Karel napisał:
Xsara je nejlepší z tohoto výběru. Karoserie pozink, motor 1,6 8V bez problému, 1,9 D nedo TD spolehlivé a úsporné, velký kufr hlavně kombi, přijatelný servis a ND, a výhodou i nevýhodou je komfortní podvozek, na běžné ježdění bohatě dostačuje, na ostrou jízdu není ideální, mám ojetou Xs. 1,6 rok 2000 a bez vážnějších problémů (3 roky cca 50 t km) jen běžný servis, měl jsem i Escorta combi 1,6 16V a není to špatná volba ale Xsara je lepší poměr cena - kvalita. Feldu jenom od známého, garážovanou...
Taky bych bral Xsaru, Escort se mi nelíbí a jeho zpracování mi přijde horší, ikdyž poslední verze od roku 1995 je už docela zdařilá.Jinak jízdní vlastnosti escortů také nejsou žádný zázrak (vyjma RS2000 a Cosworth), ale to jsme někde jinde (Xsara VTS 2,0 i 16V je také lepší díky podstatně tvrdšímu podvozku a nižší světlé výšce), ale je fakt, že je přetáčivá.Jinak 1,6 16v od PSA je skvělý motor a se 110 ks je docela živý.Jen je potřeba mít správnou převodovku.Sportovní verze mají typ BE3-5, která má výrazně kratší převody a díky ní se motor rychleji vytáčí, což je docela třeba.Jinak ložiska zadní nápravy je dobré preventivně měnit ve 100000 km, ale Citroen nic takového nemá v pokynech pro údržbu. v praxi se to většinou dělá, až když mají kola viditelný zvýšený odklon.Pozor však, aby už nebylo pozdě, protože při jízdě s takto opotřebenými ložisky dochází silovému namáhání zadních ramen, která se mohou i ohnout, což je velký problém. Auto je pak značně nestabilní. Jinak nestabilita zádě může být také způsobena opotřebovanými silentbloky zaddní nápravnice tzv kostičky (jsou zde čtyři), které mají proměnnou tuhost a díky nim má náprava proměnnou geometrii (systém ATC).