anonym napisał:
Vše je jen věcí vkusu, ale SUV jsou auta s větší čelní plochou, s horším obtékáním vzduchu kolem karoserie, zejména pak pod vozem, proto větší Cx (odpor vzduchu) a proto značně vyšší spotřeba a nižší dynamika vozů. Stejně tak jsou jízdní vlastnosti vozu někde jinde. Vše je věcí vkusu a záleží na povaze řidiče, SUV je vyloženě pro lidi, kteří nekladou nároky na jízdní vlasntosti na silnici. Dále je třeba si uvědomit, že zavazadlový prostor má výše podlahu, proto nakládání zavazadel není tak pohod...
Z osobních zkušeností bych nesouhlasil s tou výrazně větší spotřebou, z hlediska dlouhodobé průměrné spotřeby to vychází stejně jako u osobáku, třeba i díky větší setrvačnosti SUV. Jinak ty jízdní vlastnosti jsou záležitostí zvyku. Jezdil jsem několik let v limuzině vyšší třídy a před půl rokem přesedl do SUV. Chvíli mi trvalo než jsem si zvykl, ale teď když někdy sednu do osobáku si připadám jak v lunaparku na autodromu - sedím hodně nízko, cítím se zranitelnější, musím se vyhýbat každé větší díře apod.
Vše je samozřejmě věcí osobní potřeby. Pro mě představoval SUV pohodlnou jízdu, bezpečí a bezproblémovou v jízdu ve sněhu - toto vše zatím plní bez problémů, skoro bych řekl, že na sněhu/blátě se SUV cítí lépe než na asfaltu.