0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Octavii III s 1,0 TSI nebo 1.2 TSI?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
boxx
ilość wystąpień1
data registracji18.03.2020
Środa 18.03.2020 08:08, To asi ne
Motor 1,2 81kW podle měření na válcové zkušebně dává cca 95kW a 195nm.Jel jsem s oběma motory v růných vozech-Fabia,Leon-toho máme od nového 1,2 81kW ST a ve srovnání s Fabií se silnější 1,0 jede Leon mnohem lépe.Spotřeba Leon od začátku 5,4-dlouhodobá.V práci máme 1,2 Fabii,slabší vere a jede skvěle.Za mě zapomeňte na litr a berte 1,2 81kW,pokud seženete a nečekejte dlouho,v roce 2017 už jen Seat Leon,ostatní koncern už jen 1,0
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 18.03.2020 09:27, 1.4 TSI
Vykašlal bych se na tříhrnek, 1.2 TSI v šestikvaltu taky nejezdí špatně, ale za mě bych bral 1.4 TSI, to je jak raketa a životnost nebude rozhodně krátká jako u 1.0 TSI.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 18.03.2020 09:42, Není tak jasný vítěz
Ahoj oba motory znám a řídil jsem s němi zejména Rapidy, ale i Octávii III. Určitě brát vždy SILNĚJŠÍ VARIANTU, tj. 1.2 TSI 81kw a 1.0 TSI 81kw/85kw

Když to shrnu
1.0 TSI
+ lepší rozjezdová adaptace
+ o trochu nižší spotřeba
- při vytočení motoru v krizové situaci jakoby chyběl trochu výkon, ale jde o pocit, v měření se to nepotvrzuje
- otázka životnosti silentbloků motoru, převodovky ale výfukové soustavy díky vibracím
- s filtrem pevných části snížená dynamika(za mě ale plus, že nevypouštím karcinogeny )

1.2 TSI 81kw E211
+ klidnější projev bez vibrací
+ při vytočení citelně silnější zátah
+ pocitově lépe jede při plném naložení
+ ověřená spolehlivá technika, první kusy mají 300tis.km a jezdí dál
- horší rozjedová adaptace(není to tak strašné jako u 1.2 TSI 66kw)
- není tak suverenní jako celkem dostupný 1.4 TSI

Jinak za mě, pokud jezdím často naložený nebo s vozíkem a delší trasy, je nejlepší hledat 1.4 TSI, protože je to motor suverén a poslední generace je i velmi spolehlivá.
A naopak, pokud jezdím okresky, často kolem komína, pak stačí oba malé motory TSI bohatě na všechno. Jen u 1.0 TSI s filtrem pevných částic nikdo neví životnost. Na druhou stranu přímovsřikové TSI generují velmi nebezpečné mikročástice, takže je dobré!!, že tam filtr je.

Já osobně považuji 1.0 TSI za technicky špičkový motor, ve speciálu SM proměřili všechny dostupně litrové turba a nikdo nemá tak propracovaný termo-management, nikdo nemá tak čisté emise a přitom pořád použitelný výkon, který nekolísá při plném plynu na doraz.
Fordí Ecoboost kolísá výkonem aby uhlídal emise, Hondí Turbo zase zalije při silné akceleraci katalyzátor benzínem a pustí emise na lidi, Oplu chybí výkon atd... Tady smekám kloubouk motorářům VW aklidně bych si teď koupil s tímto motorem Golf VII ve výprodeji, kde začíná na 350tis.kč skladovka a to prosím v pěkné výbavě(až na kola).
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 18.03.2020 15:14, RE: Není tak jasný vítěz
cytat:
reakce na: BobanHTP, 18.03.2020 09:42 (Ahoj oba motory znám a řídil j ...)


Z vlastní bohaté zkušenosti bych si nedovolil nikomu doporučovat jakýkoli třívalcový motor - ano najdou se vyjímky, ale obecně z hlediska kultivovanosti/životnosti/výkonu nestojí za úvahu.

BTW: 1.2 TSI dle vyjádření Schade care manufacturer je konstruovaná na +-300 tkm.
reagować
RadekMM
ilość wystąpień10
data registracji22.02.2020
Środa 18.03.2020 20:16, Oktavia III 1.0TSi
Mam ji cca rok... byla to volba vicemene z nouze. Dobra nabidka od zname, ktera vlastni salon Škoda. Presel jsem z nove Astry 1.4T 110Kw...

K motoru... pokud jezdite klidne a motor nevytacite, tak nepoznate, ze ma o valec mene. Jakmile jej vytocite, ozve se ten zanamy drncivy projev trivalcu. Do cca 5000ot/min se neposloucha zle, pak uz to trosku trha usi a je citit ze se mu moc nechce.
Co se tyka uspornosti, tak dle testu je to plus minus shodne s 1.2TSi
Ja osobne jsem letos absolvoval cestu do Zell am See a zpet s vyslednou spotrebou 4,9l/100km. Rakousko dle zakonych limitu (okreska 100 dalnice 130) a pak doma misty nad limit. Rozhodne jsem se neloudal. Uspornost litru mi vzdy skoro vyrazi dech. To umi spickove.
Vykon bych oznacil za dostacujici. Auto neni sravec ale je svizne. Rozhodne nejste brzdou provozu. Predjizdeni na okreskach neni problem, ale zde si uz nechte vice mista. Ostatne bavime se tu o 85Kw...

V porovnani 1.2vs1.0TSi vyhral mensi motor co se tyka zrychleni a pruznosti.
Ctyrvalec je rozhodne kultivovanejsi.

Kdosi tu psal, ze vykon je u 1.2TSi vyssi... to je celkove normalni stav u koncernovych vozu. U litrovky bylo v testu namereno 87 namisto 85Kw ale co je podstatnejsi, vyrovnany prival tociveho momentu, ktery navic gradoval hodnotou 220nm cili o 10% vice nez udava vyrobce. To vysvetluje pruznost jednotky.

Za me, je tato volba pouze v hlave. Rozhodne se neridte tim, ze u litru chybi valec. Motor je povedeny a pokud vim, nejsou s nim zatim problemy. (viz. prispevek bobanHTP).

Asi bych to videl tak, ze jelikoz jsou vozy s 1.2 starsi, tak zde vyhoda je mensi cena.
Pokud hledate auto se zarukou, pak to bude spise litr.

Stastnou ruku a spoustu bezpecnych kilometru!
reagować
RadekMM
ilość wystąpień10
data registracji22.02.2020
Środa 18.03.2020 20:23, RE: RE: Není tak jasný vítěz
cytat:
reakce na: gottak, 18.03.2020 15:14 (Z vlastní bohaté zkušenosti by ...)


Zalezi s cim ty zkusenosti byly...
Pises kultivovanost... okej, pokud mas hodne citlivou sedinku, poznas to. Dle zvuku az v opravdu tockach, ktere vyuzivat nepotrebujes. Spotreba? U 1.0TSi uplne spickova. A vykon? Od 1.2 TSi k nerozeznani a to i pri vetsim zatizeni.

https://autobible.euro.cz/skoda-octavia-1-0-tsi-vs-1-2-tsi-cernobila-zalezitost/
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 19.03.2020 10:50, RE: Oktavia III 1.0TSi
cytat:
reakce na: RadekMM, 18.03.2020 20:16 (Mam ji cca rok... byla to volb ...)


Dobrý den, budeme rádi, když o svém voze napíšete samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 19.03.2020 13:02, RE: RE: RE: Není tak jasný vítěz
cytat:
reakce na: RadekMM, 18.03.2020 20:23 (Zalezi s cim ty zkusenosti byl ...)

U Octávie III má silnější varianta 1.0 TSI vždy dvojhmotu, což pomáhá kultivovanosti, zejména při rovnoměrné jízdě, třeba i na dálnici.
Bohužel Rapid a Fábie ani ve verzi 81kw nemají dvojhmotu a je to cítit. Nejhorší je, že se to liší kus od kusu !! Měl jsem například náhr. vůz Rapid 1.0 TSI 70kw - jel hůře než můj 1.2 TSI 66kw, ale byl velmi tichý a vibroval jen při volnoběhu trochu. Naopak od kamaráda z vesnice úplně stejný Rapid vibruje více. Už to zkoušel i reklamovat ale nic no
V Octávii III ten motor je prostě lépe utlumený, tak by to mělo být, lepší je už jenom Golf.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Cztwartek 19.03.2020 17:05, Turboefekt
1.0 TSI 81/85 kW má výrazný turboefekt. Skoro jako turbodiesel. V nízkých otáčkách se tomu nechce, hůře se s tím rozjíždí, například do kopce. Pak kolem 2000 otáček docela výrazně zabere turbo a už to jede. U verzí s filtrem pevných částic je to ještě o něco horší. Naproti tomu 1.2 TSI 77/81 kW má spodní pásmo lepší, turbo zabírá plynuleji a pak následuje plynulý zátah až do omezovače otáček. Skoro jako atmosféra.
Oktávek s motorem 1.2 TSI 81 kW je na trhu ojetin málo a drží si vysoké ceny. Pozor na verzi s výkonem ořezaným na 63 kW, ta má jen pětistupňovou převodovku. 1.0 TSI je na trhu mnohem početnější a ceny jsou nižší.
A dávejte si pozor na výbavu konkeérního kusu. Spousta Oktávek nemá například zadní reproduktory nebo tempomat. A existují i kusy, které se odemykají a zamykají jako u aut v minulém století - otočením klíčku v zámku dveří.
reagować
RadekMM
ilość wystąpień10
data registracji22.02.2020
Cztwartek 19.03.2020 17:30, RE: Turboefekt
cytat:
reakce na: Tycoon, 19.03.2020 17:05 (1.0 TSI 81/85 kW má výrazný tu ...)


S turboefektem nesouhlasim. Trochu znat to je, jako u vsech maloobjemovych turbobenzinu... ale rozhodne se nejedna o efekt znamy z dieselu (napr. 1.8TDCi nebo 1.9TDi). Ten rozdil je tam kvuli tomu, ze litr ma mnohem vetsi tlak preplnovani. Proto to trochu kopne. Uzivatelsky to ale neni nejak zvlast znat...

Socky vetsinou byvaji flotilovky. Vybavu bych ale neresil, protoze ta je vsude popsana a snad si to i kazdy vzdy zkusi
reagować
rejdic.25
ilość wystąpień109
data registracji20.08.2013
Cztwartek 19.03.2020 17:46, RE: RE: Turboefekt
cytat:
reakce na: RadekMM, 19.03.2020 17:30 (S turboefektem nesouhlasim. Tr ...)


Souhlasím s Tycconem,výkonový nárůst začíná kousek pod 2000 ot/min a zvukový projev motoru je hrozný.Při nižších otáčkách není auto schopné akcelerovat,je silně cítit jak se dusí.Při 35-40km/h trojka už nebere.Popisuju chování městském provozu.Škoda spaceback 1.0 tsi 85kw.
reagować
RadekMM
ilość wystąpień10
data registracji22.02.2020
Cztwartek 19.03.2020 18:17, RE: RE: RE: Turboefekt
cytat:
reakce na: rejdic.25, 19.03.2020 17:46 (Souhlasím s Tycconem,výkonový ...)


https://autobible.euro.cz/skoda-octavia-1-0-tsi-vs-1-2-tsi-cernobila-zalezitost/
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Cztwartek 19.03.2020 19:31, RE: RE: Turboefekt
cytat:
reakce na: RadekMM, 19.03.2020 17:30 (S turboefektem nesouhlasim. Tr ...)


Každý turboefekt vnímá jinak. Asi podle toho, s jakými motory jezdil předtím. Já turboefekt vnímám i u 1.4 TSI 92 kW a tím spíše u 1.2 TSI a 1.0 TSI. U toho 1.0 TSI to pro mě osobně už je uživatelsky nekomfortní. Ten graf, na který dokazujete, to jen dokazuje, pod 2000 otáček je tam prudký pokles točivého momentu.
Naprostá většina ojetých Oktávek jsou flotilovky. Jsou mezi nimi "socky" i vybavené verze.
reagować
C.J.
ilość wystąpień2
data registracji19.03.2020
Cztwartek 19.03.2020 21:40, jako majitel 1.0 TSi spíše doporučím 1.2TSi
1.0TSi 85kW mám rok, najeto 12tis km, kupoval jsem 1,5roku staré auto s 18tis km. Motor je nad očekávaní výborný, silný, tichoučký, bez vibrací, úsporný. Při rozjezdu díky dlouhým převodům trochu slabý. Nechal jsem "načipovat" na 100kW a je to něco úplně jiného, takže většina "neduhů" je způsobená EURo normami a ne samorným motorem, auto nyní jede bez protestů už od 1000ot/min, předtím od 1500ot/min. 1.0TSi je ale hodně komplikovaný motor, pístní čepy bez ložisek! (i Jawa 250 měla aspoň (výměnné) bronzové pouzdra), ale u 1.0 TSi nic, jen povrchová úprava. Dle výrobce se NESMÍ sundat hlava válce, tím totiž může dojít ke zborcení stěn válců (dle vyjádření výrobce k testu 1.0TSi u Rapidu po 100tis km). Ale jízdní projev je perfektní, zvuk se mi moc líbí, krouťák je na objem neskutečný, výdrž motoru ale "sporná", ale 200tis km určtiě zvládne. Volil jsem jej proto, že mé auto mělo málo najeto., Kdybych volil auto, která má najeto 70-100tis km, tak spíše 1.2TSi, které má ještě "klasický" motor, který logicky vydrží déle.
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Piątek 20.03.2020 00:02, RE: 1.4 TSI
cytat:
reakce na: gottak, 18.03.2020 09:27 (Vykašlal bych se na tříhrnek, ...)


Raketa ... ha, ha, ha
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 20.03.2020 12:33, RE: jako majitel 1.0 TSi spíše doporučím 1.2TSi
cytat:
reakce na: C.J., 19.03.2020 21:40 (1.0TSi 85kW mám rok, najeto 12 ...)

Ahoj pěkně napsáno, ty pístní čepy bez ložisek mě trochu děsí, takže pokud chci auto na více jak 5 let, asi bych bral 1.2 TSI, sic v Rapidu mě zase tak moc neoslovil
Jenže není z čeho vybírat, Focus kolísá, Honda zalívá a Opel moc nejede
Takže zpátky na začátek - prostě hledat zachovalou 1.4 TSI
reagować
C.J.
ilość wystąpień2
data registracji19.03.2020
Sobota 21.03.2020 18:29, RE: RE: jako majitel 1.0 TSi spíše doporučím 1.2TSi
cytat:
reakce na: BobanHTP, 20.03.2020 12:33 (Takže zpátky na začátek - prostě hledat zachovalou 1.4 TSI ...)

ANo, já původně taky hledal 1.4TSi, ale ceny byly jinde nebo měly velké nájezdy. Volby 1.0TSi ale nelituji, naopak jsem nadočekávání spokojen. Za 5 let najedu 50-60tis km, takže nemám obavy, že by motor nevyržel.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Poniedziałek 23.03.2020 08:45, RE: RE: 1.4 TSI
cytat:
reakce na: TomasB, 20.03.2020 00:02 (Raketa ... ha, ha, ha ...)


Raketa myšleno v +- té kategorii, kde se tazatel chce pohybovat, tj. 1.0/1.2/1.4 TSI.
Nesrovnávám s 1.8/2.0 TSI, to je jiná liga
reagować
TomasB
ilość wystąpień401
data registracji11.02.2019
Poniedziałek 23.03.2020 12:40, RE: RE: RE: 1.4 TSI
cytat:
reakce na: gottak, 23.03.2020 08:45 ( Raketa myšleno v +- té ka ...)


Raketa vypadá úplně jinak. Ani nějakej dvoulitr není raketa, ale spíše "rozumně jedoucí auto".
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 25.03.2020 07:54, RE: RE: RE: RE: 1.4 TSI
cytat:
reakce na: TomasB, 23.03.2020 12:40 (Raketa vypadá úplně jinak. Ani ...)


Jestli myslíš raketou F Mustang nebo Porsche 911 C, tak to teda každopádně ))

Ale i stařičkej Opel Senator byl raketa v porovnání s turbotříhrnkem, zvlášť 4.0L 200 kW - ten to kulil přes 280 km/hod.
Jde o to co chceš porovnávat s čím
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.