0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Monte Carlo - jak jezdí?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 07:45, Ceny
Se mi ty ceny zdají nějaké vysoké, když základní nabídky středních tříd momentálně startují někde pod půl milionem. Skutečně stojí Fiesta přes 400 tisíc?
Vloni na podzim koupil známý Oktávku s 1.2 TSi za nějakých 370, takže Fábia jen o pár tisíc levnější mi z tohoto pohledu přijde nezajímavá.
A z jiného soudku:
Agresivnější vzezření u auta je dobré nebo špatné? Minulý článek byl o pirátech silnic, a tam se agrese bere jako negativní vlastnost. U auta mi to potom jasné není.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 08:29, No jo no...
Dostala mě věta, že "na naftovou 1.6 to sice nemá" a už jsem byl doma... To je to samé, jako když se hádají dva burani... Ty ale na Toníka nemáš, to je bagrista!
Jinak už to, že má jednadvojka takový točivý moment, co měly kdysi velké motory třeba ve Volze,...., nebo před pár lety průměrné dvoulitry... klobouk dolů. Tady je pořád ten dieselový mýtus. Možná to "pořádným chlapům" připomíná jejich pracovní náčiní, (bagry, lokomotivy...) tak furt musí všechno srovnávat s diesely a berou si práci domů...haha, nebo k počítači.
Jinak Montecarlo ne. Nafouknutý marketing, aneb jak dostat za pár polepů více peněz z některých lidí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 08:35, RE: No jo no...
gablenz napisał:
Dostala mě věta, že "na naftovou 1.6 to sice nemá" a už jsem byl doma... To je to samé, jako když se hádají dva burani... Ty ale na Toníka nemáš, to je bagrista!
Jinak už to, že má jednadvojka takový točivý moment, co měly kdysi velké motory třeba ve Volze,...., nebo před pár lety průměrné dvoulitry... klobouk dolů. Tady je pořád ten dieselový mýtus. Možná to "pořádným chlapům" připomíná jejich pracovní náčiní, (bagry, lokomotivy...) tak furt musí všechno srovnávat s diesely a berou si práci do...
Zcela souhlasím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 12:15, RE: No jo no...
gablenz napisał:
Dostala mě věta, že "na naftovou 1.6 to sice nemá" a už jsem byl doma... To je to samé, jako když se hádají dva burani... Ty ale na Toníka nemáš, to je bagrista!
Jinak už to, že má jednadvojka takový točivý moment, co měly kdysi velké motory třeba ve Volze,...., nebo před pár lety průměrné dvoulitry... klobouk dolů. Tady je pořád ten dieselový mýtus. Možná to "pořádným chlapům" připomíná jejich pracovní náčiní, (bagry, lokomotivy...) tak furt musí všechno srovnávat s diesely a berou si práci do...
Na naftovou 1.6 motor nemá po stránce parametrů. Točivý moment je nižší. Neuvědomil jsem si, že by mohla být moje formulace vyložena jinak.
Osobně mám také raději benzínové motory.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 12:19, RE: Ceny
David V napisał:
Se mi ty ceny zdají nějaké vysoké, když základní nabídky středních tříd momentálně startují někde pod půl milionem. Skutečně stojí Fiesta přes 400 tisíc?
Vloni na podzim koupil známý Oktávku s 1.2 TSi za nějakých 370, takže Fábia jen o pár tisíc levnější mi z tohoto pohledu přijde nezajímavá.
A z jiného soudku:
Agresivnější vzezření u auta je dobré nebo špatné? Minulý článek byl o pirátech silnic, a tam se agrese bere jako negativní vlastnost. U auta mi to potom jasné není.
Ceny jsem získal konfigurováním vozů v konfigurátorech výrobců / v cenících. Fiesta se samozřejmě dá pořídit levněji, ale ne s odpovídající výbavou testovaného vozu, motorizací, paketem se sportovním vzhledem atd.
Osobně si myslím, že u sportovně laděného vozu (i když v tomto případě pouze opticky) není agresivní vzhled na škodu. Nehledě na to, že agresivní vzhled vozu není to samé, co agresivní styl řízení.
To je ovšem samozřejmě věcí názoru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 12:54, RE: No jo no...
Adam Špaček napisał:
Na naftovou 1.6 motor nemá po stránce parametrů. Točivý moment je nižší. Neuvědomil jsem si, že by mohla být moje formulace vyložena jinak.
Osobně mám také raději benzínové motory.
Posuzovat točivý moment je zavádějící. Dynamiku motoru dělá výkon. Točivý moment je odvozenina výkonu vztažená k otáčkám. Neznám přesné parametry 1.6 TDi, ale pokud má jednotka nižší výkon než 1.2 TSi, tak bude mít i horší parametr zrychlení pro stejné vozy. Jediný rozdíl je v tom, že chrochta bude ochotnější v nízkých otáčkách, ale velmi rychle jí dojde dech (3-4 sec), zatímco turbobenzín prakticky v celém rozsahu nabízí lineární růst výkonu. Stačí s nakreslit grafy průběhu P a Mk, což je u přeplňovaných motorů daleko snažší než u atmosfér, neboť mají právě oblasti s lineárním růstem výkonu, což v praxi znamená onen konstantní točivý moment v širokém pásmu otáček.
To jsme mluvili jen o motorech, ale dále nám do toho zasahuje převodovka se stálým převodem, který je pro naftové motory těžší z důvodu užšího pásma využitelných otáček a zároveň vysokého Mk. Čili, pokud by chtěl někdo skutečně posuzovat dynamické vlastnosti automobilů, tak se musí porovnávat točivý moment na kolech v závislosti na otáčkách. Když se tyto 2 grafy položí na sebe, tak bude jasně vidět, který motor má lepší dynamické vlastnosti v jakých otáčkách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 13:29, RE: No jo no...
David V napisał:
Posuzovat točivý moment je zavádějící. Dynamiku motoru dělá výkon. Točivý moment je odvozenina výkonu vztažená k otáčkám. Neznám přesné parametry 1.6 TDi, ale pokud má jednotka nižší výkon než 1.2 TSi, tak bude mít i horší parametr zrychlení pro stejné vozy. Jediný rozdíl je v tom, že chrochta bude ochotnější v nízkých otáčkách, ale velmi rychle jí dojde dech (3-4 sec), zatímco turbobenzín prakticky v celém rozsahu nabízí lineární růst výkonu. Stačí s nakreslit grafy průběhu P a Mk, což je u pře...
jj, porovnávat krouťáky aut bez ohledu na převodovku je asi podobně vypovídající jako uvádět spotřebu z palubního PC.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.06.2011 22:52, RE: No jo no...
David V napisał:
Posuzovat točivý moment je zavádějící. Dynamiku motoru dělá výkon. Točivý moment je odvozenina výkonu vztažená k otáčkám. Neznám přesné parametry 1.6 TDi, ale pokud má jednotka nižší výkon než 1.2 TSi, tak bude mít i horší parametr zrychlení pro stejné vozy. Jediný rozdíl je v tom, že chrochta bude ochotnější v nízkých otáčkách, ale velmi rychle jí dojde dech (3-4 sec), zatímco turbobenzín prakticky v celém rozsahu nabízí lineární růst výkonu. Stačí s nakreslit grafy průběhu P a Mk, což je u pře...
To DavidV. Ja si dovolim tvrdit, ze dynamiku motoru dela prave kroutici moment. Vykon motoru se vypocita P=2*pi*M*f/60000. Kroutici moment vyjadruje pusobeni sili na bod vzdaleny 1m od stredu otaceni. Tudiz dynamika=>sila=>kroutici moment. Stejne objemove motory turbo diesel a atmosfericky benzin pokud maji stejny vykon, tak diesel to na pruzne zrychleni benzinu vzdycky natre (pominu prepocet pres prevodovku), protoze ma vetsi kroutak, ma vetsi silu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.06.2011 07:53, RE: No jo no...
Milan935 napisał:
To DavidV. Ja si dovolim tvrdit, ze dynamiku motoru dela prave kroutici moment. Vykon motoru se vypocita P=2*pi*M*f/60000. Kroutici moment vyjadruje pusobeni sili na bod vzdaleny 1m od stredu otaceni. Tudiz dynamika=>sila=>kroutici moment. Stejne objemove motory turbo diesel a atmosfericky benzin pokud maji stejny vykon, tak diesel to na pruzne zrychleni benzinu vzdycky natre (pominu prepocet pres prevodovku), protoze ma vetsi kroutak, ma vetsi silu.
To je přesně ta chyba, které se všichni dopouštějí! Pomíjíš přepočet přes převodovku, ale automaticky předpokládáš, že auta s rozdílnými motory budou mít zařazený stejný rychlostní stupeň, např. 4-ku. Co kdyby se stejné pružné zrychlení pro stejnou rychlost měřilo se zařazenou 3-kou? Na koho by sis vsadil?
Další věc, kterou nemám moc rád je porovnávání atmo benzínu s turbo-chrochtem byť stejného výkonu. Budeš trvat na svém, i když se budou porovnávat atmo benzín a atmo naftou respektive jejich oturbené deriváty?
Dokud se budou míchat hrušky a jablka, nikdy se nedohodnem. Já tady reagoval na zmínku o 1.6TDi, která údajně oproti 1.2TSi jede líp. Zajímaly mě parametry, abych si mohl obrázek udělat sám. On totiž turbo-chrochta má pásmo s nejvyšším Mk často výrazně užší než turbo-benzín, který je má prakticky až do maxima výkonu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.06.2011 13:05, RE: No jo no...
Milan935 napisał:
To DavidV. Ja si dovolim tvrdit, ze dynamiku motoru dela prave kroutici moment. Vykon motoru se vypocita P=2*pi*M*f/60000. Kroutici moment vyjadruje pusobeni sili na bod vzdaleny 1m od stredu otaceni. Tudiz dynamika=>sila=>kroutici moment. Stejne objemove motory turbo diesel a atmosfericky benzin pokud maji stejny vykon, tak diesel to na pruzne zrychleni benzinu vzdycky natre (pominu prepocet pres prevodovku), protoze ma vetsi kroutak, ma vetsi silu.
Jak psal David. Výsledek pružného zrychlení je o tom jak se nastaví test. <br>
Měl jsem půjčenou Ibizu s 1.9 TDi a při předjíždění kamionu z 25 km/h jsem měl zařazenou 2jku (na trojku by se ta Ibiza z 25 km/h nerozjela). V 70 km/h Ibize ale došel dech (turbo efekt).<br>
V Yarisu 1.3 bych mohl akcelerovat až do 100 km/h a předjetí bych dokončil bez přeřazení na trojku.<br>
Pojďme tedy udělat "objektivní test" pružného zrychlení 30-90 na dvojku. Yaris 1.3 atmo 64 kW vs. Ibiza 1.9 TDi 66 kW. Kdo asi tohle vyhraje?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.06.2011 20:37, RE: No jo no...
Petr S napisał:
Jak psal David. Výsledek pružného zrychlení je o tom jak se nastaví test. <br>
Měl jsem půjčenou Ibizu s 1.9 TDi a při předjíždění kamionu z 25 km/h jsem měl zařazenou 2jku (na trojku by se ta Ibiza z 25 km/h nerozjela). V 70 km/h Ibize ale došel dech (turbo efekt).<br>
V Yarisu 1.3 bych mohl akcelerovat až do 100 km/h a předjetí bych dokončil bez přeřazení na trojku.<br>
Pojďme tedy udělat "objektivní test" pružného zrychlení 30-90 na dvojku. Yaris 1.3 atmo 64 kW vs. Ibiza 1.9 TDi 66 kW. Kdo asi tohle vyhraje?
atmosfericky benzin s turbo naftou jsem porovnaval z duvodu, ze i kdyz podobne objemy maji +/- stejny vykon, tak maji podstatne jine kroutici momenty. Samozrejme ze nafta ma delsi prevodovku ,ale taky ta nafta ma ten kroutak od nizsich otacek (od 1500 do 2000ot podle motoru). Benzin ma v techto otackach rekneme 70% sveho maximalniho krouticiho momentu. Takze treba moje 2.2i16V s 207Nm ve 4000ot ma v onech 2000ot nejakych rekneme 150Nm. Kdzy tam budu mit trojku v 50km/h, tak tocim nejakzch 2000ot a kdyz na tu troujku se vedle me postavi dvoulitrova nafta, ktera na tu trojku bude mit 1700ot a turbo mu uz bude tlacit a bude mit 300Nm a oba na to slapnem, tak jak to asi dopadne? Kazdy vi ze spektrum otacek nafty je omezene vic jak u benzinu, tim padem mu dojde za chvilu dech. Ja jen chtel uvest priklad, ze dynamika motoru je definovana krouticim momentem a ne jeho vykon, tak se tady hned nečertěte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.06.2011 20:40, RE: No jo no...
Petr S napisał:
Jak psal David. Výsledek pružného zrychlení je o tom jak se nastaví test. <br>
Měl jsem půjčenou Ibizu s 1.9 TDi a při předjíždění kamionu z 25 km/h jsem měl zařazenou 2jku (na trojku by se ta Ibiza z 25 km/h nerozjela). V 70 km/h Ibize ale došel dech (turbo efekt).<br>
V Yarisu 1.3 bych mohl akcelerovat až do 100 km/h a předjetí bych dokončil bez přeřazení na trojku.<br>
Pojďme tedy udělat "objektivní test" pružného zrychlení 30-90 na dvojku. Yaris 1.3 atmo 64 kW vs. Ibiza 1.9 TDi 66 kW. Kdo asi tohle vyhraje?
Toto je podle me velmi jednostrane nastaveny test, vetsinou nepotrebuji prezdjizdeni z 30 az do 90,staci me vetsinou dosahnout treba neco pres 60km/h. Jinak nechci se hadat, ale mozna bych si tipnu ze zrychleni z 30 na 90 by porad mozna vyhrala Ibiza TDI, jen by musela jednou preradit....kazdopadne melj sem jak TDI tak benzinova auta, jedine co me z benzinu vyhovovalo na predjizdeni byla 2.2 Vtec Accord, jinak se mi vzdy lepe predjizdi s naftou krome te hondy. JE to dano i tim, ze me benzinove auto bylo vzdy max do 2 litru, vyjma hondy a ty 2.0 uz proste treba od 80km/h a ve 4 lidech uz moc predjizdet nechteji i kdyz se toci temer az k omezovaci...Ale mel jsem 1.2 TSI v octavii pujcene na tyden a byl jsem velmi mile prekvapen dynamikou a dale jsem mel pujcenou octavii 1.6 TDI 4x4 a tady jsem byl oproti 1.9 TDI byl vykonem zklaman....
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.