0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké kombi s pohonem 4 kol?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 07:35, SUV
já bych úplně nezavrhl ani segment SUV, z hlediska bezpečnosti jste na tom lépe než u klasického kombíku, na současný stav českých cest a zvláště na zimu je bezesporu lepší jezdit pohodlně v SUV než se natřásat v nízkém kombíku, akcelerace a maximální rychlost mluví samozřejmě ve prospěch kombíku, ale vzhledem k rychlostním limitům a bodovému systému to není příliš podstatné, nicméně při správné motorizace se dá jezdit nebývale svižně i se SUV, takže bych zvážil třeba právě Hondu CRV, Mazdu Tribute, Suzuki Grand Vitara nebo z hlediska zavazadlového a vnitřního prostoru vynikající Hyundai SantaFe
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 10:12, RE: SUV
Zdeněk napisał:
já bych úplně nezavrhl ani segment SUV, z hlediska bezpečnosti jste na tom lépe než u klasického kombíku, na současný stav českých cest a zvláště na zimu je bezesporu lepší jezdit pohodlně v SUV než se natřásat v nízkém kombíku, akcelerace a maximální rychlost mluví samozřejmě ve prospěch kombíku, ale vzhledem k rychlostním limitům a bodovému systému to není příliš podstatné, nicméně při správné motorizace se dá jezdit nebývale svižně i se SUV, takže bych zvážil třeba právě Hondu CRV, Mazdu Trib...
Vše je jen věcí vkusu, ale SUV jsou auta s větší čelní plochou, s horším obtékáním vzduchu kolem karoserie, zejména pak pod vozem, proto větší Cx (odpor vzduchu) a proto značně vyšší spotřeba a nižší dynamika vozů. Stejně tak jsou jízdní vlastnosti vozu někde jinde. Vše je věcí vkusu a záleží na povaze řidiče, SUV je vyloženě pro lidi, kteří nekladou nároky na jízdní vlasntosti na silnici. Dále je třeba si uvědomit, že zavazadlový prostor má výše podlahu, proto nakládání zavazadel není tak pohodlné jako u kombi. Kombi s pohonem všech kol je vhodné pro lidi, kteří jezdí hodně po silnici a občas vyjedou na lyže do hor. Mimochodem ve všech testech aut s pohonem všech kol se ukazuje, že stejně teréní vlastnosti lehkých SUV jsou stejné jako u osobních čtyřkolek, výhodou pak zůstává pouze světlá výška, ale kolik z nás jezí po neupravených silnících v hlubokém sněhu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 11:08, RE: SUV
anonym napisał:
Vše je jen věcí vkusu, ale SUV jsou auta s větší čelní plochou, s horším obtékáním vzduchu kolem karoserie, zejména pak pod vozem, proto větší Cx (odpor vzduchu) a proto značně vyšší spotřeba a nižší dynamika vozů. Stejně tak jsou jízdní vlastnosti vozu někde jinde. Vše je věcí vkusu a záleží na povaze řidiče, SUV je vyloženě pro lidi, kteří nekladou nároky na jízdní vlasntosti na silnici. Dále je třeba si uvědomit, že zavazadlový prostor má výše podlahu, proto nakládání zavazadel není tak pohod...
Z osobních zkušeností bych nesouhlasil s tou výrazně větší spotřebou, z hlediska dlouhodobé průměrné spotřeby to vychází stejně jako u osobáku, třeba i díky větší setrvačnosti SUV. Jinak ty jízdní vlastnosti jsou záležitostí zvyku. Jezdil jsem několik let v limuzině vyšší třídy a před půl rokem přesedl do SUV. Chvíli mi trvalo než jsem si zvykl, ale teď když někdy sednu do osobáku si připadám jak v lunaparku na autodromu - sedím hodně nízko, cítím se zranitelnější, musím se vyhýbat každé větší díře apod.
Vše je samozřejmě věcí osobní potřeby. Pro mě představoval SUV pohodlnou jízdu, bezpečí a bezproblémovou v jízdu ve sněhu - toto vše zatím plní bez problémů, skoro bych řekl, že na sněhu/blátě se SUV cítí lépe než na asfaltu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 11:16, RE: SUV
Zdeněk napisał:
Z osobních zkušeností bych nesouhlasil s tou výrazně větší spotřebou, z hlediska dlouhodobé průměrné spotřeby to vychází stejně jako u osobáku, třeba i díky větší setrvačnosti SUV. Jinak ty jízdní vlastnosti jsou záležitostí zvyku. Jezdil jsem několik let v limuzině vyšší třídy a před půl rokem přesedl do SUV. Chvíli mi trvalo než jsem si zvykl, ale teď když někdy sednu do osobáku si připadám jak v lunaparku na autodromu - sedím hodně nízko, cítím se zranitelnější, musím se vyhýbat každé větší d...
No ja s Vami nemohu souhlasit. Fyzika je fyzika. Pokud auto ma vyssi vysku, tedy vyssi teziste, tak zakonite musi mit horsi jizdni vlastnosti. Pri beznem stylu jizdy to clovek nepozna, ale pouze pri ostrem prujezdu zatacek. Ne nadarmo soutezni vozy snizuji teziste vozu, snizuji ulozenui motoru, snizuji podvozek atd. Se spotrebou taky nesouhlasim. Vemte si napr BMW 530xd s automatem a X5 3,0dA a spotreba vozu se lisi o 2litry. A jizdni vlastnosti samozrejme taky, byt x5 ma nejlesi jizdni vlastnosti vozu SUV na svete. Takze tohle mi nikdo nevymluvi. Ale souhlasim, ze na bodovy system a na stav nasich silnic neni SUV spatna volba.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 13:11, ..pohon 4 x 4..
Opravte ma ak sa mýlim, ale pohon 4motion vo VW je predsa stálny pohon všetkých štyroch kolies na rozdiel od Syncro, kde sa pripája pohon zadných kolies podľa adhézie predných. Jazdil som s Passat-om, poháňaným všade zatracovaným 2.5TDi s pohonom 4motion a zaberali všetky kolá naraz....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 13:51, RE: ..pohon 4 x 4..
J.G. napisał:
Opravte ma ak sa mýlim, ale pohon 4motion vo VW je predsa stálny pohon všetkých štyroch kolies na rozdiel od Syncro, kde sa pripája pohon zadných kolies podľa adhézie predných. Jazdil som s Passat-om, poháňaným všade zatracovaným 2.5TDi s pohonom 4motion a zaberali všetky kolá naraz....
Je to přesně naopak. Syncro označuje VW stálý pohon kol a 4 Motion je připojitelný pohon i zadní nápravy přes spojku Haldex (jako Octavia).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 15:07, Subaru Legacy
Přeji dobrý den pánové,

pokud mohu poradit, doporučoval bych Subaru Legacy combi, nejlépe variantu Outback, která má světlou výšku 200mm. 2,5litrový benzinový ctyřválec má výkon 156koní, což v kombinaci s manuální převodovkou bohatě stačí. Pravdou je, že stabilizační systémy v Subaru nenajdete. Je to však otázkou názoru, fyzikální zákony totiž platí pro všechy auta, tedy i Subaru a ESP taky nepomůže. Podle mého názoru zkušenější řidič si vystačí bez těchto systémů. U Subaru je však ještě jeden doplňek, který každé combi jen tak nemá. Jedná se o redukční převodovku, která je umístěna vedle ruční brzdy. Při aplikaci dokází k půlení rychlostí a je přenášen daleko větší točivý moment na kolo. Abych to nějak shrnul, mám již 4. Subaru Legacy, ročně najezdím cca 80.000, zatím bez vážného problému. Legacy v zimě zdolá opravdu hodně, ikdyž jakmile sedne na břicho, je konec. Vzhledem k jízdním vlastnostem, motoru typu boxer a tím pádem nízko posazeným těžištěm vyniká tento vůz naprosto perfektními jíznímy vlastnostmi. Nemohu jinak, než doporučit! Dejte si ale velký pozor na bourané vozy a kupujte pouze se servisní knihou, poslední dobou se do Čech dostává spoustu podivných kusů! Hodně štěstí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 15:27, pohon RE
"VW Syncro = Pohon všetkých kolies ktorý má namiesto medzinápravového diferenciálu viskóznu lamelovú spojku. Aby pri jazde po ceste neboli zbytočne hnané aj zadné kolá, je v zadnom dife volnobežka, ktorá potiahne zadnú nápravu len ak je predný rýchlejšia. Ale potom by zase zadné kolesá neťahali na spiatočku. Takže je vo volnobežke elektricky ovládané blokovanie, ktoré sa aktivuje pri zaradení spiatočky. Pripadá vám to nezmyselne zložité ? Veď aj je...! Ako funguje 4 motion u nových Passatov netuším... ale onen vehikel je mierne preklepaná Audi A6, takže sa domnievam že je to presne taký istý Thorsen ako Quatro, len pod iným názvom"....dakujem nicku Martin4...je to naozaj tak, zacina v tom byt zmatok
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 15:53, RE: Subaru Legacy
Ondra napisał:
Přeji dobrý den pánové,

pokud mohu poradit, doporučoval bych Subaru Legacy combi, nejlépe variantu Outback, která má světlou výšku 200mm. 2,5litrový benzinový ctyřválec má výkon 156koní, což v kombinaci s manuální převodovkou bohatě stačí. Pravdou je, že stabilizační systémy v Subaru nenajdete. Je to však otázkou názoru, fyzikální zákony totiž platí pro všechy auta, tedy i Subaru a ESP taky nepomůže. Podle mého názoru zkušenější řidič si vystačí bez těchto systémů. U Subaru je však ještě jeden ...
Nicméně ESP je ESP a ani zkušený řidič ho nenahradí,nedávno v Autipu byly docela zajímavé fotky,kde všude ESP může pomoci. Subaru jsou fakt dobrá auta,ale absence moderních prvků výbavy je až zarážející...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 18:19, Forester
A co takhle Subaru Forester - vynikající auto
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 21:41, RE: ..pohon 4 x 4..
J.G. napisał:
Opravte ma ak sa mýlim, ale pohon 4motion vo VW je predsa stálny pohon všetkých štyroch kolies na rozdiel od Syncro, kde sa pripája pohon zadných kolies podľa adhézie predných. Jazdil som s Passat-om, poháňaným všade zatracovaným 2.5TDi s pohonom 4motion a zaberali všetky kolá naraz....
Je to tak že 4 motion je pouze označovaný PR pohon všch 4 kol u Passata. Ve skuečnosti je u 4-válcových motorů Haldex (připojuje se zadní náprava) a pro 6-válcové motory je tam Torsen (jako u audi).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 04.08.2006 23:10, 4x4 do našich podmínek
Dlouho jsem váhal a přemýšlel, hledal na netu a četl názory... po cca půl roce jsem se rozhodl a vybral si Subaru Impreza 2001 kombi. V ceně do 400 tis. bych bral však spíše Foresta rok 2003 nebo Outback. I tak jsem ovšem zcela spokojený a bral bych ji znovu.. Jízdní vlastnosti mě plně uspokojily, ať jedu po kvalitním asfaltu, rozbité cestě nebo u nás po horách a po kotárech na Valašsku (porovnání hlavně s Octávií - sedan, kombi, 4x4 kombi). S Octávií apod. z řad VW (především Passat) 4x4 se srovnávat nedá, vyjedu-li mimo běžnou silnici a začnu se šrábat do kopce je na tom majitel Octávky aj. vždy hůře a svraští čelo nespokojeností, někdy i zatne pěst :)). Nevýhodou je pravda menší zavazadlový prostor, ale co už, hlavně, že vyjedu. Spotřeba se dá průměrně udržet do 9 l / 100 km bez větší námahy (jistě, záleží na množství olova v noze:). Pro naše cesty a můl účel použití (vyjet všude, bezpečně, v klidu a na jistotu) to je jistě dobrá volba.
Kolega, který je nadšený do Passatu a v jiném se vozí nerad, si ač nerad postěžoval na občas divný pohon 4x4 v zatáčce (především v zimě), kdy má pocit mírné přetáčivostí (ujíždí mu zadek). Obecně je ale myslím spokojen.
Porovnání s jinými typy 4x4 nemohu prozatím objektovně posoudit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 05.08.2006 14:07, Passat Torsen
VW Passat B6není poháněn přes Haldex, jak jsem napsal v textu, ale má stálý pohon všech kol s mezinápravovým samosvorným šroubovým diferenciálem Torsen a el. závěrem diferenciálu zadní nápravy. Za chybu se čtenářům omlouvám. Haldex je použit až u poslední generace Passatu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 05.08.2006 21:32, RE: 4x4 do našich podmínek
Doro napisał:
Dlouho jsem váhal a přemýšlel, hledal na netu a četl názory... po cca půl roce jsem se rozhodl a vybral si Subaru Impreza 2001 kombi. V ceně do 400 tis. bych bral však spíše Foresta rok 2003 nebo Outback. I tak jsem ovšem zcela spokojený a bral bych ji znovu.. Jízdní vlastnosti mě plně uspokojily, ať jedu po kvalitním asfaltu, rozbité cestě nebo u nás po horách a po kotárech na Valašsku (porovnání hlavně s Octávií - sedan, kombi, 4x4 kombi). S Octávií apod. z řad VW (především Passat) 4x4 se sro...
hlavne passati se kradou coz o Subaru nelze rici. U koncernovych vozu to neni jenom auto jako celek, ale i treba skla od zrcatek, poklice atd..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 05.08.2006 22:07, reakce
V podstatě chci jen poděkovat za článek i za reakci.
Řeším podobný problém nebo spíše dilema.
Zároveň souhlásím s tipem redakce... Legacy Outback je určitě nejlepší volbou!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 06.08.2006 18:03, impreza combi 1.6
Zdravím všechny,
prosím o radu. Má někdo zkušenosti s motorem 1.6 u Imprezy? Myslím jako jízdní dynamika a spotřeba. Díky
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 06.08.2006 23:20, Subaru Outback
Jsme s manželkou čerství uživatelé Subaru Outback 2,5i, původně jsme měli v hledáčku spíš Forestera, ale zatím jsme s volbou maximálně spokojeni. Jízdní vlastnosti jsou nad rámec toho co jsem očekával, člověk si to musí zkusit, nedá se to moc popisovat. Spotřeba je zatím někde u 8,4 l/100 km, manželka byla schopna se při své jiízdě v rámci pravidel ()) ) dostat hluboko pod osm litrů.... Což je mnohem míň než jsme před tím měli s Mazdou 626 Wagon. Auto ale určitě řádně prověří až zima...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.08.2006 08:12, RE: Subaru Outback
Karllos napisał:
Jsme s manželkou čerství uživatelé Subaru Outback 2,5i, původně jsme měli v hledáčku spíš Forestera, ale zatím jsme s volbou maximálně spokojeni. Jízdní vlastnosti jsou nad rámec toho co jsem očekával, člověk si to musí zkusit, nedá se to moc popisovat. Spotřeba je zatím někde u 8,4 l/100 km, manželka byla schopna se při své jiízdě v rámci pravidel ()) ) dostat hluboko pod osm litrů.... Což je mnohem míň než jsme před tím měli s Mazdou 626 Wagon. Auto ale určitě řádně prověří až zima...
Cože???? 8,4l? to bude asi uz novej model ne ?

ja slysel od dealera, ze se da zajet za 8,5 ale nesvezete se,realita je spis deset. Rec byla ale o 2,5 l 115kW rok 2000
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.08.2006 10:58, RE: Subaru Outback
kandik napisał:
Cože???? 8,4l? to bude asi uz novej model ne ?

ja slysel od dealera, ze se da zajet za 8,5 ale nesvezete se,realita je spis deset. Rec byla ale o 2,5 l 115kW rok 2000
nová generace 2,5i boxera (121 kW) je opravdu šetrnější na palivo, skoro bych řekl, že jezdit s dvouapůllitrem se stálým pohonem všech kol za 8,5 litra je skvělé, na co diesel. já mám Vámi právě zmiňovanou starší generaci 2,5i (115 kW) a pod deset litrů to nejde. Spíš 11 ale tomuhle autu bych odpustil snad i 15. měl jsem možnost jezdit s passatem (B5) 5 let a co se týče jízdních výkonů (nájezd do zatáčky, držení stopy, agilita atd.) je to úplně jiná liga...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 07.08.2006 16:24, RE: Subaru Outback
pecka napisał:
nová generace 2,5i boxera (121 kW) je opravdu šetrnější na palivo, skoro bych řekl, že jezdit s dvouapůllitrem se stálým pohonem všech kol za 8,5 litra je skvělé, na co diesel. já mám Vámi právě zmiňovanou starší generaci 2,5i (115 kW) a pod deset litrů to nejde. Spíš 11 ale tomuhle autu bych odpustil snad i 15. měl jsem možnost jezdit s passatem (B5) 5 let a co se týče jízdních výkonů (nájezd do zatáčky, držení stopy, agilita atd.) je to úplně jiná liga...
potreboval bych cloveka, ktery by me ujistil, ze outback 2000 nebude papat vic jak deset, pak bych ho mohl s klidnym srdcem koupit.......( jen bych si musel vsugerovat ze je to pekne auto)
na druhou stranu kdyz spocitam rozdil ve spotrebe predchozi generace a soucasne - dejme tomu rozdil 2 litry / 100km na 150000km života je to 100000Kč
nova generace je ale min. o 200 tisic drazsi ( ojete vozy kolem 100000km)
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.