0
powrót
 

diskuze k tématu: filtr pevných částic

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 21.09.2014 20:07, filtr pevných částic
Dobrý den,
plánuji pořízení vozu za cca 150 tis. kč, jsem rozhodnutý pro naftu. Jezdím krátké tratě jedna cesta do práce 17 km, proto se bojím filtru pevných částic...

Rozhoduji se mezi Škoda Octavia II 1.9 TDI-PD 77 kw, Škoda Roomster 1.9 TDI-PD 77 kw, Peugeot 407 1.6 HDI 80 kw.

Je nějaký z těchto vozů, který nemá DPF/FAP filtr???

I to by pro mne byl velký faktor, podle čeho vybírat.
Případně jaký motor je podle vás nejvhodnější ??? najezdím cca 20 tis. ročně (ale v krátkých vzdálenostech po 17 km jedna cesta)

Předem děkuji za odpověď
Váš častý čtenář Radek
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Niedziela 21.09.2014 20:33, nafta
Koupil bych si benzín. Na 17km poskakování ve výsledku ani ta 1,9tdi nebude brát méně než 7l. Dostane záhul turbo i mechanika, v zimě se taktak ohřeje na provozní teplotu.
Benzín 1,6 - 2l to vydrží uplně v klidu, podle mě vyjde při tomto způsobu provozu i do budoucna levněji. 1,4 63kw v tom roomsteru žere opravdu reálných 7l i v dost drsném provozu, měl jsem ji v praktikovi na skákání po městě.
Když už teda nafta musí být tak to tdi, ojetou 1,6hdi bych asi nechtěl. Myslím že u obou motorizací jsou verze s i bez filtru, záleží kde se to prodalo. Možná bych mrknul na stilo jtd a ušetřený peníze nechal na pozdější servis který jistě nastane.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Poniedziałek 22.09.2014 07:47, RE: nafta
PetrT napisał:
Koupil bych si benzín. Na 17km poskakování ve výsledku ani ta 1,9tdi nebude brát méně než 7l. Dostane záhul turbo i mechanika, v zimě se taktak ohřeje na provozní teplotu. Benzín 1,6 - 2l to vydrží uplně v klidu, podle mě vyjde při tomto způsobu provozu i do budoucna levněji. 1,4 63kw v tom roomsteru žere opravdu reálných 7l i v dost drsném provozu, měl jsem ji v praktikovi na skákání po městě. Když už teda nafta musí být tak to tdi, ojetou 1,6hdi bych asi nechtěl. Myslím že u obou motorizací jsou verze s i bez filtru, záleží kde se to prodalo. Možná bych mrknul na stilo jtd a ušetřený peníze nechal na pozdější servis který jistě nastane.


Neviděl bych to tak tragicky, 17 km jedna cesta je už celkem dost a jak se 1.9 TDI aspoň trochu zahřeje, jde spotřeba rapidně dolů, takže reálně bude jezdit pouze do práce za 6l. Když k tomu přidá sem tam delší cestu dostane se dlouhodobě pod 6. TDI s pravidelným a správným olejovým servisem to vydrží. Znám v okolí dost lidí co s tímto motorem pouze poskakují a maximálně řešili zatuhlou regulaci turba. V Roomsteru bych ale šel do 1,6 16V benzínu. Vezme si sice kolem 7,5l, ale jinak jede pěkně, je spolehlivý a jako jeden z mála VW benzínů má bezproblémový řetěz, takže hned ušetřených 8 ticíc a samozřejmě se nebude řešit drahá spojka, turbo... A taky bude v lepším stavu než TDI za stejnou cenu, s daleko menším rizikem podvodu. Kdo chce Roomstera - nejlepší volba.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 22.09.2014 11:03, RE: nafta
Paul napisał:
PetrT napisał:
Koupil bych si benzín. Na 17km poskakování ve výsledku ani ta 1,9tdi nebude brát méně než 7l. Dostane záhul turbo i mechanika, v zimě se taktak ohřeje na provozní teplotu. Benzín 1,6 - 2l to vydrží uplně v klidu, podle mě vyjde při tomto způsobu provozu i do budoucna levněji. 1,4 63kw v tom roomsteru žere opravdu reálných 7l i v dost drsném provozu, měl jsem ji v praktikovi na skákání po městě. Když už teda nafta musí být tak to tdi, ojetou 1,6hdi bych asi nechtěl. Myslím že u obou motorizací jsou verze s i bez filtru, záleží kde se to prodalo. Možná bych mrknul na stilo jtd a ušetřený peníze nechal na pozdější servis který jistě nastane.
Neviděl bych to tak tragicky, 17 km jedna cesta je už celkem dost a jak se 1.9 TDI aspoň trochu zahřeje, jde spotřeba rapidně dolů, takže reálně bude jezdit pouze do práce za 6l. Když k tomu přidá sem tam delší cestu dostane se dlouhodobě pod 6. TDI s pravidelným a správným olejovým servisem to vydrží. Znám v okolí dost lidí co s tímto motorem pouze poskakují a maximálně řešili zatuhlou regulaci turba. V Roomsteru bych ale šel do 1,6 16V benzínu. Vezme si sice kolem 7,5l, ale jinak jede pěkně, je spolehlivý a jako jeden z mála VW benzínů má bezproblémový řetěz, takže hned ušetřených 8 ticíc a samozřejmě se nebude řešit drahá spojka, turbo... A taky bude v lepším stavu než TDI za stejnou cenu, s daleko menším rizikem podvodu. Kdo chce Roomstera - nejlepší volba.


Mám kamarádku co každý den vozí děti do školy cca. 8km oktávkou tdi a pod 7 to nesleze nikdy. Jinam prakticky nejezdí. Možná že těch 17km už bude lepších, nevím.
Tu 1,4 v roomsteru jsem měl v užitkáči, to pro zaměstnance naprosto dostačuje a krom pravidelných rozvodů se neřešilo vůbec nic. Podvozek začal lehce klepat až před prodejem v cca. 160t km. Provoz převážně Praha. Je to hodně dobrý auto.

reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 22.09.2014 12:11, TDI
Mohu potvrdit, že TDi jízdu 17 km tam a 17 km zpět dává docela v pohodě. Teda staré PD. U novějších nevím. Spojka se u 1,9 74 kW dělá tak jednou za 200000 km, podle stylu jízdy, brzdy jednou za 100000 km opět podle stylu jízdy, do motoru se po dobu životnosti obvykle nemusí šáhnout, pokud auto občas trochu protáhnete a měníte pravidelně olej za správnou specifikaci a pokud možno nepančovaný, ani turbo neodejde. U menších aut ale budou více odcházet podvozkové díly z důvodu hmotnosti motoru - kosti, gumy na stabilizátoru, občas i čepy. A pak typická bolest, silentbloky.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 22.09.2014 13:32, RE: filtr pevných částic
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den, plánuji pořízení vozu za cca 150 tis. kč, jsem rozhodnutý pro naftu. Jezdím krátké tratě jedna cesta do práce 17 km, proto se bojím filtru pevných částic... Rozhoduji se mezi Škoda Octavia II 1.9 TDI-PD 77 kw, Škoda Roomster 1.9 TDI-PD 77 kw, Peugeot 407 1.6 HDI 80 kw. Je nějaký z těchto vozů, který nemá DPF/FAP filtr??? I to by pro mne byl velký faktor, podle čeho vybírat. Případně jaký motor je podle vás nejvhodnější ??? najezdím cca 20 tis. ročně (ale v krátkých vzdálenostech po 17 km jedna cesta) Předem děkuji za odpověď Váš častý čtenář Radek


FAP u PSA je dobře a levně servisovatelný. 1,6 ve 407 je jen pro klidného řidiče, s předehřevem topí neskutečně rychle. Ale takové nezávislé topení do vody taky není na škodu. Ten komfort za těch pár litrů nafty za zimu stojí, navíc to motoru, baterce a startéru v mrazech dost pomůže. 17km je tak na hraně, ale přeci jen to není třeba dramatizovat kvůli pár studeným dnům v roce. Samozřejmě je zdravý to občas protáhnout po dálnici kvůli vyčištění filtru, ale obecně bych se ho nebál...
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Poniedziałek 22.09.2014 22:02, RE:
Dobrý den. Filtr pevných částic má z vybrané trojice pouze peugeot. Pro roční nájezd okolo 20 tis. by byl vhodnější benzínový motor, nicméně s devatenáctistovkou TDI byste neměl udělat chybu. Je úsporná, nabídne slušné svezení a při správném zacházení a údržbě dokáže najet statisíce kilometrů. Zda-li bude v octavii, nebo roomsteru nehraje roli, v případě octavie máte ale větší možnost výběru.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.