mykovec napisał:
zase dotaz jak "Pojď na mě z boku a přitlač". Auto se 105tis najetými km je v podstatě nové, pokud se tam neskrývá nějaká zrada jako třeba havárie nebo jízda bez oleje. Na provoz starého auta má všechno, co je třeba - ještě relativně jednoduchý benzínový motor, pozinkované plechy, masové rozšíření a evropský původ zaručující levné a dostupné všechny náhradní díly. A kolik může vydržet motor? Klidně 500tis. km a nejen ten spojka taky, přijde na to, jak jezdíte.....
Tato paušální odpověď, jako každé obecné vychvalování, není zcela objektivní a už vůbec ne správná. V Octavii se vyskytuje motor 1,6 ve 4 variantách, přičemž jen 2 jsou skutečně celkem spolehlivé (AKL, AEH). "Silnější" verze (AVU, BFQ), posílená o závratný jeden kilowat, ale hlavně plnící EURO IV je spolehlivá výrazně méně. Pravidelně dělá problémy "elektronicky řízený" (nebo spíše snímačem osazený) termostat, lambda sondy a zanášející se škrtící klapka. Po ujetí 150 tisíc se přidává zvýšená spotřeba oleje, která vede opět k nefunkčním lambdám a následně k poškození katu. Takže ano, 500 000km motor ujede, to zvládne většina motorů (mimo moderní benzíny od VW
), ale rozhodně ne bez problémů a servis není úplně nejlevnější.