0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetá Škoda Fabia – má smysl 1.4 MPI?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Piątek 12.12.2014 04:43, Cena?
Dobrý den, pokud je auto technicky OK, nic mu nechybí a cena je opravdu "SUPER", tak bych se toho nebál! Auto je spolehlivé, jednoduché, na naučení super, nemá zas tak velký výkon, aby se syn nezabil. Ale zajímalo by mne aspoň rámcově, co je to dobrá cena?
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Piątek 12.12.2014 07:55, 1.4 MPI
Nesmrtelny motor, ktery jen tak neco nezastavi, opravitelny za par kacek, nevyhodou snad jen trochu vyssi spotreba v porovnani s 1.4 16V od VW. Kazdopadne nejlepsi benzin ve Fabce 1.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 12.12.2014 08:28, OHV
Zachovalá Fabie s OHV je určitě dobrá volba. Nevím kolik má najeto, ale jestli víc než 100 000, doporučuji vyměnit rozvodový řetěz. Sice zde nehrozí, že by prasknul nebo způsobil něco závažného, ale časem se vytahá a mate pak čidla. Auto pak hůř jede a víc žere. Úkon je to levný, samotný řetěz stojí jen pár stokorun a vyplatí se. Stejně jako preventivní pročištění škrtící klapy, výměna chladící kapaliny (ne není celoživotní) a svíček (taky pár stovek a ušetříte za poškození zapalovacího modulu). Důležitá je i správná funkce lambdy a těsnost výfuku (ze stejných důvodů jako výše). Pak může spotřeba jít i pod 7 litrů a motor příjemně táhne. Samotný mechanický základ je při nezanedbaném olejovém servisu téměř nezničitelný. Obecně u Fabie 1 ještě doporučím zkontrolovat stav prahů za přední zástěrkou (nebo podběhem), proniká tam bahýnko a je to jedno z mála míst kde může působit koroze. Za pravidelného čištění a ošetření dutin vydrží karoserie také hodně bez investic. Rozhodně jde o jedno z nejkvalitnějších malých aut co kdy kdo udělal.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Piątek 12.12.2014 18:58, RE: 1.4 MPI
Smysl to určitě má. Je to poslední levně servisovatelné auto v rámci moderních aut. P/oslední motor, kde skoro každý díl stojí pár stovek (u většiny moderních aut pár tisícovek). Nevýhodou je horší poměr dynamika/spotřeba a to, že většina aut s tímto motorem má chudou výbavu. Pro syna s čerstvým řidičákem optimální.

gottak napisał:
Nesmrtelny motor, ktery jen tak neco nezastavi, opravitelny za par kacek, nevyhodou snad jen trochu vyssi spotreba v porovnani s 1.4 16V od VW. Kazdopadne nejlepsi benzin ve Fabce 1.

Určitě by šlo polemizovat, zda to není dvoulitr.

reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Sobota 13.12.2014 10:25, RE: 1.4 MPI
Tycoon napisał:
Smysl to určitě má. Je to poslední levně servisovatelné auto v rámci moderních aut. P/oslední motor, kde skoro každý díl stojí pár stovek (u většiny moderních aut pár tisícovek). Nevýhodou je horší poměr dynamika/spotřeba a to, že většina aut s tímto motorem má chudou výbavu. Pro syna s čerstvým řidičákem optimální.
gottak napisał:
Nesmrtelny motor, ktery jen tak neco nezastavi, opravitelny za par kacek, nevyhodou snad jen trochu vyssi spotreba v porovnani s 1.4 16V od VW. Kazdopadne nejlepsi benzin ve Fabce 1.
Určitě by šlo polemizovat, zda to není dvoulitr.


2litr je urcite lepší, ale tak vzácný, že téměř nepřipadá v úvahu
reagować
BoBl
ilość wystąpień1
data registracji14.12.2014
Niedziela 14.12.2014 14:36, Fabia I.
ještě pozor na elektrohydraulický servo. Jinak jsou to v pohodě auta a motor MPI nemá až tak chybu.
reagować
Coch
ilość wystąpień20
data registracji20.11.2014
Poniedziałek 15.12.2014 15:57, jednoznačně dvoulitr
Dvoulitr je každopádně lepší volba.Při dynamičtější jízdě má téměř srovnatelnou spotřebu jako 1.4 a rozdíl ve výkonu je neuvěřitelný (ani 1.4 16V se 74 kw se na dvoulitr nechytá)
Jinak sehnat se dá ale většina fabií s dvoulitrem je ve verzi sedan nebo kombi - krátkých pětidveřových fabií je s dvoulitrem jako šafránu - to je fakt.
Ale pro kluka s čerstvým řidičákem bych dvoulitr radši nekupoval.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 19.12.2014 05:29, Fabia
V přehledu motorů,chybí nejlepší benzínový 1.4 59 kw.
reagować
rohYpnol
ilość wystąpień41
data registracji22.09.2008
Sobota 20.12.2014 00:04, Nerozumím některým zde v diskusi
1) Polemika jestli by nebyl lepší 2.0 je naprosto plakátová debata, protože spotřeba, pojištění... to vše bude cenově úplně jinde. 2.0 v Octavii jezdí někde kolem 8 až 8.5 l, a Fabia není zrovna výrazně lehčí.

2) S 50 kW verzí se dá zcela bez omezování pohybovat kolem 6 až 6.5 l (ono jej ani nějak točit nemá smysl) a i na dálnici není problém udržet spotřebu pod 7 l.

3) (z článku) spolehlivá Fabie určitě zrovna moc není. Tedy v rámci třídy ještě možná dejme tomu, ale:
- těsnění pod hlavou válců odchází VŽDY, protože jde o konstrukční chybu, kdy vůči 1.3 jen zvětšili výbrus a dosedací plochy těsnění pod hlavou jsou prostě v příliš malé ploše.
- zapalovací modul odchází zcela běžně (je několik verzí s různýma koncovkama)
- odchází tyčky stabilizátorů
- často praskají žárovky (kolísání napětí)
- má dvě lambda sondy, takže výměna se prodraží (ale většinou odejde jen jedna)
- často praská vlnovec
- koroze na spoji předního blatníku a prahu je téměř jistota (je jen otázkou času, kdy se objeví
- "padají" elektrické stahovačky oken (a bohužel na rozdíl od Octavií jsou neopravitelné)

Jinak ale je pravda, že servisovat jde vcelku levně, takže závady se až tak neprodraží. Ale spolehlivá? Ne, to opravdu není.

Klidně bych se díval i po HTP, ale tam je to otázkou konkrétní varianty, Nejhorší byla 47 kW, 44 kW relativně ok. Výhoda MPI je naprostá blbuvzdornost a velmi malé výkyvy ve spotřebě. Ve městě ale bude HTP úspornější a nyskím, že je do města vhodnější než MPI.

Co je ale velkým problémem, je výbava. Většina Fabií je v naprosto mizerných výbavách. Pokud se chce klima, musí se jít téměř výlučně po dovozu ze zahraničí. U nás to obvykle nemělo ani elektrické přední stahovačky oken.

Výhodou naopak je, že díly na Fabii jsou levnější než na Octavii a taky se Fabia míň krade. Octavia ale vydrží citelně víc, především podvozkové díly.

I přes negativa je to jedna z nejlepších kaufů na trhu ojetin. Jinak velmi kvalitní antikorozní ochrana a vůz je bytelný, je vidět, že se ještě nešetřilo. Ale postupně i u Fabie jsou patrné škrty, často chybí třeba chromové rámečky v předních světlech nebo tiše zmizela regulace intenzity podsvětlení přístrojů, mnohé nemají ani dělené zadní opěradlo atp. Pokud je rozumná cena a prokazatelná historie a nejde o vylítaný kus, kde je vše "před výměnou" aniž by se to zohlednilo v ceně, tak s Fabií v podstatě nejde udělat chybu. I za pár let se Fabia vždy bude dobře pordávat a hezké kusy si cenu drží.
reagować
rohYpnol
ilość wystąpień41
data registracji22.09.2008
Sobota 20.12.2014 00:09, RE: Fabia
Fanda napisał:
V přehledu motorů,chybí nejlepší benzínový 1.4 59 kw.


ten byl až v FII.

reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Sobota 20.12.2014 14:59, 1.4 59 kw
Motor 1.4 59 kw byl v jedmotkové fabii pouze v letech 2006 a 2007,do dvojkové se vůbec nedával.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Niedziela 21.12.2014 11:45, Ad rohYpnol
Plakát neplakát, já jsem s dvoulitrovou Fabií jezdil v průměru za 6,8 dle dotankování. Hodně to žere jen při krátkých couračkách, spotřebu tlačí dolů fakt, že to není potřeba vytáčet - nejvyšší převod lze zařadit už v obci.
V každém případě si myslím, že pro studenta nebo jako druhé auto do rodiny je nejlepší právě ten 1.4 MPI s 44 nebo 50 kW. Jde sehnat opečovávané kusy po prvním majiteli (u ostatních motorizací jde často o bývalé služební auta). Že to nebude mít klimu, elektrická okna a tempomat, to studentovi vadit nebude.
Co se týče HTPéčka, tak když už bych měla nějaké doporučit, tak 40 kW variantu z posledního modelového roku (2006/2007). Pozná se podle toho, že už má klasický filtrbox vedle motoru a v podstatě odpovídá 44 kW verzi z druhé generace Fabie.
Taktéž u 1.4 16V se v posledním modelovém roce objevila 59 kW varianta, která je lepší než 55 a 74 kW verze. Ale na tyhle motory už díly nestojí v řádu stokorun (jako u MPI), ale tisícikorun.
Souhlasím, že u Fabie nejde mluvit o spolehlivosti, spíše jde o levně udržovatelné auto, mezi moderními auty v podstatě už výjimka. Dal bych si pozor na první modelový rok (1999/2000), kdy se vychytávaly některé mouchy.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 21.12.2014 12:57, HTP
Co se týká motorů HTP,tak verzi 40 a 44 kw je třeba se vyhnout,až do roku 2011,kdy už mají stejnou hlavu se čtyřmi ventily,jako motory 47 a 51kw.Osmiventilová verze hlavy bohužel umí nabrat zbytky poškozeného katalizátoru,čímž postupně dojde k poškození vodítek ventilů a jejich následnému podpálení.oprava je dost drahá.Verze 47 a 51 kw tento problém nemají,proto například Polo 44 kw používá již od samého počátku hlavu motoru schodnou s verzí 51 kw,bohužel u Fabie se přešlo na tohle řešení,až od roku 2011.
reagować
Coch
ilość wystąpień20
data registracji20.11.2014
Niedziela 21.12.2014 19:56, A čemu nerozumíš??
Já jezdil s fabií 2.0 sedan celkem dlouho a průměrně za 7.5 litru a to jsem ji nijak nešetřil.
Uznávám,že když jezdíš jak se říká na spotřebu tak 1.4 žere míň ale jezdit s touto motorizací je za trest protože když potřebuješ například předjet tak než se to rozhoupe mezera na předjetí je pryč.
Rozdíl v povinném ručení mezi 1.4 a 2.0 je v řádech stokorun ročně takže tyto argumenty jsou naprosto směšné.
A navíc když potřebuješ jet rychle tak ten 2.0 opravdu jede kdežto 1.4 ne možná leda když by jsi to poslal ze skály dolů.
reagować
schneefall
ilość wystąpień1
data registracji23.12.2014
Wtorek 23.12.2014 19:19, MPi
1.4 MPI 50 Kw 2002 má babka v muzejním stavu (najeto 48 000 km, každoroční servis škoda takřka po 2500 km).S motorem a autem nikdy problémy nebyly (výbava clasic - takže nic). Je to pro nenáročné jezdce hledající laciné vozítko, kterého nezrujnuje vstupní investice.Spotřeba konkrétního kusu je ale špatná (9l) ale samo záleží na stylu jízdy, profilu trati apod.Akcelerace prázného vozu podle mě dostatečná ale třeba v pěti lidech a vozikem za autem jsem už jel taky a zdaleka to nebylo tak strašné jak jsem očekával...
Jízdní vlastnosti mi sedí, nutno doodat že teda jezdím s autem +- ve stavu nového vozu.Nevím jak jezdí po česku opečovávané kusy s 200 tis km.

Já sám uvažuju také o fábii ale spíš bych to viděl na 2.0 MPI.V ČR žádný adekvátní kousek nebyl ale třeba se něco objeví na jaře.
reagować
gottak
ilość wystąpień208
data registracji10.06.2010
Środa 31.12.2014 17:25, RE: HTP
Fanda napisał:
Co se týká motorů HTP,tak verzi 40 a 44 kw je třeba se vyhnout,až do roku 2011,kdy už mají stejnou hlavu se čtyřmi ventily,jako motory 47 a 51kw.Osmiventilová verze hlavy bohužel umí nabrat zbytky poškozeného katalizátoru,čímž postupně dojde k poškození vodítek ventilů a jejich následnému podpálení.oprava je dost drahá.Verze 47 a 51 kw tento problém nemají,proto například Polo 44 kw používá již od samého počátku hlavu motoru schodnou s verzí 51 kw,bohužel u Fabie se přešlo na tohle řešení,až od roku 2011.


Stejnou hlavu se 4 ventily??? Co to proboha meleš....40 kW a 44 kW jsou šestiventily, tj. dva na každý válec. 47 a 51 kW jsou 12 ventily, tj. 4 ventily na válec. U silnějších verzí 47 a 51 kW naopak hrozí přeskočení řetezu a je vymalováno... Jinak 40 kW verze v mém Polu už má najeto 280 tkm bez nijak závažných oprav a dalších 200 tkm v pohodě ještě určitě dá...
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.