0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat diesel pro Škodu Octavii III?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 25.12.2017 08:28, kde jezdíš
Při volbě motoru bude hlavní kde bude auto používáno. Na dálnici je použitelná i 1,6TDi, kdekoli jinde je tento motor zoufalou ukázkou úpravy aut na splnění emisních limitů. Sám motor není špatný, ale má zoufale dlouhou převodovku, která nejen že zcela degraduje dynamiku, ale současně doslova nutí řidiče jezdit s podtočeným motorem (nebo mimo dálnici rychle přijde o body) - bohužel v takovém režimu motor nepříjemně duní a díky absenci dvouhmotového setrvačníku se třese. Za sebe bych doporučil dvoulitr, nebo ještě lépe jiné auto - konkurence nabízí za stejné peníze víc muziky.
reagować
Dava
ilość wystąpień1
data registracji14.07.2017
Poniedziałek 25.12.2017 08:41, tdi
proste,souhlas..2.0 tdi 110 kw !
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 25.12.2017 09:11, RE: kde jezdíš
Pavlik napisał:
Při volbě motoru bude hlavní kde bude auto používáno. Na dálnici je použitelná i 1,6TDi, kdekoli jinde je tento motor zoufalou ukázkou úpravy aut na splnění emisních limitů. Sám motor není špatný, ale má zoufale dlouhou převodovku, která nejen že zcela degraduje dynamiku, ale současně doslova nutí řidiče jezdit s podtočeným motorem (nebo mimo dálnici rychle přijde o body) - bohužel v takovém režimu motor nepříjemně duní a díky absenci dvouhmotového setrvačníku se třese. Za sebe bych doporučil dvoulitr, nebo ještě lépe jiné auto - konkurence nabízí za stejné peníze víc muziky.


Hustý,nedávno jsi zde varoval u této motorizace,že pokud bude řidič jezdit v nízkých otáčkách,že mu odejde dvouhmota,jako u vás ve firmě.
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Poniedziałek 25.12.2017 17:13, 1.6TDI - ano/ne
Se 7 měsíců starou octávkou 1,6TDI 85kW mám zatím jen 29.000km, takže má recenze není zatím moc objektivní, ale fakta po této době jsou tato :

- na běžné, i svižnější ježdění tento motor rozhodně dostačuje
- na běžné, i svižnější ježdění nedostačuje převodovka s 5i kvalty
- dlouhodobá spotřeba při trvale NEúsporné jízdě je 5,4L/100km
- než motor začal rozumně jet, trvalo mu to 7.000km
- předjíždění ve vyšší rychlosti není úplně ideální, ale opět za to nemůže až tak motor, ale zase ta mrcha převodovka
- jízda po městě pouze na trojku
- jízda v koloně do 40km pouze na dvojku
- hodně časté regenerace....
- hlučnost oproti benzinu výrazně vyšší (ikdyž to není žádná hrůza)
- velmi kultivovaný chod v pásmu otáček, které se motoru líbí
- neskutečné dunění v pásmu otáček, které se motoru NElíbí

Ale aby to nevypadalo, že jen kritizuji. Na auto už jsem si po výborných zkušenostech s TSíčkem konečně zvykl a jezdím s ním i celkem rád. Velmi příjemně se s ním rozjíždí, motor je svižný a rel. pružný, ale je nutno si na dlouhou převodovku a z toho vyplývající charakter dynamiky vozu zvyknout. Rádce na řazení je dobré přelepit a jezdit podle uší a nikoliv podle něj. Radši budu jezdit s trochu větší spotřebou, než motor trápit na 1300 otáček.
I přes všechny uvedené okolnosti bych si ale nafťáka s chemickou laboratoří uvnitř rozhodně nekoupil a spíše bych se podíval (pokud už Škodovku) po 1.4TSI s rozumným a skutečným nájezdem a v dobrém stavu. Reálná spotřeba bude cca o větší litr vyšší, ale nižší cena, ticho, dynamika a 6ikvalt vše vynahradí. Ale chápu, že každý má jiné priority.
reagować
Corlis
ilość wystąpień135
data registracji14.03.2007
Poniedziałek 25.12.2017 18:57, RE: 1.6TDI - ano/ne
GSX1100G napisał:
Se 7 měsíců starou octávkou 1,6TDI 85kW mám zatím jen 29.000km, takže má recenze není zatím moc objektivní, ale fakta po této době jsou tato :- na běžné, i svižnější ježdění tento motor rozhodně dostačuje- na běžné, i svižnější ježdění nedostačuje převodovka s 5i kvalty- dlouhodobá spotřeba při trvale NEúsporné jízdě je 5,4L/100km- než motor začal rozumně jet, trvalo mu to 7.000km- předjíždění ve vyšší rychlosti není úplně ideální, ale opět za to nemůže až tak motor, ale zase ta mrcha převodovka- jízda po městě pouze na trojku- jízda v koloně do 40km pouze na dvojku- hodně časté regenerace....- hlučnost oproti benzinu výrazně vyšší (ikdyž to není žádná hrůza)- velmi kultivovaný chod v pásmu otáček, které se motoru líbí- neskutečné dunění v pásmu otáček, které se motoru NElíbíAle aby to nevypadalo, že jen kritizuji. Na auto už jsem si po výborných zkušenostech s TSíčkem konečně zvykl a jezdím s ním i celkem rád. Velmi příjemně se s ním rozjíždí, motor je svižný a rel. pružný, ale je nutno si na dlouhou převodovku a z toho vyplývající charakter dynamiky vozu zvyknout. Rádce na řazení je dobré přelepit a jezdit podle uší a nikoliv podle něj. Radši budu jezdit s trochu větší spotřebou, než motor trápit na 1300 otáček. I přes všechny uvedené okolnosti bych si ale nafťáka s chemickou laboratoří uvnitř rozhodně nekoupil a spíše bych se podíval (pokud už Škodovku) po 1.4TSI s rozumným a skutečným nájezdem a v dobrém stavu. Reálná spotřeba bude cca o větší litr vyšší, ale nižší cena, ticho, dynamika a 6ikvalt vše vynahradí. Ale chápu, že každý má jiné priority.



souhlasím s tímto, já mám najeto obdobně, 26tis s tím samým vozem. Jezdím dálnice a nejsem brzda provozu, spotřeba nachlup stejná, 5.4 l/100km. Auto nepodtáčím, vzdy ohřívám olej na 75 st. po rozjezdu. Ano, zajetí od nova než si motor sednul, mám cca 5-6tis km. V neskutečně mnoha případech chybí krouták, potřebujete zatáhnout bez podřazení a vedle vás jede skoro stejně rychle jiné auto....s láskou vzpomínám na svoje káry s dvoulitrama atmosférama...a souhlasím, domů bych si diesela nekoupil, jedině benzin a v 6 kvaltu.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 25.12.2017 21:05, RE: kde jezdíš
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Při volbě motoru bude hlavní kde bude auto používáno. Na dálnici je použitelná i 1,6TDi, kdekoli jinde je tento motor zoufalou ukázkou úpravy aut na splnění emisních limitů. Sám motor není špatný, ale má zoufale dlouhou převodovku, která nejen že zcela degraduje dynamiku, ale současně doslova nutí řidiče jezdit s podtočeným motorem (nebo mimo dálnici rychle přijde o body) - bohužel v takovém režimu motor nepříjemně duní a díky absenci dvouhmotového setrvačníku se třese. Za sebe bych doporučil dvoulitr, nebo ještě lépe jiné auto - konkurence nabízí za stejné peníze víc muziky.
Hustý,nedávno jsi zde varoval u této motorizace,že pokud bude řidič jezdit v nízkých otáčkách,že mu odejde dvouhmota,jako u vás ve firmě.


Ne Fanoušku, ve firmě máme pár posledních kousků starší verze s výkonem 77kw v Octavii 2 a ty dvouhmotu mají. Naštěstí se už většině vedení rozsvítilo a koncern už nekupujeme - cena neodpovídá kvalitě. Máme nové Opely Astra a Renaulty Megane, zatím obojí naprosto v pohodě.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Poniedziałek 25.12.2017 21:44, RE: kde jezdíš
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Při volbě motoru bude hlavní kde bude auto používáno. Na dálnici je použitelná i 1,6TDi, kdekoli jinde je tento motor zoufalou ukázkou úpravy aut na splnění emisních limitů. Sám motor není špatný, ale má zoufale dlouhou převodovku, která nejen že zcela degraduje dynamiku, ale současně doslova nutí řidiče jezdit s podtočeným motorem (nebo mimo dálnici rychle přijde o body) - bohužel v takovém režimu motor nepříjemně duní a díky absenci dvouhmotového setrvačníku se třese. Za sebe bych doporučil dvoulitr, nebo ještě lépe jiné auto - konkurence nabízí za stejné peníze víc muziky.
Hustý,nedávno jsi zde varoval u této motorizace,že pokud bude řidič jezdit v nízkých otáčkách,že mu odejde dvouhmota,jako u vás ve firmě.
Ne Fanoušku, ve firmě máme pár posledních kousků starší verze s výkonem 77kw v Octavii 2 a ty dvouhmotu mají. Naštěstí se už většině vedení rozsvítilo a koncern už nekupujeme - cena neodpovídá kvalitě. Máme nové Opely Astra a Renaulty Megane, zatím obojí naprosto v pohodě.


Umíš věci překrucovat,jak potřebuješ,na mé upozornění jsi mi tehdy napsal,že O 3 ,golf 7 mají vždy dvouhmotu.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 28.12.2017 10:38, RE: 1.6TDI - ano/ne
GSX1100G napisał:
Se 7 měsíců starou octávkou 1,6TDI 85kW mám zatím jen 29.000km, takže má recenze není zatím moc objektivní, ale fakta po této době jsou tato :- na běžné, i svižnější ježdění tento motor rozhodně dostačuje- na běžné, i svižnější ježdění nedostačuje převodovka s 5i kvalty- dlouhodobá spotřeba při trvale NEúsporné jízdě je 5,4L/100km- než motor začal rozumně jet, trvalo mu to 7.000km- předjíždění ve vyšší rychlosti není úplně ideální, ale opět za to nemůže až tak motor, ale zase ta mrcha převodovka- jízda po městě pouze na trojku- jízda v koloně do 40km pouze na dvojku- hodně časté regenerace....- hlučnost oproti benzinu výrazně vyšší (ikdyž to není žádná hrůza)- velmi kultivovaný chod v pásmu otáček, které se motoru líbí- neskutečné dunění v pásmu otáček, které se motoru NElíbíAle aby to nevypadalo, že jen kritizuji. Na auto už jsem si po výborných zkušenostech s TSíčkem konečně zvykl a jezdím s ním i celkem rád. Velmi příjemně se s ním rozjíždí, motor je svižný a rel. pružný, ale je nutno si na dlouhou převodovku a z toho vyplývající charakter dynamiky vozu zvyknout. Rádce na řazení je dobré přelepit a jezdit podle uší a nikoliv podle něj. Radši budu jezdit s trochu větší spotřebou, než motor trápit na 1300 otáček. I přes všechny uvedené okolnosti bych si ale nafťáka s chemickou laboratoří uvnitř rozhodně nekoupil a spíše bych se podíval (pokud už Škodovku) po 1.4TSI s rozumným a skutečným nájezdem a v dobrém stavu. Reálná spotřeba bude cca o větší litr vyšší, ale nižší cena, ticho, dynamika a 6ikvalt vše vynahradí. Ale chápu, že každý má jiné priority.


Dobrý den, rozepište prosím své zkušenosti do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Cztwartek 28.12.2017 11:14, RE: ... .....dalsi? :-)
Souvisejici clanky (200)

reagować
JakubR
ilość wystąpień24
data registracji19.11.2009
Sobota 30.12.2017 13:15, Ke spolehlivosti 1.6TDI
K motoru 1.6 TDI v Octavii 3 asi toliko: motor, který sežere za proběh servisního intervalu tři a více litrů olejové náplně, rozhodně nepovažuji za podařený, resp. spolehlivý.
Ve firmě máme všechny s nájezdem 30tkm ročně a víc. Do podnikání ok, ale jako soukromé bych to asi nebral. Auto je neskutečně utahané co se týče odezvy na plyn. Plynový pedál mi připomíná spíš spínač zapnuto/vypnuto. Naprosto otravná je nutnost při každém startování sešlapávat spojku i když je vyřazený neutrál! Uvnitř nepříliš podařená ergonomie ovladačů (subjektivní) a nepříliš kvalitní sedadla. Podvozek na 16" kolech relativně ok, možná by mohl být méně plavný. Řízení lehké, nekomunikativní. Co se v článku nepíše a imho mělo být zmíněno, že motor 1.6 TDI je dostupný i se 6ti stupňovou manuální převodovkou, ale pouze ve verzi 4x4 s haldexem.
Ačkoliv k autu jako takovému mám výhrady (rozhodně to není nějaký zázrak, za který ho mnozí považují), tak si myslím, že není špatné, jen prosím ne motor 1.6 TDI v kombinaci s pětikvaltem!
reagować
MB79
ilość wystąpień3
data registracji21.08.2012
Poniedziałek 01.01.2018 22:57, Octavia III 1,6tdi
Zdravím Vás. Když jsem si vybíral Octavii III, samozřejmě v naftě a chtěl js max výbavu, tak js byl nalákám na 1,6 tdi 66 kw, elegance plus, která má mít spotřebu 4,2 !!! a na bežný provoz prý stačí Já hlupák!! Prostě NESTAČÍ!!!! Vůbec to nejede, a spotřeba 6,2 a více. Tak js ji hned opravil na 120 koní a 300 Nm. Spotřeba, spadla na 4,4. Při lehké noze dokáže manželka 3,8!!! Převodovka 5kvalt stačí, 5ka je hodně do rychla, tak naco 6kvalt. Zádní náprava asi bude bez údržbová, ale vůbec to nesedí a to mám kola R18. Před ní js měl oct II dsg, továrně sníženou, to byla jiná liga, ale motor byl hlučný. Jinak js spokojený, bixenony svítí nádherně, navigace, telefon funguje, teď si užívám vyhřívané přední okno. Jinak mám najeto 80 tkm a výfuk je rezavý jak liška! prředchozí měla 8let 250 tkm a výfuk jak nový, tak nevím kde udělali soudruzi chybu!! V blízké době ji vyměním za RS TDI s DSG to už jede a sedí spotřeba podobná. Tak nevím jestli jsem Vám pomohl při výběru. Každopádně přeji hodně stěstí. Martin
reagować
GSX1100G
ilość wystąpień121
data registracji02.12.2014
Wtorek 02.01.2018 05:35, 66kW ?
Nechat se u nově kupovaného auta nalákat na výkon, který mi nedostačuje ? Prokrindapána ! A to jste se v tom neprojel před nákupem ?
K tomu 5ikvaltu : není až tak problém s pěti rychlostmi. Nikoliv však za podmínky, že na tu pětku to jede přes 200 a motor táhne v rel. úzkém pásmu otáček. Kdyby byla maximálka 170, tak by těch 5 rychlostí stačilo, jen s trochu vyšší spotřebou.
Takže znova : 5ikvalt je to absolutně nejhorší na tomto modelu auta
Zadní nápravu nekomentuji. Dle mého názoru 97% lidí rozdíl mezi vlečenou a klikovou nápravou nepozná...
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Wtorek 02.01.2018 10:04, RE:
No to musel byt dobrej adrenalin jet s tim pres 200 ), jeste po D1 ne?
reagować
MB79
ilość wystąpień3
data registracji21.08.2012
Wtorek 02.01.2018 21:16, Odpověď OCT III
To víte, že jsem se projel, ale měl jsem pouze "620000" tak vyhrála max výbava, protože js věděl, že všechny 3 výkony u 1,6 TDI je pouze počítčová záležitost. Takže X tuning to jistí!!
reagować
MB79
ilość wystąpień3
data registracji21.08.2012
Wtorek 02.01.2018 21:21, Spotřeba oleje
Žádná! Olej měním po 15tis km, takže na měrce ubyde 5mm max 1cm, takže mám v kufru rezervní 1L, ale ještě jsem ho nepotřeboval. To je to honění za studena....
reagować
Abík
ilość wystąpień93
data registracji20.01.2009
Wtorek 09.01.2018 14:23, RE: kde jezdíš
Pavlik napisał:
Při volbě motoru bude hlavní kde bude auto používáno. Na dálnici je použitelná i 1,6TDi, kdekoli jinde je tento motor zoufalou ukázkou úpravy aut na splnění emisních limitů. Sám motor není špatný, ale má zoufale dlouhou převodovku, která nejen že zcela degraduje dynamiku, ale současně doslova nutí řidiče jezdit s podtočeným motorem (nebo mimo dálnici rychle přijde o body) - bohužel v takovém režimu motor nepříjemně duní a díky absenci dvouhmotového setrvačníku se třese. Za sebe bych doporučil dvoulitr, nebo ještě lépe jiné auto - konkurence nabízí za stejné peníze víc muziky.


Protože s tím občas jezdím, tak ten dunivý zvuk je opravdu problém. Jak při devadesátce, tak v osadách při padesátce i sedmdesátce. I když to auto není moje, tak by mi to mělo být lhostejné, ale je to opravdu nepříjemné. Při jízdě sólo to jak takž jde.
reagować
nicco
ilość wystąpień49
data registracji15.12.2010
Niedziela 14.01.2018 21:53, NOx
Super, takze vam odbrzdili emise dieselgate NOx a jako ze to je ted super pro vasi penezenku ale smrt pro nase zdravi.
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Poniedziałek 15.01.2018 12:56, RE: Odpověď OCT III
MB79 napisał:
To víte, že jsem se projel, ale měl jsem pouze "620000" tak vyhrála max výbava, protože js věděl, že všechny 3 výkony u 1,6 TDI je pouze počítčová záležitost. Takže X tuning to jistí!!


Vazne jste si koupil OIII s 1.6TDi za 620000? To jste celkem srdcar
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Poniedziałek 15.01.2018 16:16, RE: Odpověď OCT III
sheogorath napisał:
MB79 napisał:
To víte, že jsem se projel, ale měl jsem pouze "620000" tak vyhrála max výbava, protože js věděl, že všechny 3 výkony u 1,6 TDI je pouze počítčová záležitost. Takže X tuning to jistí!!
Vazne jste si koupil OIII s 1.6TDi za 620000? To jste celkem srdcar


Škoda voe
reagować
i
ilość wystąpień36
data registracji09.05.2007
Piątek 19.01.2018 09:04, Octavia
Dobrý den,

otázkou je především Vaše osobní preference. Pokud chcete málo problémů a malou spotřebu volil bych 1,6 s manuální převodovkou, pokud v autě trávíte hodně času a chcete vyšší komfort zvolil bych 2,0 s DSG. Teoreticky mohou mít obě verze +- stejné problémy a závady, 2,0 bude cca o 2-3 roky starší a bude mít více najeto. Lehce se tak může stát, že za cenu 2 roky staré 1,6 s 20 tis. najetých km koupíte 2,0, která si již řekne o vstřikovače, tlumiče či další věci (sice spotřební a podléhající běžnému opotřebení, které Vás však u málo jeté 1,6 potkají třeba až za 2 roky).
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.