Ales T. napisał:
Na dvoře nám stojí obě auta. Fabia 1.2 a Yaris 1.3. obojí r.v. 2006, koupené nové.Škodu Fabii 1.2 HTP jsem získal výhodně po zesnulém dědovi v rodině (jinak bych si ji hlavněkvůli ceně, a pověsti motoru nekoupil). Dříve jsem měl Opela Astru a Ranaulty Twingo, Megane II, Ford Focus...Vzhledem k tomu, že Fabia bylo poctivě vyvíjené a odzkoušené auto, narozdíl od těžce rozpočtového auta jako je Toyota Yaris, tak je opravdu velmi znatelný rozdíl, zejména v pohodlí.Tchán má Yarise 1.3 VVTi z r. 2006. Fabia je větší (kufr, zadní sedačky), ale hlavně, mnohem pohodlnější. Na odhlučnění interiéru, jakož i dalších věcech se u Fabie nešetřilo a je to opravdu velmi výrazně znát.V běžně používanách otáčkách okolo 3000, je Fabia na maximu toč. momentu, což je pro běžnou jízdu výhodnější, než ve špičkových hodnotách podstatně silnější Yaris. Yaris má větší sílu až na 4000, maximum je na 4200 a do takových otáček běžný řičič v běžném provozu motor nehoní, ostatně by za chvíli v Yarisovi přišel o sluch, nemluvě o spotřebě. Aby jel Yaris stejně svižně jako Fabia, musí se točit nejméně o 1000 otáček víc. Dokonce řidič od 3000 pociťuje i vibrace motoru do volantu. Motor u Yarise 1.0 bych doporučil pro opravdu velmi umírněné a nenáročné uživatele.Tolik k rozdílům mezi těmito auty, jak to vidím já (i moje žena, která používá obě auta, Yarise jen když není k dispozici Fabia
Měl jsem yaris 1.3 64kW 6 let a pak i půjčenou Fabii 2 gen. 1.2 HTP 14 dní na dovolené. Mám přesně opačnou zkušennost. Yaris 2. generace je relativně dobře odhlučněné auto a 4 válec je mnohem tišší než 3 válec obecně. Zrovna tak má 4 válec 1,3 mnohem lepší dynamiku a to jak na papíře 0-100 km/h tak i ve skutečnosti.
Aktuálně jsem se vrátil z dovolené kde jsem měl půjčený Nissan Note r.v. 2016 taky motor 1,2 3 válec. Přesto že auto je lehké, váží jen 1040 kg, tak dynamika a hluk motoru stejná jako v té Fabii tehdy. Při předjíždění ze 40 km/h na dvojku se po sešláputí plynu na podlahu ozve mohutný řev, ale akcelerace se moc nekoná.
Můj názor je že atmo 3 válce 1.2 se do aut dávat nemají, nejede to a zvuk motoru se nedá poslouchat.
P.S. Nevidím důvod proč občas motor nevytočit na 4000 otáček. Běžně při předjíždění točím motor k 6500. Zas tak často to nedělám, aby to mělo nějaký vliv na spotřebu a prý se přitom čistí motor od karbonu.
Mimochodem ad velikost kufru 2. generace Yarise o které je řeč měla kufr o velikosti 260-365L podle toho jak se posunuly zadní sedačky. Těch 365L je hodně slušná hodnota na svoji třídu, tak psát že má malý kufr je trochu mimo. Zrovna tak psát že je to
těžce rozpočtové auto je taky mimo. Yaris se neprodával za pár babek.