nicméně v opravně byly měněny v rámci garance novými kvalitnějšími.

S pozdravem

Fanda Š.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 29.07.2013 10:22, Klasika
Pán prostě chce oktávku, tak zákonitě nastane problém s pohonem - buďto archaický atmosférický 8ventil s nevalnou dynamikou a spotřebou (kde spolehlivost je brána jako něco ne samozřejmého, ale něco navíc), nebo problematický (prý jen ze začátku) TSI (problémy s rozvody a podložkou pod turbo nejsou brány jako poruchy, ale jako vlastnost ). Navíc se dozvídám legrační poznámku, že "je to vyměňováno během záruky" . Což pro mne znamená, že se fáze vývoje motoru tak nějak překrývá s fází provozu . U produktů jiných automobilek by to v řadách VW zaslepenců vyvolalo pohrdavé ušklíbání, platí-li však tento stav u "etalonu a klasiky své třídy", nic zvláštního se vlastně neděje. Jen je třeba se vžít do role testovacího jezdce, za což se samozřejmě připlácí . Nedovedu tazateli poradit, protože bych (když už O2) vybral jiný typ pohonu (na odlišné palivo), nebo nejlépe produkt úplně jiné automobilky (což určitě nechce). Proto doporučuji hod korunou, a lámat si hlavu s něčím smysluplnějším
reagować
luber
ilość wystąpień2
data registracji24.10.2006
Poniedziałek 29.07.2013 11:34, TSI v Seat Altea
Zdravím potenciálního zájemce o TSI motor. Měl jsem ho v altei r.v. 2011. V záruce mi měnili 2x rozvody. Podruhé jsem je musel opravdu ubít argumenty aby rozvody vyměnili. To mi pomalu dobíhala záruka a když mi samotný techni říkal, že první řetěz byl z Číny, ale ten druhý už je z Itálie a že ony ty motory jsou celé jaksi špatně navržany a že mu dává max 180tkm ...... no prodal jsem ho a nejčastější věta v bazaru byla "jóó, to jsou ty skvělé motory TSI". Jak říka můj tatínek: z auta máš radost 2x. Když koupíš a když prodáš.
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 30.07.2013 09:21, Vykon 1.2TSI
Tento motor som si sice zapamatal kvoli problemom z rozvodmy a podlozkou pod turbom, ale uplne najviac mi zostal v pamati clanok, ktory som niekde cital. Majitel tam pisal o tom, ze po kupe auta s tymto motorom mal dost problemov (uz spominane + nieco este navyse), ale najviac ho (aj mna) zarazilo, ked mu obmedzili vykon motora kvoli zivotnosti nejakej suciastky. Kupil si auto s urcitym vykonom, a po kupe mu ho oslabili. Toto je uz naozaj vrchol. VW by mal vyrabat auta s prazdnym motorovym priestorom, aby si clovek mohol do toho kupit motor od konkurencie. Potom by to mohlo fungovat.
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Piątek 02.08.2013 21:52, Spotřeba 1,6MPI vs 1,2TSI
Přečetl jsem si se zájmem odpověď na otázku ke spolehlivosti k těmto motorům. Jenže co mě zarazilo je spotřeba o které tu rádoby odborník píše. Osobně si nemyslím že by 1,6MPI byla velkým žroutem, dá se s ní jet v poho i pod 7litrů bez sebevětšího snažení. Při plném obsazením též, pokud se s ní nejede stylem brzda plyn, ale co nejvíce ustálenou, klidně i svižnou rychlostí, budete mile překvapen. Aby to jelo neni třeba ho vytáčet, stačí se jen rozjet a pak už když se rozjedete, stačí jen lechtat s plynem, ovšem pouze v optimálních otáčkách kde se motor cítí nejlépe (zhruba 2500-4000 ot./min). Na závodění rozhodně zapomeňte, ale pokud se naučíte správně řadit, je s ním svezení také docela radost. U moderní 1,2TSI to vidím spíše takto (měl jsem ji jako náhradní vůz,více zkušeností s tímto motorem bohužel nemám), aby to jelo dle papírové spotřeby, tak se člověk musí sakra hodně snažit. Docela je to hodně citlivé na styl jízdy, ovšem jízdně je to samozřejmě něco jiného a to díky přeplňování které se neustále točí (z toho mám také obavu jak dlouho to celé vydrží, včetně rozvodů) a i 6°převodovce. A tak se ptám je motor opravdu tak úsporný jak tu zde o ní rádoby odborník píše? Možná mám težkou nohu, ale zajímá mě jak je to u ostatních uživatelů?
reagować
tesnav
ilość wystąpień22
data registracji11.08.2010
Poniedziałek 05.08.2013 15:15, Spotřeba 1.6 MPI vs. 1.2TSI
Ohledně spolehlivosti nemohu osobně porovnávat, ale co se týká ostatních názorů autora, tak jednoznačný souhlas. Před 15 lety byl 1.6 MPI v tehdejší ještě "atmosférické době" v OI naprosto ideální a výkonově průměrnou motorizací po všech stránkách. Motor, který už tehdy neurazil, ale taky nijak moc nenadchl, který dal autu na tehdejší dobu vcelku slušnou dynamiku a přitom nebyl nijak moc žiznivý. Ovšem už i tehdy třeba v porovnání s 1.8T bylo vidět, že poměr cena/výkon/spotřeba je u turba jednoznančně na jiné straně (osobně jsem asi po 3 roky měl průměr u 1.8T s optimalizovaným SW na 148kW spotřebu 7,22, a to včetně rychlých dovolenkových dálničních přesunů).

Z dnešního pohledu už ale pro volbu tohoto motoru nevidím žádný relevantní důvod, protože ať se tomu jak chce bráníme, tak turbomotory nabídnou lepší svezení při menší spotřebě. Např. v předchozím příspěvku zmiňovaných 7 litrů je skutečně hodnota, za kterou se dá s 1.6-kou jezdit a je zároveň hodnotou přinejmenším velmi blízkou té , za kterou se dá jezdit ve dvojkové generaci s nesrovnatelně výkonnější 1.8TSI. A menší motory (1.2TSI obou variant, 1.4TSI) pak v OII dosáhují v reálu spotřeby znatelně nižší, přičemž až na základní 1.2TSI jsou dynamikou také výrazně někde jinde.

A jen pro srovnání údaje ze Spritmonitor pro oba motory v OII: 1.6 MPI - průměr 7,53 při rozptylu 6,41 - 9,91. 1.2 TSi 77kW - 6,68 při rozptylu 5,38 - 8,29. Tato čísla hovoří o spotřebě jasně.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.