0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.4MPI a dojmy majitele po pěti letech

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 13:25, Spotřeba
Hmm, že jsem tak smělý, ta spotřeba hodná výkonného dvoulitru Vám nevadí? Švagr má tutéž motorizaci a jezdí "něco přes sedm". Ne, že bych byl příznivcem "motoru" HTP, ale s ním se dá běžně jezdit kolem šesti (pokud se budete vyhýbat dálnici). Snad jedinou výhodou pravěkého MPI je jednodušší přestavba na LPG a snad pocit, že máte pod kapotou živou fosílii, jinak opravdu nevím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 14:17,
"...centrální zamikání. To mi bohatě stačilo."
Mě taky...
Zajímavé, kolik lidí vyzdvihuje přednosti podvozku u fabie, a přitom je 95% nevyužije. Do zatáček jezdí krokem a uprostřed komunikace...
Zajímavá je i úvaha o pořízení 1,4TDI při nájezdu 6tis. km/rok. To samé je myslet si, že při stavbě domu mě kombi vytrhne. Sierra nebo Omega možná, ale spíš bych to viděl na dobitého Tranzita.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 15:13, RE: Spotřeba
ijon napisał:
Hmm, že jsem tak smělý, ta spotřeba hodná výkonného dvoulitru Vám nevadí? Švagr má tutéž motorizaci a jezdí "něco přes sedm". Ne, že bych byl příznivcem "motoru" HTP, ale s ním se dá běžně jezdit kolem šesti (pokud se budete vyhýbat dálnici). Snad jedinou výhodou pravěkého MPI je jednodušší přestavba na LPG a snad pocit, že máte pod kapotou živou fosílii, jinak opravdu nevím.
jezdím s 1,4 16V 55kW a jeho spotřeba je moc pěkná. Denně s ním najezdím cca 200km (z toho 120km po dálnici) a jsem na 6,5-7,0 litru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 17:17, RE: Spotřeba
ijon napisał:
Hmm, že jsem tak smělý, ta spotřeba hodná výkonného dvoulitru Vám nevadí? Švagr má tutéž motorizaci a jezdí "něco přes sedm". Ne, že bych byl příznivcem "motoru" HTP, ale s ním se dá běžně jezdit kolem šesti (pokud se budete vyhýbat dálnici). Snad jedinou výhodou pravěkého MPI je jednodušší přestavba na LPG a snad pocit, že máte pod kapotou živou fosílii, jinak opravdu nevím.
Ke spotřebě s tímhle vozem:
Dá se jezdit i za 6l, ale to už se vůz pohybuje dopředu spíše silou vůle řidiče.
Dá se jezdit i za 10l.
Běžně se podle mých zkušeností dá pohybovat okolo 7l, aniž by to mělo nějak negativní dopad na dynamiku provozu. Nehovořím o dálnici...
Jestli je to hodně nebo ne? Na dynamiku, kterou vůz předvádí, je to podle mě bída. Ale je nutno to posuzovat vzhledem k času. A v roce cca 2002 byly spotřeby vozů přeci jen vyšší než dnes (alespoň ty papírové ;)). Nicméně žádná tragédie to zas není. Malé objemy motorů nikdy žádnou pěknou spotřebu v tak těžkém voze, jako je Fabia, snad ani předvést nemohou.
Výhodou i nevýhodou tohoto vozu podle mě je, že zkrátka nejede, takže ono vlastně ani nemá smysl jej nějak extra vytáčet. Ono se totiž celkem nic neděje. Při myslím cca 2100 otáčkách chytl dech a táhne celkem konstantně. Žádná extra dynamika. Pod 2100 otáček podle mě líná lemra. To mi vadilo snad nejvíc. Protože zpřevodování bylo takové, že 50 km/h se dalo jet na 4. převodový stupeň právě cca okolo 2000 otáček. Jinými slovy na 50 km/h 3ka moc a 4ka málo. Když se jelo ve městě tacho 55-60 km/h, tak vcelku v pohodě.
Na druhou stranu - oproti Felicii 1,3 to podle mě je celkem pokrok co do kvlity ovládání vozu i co do dynamiky.
Co mě vadilo VELMI, bylo např. zatékání zadními dveřmi (kolem sametky). Auto roku výroby 2001+ a teče do něj? Kde asi soudruzi udělali chybu... Do Fabií zatéká dle diskusí i různými jinými místy. V souvislosti s vlhnutím vnitřních koberců i ve Fabii2 (vzlínání vody z nosníků) si o promyšlenosti vozů z Mladé Boleslavi myslím své...
Dále mi vadili poněkud úzké přední sedadla v ramenech.
Řízení reagovalo jemně a citlivě. Účinost posilovače bych možná uvítal o něco vyšší. Brzdy (vzadu bubny) jsou citlivě dávkovatelné a vcelku účinné. Co byla tragédie, je onen elektronický pedál plynu. Reaguje tak s cca 1/2 vteřinovým zpožděním. Dá se s tím "naučit" jezdit, ale žádné potěšení. Fabie před 2001 na tom byly údajně ještě hůř. No potěš koště... Řazení bylo přesné, páka ale kladla větší odpor, než by se mi líbilo. V jiných koncernových vozech zkrátka chodí jemněji.
Celkově mi ovládání vozu přišlo poněkud "humpolácké", v Octavii jde vše snadněji, jemněji. Lehčí řízení, měkčí pedály, jemnější řazení s kratším chodem.
Za co bych věšel, byla ohraná písnička jménem malé vnější zpětné zrcátko na straně spolujezdce. Rovnou ho tam ani nemuseli dávat... Rád bych od konstruktéra znal byť jen jediný přínos pro řidiče tohoto zmenšení (asi menší čelní odpor a tím i dramatické snížení spotřeby ;DDD).
Co mi opravdu vyhovovalo, bylo odhlučnění vozu. Na anou třídu a dobu je uvnitř opravdu příjemné ticho. A to má jesli se nepletu slabší boční skla než Octavia...
Dále mi u sedanu pilo krev otvírání víka kufru. Není tam totiž klíčová dirka. Takže to znamenalo vždy dojít k jedněm z předních dveří - odemčít - zpět ke kufru - dát věci do kufru - zase se vrátit k předním dveřím a zamčít. Bez dálkového ovládání centrálu děsný opruz.
Dále bych ještě zmínil ne příliš silný proud z ostřikovačů čelního skla.
Naopak velmi kladně hodnotím osvětlení vozu celkově. Přední světla měla pěknou účinnost, byť o co mi přišly lepší potkávací, o to horší mi přišly dálkové. Vnitřní budíky příjemně zelené, zadní světla jsou také pěkně čitelná, pokud je tedy nepoznamená nějaký tuner...
Celkově bych ale řekl, že na danou dobu byla Fabia vcelku kvalitní spotřebka. Rozhodně to ale není onen mystický produkt z dílen koncenu VW detašovaných v Mladé Boleslavi.
Co se motorizace 1,4 50 kW týká, mohu jen a jen doporučit. Do Fabie podle mě druhá nejlepší volba (jinými slovy druhé nejmenší zlo). 1,4 55 kW je sice příjemnější, na druhou stranu konstrukčně složitější a výběr na bazarovém trhu značně užší.
To byly moje subjektivní dojmy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 17:22, RE: bez předmětu
Pepe napisał:
"...centrální zamikání. To mi bohatě stačilo."
Mě taky...
Zajímavé, kolik lidí vyzdvihuje přednosti podvozku u fabie, a přitom je 95% nevyužije. Do zatáček jezdí krokem a uprostřed komunikace...
Zajímavá je i úvaha o pořízení 1,4TDI při nájezdu 6tis. km/rok. To samé je myslet si, že při stavbě domu mě kombi vytrhne. Sierra nebo Omega možná, ale spíš bych to viděl na dobitého Tranzita.
1,4 TDi je podle mě velmii kvalitní ... zástupce tragických motorizací vozu Fabia. Bral bych ho snad jen tehdy, kdyby vyráběl naftu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 17:28, RE: Spotřeba
rohYpnol napisał:
Ke spotřebě s tímhle vozem:
Dá se jezdit i za 6l, ale to už se vůz pohybuje dopředu spíše silou vůle řidiče.
Dá se jezdit i za 10l.
Běžně se podle mých zkušeností dá pohybovat okolo 7l, aniž by to mělo nějak negativní dopad na dynamiku provozu. Nehovořím o dálnici...
Jestli je to hodně nebo ne? Na dynamiku, kterou vůz předvádí, je to podle mě bída. Ale je nutno to posuzovat vzhledem k času. A v roce cca 2002 byly spotřeby vozů přeci jen vyšší než dnes (alespoň ty papírové ;)). Nicméně žádná trag...
Vypsal jsem spíše negativa, o pozitivech typu kvalitní podvozek apod. toho bylo napsáno dost v různých kvalitních motoristických časopisech typu SM ;)
Výčet srovnávacích testů, co Fabia vyhrála, také netřeba uvádět...
Seznam oprav a nákladů nemám momentálně k dispozici. Možná časem to nějak dohledám a sepíšu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 18:23, RE: 1.9 SDI
rohYpnol napisał:
1,4 TDi je podle mě velmii kvalitní ... zástupce tragických motorizací vozu Fabia. Bral bych ho snad jen tehdy, kdyby vyráběl naftu...
Velmi dobrý motor je v tomto článku zapomenutý: DRŽÁK 1.9 SDI...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 20:03, RE: Spotřeba
Alcides napisał:
jezdím s 1,4 16V 55kW a jeho spotřeba je moc pěkná. Denně s ním najezdím cca 200km (z toho 120km po dálnici) a jsem na 6,5-7,0 litru.
Tak jestli to je 120 km dálnice a zbytek okresky s minimem města, tak mi na tak malé a slabé auto 6,5-7 nepřijde moc hezké. Mám Mondeo 2001 2.0 benzín - 107kW je skoro dvojnásobek výkonu té 1.4 16V - a při lepší dynamice se na podobnou spotřebu dostanu taky. Podobnou spotřebou myslím 7 - 7,5, pokud bych se blížil dynamice té Fábie, tak ji snad spotřebou i trhnu. O komfortu nemluvě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 20:41, RE: Spotřeba
rohYpnol napisał:
Ke spotřebě s tímhle vozem:
Dá se jezdit i za 6l, ale to už se vůz pohybuje dopředu spíše silou vůle řidiče.
Dá se jezdit i za 10l.
Běžně se podle mých zkušeností dá pohybovat okolo 7l, aniž by to mělo nějak negativní dopad na dynamiku provozu. Nehovořím o dálnici...
Jestli je to hodně nebo ne? Na dynamiku, kterou vůz předvádí, je to podle mě bída. Ale je nutno to posuzovat vzhledem k času. A v roce cca 2002 byly spotřeby vozů přeci jen vyšší než dnes (alespoň ty papírové ;)). Nicméně žádná trag...
Velmi pěkné shrnutí :) Snad bych ještě doplnil hranu středového panelu, která mě vždycky odporně tlačila do nohy. Prostor u spolujezdce je tragický kvůli příliš nízké palubce a jaxi jsem nikdy neměl kam dát kolena - za mnou sedělo dítě, takže odpadla tzv. Hightower varianta - vyhodit přední sedačku a sedět na zadní. Chválím řízení a podvozek. Vnitřní prostor byl pro mě mizerný. Motory - 1.4 MPI stačí na běžné pojížďky, spotřeba je na tak malé auto ohavná. Jedinou výhodou oproti HTP je asi jednodušší přestavba na HTP a příjemnější zvuk. Pointa - naštěstí dostala manželka možnost vyměnit svou lehce jetou Fábku za trochu více jetého Focuse.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 21:33, Koncernová auta
Jak se zdá,asi velmi málo lidí co tady dnes píše recenze sedělo vzadu ve Škodě 120 a potom v nějaké Fabii.Kdyby totiž ano,první výtka by musela směřovat na pohodlí zadních sedaček,ta příšerná lavice co se dnes vyskytuje skoro ve všech autech koncernu VW je něco naprosto příšerného a bohužel i Škoda 120 je v tomto směru vzorem pohodlí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.07.2010 23:30, RE: 1.9 SDI
Kama napisał:
Velmi dobrý motor je v tomto článku zapomenutý: DRŽÁK 1.9 SDI...
Ano, s tím se nedá než souhlasit. Držák to je, ale kdo to má tu dobu než se vylítá poslouchat ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.07.2010 00:05, RE: Spotřeba
ijon napisał:
Velmi pěkné shrnutí :) Snad bych ještě doplnil hranu středového panelu, která mě vždycky odporně tlačila do nohy. Prostor u spolujezdce je tragický kvůli příliš nízké palubce a jaxi jsem nikdy neměl kam dát kolena - za mnou sedělo dítě, takže odpadla tzv. Hightower varianta - vyhodit přední sedačku a sedět na zadní. Chválím řízení a podvozek. Vnitřní prostor byl pro mě mizerný. Motory - 1.4 MPI stačí na běžné pojížďky, spotřeba je na tak malé auto ohavná. Jedinou výhodou oproti HTP je asi jednod...
Zvláštní. Co se podélné prostornosti týká, tak bych dal Fabii 1*. Na šířku to je auto uzoučké, leč pro 4 dostatečné. A co se oné hrany středového panelu týká, čtu to již po milionté, ale doteď nevím, o čem se stále mluví.
Při mé výšce cca 185 cm jsem o hranu nikdy ani nezavadil. Pravda - výškové nastavování sedadla jsem měl úplně dole a sedadlo bylo celkem posunuté vzad, ale sám za sebe jsem se pohodlně usadil.
Vzadu se celkově ale sedí výš a přirovnal bych to posezení na kuchyňské židli. Ale na danou třídu - co chtít víc.
Ještě mě napadl komfort cestování - utlumení rázů bylo příjemné - nikde žádné bouchání, vše pěkně tlumené. Nicméně odpružení bylo spíše tužší. O nějaké plynulosti překonávání nerovností nemůže být ani řeč. Vůz na nerovnostech poskakoval jako koza. Nicméně sedan mi přišel alespoň trochu plavější než 5D hatch. Porovnání s Octavií opět značný neprospěch pro Fabii. Nicméně své udělaly zřejmě i pouze 14 palcová kola. Každopádně opět - Octavia o mnoho plavější. Na druhou stranu Fabia mi přišla o značný kus hravější. Krátký rozvor a značné převisy Octavie se někde projevit musely.
Možná si teď někdo řekne - proč ten cvok porovnává Fabii s Octavií...
Inu, protože dnes jsou v bazarech za podobné ceny a hlavně - v podélné prostornosti jsou na tom prakticky stejně. A navíc - jak všichni ví, Fabia nemá konkurenci a Octavia je povoz králů čechozemě. Takže jediná konkurence, kterou mají jsou jedna druhé ;)

Ještě mi nedá a připíšu jen krátce dojem z Fabie2 1,2 HáTéPé. Celkově mi auto přijde zrůdné, ale to je zcela subjektivní (i když...). Nicméně právě Fabia 2 mi přijde více dotažená ve všech vlastnostech - v těch pozitivních i negativních.
Vzhledem k výšce dostává dojem úzkosti novou dimenzi. Uvnitř mi přišla Fabia2 ještě užší, než Fabia1. Vůz to ale byl robustní, takový malý tančík. Ovládání bez problému, řazení a řízení vzhledem ke kategorii bez námitek.
Motor kapitola sama pro sebe. Podotýkám - s vozem jsem měl možnost se projet, ne jezdit delší dobu.
Dynamika - doslova úžasná... ale jen do doby, kdy se člověk podíval na otáčkoměr a zjistil, že je u omezovače a víc už to nepojede. Co se motoru nedá upřít, je točivost. Zatímco jsem o 1,4 50 kW napsal, že pod 2100 ot. to byla líná lemra, HTP se vytáčelo neskutečně snadno. Jen ta dynamika byla tak nějak stejná až horší. A k tomu ten zvuk mnohými přirovnávaný k cirkulárce. Já jej považoval za zvuk vysavače.
Oproti Fabii 1 konečně soudruzi v Boleslavi konečně pochopili, že zrcátko u spolujezdce slouží nejen k tomu, aby ho člověk zlostí urazil o sloup veřejného osvětlení. Mimochodem osvětlení vozu taktéž fajn, jen mi nepřišlo, že by Fabia 2 svítila lépe jak její předchůdkyně (myslím, že to byla verze s projektorovými halogeny).
Co mě doslova dostalo, byla kvalita audia. Opravdu to znělo dobře, příjem signálu taktéž kvalitní. Tím znělo dobře rozuměj, že to konečně neznělo jak rádio z tržnice, ale dalo se to poslouchat. Oproti Octavii 1 značný posun.
Shrnuto a podtrženo - do města dobrá, ale ošklivá plechovka. Jen ta spolehlivost či spíše životnost 1,2 HTP... To je podle mě ta nejzásadnější potíž, alespoň pokud je pravda to, co píší odborné články. To je ten nejzásadnější důvod, proč bych raději sáhl po stařičké dobré i špatné jednačtyřce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.07.2010 02:08, RE: Koncernová auta
Rover623 napisał:
Jak se zdá,asi velmi málo lidí co tady dnes píše recenze sedělo vzadu ve Škodě 120 a potom v nějaké Fabii.Kdyby totiž ano,první výtka by musela směřovat na pohodlí zadních sedaček,ta příšerná lavice co se dnes vyskytuje skoro ve všech autech koncernu VW je něco naprosto příšerného a bohužel i Škoda 120 je v tomto směru vzorem pohodlí
Tak ve Škodě 105 jsem dokonce pamatuji a mluvit o pohodlí? No když pominu ten kravál, kdy jsem při 50 km/h do kopce myslel, že ohluchnu... Když pominu ten smrad uvnitř... Zkrátka ideální pro hluchoněmé se sníženou vnímavostí čichu.
Ale uznávám, však jsem také psal, že pocit ze sezení na zadních sedadlech Fabie mi připomíná sezení na kuchyňské židli. Ale vzpomínka na Š105/120? Opravdu ne, děkuji.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.07.2010 11:25, RE: Spotřeba
Alcides napisał:
jezdím s 1,4 16V 55kW a jeho spotřeba je moc pěkná. Denně s ním najezdím cca 200km (z toho 120km po dálnici) a jsem na 6,5-7,0 litru.
zaujimave, jazdim s 2.0 16V 110 Kw a spotrebu mam 8 litrov.... :D
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.07.2010 12:37, RE: Koncernová auta
rohYpnol napisał:
Tak ve Škodě 105 jsem dokonce pamatuji a mluvit o pohodlí? No když pominu ten kravál, kdy jsem při 50 km/h do kopce myslel, že ohluchnu... Když pominu ten smrad uvnitř... Zkrátka ideální pro hluchoněmé se sníženou vnímavostí čichu.
Ale uznávám, však jsem také psal, že pocit ze sezení na zadních sedadlech Fabie mi připomíná sezení na kuchyňské židli. Ale vzpomínka na Š105/120? Opravdu ne, děkuji.
V žigulu byla pohodlná zadní lavice a taky ve volze!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.07.2010 20:48, RE: Koncernová auta
bruno napisał:
V žigulu byla pohodlná zadní lavice a taky ve volze!
Jenom pro masochysty.Jel jsem jednou v š 105 4kvalt z Bratislavi do Frankfurtu a léčím se z toho do teď prostě mňamka
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.07.2010 23:56, RE: Spotřeba
rohYpnol napisał:
Zvláštní. Co se podélné prostornosti týká, tak bych dal Fabii 1*. Na šířku to je auto uzoučké, leč pro 4 dostatečné. A co se oné hrany středového panelu týká, čtu to již po milionté, ale doteď nevím, o čem se stále mluví.
Při mé výšce cca 185 cm jsem o hranu nikdy ani nezavadil. Pravda - výškové nastavování sedadla jsem měl úplně dole a sedadlo bylo celkem posunuté vzad, ale sám za sebe jsem se pohodlně usadil.
Vzadu se celkově ale sedí výš a přirovnal bych to posezení na kuchyňské židli. Ale na...
Neberu nikomu jeho názor, získaný jistě zkušenostmi v provozu. Nepochopím jen, proč manželčina Fabča 1, silnější HTP, se se spotřebou NIKDY nedostala na průměr 7 litrů a více. VŽDY méně, a to výrazně, od 4 -6,6 litrů na 100 km. Nejsme brzdou provozu, ale také si nehrajeme na pitomce, kteří neví, v čem jedou. Také ten často kritizovaný zvuk motoru mi osobně vůbec nevadí, v klídku je dobře utlumený a ve vyšších otáčkách sympaticky bzučí. Pro věčné rejpaly, zejména prudiče HTP, všimli jste si, že se nenavážím do žádné jiné značky a ani nedělám z Fabky to nejlepší auto ? Kritizovat některé detaily samozřejmě lze, ale který auťák je bez chyb ? Potažmo, který auťák v této cenové kategorii ? Takže, Fabča slouží dobře, za tři roky (40 tkm) pouze benzín a olej, nic víc. Spokojenost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.07.2010 00:17, RE: Spotřeba
Švejk napisał:
Neberu nikomu jeho názor, získaný jistě zkušenostmi v provozu. Nepochopím jen, proč manželčina Fabča 1, silnější HTP, se se spotřebou NIKDY nedostala na průměr 7 litrů a více. VŽDY méně, a to výrazně, od 4 -6,6 litrů na 100 km. Nejsme brzdou provozu, ale také si nehrajeme na pitomce, kteří neví, v čem jedou. Také ten často kritizovaný zvuk motoru mi osobně vůbec nevadí, v klídku je dobře utlumený a ve vyšších otáčkách sympaticky bzučí. Pro věčné rejpaly, zejména prudiče HTP, všimli jste ...
O spotřebě HTP jsem NIKDE nepsal. Nevím, jestli jsem byl míněn já, ale do HTP jsem se nikdy nenavezl. Konstrukční problémy motoru nejsou ani můj objev, ani můj výmysl.
Nicméně jestli si dobře pamatuji, tak s Fabií2 HTP jsem jelmyslím okolo 6,5 litru. Nezastírám, že spotřeba bude asi nižší než u 1,4 50 kW /koneckonců spotřeby jednotlivých vozů lze dohledat v databázích, kde hlasují uživatelé,,,
Mě osobně by ale potenciální problémy 3válce o mírně nižší spotřebu nestály.
Celkově vzato jsem psal, že Fabia je docela dobrá konzumní plechovka. Ale jestli dlouhodobě na něco trpěla, tak to byly (obecně) mizerné motorizace. Podle mě to skončilo až nyní - s příchodem TSi. Chvála bohu za něj... Ale ještě jsem s ním nejel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.07.2010 00:30, RE: Spotřeba
Švejk napisał:
Neberu nikomu jeho názor, získaný jistě zkušenostmi v provozu. Nepochopím jen, proč manželčina Fabča 1, silnější HTP, se se spotřebou NIKDY nedostala na průměr 7 litrů a více. VŽDY méně, a to výrazně, od 4 -6,6 litrů na 100 km. Nejsme brzdou provozu, ale také si nehrajeme na pitomce, kteří neví, v čem jedou. Také ten často kritizovaný zvuk motoru mi osobně vůbec nevadí, v klídku je dobře utlumený a ve vyšších otáčkách sympaticky bzučí. Pro věčné rejpaly, zejména prudiče HTP, všimli jste ...
A ještě jsem zapomněl - ona se ta spotřeba dost zásadně odvíjí od délky jízdy. Jezdil jste někdy v režimu ujedu cca 4-5 km a na chvíli zaparkuji? A znovu nastartuji a ujedu kousek?
Naproti tomu jízda po silnici 1. třídy konstantní rychlostí... Se stejným vozem dosáhnete na jstejnou vzdálenost diametrálně odlišnou spotřebu.
Pojmu nebýt brzdou provozu bych se celkem zdráhal. Nevím kde jezdíte, ale brzdou provozu je (bohužel) každý, kdo striktně dodržuje 50/90/130. Ono se totiž spíše jezdí 50+/90+/130+... každý vnitřně kalkuluje s tolerancí policejních radarů a proměřováním vlastního tachometru, jenže kolik tachometr proměřuje zrovna u jeho vozu, málokdo ví... vlastně ani já to momentálně nevím ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.07.2010 08:41, RE: Spotřeba
rohYpnol napisał:
A ještě jsem zapomněl - ona se ta spotřeba dost zásadně odvíjí od délky jízdy. Jezdil jste někdy v režimu ujedu cca 4-5 km a na chvíli zaparkuji? A znovu nastartuji a ujedu kousek?
Naproti tomu jízda po silnici 1. třídy konstantní rychlostí... Se stejným vozem dosáhnete na jstejnou vzdálenost diametrálně odlišnou spotřebu.
Pojmu nebýt brzdou provozu bych se celkem zdráhal. Nevím kde jezdíte, ale brzdou provozu je (bohužel) každý, kdo striktně dodržuje 50/90/130. Ono se totiž spíše jezdí 50+/90+/...
S těmi rychlostmi a spotřebu máte obecnu pravdu, takto ale fungují všechna auta. Ta brzda provozu znamená, že nejezdím stylem kochacím a max 70 kmh jako dědek kloboučnk. O dodržování rychlostních limitů - absolutně, se nechci bavit, jsem jen obyčejný smrtelník, ale, nejezdím jako hovado. Konstrukci motoru neřeším, proč se zbytečně stresovat, ne ? Manželčin auťák dostává to, co má dostat a chovám se k němu "zodpovědně", jinak, já sedlám starou Octávii TDI a k ní se chovám obzvláště slušně. Také mi dobře slouží. Nicméně, jsou to stroje a až přijde čas, bude změna.
Mnoho bezproblémově ujetých kilometrů všem přeje Švejk.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.