Max napisał:
Vy se v autě potřebujete hýbat? Už jste někdy zažil dopravní nehodu? Víte co vám takové hýbání v autě může způsobit smrt? Proč myslíte, že se do závodních aut dávají sedačky, které pohyb neumožňují? Jiank je váš názor cenný a respektuji ho, ale ten pohyb...
Možná jsem měl lépe volit slova. Ano, bohužel, nehodu jsem zažil pár týdnů poté, co jsem získal řidičský průkaz - řidič avie jel rychle v nepřehledném úseku a nedobrzdil, načež záď mého tehdejšího Fiatu Uno byla tehdy značně "faceliftována", naštěstí jsem nikdy nepatřil k těm, kteří považují pásy za zbytečné, zároveň jsem byl zase o něco raději, že jsem si onehdy nekoupil lidovou škodovku, která by po té události mohla leda do sběrných surovin a já do nemocnice.
Pokud jde o ten pohyb, mně osobně nebylo po usednutí za volant fabie příjemné, jak jsem byl najednou obklopen "něčím" ze všech stran, ten evokovaný pocit stísněnosti mi na bezpečí nepřidal, ba naopak. Interiér punta má určitou vzdušnost a zároveň robustnost, takže se v něm cítím více "v pohodě" a zároveň bezpečně. Rozhodně jsem nechtěl předtím nějak naznačit, že se potřebuji natahovat při řízení po celém autě, nebo něco podobného. Pokud nejsou na sedadlech ve fiatu nějaké potahy apod., pak poskytují dobré vedení těla, jestliže ale od toho auta bude někdo čekat, že když projede ostrou zatážku ve městě "na čtyřku" v rychlosti 80-90 km/h, tak se ani nehne, bude pravděpodobně zklamán. Jak jsem ale řekl dříve, ani punto, ani fabia (v běžné verzi, nemluvím o RS, s tou nemám zkušenosti), nejsou stavěny pro závodníky.