RageweaweR napisał:
Zdravím,po menším hledání na internetu jsem se rozhodl, že si nasbírané informace ještě ověřím u zkušenějších. Prosím tedy o radu.Auto budu primárně využívat na jízdu po městě cca 10 - 15 000 km ročně. Delší výlet na Moravu (800 km 2x ročně) + Chorvatsko 1x ročně. V takovém případě bych se měl dívat spíše po benzínu, ale bylo mi řečeno, že 1.9 TDI Octavia je pro tuhle cenu nejlepší volba, co se týká i náhradních dílů, servisu a spotřebě.
Požadavky: Nechci combi/hatchback - Klidně může být coupé/cc, preferuji hlavně liftback/
sedanLevnější opravySpolehlivostBezpečnostRozumná spotřeba (nepotřebuji trhač silnic s 12/100)++74 kWKlimaPotencionální auta - nejsem si ale vůbec jistý motorizací, zde prosím o radu, případně typ přímo na vystavené vozidlo. Existuje v této cenové kategorii nějaký opravdový držák?Octavia 1.9 TDi (raději benzín 1.6i ?)Megane 2004+Laguna (zde si nejsem jistý poruchovostí)Thalia
Mondeo (koroze?)Mazda 626 Nissan PrimeraHonda AccordPřípadně prosím o další typy v této cenové kategorii. Ideálně 50 auto + 20 prvotní oprava před provozem nebo 70 + 20, pokud bych se dostal na lepší a hlavně výhodnější kousky. Ideálně bych se ale držel kolem hranice 70 000 Kč.Děkuji všem !
Okta ne, tam začínaj slušný kusy na 100kkč a výš. Z tohoto důvodu bych vyloučil celej koncern.
Megane 2004 já osobně řadím mezi hatchbacky, ale vím že novináři ji označovali jako liftback... Taky se dá sehnat přímo ve verzi sedan. Stejně tak Astra G i jako hatchback vypadá trochu jako liftback, nabízí se taky jako coupé a sedan. Jako sedan se nabízí i focus... Myslím, že všechna tahle auta jsou celkem srovnatelná, každý má svý plus a svý mínus... Taky pozor na to, že sedany nižších tříd jsou určeny primárně pro východní trhy, může to ovlivnit kvalitu zpracování...
Laguna si ssebou nese stigma. Doporučil bych poohlídnout se na klubové fórum a hledat info tam.
Thalia je rozpočtovka a je nutné s tím počítat. Pokud zkousnete věci s tím spojené, může se auto odvděčit jistou blbuvzdorností a levným provozem...
Mondeo a japonci budou mít problémy s korozí, a v ceně do 50k kč bohužel už asi prohraný...
Kdybych měl přidat nějaký tip, mrknout na Citroen a Peugeot... 406 se nabízela jako sedan i coupé a za 50k kč už půjdou sehnat ty hezčí kusy...