0
powrót
 

diskuze k tématu: Vybíráme diesel pro starší Škodu Kodiaq

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
JEEPakCZ
ilość wystąpień40
data registracji14.02.2020
Piątek 23.04.2021 09:24, Kodiaq Rs/ Kodiaq 140kw
Upřímně bych si vybral levnější kus za cca 600k se 140kw, ale kdybych do toho ten milion musel vrazit, tak určitě RS.

RS:
Rs má silnější motor, větší spotřebu paliva, oleje atd. má tvrdší podvozek, sportovní sedačky, které mi upřímně nesedly, jinak je to prakticky normální Kodiaq. Dynamika motoru není nějak úchvatná, je to suv se 180kw, to není nějak extra moc, ale určitě to na svižnou jízdu stačí :)

2.0 Tdi 140kw:
Normální Kodiaq s normálním motorem, 2.0 tdi není problémové, má spotřebu totožnou se 110kw verzí. Verze 140kw je zvižnější převážně ve vyšších rychlostech, takže na dálnice ideál. Pokud do toho člověk sežene alcantara sedačky, tak má vyhráno, jsou super a za mne nejvíce pohodlná, ze všech, co můžete v Kodiaqu mít. Pokud bych už tuto verzi volil, tak s 4x4, pokud 4x4 nechcete, běžte do Superbu, pak to SUV strácí význam.

2.0 Tdi 110kw:
Do této verze bych nešel, jel jsem ve všech motorových verzích a tato mi vyhovovala nejméně. Není to svižné, předjet někoho je problém a 110kw na takové auto, prostě nestačí :(

Zde jsou 2 konkrétní inzeráty:
176kw - https://www.tipcars.com/skoda-kodiaq/suv/nafta/skoda-kodiaq-dsg-4x4-2-0-tdi-176-kw-rs-59140352.html
140kw - https://www.tipcars.com/skoda-kodiaq/suv/nafta/skoda-kodiaq-2-0tdi-4x4-nove-cr-1ni-maj-13683030.html
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 23.04.2021 15:46, RE: Kodiaq Rs/ Kodiaq 140kw
cytat:
reakce na: JEEPakCZ, 23.04.2021 09:24 (Upřímně bych si vybral levnějš ...)


RS má hlavně nejlepší DSG, respektive nejodolnější verzi DQ500 - původ je v dodávkách, takže sice řadí pomalu, ale zato vydrží.
140kw má elektronicky omezený točivý moment, stejně jako v Superbu, právě kvůli slabé převodovce DSG.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 28.04.2021 07:41, RE: Kodiaq Rs/ Kodiaq 140kw
cytat:
reakce na: JEEPakCZ, 23.04.2021 09:24 (Upřímně bych si vybral levnějš ...)


Jenom doplním - ta 110 kW verze jde v pohodě nachipovat na 140 kW, protože ten motor je mechanicky identický, liší se jen softwarem ŘJ...
340 Nm naýšení na 430 Nm tuším tak nějak to je ...
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 28.04.2021 20:20, RE: RE: Kodiaq Rs/ Kodiaq 140kw
cytat:
reakce na: gottak, 28.04.2021 07:41 (Jenom doplním - ta 110 kW verz ...)


To není pravda. Jiný je software, vstřikovače, EGR ventil a 140kw verze má téměř 2x větší turbo.
reagować
Ma007
ilość wystąpień197
data registracji26.11.2013
Cztwartek 29.04.2021 08:24, RE: RE: RE: Kodiaq Rs/ Kodiaq 140kw
cytat:
reakce na: Pavlik, 28.04.2021 20:20 (To není pravda. Jiný je softwa ...)


a v prípade DSG by mala byť so 140kW verziou kombinovaná s odolnejšia prevodovka, myslím, že DQ381
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 01.05.2021 10:34, RE: RE: RE: RE: Kodiaq Rs/ Kodiaq 140kw
cytat:
reakce na: Ma007, 29.04.2021 08:24 (a v prípade DSG by mala byť so ...)


To platí pro Superb a Passat. Kodiaq měl od začátku u všech motorizací nejodolnější DSG DQ500.
reagować
LittleBoby
ilość wystąpień1
data registracji24.01.2020
Wtorek 04.05.2021 09:46, Robert
Vzhledem k tomu, že v současnosti zvažuji stejné auto tak můžu informace shrnout následovně:
1) motor 110kw pocitově v Kodiaqovi jede líp než stejný motor v Superbu, právě díky převodovce DQ500 (jak zde někdo píše měly již všechny motorizace u Kodiaqa kvůli hmotnosti)
Od 07/2020 se začal montovat motor EVO s kódem DTSB, který má menší spotřebu)
2) motor 140kw není v reálném provozu výrazně dynamičtější než 110kw varianta, protože má mnohem větší turbo a trpí tak trubolagem v nižších otáčkách, čemuž ani moc neprospívá pomalejší převodovka, tento motor je nahrazený variatou 147kw od 9/2020 s kódem DTUA. Také přibyla převodovka DQ381, která má maximum 420Nm takže už neomezuje kroutící moment motoru a stačí i pro 147kw verzi.
3) motor 176kw (kód CUAA) je jednoznačně nejlepší motor pro Kodiaq, perfektní nástup odspodu a výkon v maximu. Bohužel skončil s rokem 2020 a nahradí ho jen benzínový 2 litr s výkonem o 5 koní vyšším (a spotřebou, kterou se neodvažuji odhadovat ).
Shrnuto: Pro běžné použití 110kw verze naprosto v pohodě, pokud je to možné šel bych do EVO verze, která je úspornější (v Superbu dokonce na hranici 4,5l). Výhoda 140kw verze není při běžném provozu (město) až tak poznat. Verzi 176kw berte pokud na ni dosáhnete, RS verze se cenově drží pořád kolem 1,1 mil a neklesají to auto je velká výjimka, protože má na svou dobu plnou neochuzenou koncernovou techniku včetně silné převodovky.
reagować
Sw0rdfish
ilość wystąpień1
data registracji05.02.2022
Sobota 07.05.2022 08:27, to: LittleBoby
Děkuji za shrnutí. Objednám si nový Kodiak L&K v dieslu 110kW, protože koupě ročního vozu mě vyjde dráž, než nového. Pochopitelně kvůli slevě od ŠA. Bude to moje první auto “vyšší” třidy, i když jsem moc chtěl Tiguan Allspace R-Line. Bohužel ve VW nemám možnost dostat slevu, tak abych se dostal na cenu lehce za 1mil. Přeji všem co zde uvedli svoje skušenosti a rady hezký den a mnoho km bez nehody.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.