0
powrót
 

diskuze k tématu: jaky kombik si pořídit?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
SumakCMT
ilość wystąpień5
data registracji20.09.2013
Piątek 20.09.2013 13:05, jaky kombik si pořídit?
zdravim vas.potrebuju par cennych rad ohledne koupe ojeteho rodineho vozu(kombika).
rozhoduju se mezi 3 kandidatama.vse nafta.denne ujedu cca 50km prace o vikendech + nejake vylety.
Skoda Octavia 1 generace 1.9 TDI nevim kolik kW.
Ford Mondeo 2.0 TDCI nebo TDDI?
a VW Pasat variant 1.9 TDI

cetl sem spoustu for a recenzi.milion nazoru,milion chuti.

plusy a minusy mych kandidatu:
oktavka:super spotreba,dobra cena nahradnich dilu,spolehlivost,drzi si dobre svoji cenu.
nevyhoda drazsi poriz.naklady.nic to v sobe nema a stoji to nekdy nehorazne prachy.

mondeo.to mam obavu.ale laka me jeho vzhled.
obrovsky kufr,super vybava,dobra spotreba,da se sehnat za fajn cenu.
nevyhoda je poruchovost?ceny desne padaji.
jakej motor volit a jakej rok?cetl sem toho more o motorech TDCI a TDDI.
TDDI zastarale ale spolehlive.TDCI rok 2003 a min se kazily cerpadla a vstriky.

o passatech moc nevim.je to tak prumer ode vseho.

takze se vas prosim tazu.hlavne uzivatelu kteri onen nejaky vuz vlastni a uz s nim
i neco odjeli a znaji ho,co by ste doporucili?ohledne spolehlivosti,spotreby a servisu?
do ceny max cca 100 klacku.koupit v bazaru se serviskou nebo od soukromnika?
mam se bat vlezt do aček?

diky vsem za rady a ohlasy.
reagować
Corlis
ilość wystąpień135
data registracji14.03.2007
Piątek 20.09.2013 15:15, cena
no já bych to vše viděl jen na otázku peněz. Určitě si nechal něco bokem na případné opravy. Osobně bych šel do mondea tdci, ale od soukromníka nebo s dokonalou historií. David_V se k tomu určitě vyjádří )
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 20.09.2013 15:49, otázka
jak dlouho si to auto chcete nechat??? pokud rok dva tak Oct. nebo Passat, pokud dojezdit do mrtě tak Mondeo. za 100k bude nejnovější a s nejlepšími kilometry. počítejte cca 2005 až 2007, a když se budete trochu snažit tak bude i 2.2TDCi. rozhodně kupovat raději od prvního majitele, nebo ve značkovém bazaru u salonu kde auto bylo koupené nové a celou dobu servisované.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 20.09.2013 22:53, 50 km denně a diesl?
50 km denně tzn. cca 12 tkm ročně plus něco o víkendu celkem 15 tisíc km ročně? I kdyby si jezdil 100 km denně do práce, tak najedeš 25 tisíc za rok.

Diesl za 100 tisíc kč je dle mě zbytečně hraná ruská ruleta o tvoje finance. Ale pokud nedáš jinak tak už mlčím, přísahám

Jinak to Mondeo bude mít naopak spotřebu nejvyšší z toho výběru. TDi v octavii a passatu jsou mnohem úspornější než TDCi. Stačí se podívat na spritmonitor. A mám dojem že TDi (1.9) bude i v průměru spolehlivější.
reagować
SumakCMT
ilość wystąpień5
data registracji20.09.2013
Piątek 20.09.2013 23:20, :-)
dily vsem za odpovedi.no je pravda ze moc nenajezdim.rocne tak tech 20 tkm jak psal uzivatel predemnou.je to mondeo opravdu tskovs loterie?brat radeji oktavku?
a mam se bat aaa auto?
a kdyz me tu naftu rozmlovate co brat za usporny benzin?opel astra 1.4?
mondeo a oktavka v nafte me proste laka,jen se bojim tech servisnich nakladu.
reagować
Minett
ilość wystąpień11
data registracji09.07.2013
Sobota 21.09.2013 01:42, Octavia
Spolehlivost, cena, spotřeba - tím vším Octavia 1. generace i 66kW i 81kW předčí ostatní kandidáty. Jde o nižší střední třídu, tudíž je to auto hbité + se zavazadlovým prostorem až nadměrně dostačující a spotřeba se dá po městě stáhnout i na 4,5l, což pochybuji, že u ostatních jde dosáhnout. ;) Jednoznačně bych volil Škodovku :)
reagować
SumakCMT
ilość wystąpień5
data registracji20.09.2013
Sobota 21.09.2013 13:27, :-)
diky za nazory.piste prosim i dalsi uzivatele.uvitam kazdou zkusenost.
reagować
reitmeier
ilość wystąpień26
data registracji21.11.2010
Sobota 21.09.2013 14:36, Proč naftu?
Jaké auto to doporučit nemohu neboť moje vlastní je trochu mimo běžnou "konfekci".
Ale ke koupi mě dovedla poměrně dlouhá úvaha podložená mnoha informacemi a zkušenostmi znalých lidí, že nafťák je v podstatě o ničem.
Většina lidí si to omlouvá vyšším nájezdem km a tedy úsporou za PHM. Ale vyšší pořizovací cena, dražší servis a víc udělátek, které se ne mohou, ale zákonitě podělají, to nevykompenzuje.
A s tou nižší spotřebou paliva? Doporučím atmosférický benzíňák starší konstrukce (tzn. pořádný festovní motor, ne ty novodobá chrchlátka s pidi obsahem a turbem), přestavbu na LPG a jezdíte levněji než s kdejakým nafťákem se srovnatelným i lehce nižším výkonem. Nádrž LPG místo rezervy, rezervu nevozit, stačí lepící sada a tedy požadované kombi neztratí nic na prostoru kufru.

Jistě se ozvou odpůrci, ale pokud nemají několikaleté zkušenosti s LPG auty, tak to je teorie a škoda slov. Plno lidí se LPG bojí a ani sami neví proč. Přitom je to nejlevnější na provoz, atmosférický benzíňák je obecně nejspolehlivější motor (ideáně 2ventily na válec).

A když už byste uvažoval, doporučím 6ti válec (klidně i 8mi). Ten motor těžko utaháte a pokud se mu dostávalo slušného zacházení, tak je to nezničitelné...
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 21.09.2013 22:29, RE: :-)
SumakCMT napisał:
dily vsem za odpovedi.no je pravda ze moc nenajezdim.rocne tak tech 20 tkm jak psal uzivatel predemnou.je to mondeo opravdu tskovs loterie?brat radeji oktavku? a mam se bat aaa auto? a kdyz me tu naftu rozmlovate co brat za usporny benzin?opel astra 1.4? mondeo a oktavka v nafte me proste laka,jen se bojim tech servisnich nakladu.


Většina japonců má dost spolehlivé benzínové motory, takže bych lovil tam, např. Toyota Corolla kombi s 1.6 motorem. Jinak bych se nebál ani Focuse s 1.6 tkou. Pokud chceš auto o třídu výš, tak Avensis, Mazda 6, Honda je spolehlivá. Naše Mazda 6 kombi 2.0L 104 kW má po pěti letech dlouhodobou průměrnou spotřebu 7,7L/100.
reagować
mc1532
ilość wystąpień4
data registracji05.09.2011
Niedziela 22.09.2013 12:01, Naftu ne ...
Řešil jsem podobné dilema před dvěma roky. Nakonec po zkušenostech mých známých s ojetým dieslem (Oktávka při 200 000 - KO dvojhmota, něco s převodovkou - oprava za 35 000 bez DPH, Hyundai Santa FE - 150 000 - dvojhmohat 40 000 Kč, Honda CRV, Accord - vstřik za 9 000 a je jen otázka času, kdy se ozvou další ... ) .. jsem koupil Astru H v kombajnu 1.6 benzin, spotřeba - ekoterorismus - 6 l - do 90 po dálnici do Brna, jinak se dá jezdit okolo 7. Musím ale říct, že dynamiku to auto nemá žádnou, ale když vozím dvě děti nemá cenu někam spěchat ... Tenhle rok s ní jezdím méně,tak jsem od přestavby na LPG upustil. Většinou potřebuji celý kufr, plné kolo by jen překáželo. Opravným sadám nevěřím, protože když jsem pichl, tak než jsem zastavil, tak guma byla neopravitelna ...
reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Poniedziałek 23.09.2013 10:45, Benzin
Podla mna na takyto najazd bude benzin lepsi. Ja mam C5 2.0i 103kw a spotreba je priemer okolo 7.2. Mam ho jazdneny necely rok (auto rok 2005), a okrem veci co som vedel pri kupe som neriesil nic. Auto sa hned zohreje, co je v zime obrovske plus oproti dieselu. Spotreba je dost diskutabilna, chodim tak 50:50 okresky a mesto. To ale zalezi na vodicovy. Vyhoda benzinov je v tom, ze kazdy chce teraz diesel, takze sa daju zohnat za menej penazi. Ak chcete silou mocou naftu, ja by som bral octaviu 1.9 tdi. Ak benzin, tak mondeo 2.0i. Najst ale nejake v dobrom stave je priam nemozne, a aj ked sa najde, cena je v tomto pripade o dost vyssia ako naftove. Takze niekedy sa oplati aj to naftove a nechat si peniaze na opravy. Skor by som asi pozeral po tych japoncoch, alebo francuzoch, popripade opel s motorom 1.8 103kw (astra, vectra). Peugeot 407 2.2 benzin nebude so spotrebou daleko od mojho a ponukne 120kw a bohatu vybavu za nizsiu cenu. Len pozor na ich kupu, treba niekoho na obhliadnutie kto sa v tom naozaj vyzna (ako pri kazdom). Potom sa uz budete len vozit.
reagować
gogohugo
ilość wystąpień1
data registracji24.09.2013
Wtorek 24.09.2013 13:30, Pozor na filtr pevných částic
Zdravím,

pokud by sis kupoval novější auto než píšeš, tak bacha na filtry pevných částic. U různých značek je nutná jeho výměna servisním intervalem, kdy se již nedá zcela zregenerovat vypálením usazenin a může se zcela ucpat, čímž vznikají zbytečné náklady navíc, které často řeší jen samotná výměna filtru a to je pak oprava za cca 20 - 30 tis. za nový filtr + práce (samozřejmě se to liší dle značky).
Mám s tím osobní zkušenost, bohužel tu špatnou, a to jezdím min. 2x - 3x týdně dlouhé trasy (Praha-Brno atp.) a tak by s tím být problém neměl. Ale s najetými cca 150t. km se začaly projevovat problémy s filtrem pevných částic, které stály nemalé finance. Ani dlouhé trasy k tomu nestačili a filtr je na nic, ucpává se a dělá problémy s řídící jednotkou.
Toť má zkušenost nikoli k daným vozům, ale obecně k naftovým motorům s filtry pevných částic.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 24.09.2013 14:06, RE: cena
Corlis napisał:
no já bych to vše viděl jen na otázku peněz. Určitě si nechal něco bokem na případné opravy. Osobně bych šel do mondea tdci, ale od soukromníka nebo s dokonalou historií. David_V se k tomu určitě vyjádří )


No vzhledem k tomu, že se zde v poslední době doporučí téměř vše, co má kola a volant, už nemám chuť se moc na dané téma vyjadřovat a nechávám lidi, ať si na svou pravdu přijdou sami za svoje peníze.
Mohu jen říct, že jsem na svém Mondeu s 2,5 litrovým benzínem z roku 2001 najel téměř 50 tisíc km s průměrnou spotřebou 8,8 ltr/100km, na motoru nic neřešil (překousaná lambda je zásah vyšší moci) a ani tomu zatím nic nenasvědčuje, zatímco švagr na svém Mondeu s 2,0 naftou z roku 2009 už byl donucen vyměnit dvojhmotový setrvačník se synchronem na 3. stupni za 42 tisíc Kč, čímž si prodloužil rentabilní nájezd o cca 47 tisíc km ve srovnání s mým motorem. V zimě řeší aditivování a vhodné benzínky a už se začíná pomalu zajímat o to, na co je vlastně EGR ventil a jak s ním naložit. Alespoň se v automobilismu trochu dovzdělá. Ale jezdí za 6,3, a to se počítá....
Chcete naftu? Kupujte naftu, můžete být to dítě štěstěny, že se Vám do rukou nedostane časovaná finanční bomba.
reagować
x.IceMan.x
ilość wystąpień14
data registracji24.09.2013
Wtorek 24.09.2013 21:45, Mondeo!
Ahoj, záleží jakou sumu máš připravenou a co od auta požaduješ. Já za sebe každopádně doporučuji Mondeo. Mám už druhé mondeo v dieselu a absolutne bez problemu. A jak si psal...Mondeo má super výbavu a pritom příznivější cenu než předraženy VW a nechutně předražený Oktávky. Co se tyce spolehlivosti tak Mondea jsou absolutne v pohode (samozrejme nesmis koupit kde co), kvalita zpracování perfektní. Mám r.v..2001 2,0TDDI a najeto pres 250tis. a interier je jak nový, žádná rez, motor absolutne bez problémů a šlape jak hodinky, podvozek stále původní a dle slov automechanika a chlápků na technické je stále jak nový! Ostatně podvozky Fordů jsou vseobecne znamé jako precizní. Tudiž i pokud si rád užíváš jízdu autem tak oceníš komfort a pritom celkově excelentníperfektní jízdní vlastnost, i pri sportovnejsi jizdě .....takovou kvalitu a naladění podvozku u VW nenajdeš. Motor 2,0 TDDi ...spotreba kolem 6,5l (až 7), spolehlivý, neměnil bych, jezdí se s ním výborně, nechal sem i udělat chip a jěšte se celkový projev motoru zlepšil..takže max. spokojenost! Motor 2,0TDCi ... od roku 2004 není problem a spotřeba trochu nižší než TDDi (přece jen modernější C-R), co vím tak určitě není problém jezdit okolo 6L i méně, což je na tak velké auto v pohodě. Takže ohledně spolehlivosti co můžu říct ze své zkušenosti a zkušeností známích tak rozhodně Ford není horší než koncern, ba naopak. A když si vezmu co všechno mi Mondeo nabízí za tu cenu tak není nad čím váhat.
reagować
SumakCMT
ilość wystąpień5
data registracji20.09.2013
Wtorek 01.10.2013 18:50, diky vsem.
dikec vsem za nazory.do benalu bych sel jedine bud s mazdou 6 nebo opel astra H.ostatni to bych mel strach.nafta octavka nebo to mondeo.problem je ze motor TDDI je uz tezko k sehnani.a TDCI je podle vas loterie.zalezi co se vysipe prvni.rozpocet sem uz zminoval max 100 klacku.
tzn. autko+ bezny servis kdyz autko dotahnu dom.olej,filtry,a mozna rozvody.
sem porad nerozhodny.urcite nechci zadne V6 v benalu jak nekdo doporucoval.
ted mam golfa 3 kterej se rozpada a jezdim prumerne za zimal leto 6.5 az 8 litru,takze
od prostiho auta pozaduji min.je to mozna ode me naivni,ale je to proste tak.
a diky za dalsi postrehy.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 22.10.2013 22:48, re:
Dobrý den, s ohledem na spolehlivost bude nejlepší volbou Škoda Octavia s motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW. Ford Mondeo ani VW Passat jí nemohou konkurovat ani v servisní nenáročnosti a nízké spotřebě. Motory TDDI u Mondea byly také poměrně spolehlivé, začátky Common-Railových TDCi byly opravdu velmi krušné (některá auta neujela bez poruchy ani 30 tis. km). VW Passat má zase poměrně citlivou přední nápravu.
reagować
SumakCMT
ilość wystąpień5
data registracji20.09.2013
Cztwartek 24.10.2013 15:40, :-)
dekuji za dalsi postreh.taky bych se tak priklanel.takze to vidim na oktavu.jeste nekde sehnat dobry kousek.to bude hledani jehly v kupce sena.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.