0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP nebo Fiat Punto 1.2?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 09:27, zpřevodování
Já jsem si převodovku nastudoval podrobněji. Převody k motoru 40 a 47 kW se liší nejen stálým převodem, ale i jinými převody jednotlivých převodových stupňů. Celkové převody pro 40 kW pak jsou 15,662 - 8,862 – 5,807 – 4,202 – 3,354. Pro 47 kW pak 14,470 – 8,188 – 5,809 – 4,297 – 3,564. Převedeno do normální řeči: jednička a dvojka je u 47 kW verze kupodivu delší (rychlejší), trojka je u obou verzí přibližně stejně dlouhá, čtyřka a pětka je u 47 kW verze kratší (pomalejší). Řečeno jinak převody u 47 kW verze jsou více „u sebe“ – tedy sportovnější.
Ještě poznámka: označení v textu pomalejší nebo rychlejší neberte doslova. Skutečně dosahované rychlosti záleží též na charakteristice motoru.

Přeji hezký den.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 09:30,
Hrkače jsou to oba dva )) Svezl jsem se v obou, a jediné co se mi zamlouvalo, byl tužší a jistější podvozek u Fabie.. Ale to bylo asi tak první a poslední plus, které jsem pozoroval... Osobně bych nechtěl ani jedno... Ale když bych si opravdu musel vybrat mezi těmahle nákupníma kabelama, byla by to asi Fobie..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 09:44, srovnání
Protože jezdím oběma vozy (punto 1.2 44 kw a fabia 1.2 40 kw) dovolím si přidat několik vlastních postřehů:
1) Kultivovanost motoru a celková hlučnost - na volnoběh je to vcelku nastejno,v otáčkách je punto výrazně tišší.
2)Výkon - punto fabii znatelně poráží - jak v pružnosti,tak ve zrychlení - velkou roli zde hraje zejména větší hmotnost fabie.
3)Ovladatelnost - můj subjektivní názor je,že řízení i podvozek vyjdou zhruba na stejno - fiat má komfortnější odpružení,což ale přináší nejistotu
na větších nerovnostech.
4)Zpracování - v kvalitě slícování dílů nevidím rozdíl,ve fabii si připadám jako v robustnějším autě,nicméně úroveň bezpečnosti je u obou vozů
po 4 hvězdičkách z nárazových testů.
5)Cena - punto se dá pořídit ve srovnatelné výbavě podstatně levněji než fabia,resp.za stejné peníze dostanete punto s lepší výbavou.
6)Shrnutí - punto má větší "charisma",než tuctová fabia,na druhou
stranu - škodovka má rozšířenější servisní zázemí,navíc kvalita autorizovaných servisů u fiatu bývá často přinejmenším pochybná.
Přesto je pro mě subjektivním vítězem punto - ale je to jen pocitová záležitost....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 10:33, RE: srovnání
mirek napisał:
Protože jezdím oběma vozy (punto 1.2 44 kw a fabia 1.2 40 kw) dovolím si přidat několik vlastních postřehů:
1) Kultivovanost motoru a celková hlučnost - na volnoběh je to vcelku nastejno,v otáčkách je punto výrazně tišší.
2)Výkon - punto fabii znatelně poráží - jak v pružnosti,tak ve zrychlení - velkou roli zde hraje zejména větší hmotnost fabie.
3)Ovladatelnost - můj subjektivní názor je,že řízení i podvozek vyjdou zhruba na stejno - fiat má komfortnější odpružení,což ale přináší nejistotu
na ...
Jezdím s puntem první generace, ale zkušenosti mám i s druhou (r. 2002, 1.2 8V, výbava Class). Problém po přesednutí do fabie jsem měl v tom, že z ní jednak není vidět (mrtvé úhly se projeví výrazněji než u dvojkového punta, které má ale také poměrně široký c-sloupek) a jednak se v ní obyčejný člověk (měřím 176 cm a jsem relativně hubený) nemůže hýbat (to je asi ta "robustnost"). V kvalitě zpracování je mezi první a druhou generací punta obrovský rozdíl, pravda, puntu by slušely kvalitnější plasty přístrojovky, ale i ty použité už něco snesou, takže za fabií podle mě příliš nezaostává (ať každý zváží, zda jsou lepší nahoře odkládací prostory z kluzkým povrchem, nebo nic - na obé je třeba dát pryžovou podložku). Nevím, k čemu hodlá tazatel auto používat, ale náklady na provoz (benzín) jsou nižší u punta, ceny dílů a servisu jsou srovnatelné, fiat má (subjektivně) lépe řešený interiér, větší charisma a jak už bylo řečeno, za tutéž sumu se dá koupit v lepším stavu a/nebo vybavenější. K závodění není ani jedno auto a v bežném provozu, včetně dálničního, nemá fiat problém.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 10:45, RE: srovnání
Giorgio napisał:
Jezdím s puntem první generace, ale zkušenosti mám i s druhou (r. 2002, 1.2 8V, výbava Class). Problém po přesednutí do fabie jsem měl v tom, že z ní jednak není vidět (mrtvé úhly se projeví výrazněji než u dvojkového punta, které má ale také poměrně široký c-sloupek) a jednak se v ní obyčejný člověk (měřím 176 cm a jsem relativně hubený) nemůže hýbat (to je asi ta "robustnost"). V kvalitě zpracování je mezi první a druhou generací punta obrovský rozdíl, pravda, puntu by slušely kvalitnější plas...
ještě dodávám,že tazateli bych doporučil koupi fiata punto grande,
s motorem 1,2,který lze jako skladový vůz pořídit už od cca 250000 Kč,
a v tomto případě je porovnání (kromě výkonu motoru) s letitou fabií zcela bezpředmětné
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 10:59, Radši punto
Z těhle dvou alternativ jednoznačně punto... Jestliže je normálně udržované, pak Vám řídká servisní síť Fiatu nemusí vadit. Jednou do roka se dá někam dojet. Jinak docela objektivní článek, mé zkušenosti s fabií 1,4 MPI 50 kW - spotřeba jak dvoulitr, kvalitní podvozek si člověk pořádně neužije kvůli přeposilovanému posilovači. A narazit na vybavenou fabii 1,2 40 kW, to je umění (narozdíl od punta). Hodně štěstí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 11:35, RE: srovnání
mirek napisał:
Protože jezdím oběma vozy (punto 1.2 44 kw a fabia 1.2 40 kw) dovolím si přidat několik vlastních postřehů:
1) Kultivovanost motoru a celková hlučnost - na volnoběh je to vcelku nastejno,v otáčkách je punto výrazně tišší.
2)Výkon - punto fabii znatelně poráží - jak v pružnosti,tak ve zrychlení - velkou roli zde hraje zejména větší hmotnost fabie.
3)Ovladatelnost - můj subjektivní názor je,že řízení i podvozek vyjdou zhruba na stejno - fiat má komfortnější odpružení,což ale přináší nejistotu
na ...
Já teda nevlastním ani jedno auto, ale měl jsem možnost porovnat v provozu oba vozy a doporučoval bych fabii s motorem 47 kw. S puntem jsem toho najezdil trochu méně, ale ničím mě nazaujalo. Ale každý asi upřednostňuje něco jiného.
Ve prospěch Škodovky rozhodně mluví, jak uvedl redaktor článku, podvozek, řazení, dílenský zpracování a přední sedačky. Na zvuk motoru je třeba si zvyknout.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 12:42,
Jedno sa Fabii urcite neda upriet, je pancierovana jak tank, a pri beznych otlkackach a tukancoch zrejme obstoji lepsie jak punto, i ked su mi fiatky sympaticke...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 15:31, RE: srovnání
mirek napisał:
Protože jezdím oběma vozy (punto 1.2 44 kw a fabia 1.2 40 kw) dovolím si přidat několik vlastních postřehů:
1) Kultivovanost motoru a celková hlučnost - na volnoběh je to vcelku nastejno,v otáčkách je punto výrazně tišší.
2)Výkon - punto fabii znatelně poráží - jak v pružnosti,tak ve zrychlení - velkou roli zde hraje zejména větší hmotnost fabie.
3)Ovladatelnost - můj subjektivní názor je,že řízení i podvozek vyjdou zhruba na stejno - fiat má komfortnější odpružení,což ale přináší nejistotu
na ...
Nevím, zmínka o tom, že fabie htp je hlučnější, mi přijde zcestné. Vždyť to je kravál, z kterého vás musí nutně rozbolet hlava! Aspoň kdyby se to dalo poslouchat-ale zvuk šicího stroje mému uchu nalahodí... .Navíc pružnost, kultivovanost, spotřebu -po motorové stránce jednoznačně fiat. Navíc pokud chcete jet klidně a úsporně, díky nízko položenému krouťáku nemusíte motor vytáčet a vyjedete kopec i bez podřazování.
Podvozek punta mi přijde velmi dobrý, u fabie taky. Kvalita zpracování - po pravdě nevidím rozdíl-možná se mi interier fabie líbí víc. Shrnutí-jednoznačně punto!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 16:38, RE: srovnání
Giorgio napisał:
Jezdím s puntem první generace, ale zkušenosti mám i s druhou (r. 2002, 1.2 8V, výbava Class). Problém po přesednutí do fabie jsem měl v tom, že z ní jednak není vidět (mrtvé úhly se projeví výrazněji než u dvojkového punta, které má ale také poměrně široký c-sloupek) a jednak se v ní obyčejný člověk (měřím 176 cm a jsem relativně hubený) nemůže hýbat (to je asi ta "robustnost"). V kvalitě zpracování je mezi první a druhou generací punta obrovský rozdíl, pravda, puntu by slušely kvalitnější plas...
Vy se v autě potřebujete hýbat? Už jste někdy zažil dopravní nehodu? Víte co vám takové hýbání v autě může způsobit smrt? Proč myslíte, že se do závodních aut dávají sedačky, které pohyb neumožňují? Jiank je váš názor cenný a respektuji ho, ale ten pohyb...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 18:59, RE: srovnání
Max napisał:
Vy se v autě potřebujete hýbat? Už jste někdy zažil dopravní nehodu? Víte co vám takové hýbání v autě může způsobit smrt? Proč myslíte, že se do závodních aut dávají sedačky, které pohyb neumožňují? Jiank je váš názor cenný a respektuji ho, ale ten pohyb...
Možná jsem měl lépe volit slova. Ano, bohužel, nehodu jsem zažil pár týdnů poté, co jsem získal řidičský průkaz - řidič avie jel rychle v nepřehledném úseku a nedobrzdil, načež záď mého tehdejšího Fiatu Uno byla tehdy značně "faceliftována", naštěstí jsem nikdy nepatřil k těm, kteří považují pásy za zbytečné, zároveň jsem byl zase o něco raději, že jsem si onehdy nekoupil lidovou škodovku, která by po té události mohla leda do sběrných surovin a já do nemocnice.

Pokud jde o ten pohyb, mně osobně nebylo po usednutí za volant fabie příjemné, jak jsem byl najednou obklopen "něčím" ze všech stran, ten evokovaný pocit stísněnosti mi na bezpečí nepřidal, ba naopak. Interiér punta má určitou vzdušnost a zároveň robustnost, takže se v něm cítím více "v pohodě" a zároveň bezpečně. Rozhodně jsem nechtěl předtím nějak naznačit, že se potřebuji natahovat při řízení po celém autě, nebo něco podobného. Pokud nejsou na sedadlech ve fiatu nějaké potahy apod., pak poskytují dobré vedení těla, jestliže ale od toho auta bude někdo čekat, že když projede ostrou zatážku ve městě "na čtyřku" v rychlosti 80-90 km/h, tak se ani nehne, bude pravděpodobně zklamán. Jak jsem ale řekl dříve, ani punto, ani fabia (v běžné verzi, nemluvím o RS, s tou nemám zkušenosti), nejsou stavěny pro závodníky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.05.2006 19:10, RE: srovnání
Giorgio napisał:
Možná jsem měl lépe volit slova. Ano, bohužel, nehodu jsem zažil pár týdnů poté, co jsem získal řidičský průkaz - řidič avie jel rychle v nepřehledném úseku a nedobrzdil, načež záď mého tehdejšího Fiatu Uno byla tehdy značně "faceliftována", naštěstí jsem nikdy nepatřil k těm, kteří považují pásy za zbytečné, zároveň jsem byl zase o něco raději, že jsem si onehdy nekoupil lidovou škodovku, která by po té události mohla leda do sběrných surovin a já do nemocnice.

Pokud jde o ten pohyb, mně osob...
A ještě bych zmínil u fiatu jednu sympatickou věc, zvláště s ohledem na nový silniční zákon. Světla u něj není třeba zhasínat, po vypnutí zapalování se světla sama odpojí, rovněž to platí při startování. Navíc jsou doplněna funkcí "follow me home", což může být pro někoho také praktické. Pro mě, jako roztržitého a zapomnětlivého člověka, jsou tyto vlastnosti nepostradatelné, brzy budou doslova "k nezaplacení".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 08:25, RE: bez předmětu
David napisał:
Hrkače jsou to oba dva )) Svezl jsem se v obou, a jediné co se mi zamlouvalo, byl tužší a jistější podvozek u Fabie.. Ale to bylo asi tak první a poslední plus, které jsem pozoroval... Osobně bych nechtěl ani jedno... Ale když bych si opravdu musel vybrat mezi těmahle nákupníma kabelama, byla by to asi Fobie..
Přesně jsou to děsné šroty, nechápu proč mají lidé takové zalíbení v miniautech, které mají takové mizerné vlastnosti. Kojnkrétně tyhle dvě miniauta jsou drahé a na svou užitnou hodnotu mají mizernou sopotřebu - 6-8 litrů v miniautě skoro bez výbavy - jsou auta střední třídy se stejnou spotřebou kde je jízdní komfort úplně někde jinde např. honda Civic, Rover 400 a dají se pořídit za docela slušné peníze.

Když už chce někdo mi niauto, tak at si koupí miniauto co aspoň málo žere např. Nisscan micra tam se ten snížený komfort a výkon alespoň v krátké době zaplatí na spotřebě (kamoš s ním jezdil za 3,5)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 08:30, RE: srovnání
mirek napisał:
Protože jezdím oběma vozy (punto 1.2 44 kw a fabia 1.2 40 kw) dovolím si přidat několik vlastních postřehů:
1) Kultivovanost motoru a celková hlučnost - na volnoběh je to vcelku nastejno,v otáčkách je punto výrazně tišší.
2)Výkon - punto fabii znatelně poráží - jak v pružnosti,tak ve zrychlení - velkou roli zde hraje zejména větší hmotnost fabie.
3)Ovladatelnost - můj subjektivní názor je,že řízení i podvozek vyjdou zhruba na stejno - fiat má komfortnější odpružení,což ale přináší nejistotu
na ...
viděl jsem pár bouraček s fabií a jednu s punťou a musím říct že ty 4 hvězdičky asi škodovku i fiata stály asi hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóódně peněz
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.05.2006 09:03, RE: bez předmětu
honza, kterého po 200 km ve fabii 1.2 málem ranila napisał:
Přesně jsou to děsné šroty, nechápu proč mají lidé takové zalíbení v miniautech, které mají takové mizerné vlastnosti. Kojnkrétně tyhle dvě miniauta jsou drahé a na svou užitnou hodnotu mají mizernou sopotřebu - 6-8 litrů v miniautě skoro bez výbavy - jsou auta střední třídy se stejnou spotřebou kde je jízdní komfort úplně někde jinde např. honda Civic, Rover 400 a dají se pořídit za docela slušné peníze.

Když už chce někdo mi niauto, tak at si koupí miniauto co aspoň málo žere např. Nisscan mi...
áááá ozval se odborník na automobilový trh )) - Měl bys vědět,že mezi miniauty,je Nissan Micra jednoz nejdražších a zároveň nejmenších.O spotřebě 3,5 litru si nech zdát,nebo vyprávět od kamaráda
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.06.2006 00:51, RE: bez předmětu
honza, kterého po 200 km ve fabii 1.2 málem ranila napisał:
Přesně jsou to děsné šroty, nechápu proč mají lidé takové zalíbení v miniautech, které mají takové mizerné vlastnosti. Kojnkrétně tyhle dvě miniauta jsou drahé a na svou užitnou hodnotu mají mizernou sopotřebu - 6-8 litrů v miniautě skoro bez výbavy - jsou auta střední třídy se stejnou spotřebou kde je jízdní komfort úplně někde jinde např. honda Civic, Rover 400 a dají se pořídit za docela slušné peníze.

Když už chce někdo mi niauto, tak at si koupí miniauto co aspoň málo žere např. Nisscan mi...
Vůbec s tebou nesouhlasím. Mám Mazdu 323 F 1.6 rok 2001 a teď jsem si koupil ještě nový Fiat Punto Classic 1.2. Na těch českých cestách se mi jezdí daleko pohodlněji ve Fiatu, Mazda F má podvozek jako šutr a o pohodlí se nedá mluvit. Rozdíl ve spotřebě při stejné jízdě jsou 2 litry benzínu ve prospěch Fiatu. Určitě bych současná malá auta nepodceňoval, blíží se jak jízdími vlastnostmi tak výbavou střední třídě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.11.2008 19:43, RE: fabka
pafe napisał:
Já jsem si převodovku nastudoval podrobněji. Převody k motoru 40 a 47 kW se liší nejen stálým převodem, ale i jinými převody jednotlivých převodových stupňů. Celkové převody pro 40 kW pak jsou 15,662 - 8,862 – 5,807 – 4,202 – 3,354. Pro 47 kW pak 14,470 – 8,188 – 5,809 – 4,297 – 3,564. Převedeno do normální řeči: jednička a dvojka je u 47 kW verze kupodivu delší (rychlejší), trojka je u obou verzí přibližně stejně dlouhá, čtyřka a pětka je u 47 kW verze kratší (pomalejší). Řečeno jinak převody u...
Ať je to jak chce, můj názor na Fabii combi je takový, že nejenom jako přechodné řešení při nedostatku financí je naprosto ideální. Je to i můj případ, kdy jsme se v rodině vycimbali z peněz a potřebujeme koupit autíčko, které nás odveze pro nákup na hory nebo k vodě. A s trochou pokory a skromnosti se tam vlezeme i s dětmi. A co je na tom nejkrásnější ? Až se zablýská na lepší časy dám inzerát a za týden je autíčko pryč bez nutnosti leštění, čištění a k tomu ještě "vydělaných" 1000,- CZK .Škoda fabia combi r.v. 2003 1,2 HTP 47KW, kromě klimy vše za 99000,- Stav KM schválně nepíši, protože mě to ani nezajímá, servisním nákladům se totiž jen usmívám. Co bych za ty prachy asi tak jiného koupil ? Takže hurá Škoda hurá Fabia.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.