0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto kolem 50-70 tis.

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Solymr
ilość wystąpień2
data registracji20.11.2015
Piątek 20.11.2015 19:58, Auto kolem 50-70 tis.
Hledám auto pro sebe - mladý pracující s denním dojížděním do místa práce (cca 20 km jedna cesta), během volna malé jízdy cca 5km do města, v zimě sem tam na lyže 30-40 km jedna jízda, spíše v dieselu, ten se spíše hodí na ty denní jízdy. Rozpočet je dán v titulku, je mi jasné, že u jednoho kusu by bylo potřeba více oprav, u jiného méně, dále pneu, přihlášení, pojistka atd taky něco stojí. Od známého "rodinného" mechanika se mi dostalo tipu na Octavii 1 v TDi, což jsou prý celkem držáky s nízkou spotřebou a málonákladné na provoz, což oceňuji, ještě více uvažuji nad Golfem. Poohlížím se po 1,9 TDi, aby to taky trochu jelo. Doporučíte mi dané modely, nebo naopak mi je vymluvíte z jistých důvodů a doporučíte mi zcela jiné? Děkuji za rady.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 21.11.2015 06:45, RE: Auto kolem 50-70 tis.
Solymr napisał:
Hledám auto pro sebe - mladý pracující s denním dojížděním do místa práce (cca 20 km jedna cesta), během volna malé jízdy cca 5km do města, v zimě sem tam na lyže 30-40 km jedna jízda, spíše v dieselu, ten se spíše hodí na ty denní jízdy. Rozpočet je dán v titulku, je mi jasné, že u jednoho kusu by bylo potřeba více oprav, u jiného méně, dále pneu, přihlášení, pojistka atd taky něco stojí. Od známého "rodinného" mechanika se mi dostalo tipu na Octavii 1 v TDi, což jsou prý celkem držáky s nízkou spotřebou a málonákladné na provoz, což oceňuji, ještě více uvažuji nad Golfem. Poohlížím se po 1,9 TDi, aby to taky trochu jelo. Doporučíte mi dané modely, nebo naopak mi je vymluvíte z jistých důvodů a doporučíte mi zcela jiné? Děkuji za rady.


Jak už tady mnohokrát zaznělo, tak starý diesel je hazard, na 10 tisíc kilometrů ročně se určitě nehodí do toho rizika jít, 20 km není dlouhá trasa a zachovalé golfy ani octavie 1.9 TDI se v prodeji v podstatě nevyskytují - to, co je v inzerci, jsou šroty. Dobré auta putují po rodinách a dojezdí se tam.

Pokud se na lyže jezdí maximálně ve dvou, dají se převážet uvnitř (za předními sedadly) i v malém autě jako punto. Osobně bych hlesal 3dveřový Fiat Stilo s benzinovým motorem 1.4 16V (70 kW). Stejných témat je tu ale mraky a většinou z toho vypadává benzinové stilo-focus-astra, kde člověk platí za auto, ne za značku.

Pokud je prostor ještě na cenu přitlačit, dají se pořídit v rozmezí 70-80 tisíc i relativně moderní "malá" auta (která velikostí dorostla tomu, co dříve představovalo nižší střední třídu) - grande punto, corsa (typ D), yaris druhé generace.
reagować
Solymr
ilość wystąpień2
data registracji20.11.2015
Sobota 21.11.2015 21:44, Co tyto modely?
I když Vás neznám a nevím, jaké máte zkušenosti s jednotlivými značkami aut a jejich modely, tak děkuji za příspěvek a budu rád za další reakce, nejen Vaše. A například jak jsou na tom auta z dovozu - Německo, mluvili jsme s jedním pánem, co je sem dováží a právě říkal, že nyní tam není nic slušného (což mi zní jako že sám tam žádný šrot nekoupí, protože by měl problémy jej prodat dále) a právě on dováží nejvíce jedničkové Octavie, že je např. do týdne prodá, jiné auta jen na zakázku a právě na ony TDi jsme slyšeli dobré reference od rodinného mechanika, mechanika od tohoto prodejce, že dovezou Octavii a za dna dny nebo týden je pryč či na internetu pod některými příspěvky se vyskytují informace u Oct. 1 jako "poslední slušný dieselový motor s nízkou spotřebou a náklady" apod. Třídveřák bych ale nechtěl - nepraktické.

Jsem z toho zmaten - na trhu ojetin se vyskytují kvanta a kvanta aut a vybrat vhodného kandidáta je velmi obtížné...

Můžete někdo potvrdit či vyvrátit tyto domněnky, co se říkají (třeba jako mýty):
Fordem tam, vlakem zpátky...
Japonské auta - drahé náhradní díly...
Peugeot - problémy s elektronikou...

U vybraného kusu nejvíce hledím na spotřebu, nechtěl bych jezdit za více jak 6l kombinovaně, ale zároveň, aby to mělo motor alespoň 1,4, nějaký ten výkon a nebylo to úplně malé jako Yaris či Stilo...

Jak jsou na tom např. Seaty - Ibiza, Leon, Toledo, Renault Laguna, Megane (ale ne ten s tím useklým zadkem), Citroen C5, Peugeot 307

Budu rád za každé další podněty, příspěvky či rady...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Sobota 21.11.2015 23:55, Určitě benzín
Dobrý den, na tak malý roční nájezd určitě benzínový motor. A věřte, že starý diesel, byť TDI vás může vyjít draho, nehledě na to, že mu nesedí krátké cesty.

Jinak Fordem tam a vlakem zpátky je nesmysl už 15 let. Fordy Focus a Fusion patří mezi velmi odolná auta, zejména v benzínu. U Peugeotu bych dával více pozor a např. model 307 bych bral až od roku 2006, kdy došlo ke zlepšení. Nejvíce si lidé v mém okolí stěžují na Peugeot 407... No a japonce už umí opravovat dostatečný počet garážníků a náhradní díly nemusí být zrovna orignál, konkurence a nabídka je veliká.

Vás bude limitovat hodně cena. Snad veškerá auta v této cenové relaci budou vyžadovat nějaký dodatečný servis, ale pokud zvolíte dobře, nic hrozného

Do Vašeho rozpočtu se vleze i VW Golf IV s ben,. motory 1.4 a 1.6,Seat Leon 1.4/1.6, Opel Astra 1.4/1.6/1.8, Ford Focus I 1.4/1.6, Ford Fusion 1.25/1.4/1.6 ale i např. výborná Mitshubishi Carisma 1.6, Nissan Almera atd.. Rozhodující je spíše celkový stav, než značka.
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Niedziela 22.11.2015 07:10, RE: Co tyto modely?
Solymr napisał:
I když Vás neznám a nevím, jaké máte zkušenosti s jednotlivými značkami aut a jejich modely, tak děkuji za příspěvek a budu rád za další reakce, nejen Vaše. A například jak jsou na tom auta z dovozu - Německo, mluvili jsme s jedním pánem, co je sem dováží a právě říkal, že nyní tam není nic slušného (což mi zní jako že sám tam žádný šrot nekoupí, protože by měl problémy jej prodat dále) a právě on dováží nejvíce jedničkové Octavie, že je např. do týdne prodá, jiné auta jen na zakázku a právě na ony TDi jsme slyšeli dobré reference od rodinného mechanika, mechanika od tohoto prodejce, že dovezou Octavii a za dna dny nebo týden je pryč či na internetu pod některými příspěvky se vyskytují informace u Oct. 1 jako "poslední slušný dieselový motor s nízkou spotřebou a náklady" apod. Třídveřák bych ale nechtěl - nepraktické.Jsem z toho zmaten - na trhu ojetin se vyskytují kvanta a kvanta aut a vybrat vhodného kandidáta je velmi obtížné...Můžete někdo potvrdit či vyvrátit tyto domněnky, co se říkají (třeba jako mýty):Fordem tam, vlakem zpátky...Japonské auta - drahé náhradní díly...Peugeot - problémy s elektronikou...U vybraného kusu nejvíce hledím na spotřebu, nechtěl bych jezdit za více jak 6l kombinovaně, ale zároveň, aby to mělo motor alespoň 1,4, nějaký ten výkon a nebylo to úplně malé jako Yaris či Stilo...Jak jsou na tom např. Seaty - Ibiza, Leon, Toledo, Renault Laguna, Megane (ale ne ten s tím useklým zadkem), Citroen C5, Peugeot 307Budu rád za každé další podněty, příspěvky či rady...


Na internetu koluje řada dříve ryze hospodských keců, které dávno posledních 20 let neplatí, neboť je tu globalizace. Například u vysmívaných italských aut, pokud už něco zlobí, obvykle to má na sobě napsáno "Bosch" (teď velmi zobecňuji). Globalizace také znamená, že různí výrobci dodávají stejné součástky (aspoň typově, ne-li konkrétně) napříč automobilovým trhem. Cena spotřebních dílů je tedy velmi podobná. A díly specifické (včetně karosářských) se u auta za pár peněz (což je i váš případ) nekupují v autorizovaném servisu, ale na vrakovišti nebo u překupníků (existují jak specializované servery s prodejem použitých dílů, tak třeba Aukro). Není tedy důvod žehrat nad cenami dílů například japonských vozů.

Stilo není malé auto, tím je punto. Stilo bylo mezi soudobými vozy v dané třídě mezi největšími. Malým autem je tradičně punto, navíc v generaci "grande punto" (2005+) jen těžko snese označení "malé" v reálném měřítku - je stejně velké jako VW Golf III. Takové auto pro 1-2 lidi velikostně bohatě dostačuje. A mezi auta nižší střední třídy jako leon, 307, octavia míchat přerostlou "loď" C5, to už je pro jednoho normálního člověka s minimálním ročním nájezdem jako kupovat si vilu s 5 ložnicemi na víkendový nocleh jednou za měsíc.

Jestli se někdo živí dovážením aut, tak vám samozřejmě napovídá to, co se mu shání a prodává nejlépe - to zdaleka neznamená, že to musí být nejlepší volba.

Ale dám vám k zamyšlení ještě jednu věc - Škoda je v ČR absolutně nejkradenější značkou. Zatímco od ostatních značek zloději ukradnou průměrně 500-600 aut, škodovek zmizí 4 100, a z toho je 2 300 octavií. I poměrném počtu na registrace je to nejkradenější auto vůbec. Opravdu si chcete koupit něco, co se pro vaše potřeby vůbec nehodí, a ještě s takovým rizikem, že vám to brzo ukradnou? Notabene tím, že se to v ČR (lokální specifikum) prodává jako housky na krámě, tak je samozřejmě riziko, že vám dovozce přitáhne šrot - a pokud to vy náhodou poznáte, on to zítra nemá problém prodat jinému hejlovi.

V prvé řadě, než se začnete věnovat výběru konkrétního auta, se vraťte na začátek a srovnejte si požadavky a účel toho auta. Pokud platí, co jste napsal na úvod, zapomeňte na velká auta a zapomeňte na naftový motor. Pak si z toho zbytku vytipujte nějaké vozy, které se vám líbí, a běžte se s nimi projet, ať víte, zda vám něco na nich nevadí prakticky (výhled, rozmístění ovladačů apod.). Vyberte vyhovující modely a začněte mezi nimi hledat konkrétní zachovalý kus s doloženou údržbou. Auto za pár peněz se kupuje hlavně s ohledem na aktuální stav, značka ani model až tak rozhodující nejsou. Auta v této cenové relaci se k nám ze zahraničí totiž mnohdy dostanou proto, že za hranicemi by už skončila na vrakovišti.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 23.11.2015 08:28, RE: Co tyto modely?
Solymr napisał:
I když Vás neznám a nevím, jaké máte zkušenosti s jednotlivými značkami aut a jejich modely, tak děkuji za příspěvek a budu rád za další reakce, nejen Vaše. A například jak jsou na tom auta z dovozu - Německo, mluvili jsme s jedním pánem, co je sem dováží a právě říkal, že nyní tam není nic slušného (což mi zní jako že sám tam žádný šrot nekoupí, protože by měl problémy jej prodat dále) a právě on dováží nejvíce jedničkové Octavie, že je např. do týdne prodá, jiné auta jen na zakázku a právě na ony TDi jsme slyšeli dobré reference od rodinného mechanika, mechanika od tohoto prodejce, že dovezou Octavii a za dna dny nebo týden je pryč či na internetu pod některými příspěvky se vyskytují informace u Oct. 1 jako "poslední slušný dieselový motor s nízkou spotřebou a náklady" apod. Třídveřák bych ale nechtěl - nepraktické.Jsem z toho zmaten - na trhu ojetin se vyskytují kvanta a kvanta aut a vybrat vhodného kandidáta je velmi obtížné...Můžete někdo potvrdit či vyvrátit tyto domněnky, co se říkají (třeba jako mýty):Fordem tam, vlakem zpátky...Japonské auta - drahé náhradní díly...Peugeot - problémy s elektronikou...U vybraného kusu nejvíce hledím na spotřebu, nechtěl bych jezdit za více jak 6l kombinovaně, ale zároveň, aby to mělo motor alespoň 1,4, nějaký ten výkon a nebylo to úplně malé jako Yaris či Stilo...Jak jsou na tom např. Seaty - Ibiza, Leon, Toledo, Renault Laguna, Megane (ale ne ten s tím useklým zadkem), Citroen C5, Peugeot 307Budu rád za každé další podněty, příspěvky či rady...


Můj kolega za zlatů čekého bazarnictví vozil auta... Nedávno mi vyprávěl historku o tom, jak mu jeho známý, který se tím ještě živí říkal, že je potřeba všechny ty oktávky z evropy dotáhnout zpátky k nám... A to i díky lidem, jako je Váš rodinný mechanik. Vím že to myslí dobře, Oct I v tdi je opravdu odolné a robustní auto, ale kousky, které jsou v dobrém stavu stojí bambilion a ty na které máte peníze jsou prostě za zenitem...

Ad mýty: Servisuje mi auto garážník, servisoval mi francouze, italy, němce... Díly si pro něj občas nakupuju sám, a tak jsem byl hned od začátku upozorněn, že bosh ne, bosh nikdy... Takže ano, ta "poruchová" italská a francouzská auta dost často stojí kvůli německým dílům...

Co se týče třídvéřáku, chtěl bych se zeptat, jak často jezdíte ve dvou a více? Já jezdil na hory s tátou i s třídvéřovým unem, a lyže byly uvnitř... Jinak jakýkoliv kombík nižší střední třídy bude dost velký a stačit mu bude benzínová atmo 1,6.

Co se týče spotřeby, tak do 6 při vašich trasách se nedostanete ani s naftou, ani s benzínem. Teda pokud se bavíme o reálné spotřebě, ne to tom, co svítí na palubním počítači...

Takže se to opět smrskne na to klasický trio Focus, Stilo, Astra. Ale v téhle cenové kategorii platí nehledím na značku a model, hledím na stav vozu. Stejně tak je nepodstatné kolik má auto najeto, ale v jakém je stavu. A hledat spíš v soukromé inzerci, bazar má svoji marži nahozenou i na takhle "levným" autě...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 23.11.2015 09:52, Fiat Stillo bych vynechal
Sohlas, ale Fiat Stillo bych obešel. Mám dva kolegy v práci, oba Stilo 1.4 benzín koupené jako nové!! a oba docela hodně problémů. Jednomu občas vypne celá palubka, zatím to prošlo několika servisy a nikdo neví co je špatně, pak teče trochu vanna, ale to se dá přetěsnit. Druhý už měnil chladič a kdejaké součástky. Na to že auta jsou koupena nová a mají do 150tis. km je to dost divné.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 23.11.2015 10:33, Cen
Obecně ojetina kolem 70000 Kč nebude žádná hitparáda. Našel bych si pár modelů, co se mi líbí a pak se to jal objíždět a hledat. Řídil bych se aktuálním stavem vozidla. Oktávky jsou určitě fajn, ale i když se ty motory zdají nesmrtelné, poslední dobou se u nich množí závady, protože naprostá většina z nich jezdila na longlife intervaly a po 700000 km mají holt vačky už hodně za sebou a mohou s sebou vzít klikovku. A věřte, že dnes nepořídíte za 70000 Kč naftovou oktávku, která by měla najeto méně než 500000 reálných kilometrů. Všechno je sice stočené na obligátních 152 403 km, ale... Vím to sám. Mám Fabii 1,9 TDi a motor šlape posledních 8 let jak hodinky. Reálně najeto hodně přes 500000 km. Ale taky dostává pravidelný servis a i tak zanedlouho odkráčí do věčných lovišť...
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 23.11.2015 15:03, RE: Fiat Stillo bych vynechal
BobanHTP napisał:
Sohlas, ale Fiat Stillo bych obešel. Mám dva kolegy v práci, oba Stilo 1.4 benzín koupené jako nové!! a oba docela hodně problémů. Jednomu občas vypne celá palubka, zatím to prošlo několika servisy a nikdo neví co je špatně, pak teče trochu vanna, ale to se dá přetěsnit. Druhý už měnil chladič a kdejaké součástky. Na to že auta jsou koupena nová a mají do 150tis. km je to dost divné.


No a já vloni kolegovi sehnal stilo MW 1.4, původem z jedné větší firmy, najeto 292 tisíc, a řešily se jen prkotiny (urvaný airbox, výměna termostatu, výměna PZ brzdy - nedržela ručka, výměna 3 žároviček podsvícení ovladačů topení). Jinak jede perfektně, nežere olej, motor neprosakuje, spotřeba výborná a vše funguje. Nevím, jak se k autům chovají kolegové, ale tohle evidentně dostávalo čočku. Otec měl kdysi od novoty totéž a nedal na něj dopustit.
reagować
Kohout Pavel
ilość wystąpień65
data registracji28.11.2013
Poniedziałek 23.11.2015 21:44, Focus I
Za mě Ford Focus 1 po faceliftu s motorem 1,6 benzín. Měl jsem ho ve verzi hatchback a byl jsem spokojen. Pokud teda skousnete extravagantní palubní desku. Dozadu jsem dal v pohodě po sklopení sedaček kolo. Zapomeňte ale na spotřebu 6 l/100 km, to je sci-fi. Reálně tak 8 l/100 km. Ale pokud řešíte u auta za 50.000 Kč a plánovaném nájezdu pár tisíc km za rok spotřebu, tak to si jej ani raději nekupujte, protože nebudete mít na peníze na ostatní náklady spojené s provozem vozu (pojistky, servis atd.).
Auto v této cenové relaci tahat z venku nemá moc smysl. Jen kolik stojí cesta např. do Německa, pak marže dovozce atd.? Podíval bych se po dealerech Fordu (nebo jiné značky, kterou preferujete), zda nemají z výkupu na protiúčet nějaké vozidle dle požadavku. Budete mít alespoň nějakou naději, že auto není bourané, stočené, s právní vadou atd. U dovozeného auta je riziko mnohem větší, protože lze dost těžko dohledat historii vozu. Na Octavii I TDI zapomeňte.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 24.11.2015 11:35, Oba Fiaty Stillo byly r.v. 2004
Zdravím, o Fiaty se starali dobře Možná je to nějaká horší serie byla v roce 2004
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Wtorek 24.11.2015 14:00, RE: Oba Fiaty Stillo byly r.v. 2004
BobanHTP napisał:
Zdravím, o Fiaty se starali dobře Možná je to nějaká horší serie byla v roce 2004


Italská auta mají tu výhodu, že se podle VIN dá na internetu zjistit přesný den výroby. Stačí se vyhnout pondělnímu a pátečnímu kusu. :) A teď vážně, smolný kus může být od čehokoliv, dokonce se mohou pořád 2 taková auta potkat. Měl jsem kolegu, který dlouhá léta jezdil pašíkem z roku 1998. Byl navýsost spokojen, tak si někdy v roce 2009 přirozeně koupil dalšího, zánovního, ale už po záruce. Když mu během půl roku potřetí bezdůvodně chcípnulo auto na dálnici (a to tak, že se z ničeho nic rozsvítily všechny kontrolky a pak okamžitě auto umřelo a už nešlo znovu nestartovat), prohlásil, že na to nemá nervy, passata se ztrátou prodal a koupil novou octavii 4x4. Kamarád naopak spokojeně provozuje také B6 jako taxi.

Ale o stilu se toho víc napovídá, než jaká je realita. Na druhé straně je to dobře pro potenciální kupce - cena je výrazně nižší, takže z budgetu zbývá dost peněz na případnou údržbu/servis.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Wtorek 24.11.2015 14:03, RE: Oba Fiaty Stillo byly r.v. 2004
BobanHTP napisał:
Zdravím, o Fiaty se starali dobře Možná je to nějaká horší serie byla v roce 2004


No já mám 2004 stilo SW (kombi) a ještě diesla A kupoval jsem to za 75 tis - měla podezřelých 105 tisíc najeto se serviskou - nechal jsem to prolustrovat a vše ok. Mám ho 3 roky a NO PROBLEM. Pravda nacpal jsem do něj na prvním servise 25 tisíc, aby bylo vše dle mých představ,ale od té doby měním jen olej . Taky jsem byl v podobné situaci jak tazatel, potřeboval jsem rychle druhé levné auto, nejlépe O1 TDi, kterou doma mám taky (pro tu jsem si byl osobně v D před 8 lety) Ale před těmi třemi roky se už O1 v dobrém stavu nedala za ty peníze splašit a tak jsem zkusil to stilo a do teď nelitju. Auto mělo být na chvíli cca rok, ale protože jezdí bez problému tak jsem ho nechal doma. To samé oktávka 81 kW jezdí bez problémů a z domu v podstatě nepujde - jen se posune v rodině .
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Środa 25.11.2015 09:52, RE: Oba Fiaty Stillo byly r.v. 2004
driver111 napisał:
BobanHTP napisał:
Zdravím, o Fiaty se starali dobře Možná je to nějaká horší serie byla v roce 2004
No já mám 2004 stilo SW (kombi) a ještě diesla A kupoval jsem to za 75 tis - měla podezřelých 105 tisíc najeto se serviskou - nechal jsem to prolustrovat a vše ok. Mám ho 3 roky a NO PROBLEM. Pravda nacpal jsem do něj na prvním servise 25 tisíc, aby bylo vše dle mých představ,ale od té doby měním jen olej . Taky jsem byl v podobné situaci jak tazatel, potřeboval jsem rychle druhé levné auto, nejlépe O1 TDi, kterou doma mám taky (pro tu jsem si byl osobně v D před 8 lety) Ale před těmi třemi roky se už O1 v dobrém stavu nedala za ty peníze splašit a tak jsem zkusil to stilo a do teď nelitju. Auto mělo být na chvíli cca rok, ale protože jezdí bez problému tak jsem ho nechal doma. To samé oktávka 81 kW jezdí bez problémů a z domu v podstatě nepujde - jen se posune v rodině .


Hezký den, napište prosím o svém Stilu recenzi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme.
reagować
frankotom
ilość wystąpień4
data registracji27.11.2015
Piątek 27.11.2015 09:54, Návrh
Ahoj,

kdysi jsem jako student také hledal auto v této cenové relaci (není tomu ještě tak dávno) a vybral jsem si Opel Astra G 1.4.

Měl jsem ho dva roky a mohu říct, že jsem byl maximálně spokojen. Byl to sice slabý benzín, takže jsem to musel trošku hnát do otáček, na druhou stranu malé invesetice do oprav.
reagować
Marek - TipCars.com
ilość wystąpień52
data registracji03.11.2015
Wtorek 15.12.2015 13:05, re:
Dobrý den. Vzhledem k vašemu rozpočtu doporučuji vyhnout se dieselům se statisíci najetých kilometrů, které jsou na pokraji své životnosti, a raději volte například Opel Astra, Ford Focus nebo Fiat Stilo.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.