0
powrót
 

diskuze k tématu: Kombík do 200 tis

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, ostatní
mikat
ilość wystąpień5
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 09:16, Kombík do 200 tis
Prosím o radu při koupi ojetiny. Moje požadavky jsou hlavně velký kufr, pro velkého psa. Jezdit se s ním bude spíše po městě. Jednou za čas dálkové trasy po výstavách a jiných akcích. Mám ve výběru: Octavii II, Passat, Golf, Mondeo. Nejraději bych si auto nechala dovést někde z venku. Poraďte do čeho jít? Děkuji.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Wtorek 11.02.2014 13:02, RE: Kombík do 200 tis
mikat napisał:
Prosím o radu při koupi ojetiny. Moje požadavky jsou hlavně velký kufr, pro velkého psa. Jezdit se s ním bude spíše po městě. Jednou za čas dálkové trasy po výstavách a jiných akcích. Mám ve výběru: Octavii II, Passat, Golf, Mondeo. Nejraději bych si auto nechala dovést někde z venku. Poraďte do čeho jít? Děkuji.


u koncernu je jedna a ta samá technika, nicméně vw ji má většinou o pár měsíců dřív než škodovka...takže vybíráte mezi koncernem a mondeem (ale když uvažujete golfa, focus je srovnatený).
vychladne-li vám při popojížďkách městem motor, nebo najedete-li pod 20 tkm ročně, zvolte benzín.

necháte-li si dovézt auto z venku, nebo využijete-li autorizované značkové bazary, je na vás. osobně bych šel do autorizovaného značkového bazaru v tuzemsku (škoda plus, auto plus, atp.)
reagować
mikat
ilość wystąpień5
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 13:34, RE: Kombík do 200 tis
Děkuji za reakci. Já to právě beru z toho ženského pohledu-líbí-nelíbí.
Mechanik mě odrazoval od Passatu. Praskání hlav, problémy se vstřikováním. To se ale prý týká motorů 2,0.
Moc toho krom těch výstav a akcí nenajezdím, takže benzínový motor to jistí. I když spotřeba u tokového naftáku 1.6 TDI BLUEMOTION je lákavá.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 11.02.2014 14:02, RE: Kombík do 200 tis
mikat napisał:
Děkuji za reakci. Já to právě beru z toho ženského pohledu-líbí-nelíbí. Mechanik mě odrazoval od Passatu. Praskání hlav, problémy se vstřikováním. To se ale prý týká motorů 2,0. Moc toho krom těch výstav a akcí nenajezdím, takže benzínový motor to jistí. I když spotřeba u tokového naftáku 1.6 TDI BLUEMOTION je lákavá.


Spotřeba je při malém nájezdu naprosto podružná věc. Až 3-litrový rozdíl spotřeb udělá korunu na kilometr, tak si můžete odhadnout, kolik byste teoreticky mohla s naftou ušetřit v případě, že nebudete mít tu smůlu a nekoupíte značně ojeté auto, které budou čekat typicky dieselovské výměny.
Apropos, včera vyšel článek, že polovina inzerovaných vozů není v nějakém ohledu v pořádku (havárky, manipulace, exekuce). Já bych k tomu dodal, že polovina by byla ještě dobrá...
Vzal bych Mondeo v kombíku s benzínovým motorem. Je to stěhovák, celkem odolný a spolehlivý.
Osobně bych Vám doporučil auto z roků výroby 2005-2006(možná poslední kusy 2007), kde ještě minimálně 50 tisíc na rozpočtu ušetříte, ale dostanete velmi dobrého pracanta. V tomto modelu bych se pro Vaše účely nebál ani nejslabší motorizace 1.8. Trochu problém vidím v tom ženském pohledu líbí-nelíbí, to Vám může v autech dost zavařit - tedy myslím finančně.
reagować
mikat
ilość wystąpień5
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 14:40, RE: Kombík do 200 tis
Děkuju Davide za názor. Mám tomu rozumět, že diesel má pak takové částky za opravy, že se v podstatě při malém nájezdu nevyplatí? Dobré vědět. Nechci se zbytečně řadit do kategorie ženská-slepice ale vzhled auta má pro mě velký rozhodovací hlas. U zmiňovaného Mondea se mi líbí velikost kufru i vzhled. Teda až na palubní desku. Ta mi příjde přeplácaná. No uvidím u čeho skončím. Snad bud mít štěstí na dobrý kousek, bez zbytečných finančních zátěží.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 11.02.2014 15:36, RE: Kombík do 200 tis
mikat napisał:
Děkuju Davide za názor. Mám tomu rozumět, že diesel má pak takové částky za opravy, že se v podstatě při malém nájezdu nevyplatí? Dobré vědět. Nechci se zbytečně řadit do kategorie ženská-slepice ale vzhled auta má pro mě velký rozhodovací hlas. U zmiňovaného Mondea se mi líbí velikost kufru i vzhled. Teda až na palubní desku. Ta mi příjde přeplácaná. No uvidím u čeho skončím. Snad bud mít štěstí na dobrý kousek, bez zbytečných finančních zátěží.


To s líbí-nelíbí nebylo myšleno urážlivě. Tohle obecně komplikuje život dost lidem. Jde o to, jestli chcete, aby se Vám auto extra líbilo a odráželo nějaký "sociální status" nebo raději oceníte, když bude jezdit a bude na něj spoleh. Teď třeba narážím konkrétně na generační změnu, kdy si za nemalé peníze koupíte jen o rok mladší auto v základní výbavě s potenciálními dětskými nemocemi nebo vyberete poslední model z generace předchozí, kde s výraznou úsporou můžete mít i daleko bohatší výbavu a v případě konkrétně Mondea i širší paletu bezproblémových benzínových motorů. Úspora se dá pak použít pro řešení nenadálé události, protože ojetina je vždy riziko a neznamená že ojetina za 100 tisíc je 2x rizikovější než za 200 tisíc. Tady bohužel často platí spíše přímá úměra, čím držší auto, tím dražší servis.
A poznámku k dieselu jste pochopila dobře. Pro malý nájezd nebo krátké trasy to není výhodná motorizace, neboť:
1) úspora na palivu není hmatatelná
2) je velké riziko drahé opravy (2-hmotový setrvačník, turbína, vstřikovače, EGR venti, FAP, všechno spíše desetitisíce Kč) - přecejen za 200 tisíc to Mondeo nebo Passat zánovní nebude
3) dlouhý náběh topení - v zimě nekomfortní
4) vysoké nároky na kvalitu paliva (zejména v zimě)

Celkově doporučuji vzít si někoho k ruce (klidně i za úplatu) a nechat si poradit přímo u vytipovaného stroje a hlavně mu pak důvěřovat, pokud řekne nebrat, tak to znamená riziko, které by on, jako zkušený člověk neakceptoval, tím hůře to pak dopadne pro laika.
reagować
mikat
ilość wystąpień5
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 17:52, RE: Kombík do 200 tis
Já to urážlivě ani nebrala To je ta nevýhoda psané textu. Jen jsem chtěla naznačit, že auto se mi musí i líbit. Protože třeba např. Logan by u mě neuspěl i když by třeba splňoval parametr na kufr. Jsem ráda, za vysvětlení ohledně nafty-benzínu. Já si ráda vyslechnu názor. Přeci jen mi to auto bude muset pár let sloužit a já tomu fakt prd rozumím
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 12.02.2014 09:20, RE: Kombík do 200 tis
mikat napisał:
Já to urážlivě ani nebrala To je ta nevýhoda psané textu. Jen jsem chtěla naznačit, že auto se mi musí i líbit. Protože třeba např. Logan by u mě neuspěl i když by třeba splňoval parametr na kufr. Jsem ráda, za vysvětlení ohledně nafty-benzínu. Já si ráda vyslechnu názor. Přeci jen mi to auto bude muset pár let sloužit a já tomu fakt prd rozumím


Hm, chápu, ale v tomto případě musíte spíše postupovat obráceně. Napřed koupíte auto, které bude splňovat Vaše technické podmínky a bude ve slušném stavu a hold se Vám časem bude muset líbit
Já to znám, taky občas pokukuji po jiných autech, pak se projedu, přečtu si pár článků, vyslechnu pár přátel o jejich bolístkách s mladšími auty a jsem rád za to, co mám. Ono, když se to občas umeje, vysaje a vyčistí, tak každý auto může vypadat ještě k světu.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 14.02.2014 11:28, RE: Kombík do 200 tis
mikat napisał:
Děkuji za reakci. Já to právě beru z toho ženského pohledu-líbí-nelíbí. Mechanik mě odrazoval od Passatu. Praskání hlav, problémy se vstřikováním. To se ale prý týká motorů 2,0. Moc toho krom těch výstav a akcí nenajezdím, takže benzínový motor to jistí. I když spotřeba u tokového naftáku 1.6 TDI BLUEMOTION je lákavá.


dvoulitrové diesely pd měly problémy u oktávek do modelu 2007 včetně...po přechodu na common rail se to snad vychytalo už na passatech.

s 1,6 tdi jezdím v octavii teď (služebák). dlouhodobý průměr pod 5 litrů, ale jsem zvyklý jezdit lehčí nohou...nicméně spotřeba není vše a pro "uživatele", který nechce řešit, jak má dochladit turbo apod. je nejlepší atmosféra benzín.
reagować
xtrox
ilość wystąpień233
data registracji01.11.2012
Piątek 14.02.2014 11:32, RE: Kombík do 200 tis
mikat napisał:
Děkuju Davide za názor. Mám tomu rozumět, že diesel má pak takové částky za opravy, že se v podstatě při malém nájezdu nevyplatí? Dobré vědět. Nechci se zbytečně řadit do kategorie ženská-slepice ale vzhled auta má pro mě velký rozhodovací hlas. U zmiňovaného Mondea se mi líbí velikost kufru i vzhled. Teda až na palubní desku. Ta mi příjde přeplácaná. No uvidím u čeho skončím. Snad bud mít štěstí na dobrý kousek, bez zbytečných finančních zátěží.


ještě bych k tomu, co napsal david.v doplnil, že i běžný servis je na benzínovém motoru levnější než na dieselovém, proto se - obecně - vyplatí až při vyšších nájezdech, kdy úspora na palivu překoná cenu pravidelného servisu a případných "průserů"
reagować
mikat
ilość wystąpień5
data registracji11.02.2014
Piątek 14.02.2014 14:42, RE: Kombík do 200 tis
ještě bych k tomu, co napsal david.v doplnil, že i běžný servis je na benzínovém motoru levnější než na dieselovém, proto se - obecně - vyplatí až při vyšších nájezdech, kdy úspora na palivu překoná cenu pravidelného servisu a případných "průserů"

Děkuju za reakci. Benzínový motor to bude 100%. Sice v benzínu je menší výběr aut, ale co píšete jsem v podstatě už slyšela mnohokrát, takže v tomto je rozhodnuto. Teď už vybrat co to bude.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.