0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit za 150 tis. Kč Octavii Tour, nebo Kiu cee'd?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla, korejská vozidla
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 30.12.2016 11:40, foto??
Na ilustrační fotografii je Octavia Tour 2 generace, což i odpovídá ceně okolo 150 tisíc korun.
Z výběru Ceed - Octavia II tour bych si vzal Ceed a to hned z několika důvodů:
1) bude to již faceliftované provedení s vychytanou většinou chyb;
2) bude s velkou pravděpodobností ještě pořád v 7 leté záruce;
3) má slušnou výbavu, na rozdíl od maximálně očesané Octavii Tour;
4) má spolehlivý motor, což se o VW 1,6 MPi ve verzi 75Kw říct nedá;
5) bude mít za stejné peníze poloviční nájezd kilometrů.
Jízdně jsou si tato dvě auta hodně podobná, Kia má 6°převodovku a je o něco pohodlnější. Škodovka je zase o něco tišší do cca 110 km/h - Kia je hlučnější od kol, škodovka díky krátké převodovce zase od motoru. Ceed má nevýhodu dražšího pravidelného servisu (údržby), na druhou stranu co ušetříte u škodovky na servisu, to do ní dáte na opravách motoru. Škodovku je možné přestavět na LPG, u Kia Ceed to není dobrý nápad kvůli velmi drahému způsobu vymezování ventilových vůlí.
reagować
Kohout Pavel
ilość wystąpień65
data registracji28.11.2013
Piątek 30.12.2016 15:46, Ceed
Ad Kia Ceed:
Bude-li vůz v záruce, doporučuji si důkladně zjistit, co vše 7 letá záruka od Kia kryje a čím je podmíněna.
Jel jsem zkušební jízdu s Ceed s motorem 1,6 GDI a byla to dost bída. Na papíře má tento motor pěkné parametry, ale skutečnost je jiné. Motor 1,4 na tom bude ještě hůře.
Zjistěte si ceny základních ND na Ceed. Např. originál čelní sklo na Kia Carens stojí těžko uvěřitelných 15.000,- Kč (a to nebylo vyhřívané apod.).
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 30.12.2016 16:14, RE: Ceed
Kohout Pavel napisał:
Ad Kia Ceed:Bude-li vůz v záruce, doporučuji si důkladně zjistit, co vše 7 letá záruka od Kia kryje a čím je podmíněna.Jel jsem zkušební jízdu s Ceed s motorem 1,6 GDI a byla to dost bída. Na papíře má tento motor pěkné parametry, ale skutečnost je jiné. Motor 1,4 na tom bude ještě hůře.Zjistěte si ceny základních ND na Ceed. Např. originál čelní sklo na Kia Carens stojí těžko uvěřitelných 15.000,- Kč (a to nebylo vyhřívané apod.).


Nic proti, ale na ceně 15 000,- za přední sklo docela velkého MPV nevidím nic divného. Na můj Citroen C3 Picasso stojí přes 20 a u moderních aut se senzory pod sklem je 20 tisíc takřka standard.
Spíš než zjišťovat, co všechno záruka kryje (do 150 000km kryje všechno mimo spotřebáku, tedy opotřebované brzdy vám nikdo zdarma nevymění) bych si pohlídal zda minulý majitel jezdil poctivě na garanční prohlídky a tedy zda záruka platí.
Benzínové motory v Ceedu opravdu na ten výkon na první pohled / pocit nevypadají - jsou to 16 ventily s nejvyšším výkonem ve vysokých otáčkách. Rozhodně bych neřekl, že jedou vyloženě špatně, ve středních otáčkách mají síly dost. VW 1,6 MPi jede lépe odspodu (je to osmiventil), ale zase nemá žádnou výkonovou špičku a točit ho třeba při předjíždění nad 4 tisíce nemá smysl. Jednoduše řečeno, kde Kia podává velký výkon je 1,6 MPi už mrtvá.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Sobota 31.12.2016 01:49, Raději koncernový vůz
Ahoj,
za mě jednoznačně koncernový vůz 1.6 MPI, ať už Octávie II, nebo Golf V kombi. Také bych velmi silně zvážil skvělý Ford Focus II kombi, facelift v duratecem 1.6 - opravdu chybu s tímto vozem člověk neudělá.
A proč ne Ceed 1.4 ? -> Motor není příjemný, zkuste třeba dát jedničku a volnoběh - auto cuká, přídáte plyn - auto cuká ještě více. Spojka se bude měnit rozhodně dříve než u koncernových vozů.
Pak je tu nesmyslně tvrdý podvozek - na české cesty dobrá masáž, ale nemusím ji mít každou jízdu.
A to nejhorší nakonec - nesmyslně drahé náhr. díly, z druhovýroby toho moc není, takže jen originál.
Záruka 7 let je jen reklama - pár mých přátel na to doplatila. Jakási komise rozhodne, jestli daná porucha spadá pod záruku nebo ne a je jasné čemu se přikloní, když je to komise KIA
Suma sumárum, KIA není dobrá jako ojetina, spíše jako auto do flotily na pět let

reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 31.12.2016 08:51, RE: Raději koncernový vůz
BobanHTP napisał:
Ahoj, za mě jednoznačně koncernový vůz 1.6 MPI, ať už Octávie II, nebo Golf V kombi. Také bych velmi silně zvážil skvělý Ford Focus II kombi, facelift v duratecem 1.6 - opravdu chybu s tímto vozem člověk neudělá.A proč ne Ceed 1.4 ? -> Motor není příjemný, zkuste třeba dát jedničku a volnoběh - auto cuká, přídáte plyn - auto cuká ještě více. Spojka se bude měnit rozhodně dříve než u koncernových vozů.Pak je tu nesmyslně tvrdý podvozek - na české cesty dobrá masáž, ale nemusím ji mít každou jízdu. A to nejhorší nakonec - nesmyslně drahé náhr. díly, z druhovýroby toho moc není, takže jen originál.Záruka 7 let je jen reklama - pár mých přátel na to doplatila. Jakási komise rozhodne, jestli daná porucha spadá pod záruku nebo ne a je jasné čemu se přikloní, když je to komise KIA Suma sumárum, KIA není dobrá jako ojetina, spíše jako auto do flotily na pět let


Docela by mě zajímalo, na jakých kolech a jakou verzí Ceedu jsi jezdil. Mám v okolí pár Ceedů - všechno kombi na 15 a 16" kolech a nezdají se mi méně pohodlné než Octavia II = podvozek je u obou aut tvrdší, ale i na české silnici snesitelný.
O záruce nechápu co to meleš - sousedovi před půl rokem měnili u 5 letého Ceedu na záruku dokonce tyčky stabilizátoru, což je podle mého názoru spotřebák. Nikdy jsem od nikoho neslyšel, že by se záručními opravami u Kie byl problém. Jestli něco víš, tak to rozveď, to mě zajímá.
Ad drahé díly - z druhovýroby je toho dost a za běžné ceny, toho bych se vůbec nebál. Dražší je servis - prohlídky. Zase to Ceed nahrazuje spolehlivostí (alespoň ten "můj kontrolní vzorek" cca 10 aut v okolí), což se o 1,6 MPi od VW říct rozhodně nedá - ten se po ujetí 150 tisíc pěkně sype.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Sobota 31.12.2016 23:28, Povídali že mu hráli...
V rodině - KIA - odešlo turbo, záruka neuznána
Kolega v práci KIA RIo 2011, motor začal brát 1l oleje na 500km - záruka neuznána
Kolegyně v práci - bouračka do stromu, auto o 30cm kratší - nezapnul se ani jeden airbag - bráno jako ok
Mám pokračovat ?
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 01.01.2017 14:41, RE: Povídali že mu hráli...
BobanHTP napisał:
V rodině - KIA - odešlo turbo, záruka neuznánaKolega v práci KIA RIo 2011, motor začal brát 1l oleje na 500km - záruka neuznánaKolegyně v práci - bouračka do stromu, auto o 30cm kratší - nezapnul se ani jeden airbag - bráno jako ok Mám pokračovat ?


Rozveď prosím ty první dva případy - kolik najeto, typ auta, motor ....
Že se ti nevystřelí airbag je možné u jakéhokoli auta, je to elektronicky řízená pyrotechnika - mě kdysi dávno v Carismě vystřelili oba přední airbagy správně, ale pyropředpínače pásů chybně, střelil spolujezdcův kde nikdo nebyl a řidičův se neaktivoval.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Niedziela 01.01.2017 18:12, RE: Povídali že mu hráli...
BobanHTP napisał:
V rodině - KIA - odešlo turbo, záruka neuznánaKolega v práci KIA RIo 2011, motor začal brát 1l oleje na 500km - záruka neuznánaKolegyně v práci - bouračka do stromu, auto o 30cm kratší - nezapnul se ani jeden airbag - bráno jako ok Mám pokračovat ?


to,že se nezapne airbag není vina Kii.může se stat u čehokoliv,Záleží totiž jak velký náraz to byl,v jakém směru.
Měl jsem čelní sražku ve Fabii v malé rychlosti (50km/h),kdy mi nedala řidička z vedlejší přednost,a nevystřelil žádný airbag.Přitom rána šla koncentrovaně na masku,kde se potkala s B sloupkem passatu.
Šlupka to byla pěkná (na zpětný ráz v těle),ale myslím,že kdyby tehdy střelil airbag,tak mám ještě rozbitej nos a dotlučenej obličej.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 02.01.2017 10:35, ?
1.6 Mpi bych nejspíš nechtěl,leda že by auto bylo za hodně dobrou cenu,ale to u octavie nehrozí,ale zrovna tak bych si příliš neidealizoval ceed ,dal bych si pozor na motor GDI,nikde se o tom nepíše,ale umí se dobře zanášet karbonem,informaci mám od jednoho servisního technika,přímo na to byli upozorněni na školení,klasická 1,6 CVVT,pokud máte velkou smůlu umí nasát piliny z katalyzátoru,stejně jako to umělo HTP,navíc spotřeba také není z nejnižších.Zrovna tak ceny náhradních dílů,jak již zde bylo napsáno,třeba to přední sklo je opravdu ůlet a to tam mají některé díly ještě předraženější.Dalším mínusem je koroze podvozku.Pokud by se ale našel pěkný vůz ,tak bych ho před Octavií s motorem 1.6 Mpi upřednostnil.
reagować
Martin72
ilość wystąpień82
data registracji30.09.2016
Poniedziałek 02.01.2017 13:26, auto za 150 000,-
Vím, že tazatel zúžil výběr na konkrétní typy aut, ale neodolám sem nedat jinou zajímavou alternativu. Myslím si, že poměr cena/výkon není špatná.
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto-O/Fiat/Bravo/Bravo-1-4-TJET-na-Hatchback-14832119320271.html?zdroj=forum_karusel_fiat
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 02.01.2017 17:25, RE: ?
Fanda napisał:
1.6 Mpi bych nejspíš nechtěl,leda že by auto bylo za hodně dobrou cenu,ale to u octavie nehrozí,ale zrovna tak bych si příliš neidealizoval ceed ,dal bych si pozor na motor GDI,nikde se o tom nepíše,ale umí se dobře zanášet karbonem,informaci mám od jednoho servisního technika,přímo na to byli upozorněni na školení,klasická 1,6 CVVT,pokud máte velkou smůlu umí nasát piliny z katalyzátoru,stejně jako to umělo HTP,navíc spotřeba také není z nejnižších.Zrovna tak ceny náhradních dílů,jak již zde bylo napsáno,třeba to přední sklo je opravdu ůlet a to tam mají některé díly ještě předraženější.Dalším mínusem je koroze podvozku.Pokud by se ale našel pěkný vůz ,tak bych ho před Octavií s motorem 1.6 Mpi upřednostnil.


Tak koukám,že jsem špatně četl,že se jedná o 1.4 CVVT
reagować
trupak
ilość wystąpień4
data registracji31.08.2015
Środa 04.01.2017 20:00, KIA Cee´d
Mám Cee´da 1,6 CVVT rv. 2012, aktuálně najeto 260000 km, v 0 km přestavba na LPG.
Byla prováděna předepsaná údržba dle servisní knížky, navíc pouze:
- při seřízení vůle ventilů ve 200000 km preventivně vyměněna vodní pumpa
- ve 200000 km vyměněny vstřiky LPG
- ve 240000 km vyměněny zadní brzdové destičky.
Jinak auto nemělo za celou dobu žádnou poruchu a je na něm vše původní, bez stop zvláštního opotřebení. Ať mi někdo vykládá, že KIA není kvalitní...
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 05.01.2017 09:50, RE: KIA Cee´d
trupak napisał:
Mám Cee´da 1,6 CVVT rv. 2012, aktuálně najeto 260000 km, v 0 km přestavba na LPG.Byla prováděna předepsaná údržba dle servisní knížky, navíc pouze: - při seřízení vůle ventilů ve 200000 km preventivně vyměněna vodní pumpa - ve 200000 km vyměněny vstřiky LPG - ve 240000 km vyměněny zadní brzdové destičky.Jinak auto nemělo za celou dobu žádnou poruchu a je na něm vše původní, bez stop zvláštního opotřebení. Ať mi někdo vykládá, že KIA není kvalitní...


Dobrý den, rozveďte své zkušenosti a napište o Cee'du recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 05.01.2017 10:39, RE: KIA Cee´d
trupak napisał:
Mám Cee´da 1,6 CVVT rv. 2012, aktuálně najeto 260000 km, v 0 km přestavba na LPG.Byla prováděna předepsaná údržba dle servisní knížky, navíc pouze: - při seřízení vůle ventilů ve 200000 km preventivně vyměněna vodní pumpa - ve 200000 km vyměněny vstřiky LPG - ve 240000 km vyměněny zadní brzdové destičky.Jinak auto nemělo za celou dobu žádnou poruchu a je na něm vše původní, bez stop zvláštního opotřebení. Ať mi někdo vykládá, že KIA není kvalitní...


Respekt!!! S diesly mají kolegové trochu jiné zkušenosti, možná dost dobrý důvod kupovat Kiu výhradně v benzínu ....
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 06.01.2017 18:29, RE: KIA Cee´d
trupak napisał:
Mám Cee´da 1,6 CVVT rv. 2012, aktuálně najeto 260000 km, v 0 km přestavba na LPG.Byla prováděna předepsaná údržba dle servisní knížky, navíc pouze: - při seřízení vůle ventilů ve 200000 km preventivně vyměněna vodní pumpa - ve 200000 km vyměněny vstřiky LPG - ve 240000 km vyměněny zadní brzdové destičky.Jinak auto nemělo za celou dobu žádnou poruchu a je na něm vše původní, bez stop zvláštního opotřebení. Ať mi někdo vykládá, že KIA není kvalitní...


Nic proti, ale tohle je nájezd 60000 tisíc km ročně. To znamená téměř výhradní provoz po dálnicích, kde je namáhání brzd, podvozku a dalších dílů spíše malé. To taky naznačuje, že až ve 240 tisících byly měněny zadní destičky. Při každodenním provozu po městě budou možná zkušenosti diametrálně odlišné.
reagować
trupak
ilość wystąpień4
data registracji31.08.2015
Piątek 06.01.2017 20:21, Ceed a cesty po dalnici
Je pravda, ze jsem s tim autem sjezdil hodne, sle dalnice budou tak slabsi pulka celeho probehu. Jsem z Pardubic, takze typicka cesta na sever je Nachod-Wroclaw a dal do Polska. Na vychod pres Olomouc a Makov dal na Slovensko. Na jih do Brna a pak po bratislavske dalnici do Madarska a Rumunska. Na zapad fakt vetsinou po dalnici. Po meste se sice nejake kilometry najezdily (aspon neco kazdy den), ale v celkovem probehu je to relativne zanedbatelne. Mozna by nekoho zajimala spotreba - jezdi to tak za 7 ltr LPG / 100 km a krapet benzinu k tomu...
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 08.01.2017 10:04, RE: KIA Cee´d
BobanHTP napisał:
trupak napisał:
Mám Cee´da 1,6 CVVT rv. 2012, aktuálně najeto 260000 km, v 0 km přestavba na LPG.Byla prováděna předepsaná údržba dle servisní knížky, navíc pouze: - při seřízení vůle ventilů ve 200000 km preventivně vyměněna vodní pumpa - ve 200000 km vyměněny vstřiky LPG - ve 240000 km vyměněny zadní brzdové destičky.Jinak auto nemělo za celou dobu žádnou poruchu a je na něm vše původní, bez stop zvláštního opotřebení. Ať mi někdo vykládá, že KIA není kvalitní...
Respekt!!! S diesly mají kolegové trochu jiné zkušenosti, možná dost dobrý důvod kupovat Kiu výhradně v benzínu ....


Pokud se majitel o vůz řádně stará a správně jej provozuje proč ne. Ve SM v rubrice bazar byla zajímavá reportáž s majitelem Octavie 1,6 GLX 55 kw ,co s vozem najel na delší vzdálenosti bez problémů 483 000 km rovněž na LPG,spotřeba při dálničních 110 KM/h byla 8,5 l ,olej měnil po 10 000 km a doléval přibližně litr oleje do výměny.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.