mikat napisał:
Děkuju Davide za názor. Mám tomu rozumět, že diesel má pak takové částky za opravy, že se v podstatě při malém nájezdu nevyplatí? Dobré vědět. Nechci se zbytečně řadit do kategorie ženská-slepice
ale vzhled auta má pro mě velký rozhodovací hlas. U zmiňovaného Mondea se mi líbí velikost kufru i vzhled. Teda až na palubní desku. Ta mi příjde přeplácaná. No uvidím u čeho skončím. Snad bud mít štěstí na dobrý kousek, bez zbytečných finančních zátěží.
To s líbí-nelíbí nebylo myšleno urážlivě. Tohle obecně komplikuje život dost lidem. Jde o to, jestli chcete, aby se Vám auto extra líbilo a odráželo nějaký "sociální status" nebo raději oceníte, když bude jezdit a bude na něj spoleh. Teď třeba narážím konkrétně na generační změnu, kdy si za nemalé peníze koupíte jen o rok mladší auto v základní výbavě s potenciálními dětskými nemocemi nebo vyberete poslední model z generace předchozí, kde s výraznou úsporou můžete mít i daleko bohatší výbavu a v případě konkrétně Mondea i širší paletu bezproblémových benzínových motorů. Úspora se dá pak použít pro řešení nenadálé události, protože ojetina je vždy riziko a neznamená že ojetina za 100 tisíc je 2x rizikovější než za 200 tisíc. Tady bohužel často platí spíše přímá úměra, čím držší auto, tím dražší servis.
A poznámku k dieselu jste pochopila dobře. Pro malý nájezd nebo krátké trasy to není výhodná motorizace, neboť:
1) úspora na palivu není hmatatelná
2) je velké riziko drahé opravy (2-hmotový setrvačník, turbína, vstřikovače, EGR venti, FAP, všechno spíše desetitisíce Kč) - přecejen za 200 tisíc to Mondeo nebo Passat zánovní nebude
3) dlouhý náběh topení - v zimě nekomfortní
4) vysoké nároky na kvalitu paliva (zejména v zimě)
Celkově doporučuji vzít si někoho k ruce (klidně i za úplatu) a nechat si poradit přímo u vytipovaného stroje a hlavně mu pak důvěřovat, pokud řekne nebrat, tak to znamená riziko, které by on, jako zkušený člověk neakceptoval, tím hůře to pak dopadne pro laika.