Milan935 napisał:
To DavidV. Ja si dovolim tvrdit, ze dynamiku motoru dela prave kroutici moment. Vykon motoru se vypocita P=2*pi*M*f/60000. Kroutici moment vyjadruje pusobeni sili na bod vzdaleny 1m od stredu otaceni. Tudiz dynamika=>sila=>kroutici moment. Stejne objemove motory turbo diesel a atmosfericky benzin pokud maji stejny vykon, tak diesel to na pruzne zrychleni benzinu vzdycky natre (pominu prepocet pres prevodovku), protoze ma vetsi kroutak, ma vetsi silu.
To je přesně ta chyba, které se všichni dopouštějí! Pomíjíš přepočet přes převodovku, ale automaticky předpokládáš, že auta s rozdílnými motory budou mít zařazený stejný rychlostní stupeň, např. 4-ku. Co kdyby se stejné pružné zrychlení pro stejnou rychlost měřilo se zařazenou 3-kou? Na koho by sis vsadil?
Další věc, kterou nemám moc rád je porovnávání atmo benzínu s turbo-chrochtem byť stejného výkonu. Budeš trvat na svém, i když se budou porovnávat atmo benzín a atmo naftou respektive jejich oturbené deriváty?
Dokud se budou míchat hrušky a jablka, nikdy se nedohodnem. Já tady reagoval na zmínku o 1.6TDi, která údajně oproti 1.2TSi jede líp. Zajímaly mě parametry, abych si mohl obrázek udělat sám. On totiž turbo-chrochta má pásmo s nejvyšším Mk často výrazně užší než turbo-benzín, který je má prakticky až do maxima výkonu.