0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.4 16V - česká klasika jako firemní vozidlo

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
Pepicek
ilość wystąpień15
data registracji28.12.2015
Wtorek 05.01.2016 16:16, zkušenosti
Mám 1,4 16 v 63 kw EU 5..takže poslední Polská CGGB.Model 2011 najeto cca 60tis km.Souhlasím,motor línej..pořád točit a točit.To "haťapka" do té stovky km /h jede mnohem lépe.
Spotřeba 6,2-6,5 l.Od nova problém studené starty(někdy),nepravidelný chod motoru-3x nový soft.
Prý problém stažené EU 5 a nadále už se stím nikdo nechce a nebude zabývat.Jinak zatim olej..filtry po 15 tis.km
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 05.01.2016 18:53, RE: zkušenosti
Pepicek napisał:
Mám 1,4 16 v 63 kw EU 5..takže poslední Polská CGGB.Model 2011 najeto cca 60tis km.Souhlasím,motor línej..pořád točit a točit.To "haťapka" do té stovky km /h jede mnohem lépe.Spotřeba 6,2-6,5 l.Od nova problém studené starty(někdy),nepravidelný chod motoru-3x nový soft.Prý problém stažené EU 5 a nadále už se stím nikdo nechce a nebude zabývat.Jinak zatim olej..filtry po 15 tis.km


Doporučuji načipovat např, u Cimbu, obecně staré koncernové motory (zejména 1,4 16V a 1,6 8V ) ve verzích EU5 jsou seškrcené s mizernou odezvou na plyn a kvalitní čip to dokáže vyřešit. Studené starty a nepravidelný chod může být i palivem s nízkým tlakem par, zkusil bych nějaké prémiové. Jinak bych to viděl na špatném nastavení emisního systému v ŘJ, ale chce to reklamovat, reklamovat a pohrozit i odstoupením od kupní smlouvy

1,4 16V považuji za jeden z nejpovedenějších koncernových motorů (až na zbytečně komplikované a tudíž i poměrně drahé rozvody). Mnohokrát jsem jel ve Fabii 1 i 2 s tímto motorem. V nezatíženém autě se není problém podívat přes 190 km/h, udržet spotřebu pod 6,5l i při dynamické jízdě a kromě výměny oleje a, jednou za uherský rok, rozvodů nic moc nevyžaduje. Každopádně Fabia 1 byla po všech stránkách povedenější než druhá generace, kromě držáků na pití a normální kulaté řadičky
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Wtorek 05.01.2016 19:25, RE: zkušenosti
Paul napisał:
Pepicek napisał:
Mám 1,4 16 v 63 kw EU 5..takže poslední Polská CGGB.Model 2011 najeto cca 60tis km.Souhlasím,motor línej..pořád točit a točit.To "haťapka" do té stovky km /h jede mnohem lépe.Spotřeba 6,2-6,5 l.Od nova problém studené starty(někdy),nepravidelný chod motoru-3x nový soft.Prý problém stažené EU 5 a nadále už se stím nikdo nechce a nebude zabývat.Jinak zatim olej..filtry po 15 tis.km
Doporučuji načipovat např, u Cimbu, obecně staré koncernové motory (zejména 1,4 16V a 1,6 8V ) ve verzích EU5 jsou seškrcené s mizernou odezvou na plyn a kvalitní čip to dokáže vyřešit. Studené starty a nepravidelný chod může být i palivem s nízkým tlakem par, zkusil bych nějaké prémiové. Jinak bych to viděl na špatném nastavení emisního systému v ŘJ, ale chce to reklamovat, reklamovat a pohrozit i odstoupením od kupní smlouvy 1,4 16V považuji za jeden z nejpovedenějších koncernových motorů (až na zbytečně komplikované a tudíž i poměrně drahé rozvody). Mnohokrát jsem jel ve Fabii 1 i 2 s tímto motorem. V nezatíženém autě se není problém podívat přes 190 km/h, udržet spotřebu pod 6,5l i při dynamické jízdě a kromě výměny oleje a, jednou za uherský rok, rozvodů nic moc nevyžaduje. Každopádně Fabia 1 byla po všech stránkách povedenější než druhá generace, kromě držáků na pití a normální kulaté řadičky


Neustále někde čtu,že fabia 2 je horší než jednotková,ale nemohu s tím souhlasit.Vlastnil jsem pět let jednotkovou,nyní máme doma osm let dvojkovou,takže snad mohu porovnávat.V každém případě je dvojková prostornější.Nadále má odolnější a na opravy jednoduší přední nápravu.Nezlobí již servořízení,nepraskají neustále žárovky .Jsou v ní již vychytané motory HTP. A k motoru 1.4 63 kw, mě se nezdá špatný,v podstatě ten samý motor poháněl octavii a gollfa,akorát,že byl naladěn na 59 kw.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 05.01.2016 20:09, Fábie II je lepší než Fábie I, jenže jaksi se nepovedl úplně dizajn a poruchovost 1.2 TSI tomu jen přidala
Měl jsem 7 let Fábii I HTP a teď mám šestým rokem Fabii II HTP a musím souhlasit s Fandou. Mám interiér Ambiente, měkčený plast na palubce, velmi hezký středový panel s CD a velkým displejem, propojený s MaxiDot displejem mezi tachometrem a otáčkoměrem, trojblik, páčky jdou lehčejí, řazení jde jak ve vyšší třídě, sedačky ve Fábii I nebyly na dlouhé cestování, to v F2 jsou opravdu nadstandardní, přední podvozek opravdu vydrží více(ověřeno ), zadní kufr se nemusí pořád dotahovat lanko na otevírání a o žárovkách, které jsem na F1 měnil snad co 3 měsíce, u F2 skoro nevím, jednou za dva roky něco vyměním. Co má F1 lepší, je odhlučnění dveří a podvozku, tam se u F2 šetřilo. Jinak ikdyž není F2 kombi moc pěkná, praktická je maximálně a za tu cenu moc toho v roce 2009 nešlo koupit v takové výbavě. Vemte si, že F2 kombi HTP 51kw s 4xairbag, abs, klimou, metalízou, počítačem a litými koly a cd stála v roce 2009 méně než oholený Ford Fusion 1.25 Trend (tehdy jen 2xairbag, abs, klima , bez metalízy a litých kol ! ), to samé Opel Corsa, Ford Fiesta atd... A to nemluvím, že F2 HTP jela mnohem lépe než Fusion /Fiesta 1.25
reagować
Oli.Gr
ilość wystąpień1
data registracji06.01.2016
Środa 06.01.2016 09:39, FII
Měl jsem dva kusy s tímto motorem. První byla rok výroby 2013, druhá o rok mladší. S každou z nich najeto cca 20tkm. Motor je zhruba do 2000 ot/min dost neochotný. Je to otravné zejména po pomalejším průjezdu křižovatkou na druhý rychlostní stupeň a následném pokusu o akceleraci. (podřazovat na jedničku mi příjde hloupé). Po překročení 2000 ot/min motor výrazně ožije a jízda s ním je pak velice příjemná. Při rozumné jízdě se dá spotřeba bez problémů udržet mezi 5,5 - 6l/100km. Pokud je mi známo, tak tento motor netrpí žádnými opakujicími se závadami. Kamarád už s ním najel přes 300tkm, zatím bez jakýchkoliv problémů.

Interiér je vyroben z kvalitních materiálů, i když oproti F1 je na některých detailech znát snaha o úsporu. Interier je poměrně uzký, ale pro 4 průměrně vzrostlé pasažery je místa v rámci kategorie vozu více než dost. Líbil se mi hlavně dostatek místa nad hlavou, jak vpředu tak i vzadu (měřím 192 cm). To že je interier o pár centimetrů užší jsem si uvědomoval hlavně při zapínání/rozepínání bezp. pásu, před každým tímto úkonem bylo nutné zvednout loketní opěrku. Vadil mi také nepříliž zdařilý tvar středového panelu, který přicházel do styku s pravým kolenem více než často.Přesnost řízení a řazení si zaslouží jedničku s hvězdičkou. U dieselů jde řazení více ztuha. Pochvalu také zaslouží výhled z vozu, velikost a uspořádání zavazadlového prostoru. První z vozů byl vybaven jednoduchými světlomety s dvouvláknovou žárovkou H4. Nesvítí to úplně tragicky, ale kvality světlometů F1 to také nedosahuje. Na druhou stranu jsem za celou dobu nemusel měnit jedinou žárovku. Druhé auto mělo projektorové světlomety, navíc se zatmaveným krycím sklem - jako u modelu RS. Tam už to bylo poněkud horší. Nepříjemná byla hlavně noční jízda po silnicích nižších kategorií bez odpovídajícího vodorovného značení.

Celkově hodnotím FII za zdařilé auto, v rámci kategorie malých vozů možná i jako jedno z nejlepších. Přesvědčila mě hlavně nabídkou vnitřního prostoru, kvalitou materiálů a dílenského zpracování. Druhé zmiňované auto bylo navíc z edice "TOUR" takže nechyběla ani bohatá výbava (climatronic, sunset, parkovaci asistent, tempomat, ESP.....)
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 06.01.2016 13:58, RE: zkušenosti
Fanda napisał:
Paul napisał:
Pepicek napisał:
Mám 1,4 16 v 63 kw EU 5..takže poslední Polská CGGB.Model 2011 najeto cca 60tis km.Souhlasím,motor línej..pořád točit a točit.To "haťapka" do té stovky km /h jede mnohem lépe.Spotřeba 6,2-6,5 l.Od nova problém studené starty(někdy),nepravidelný chod motoru-3x nový soft.Prý problém stažené EU 5 a nadále už se stím nikdo nechce a nebude zabývat.Jinak zatim olej..filtry po 15 tis.km
Doporučuji načipovat např, u Cimbu, obecně staré koncernové motory (zejména 1,4 16V a 1,6 8V ) ve verzích EU5 jsou seškrcené s mizernou odezvou na plyn a kvalitní čip to dokáže vyřešit. Studené starty a nepravidelný chod může být i palivem s nízkým tlakem par, zkusil bych nějaké prémiové. Jinak bych to viděl na špatném nastavení emisního systému v ŘJ, ale chce to reklamovat, reklamovat a pohrozit i odstoupením od kupní smlouvy 1,4 16V považuji za jeden z nejpovedenějších koncernových motorů (až na zbytečně komplikované a tudíž i poměrně drahé rozvody). Mnohokrát jsem jel ve Fabii 1 i 2 s tímto motorem. V nezatíženém autě se není problém podívat přes 190 km/h, udržet spotřebu pod 6,5l i při dynamické jízdě a kromě výměny oleje a, jednou za uherský rok, rozvodů nic moc nevyžaduje. Každopádně Fabia 1 byla po všech stránkách povedenější než druhá generace, kromě držáků na pití a normální kulaté řadičky
Neustále někde čtu,že fabia 2 je horší než jednotková,ale nemohu s tím souhlasit.Vlastnil jsem pět let jednotkovou,nyní máme doma osm let dvojkovou,takže snad mohu porovnávat.V každém případě je dvojková prostornější.Nadále má odolnější a na opravy jednoduší přední nápravu.Nezlobí již servořízení,nepraskají neustále žárovky .Jsou v ní již vychytané motory HTP. A k motoru 1.4 63 kw, mě se nezdá špatný,v podstatě ten samý motor poháněl octavii a gollfa,akorát,že byl naladěn na 59 kw.


Pro upřesnění, srovnával jsem F1 po faceliftu, která má už tu servisně méně náročnou nápravu, řízení od jiného dodavatele a žárovky už u ní tolik nepraskají. Jinak máš pravdu s větší prostorností, hlavně vzadu
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Środa 06.01.2016 19:08, RE: zkušenosti
Paul napisał:
Fanda napisał:
Paul napisał:
Pepicek napisał:
Mám 1,4 16 v 63 kw EU 5..takže poslední Polská CGGB.Model 2011 najeto cca 60tis km.Souhlasím,motor línej..pořád točit a točit.To "haťapka" do té stovky km /h jede mnohem lépe.Spotřeba 6,2-6,5 l.Od nova problém studené starty(někdy),nepravidelný chod motoru-3x nový soft.Prý problém stažené EU 5 a nadále už se stím nikdo nechce a nebude zabývat.Jinak zatim olej..filtry po 15 tis.km
Doporučuji načipovat např, u Cimbu, obecně staré koncernové motory (zejména 1,4 16V a 1,6 8V ) ve verzích EU5 jsou seškrcené s mizernou odezvou na plyn a kvalitní čip to dokáže vyřešit. Studené starty a nepravidelný chod může být i palivem s nízkým tlakem par, zkusil bych nějaké prémiové. Jinak bych to viděl na špatném nastavení emisního systému v ŘJ, ale chce to reklamovat, reklamovat a pohrozit i odstoupením od kupní smlouvy 1,4 16V považuji za jeden z nejpovedenějších koncernových motorů (až na zbytečně komplikované a tudíž i poměrně drahé rozvody). Mnohokrát jsem jel ve Fabii 1 i 2 s tímto motorem. V nezatíženém autě se není problém podívat přes 190 km/h, udržet spotřebu pod 6,5l i při dynamické jízdě a kromě výměny oleje a, jednou za uherský rok, rozvodů nic moc nevyžaduje. Každopádně Fabia 1 byla po všech stránkách povedenější než druhá generace, kromě držáků na pití a normální kulaté řadičky
Neustále někde čtu,že fabia 2 je horší než jednotková,ale nemohu s tím souhlasit.Vlastnil jsem pět let jednotkovou,nyní máme doma osm let dvojkovou,takže snad mohu porovnávat.V každém případě je dvojková prostornější.Nadále má odolnější a na opravy jednoduší přední nápravu.Nezlobí již servořízení,nepraskají neustále žárovky .Jsou v ní již vychytané motory HTP. A k motoru 1.4 63 kw, mě se nezdá špatný,v podstatě ten samý motor poháněl octavii a gollfa,akorát,že byl naladěn na 59 kw.
Pro upřesnění, srovnával jsem F1 po faceliftu, která má už tu servisně méně náročnou nápravu, řízení od jiného dodavatele a žárovky už u ní tolik nepraskají. Jinak máš pravdu s větší prostorností, hlavně vzadu


Ta náprava je tam,až od roku 2008,je stejná jako na Polu.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 07.01.2016 09:52, RE: FII
Oli.Gr napisał:
Měl jsem dva kusy s tímto motorem. První byla rok výroby 2013, druhá o rok mladší. S každou z nich najeto cca 20tkm. Motor je zhruba do 2000 ot/min dost neochotný. Je to otravné zejména po pomalejším průjezdu křižovatkou na druhý rychlostní stupeň a následném pokusu o akceleraci. (podřazovat na jedničku mi příjde hloupé). Po překročení 2000 ot/min motor výrazně ožije a jízda s ním je pak velice příjemná. Při rozumné jízdě se dá spotřeba bez problémů udržet mezi 5,5 - 6l/100km. Pokud je mi známo, tak tento motor netrpí žádnými opakujicími se závadami. Kamarád už s ním najel přes 300tkm, zatím bez jakýchkoliv problémů. Interiér je vyroben z kvalitních materiálů, i když oproti F1 je na některých detailech znát snaha o úsporu. Interier je poměrně uzký, ale pro 4 průměrně vzrostlé pasažery je místa v rámci kategorie vozu více než dost. Líbil se mi hlavně dostatek místa nad hlavou, jak vpředu tak i vzadu (měřím 192 cm). To že je interier o pár centimetrů užší jsem si uvědomoval hlavně při zapínání/rozepínání bezp. pásu, před každým tímto úkonem bylo nutné zvednout loketní opěrku. Vadil mi také nepříliž zdařilý tvar středového panelu, který přicházel do styku s pravým kolenem více než často.Přesnost řízení a řazení si zaslouží jedničku s hvězdičkou. U dieselů jde řazení více ztuha. Pochvalu také zaslouží výhled z vozu, velikost a uspořádání zavazadlového prostoru. První z vozů byl vybaven jednoduchými světlomety s dvouvláknovou žárovkou H4. Nesvítí to úplně tragicky, ale kvality světlometů F1 to také nedosahuje. Na druhou stranu jsem za celou dobu nemusel měnit jedinou žárovku. Druhé auto mělo projektorové světlomety, navíc se zatmaveným krycím sklem - jako u modelu RS. Tam už to bylo poněkud horší. Nepříjemná byla hlavně noční jízda po silnicích nižších kategorií bez odpovídajícího vodorovného značení. Celkově hodnotím FII za zdařilé auto, v rámci kategorie malých vozů možná i jako jedno z nejlepších. Přesvědčila mě hlavně nabídkou vnitřního prostoru, kvalitou materiálů a dílenského zpracování. Druhé zmiňované auto bylo navíc z edice "TOUR" takže nechyběla ani bohatá výbava (climatronic, sunset, parkovaci asistent, tempomat, ESP.....)


Dobrý den, vložte prosím Vaše zkušenosti s Fabií do vlastní recenze: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.