0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Škodu Fabii II s benzínovým motorem 1,6i 16V?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
saperV
ilość wystąpień14
data registracji12.11.2013
Piątek 15.02.2019 07:31, DSG????
Vždycky jsem na Vašich stránkách četl, že automatická převodovka u motrů 1.6 byla klasika od Aisinu..................modely Fabia a Roomster. Tak kde soudruzi z NDR udělali chybu?
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Piątek 15.02.2019 07:35, Převodovka
DSG, jako vážně? 1.6 byla spárovaná s Aisinem, který já naopak skvělá volba, pokud někdo nechce řadit. Tahle rada o něčem dost svědčí, gratuluju.
reagować
sheogorath
ilość wystąpień527
data registracji27.05.2016
Piątek 15.02.2019 10:05, RE: Převodovka
Dotaz na Skodu tu uz dlouho nebyl
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 15.02.2019 12:59, Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
Abych neuhýbal tématu, tak nejdříve já osobně motor 1.6 MPI považuji za velmi vydařený, jenže ve Škodovkách je tam velké ALE: 1.Je špatně odhlučněný 2.Záhadně může začít brát olej při vyšším nájezdu.
Co se týká Volskwagenů Golf a jeho variant, přesně opak platí: 1.Motor je kultivovaný 2.Zatím jen zřídka bere olej. Proč tomu tak je ? Můžeme jen hádat, ale kamarád od Škody mi kdysi říkal, že nějaké série motorů prostě dostaly horší díly, někdy je to nevhodným olejem atd atd..

Jinak za stejné peníze se dá koupit se stejným motorem Golf V, neváhal bych, případně Focus 2, C-MAX s podobně laděným, motorem 1.6 Duratec.. Prostě vozy jsou o třídu výš kvalitou a výdrží a rozhodně výbavou. Nezavrhoval bych ani základní motorizace PSA 1.4i(ne ta od BMW) a také Renaultí 1.4/1.6.
Ale pro zopakování, měl jsem Fábii II 2010 a řešil jsem
- zalomené káble vedoucí do předních dveří
- potenciometr nastevení teploty
- teklo do kufru, rezerva ve vodě
- vpředu se měnil čep
- vzadu tekly tlumiče
- mizerné odhlučnění vozu
- na dálnici stačí slabší vítr a volant se musí držet i zubama
- velmi velmi mizerné brzdy
- absurdně úzký interiér, dva bytelní chlapi vpředu se na sebe tlačí rameny
- špatná akustika interiéru
- častu až absurdně malá výbava, o ESP ani nemluvě

Za mě bych všemi deseti koupil klidně i Peugeto 207 1.4i, než Fábii II Za stejné peníze lze koupit např. velmi dobře vybavený R.Megane II facelift 1.6 81kw 6-kvalt. I přes pár bolístek, které se dají pořešit, pořád lepší vůz, než Fa2
reagować
Roody
ilość wystąpień1
data registracji15.02.2019
Piątek 15.02.2019 18:36, RE: Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
cytat:
reakce na: BobanHTP, 15.02.2019 12:59 (Abych neuhýbal tématu, tak nej ...)


BobanHTP: motor 1.6MPi v Golfu V nemá nic společného s motorem 1.6 ve Fabii II. Jen namátkou - 8mi ventil vs. 16ti ventil, rozvody řemenem vs. rozvody řetězem...
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Piątek 15.02.2019 21:19, RE: Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
cytat:
reakce na: BobanHTP, 15.02.2019 12:59 (Abych neuhýbal tématu, tak nej ...)


Jedno přísloví praví,že kdo chce lhát ,musí mít dobrou paměť. Původně jsi zde psal,že jsi měl Fabii z roku 2009.Ještě jsem Ti tenkrát oponoval , že v tom roce jsi nemohl koupit vůz s kodem CGPA. Navíc,jak již zde bylo napsáno 1.6 mpi nemá nic společného s 1.6 ve Fabii.Jsou to motory dočista odlišné konstrukce.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 16.02.2019 06:55, RE: RE: Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
cytat:
reakce na: Fanda, 15.02.2019 21:19 (Jedno přísloví praví,že kdo ch ...)


Nicméně má v jednom pravdu. Za cenu Fabie se dají koupit podstatně lepší auta ze stejných let, s podobnou spolehlivostí i servisními náklady. Jen holt neponesou znak s okřídleným šípem...
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Sobota 16.02.2019 11:58, RE: RE: RE: Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
cytat:
reakce na: Pavlik, 16.02.2019 06:55 (Nicméně má v jednom pravdu. Za ...)


S tím souhlasím.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 18.02.2019 09:57, RE: RE: RE: RE: Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
cytat:
reakce na: Fanda, 16.02.2019 11:58 (S tím souhlasím. ...)

Také jsem psal, že jsem měl 2009/12, model 2010, takže s motorem HTP CGPA, který "prý už je vychytaný". Prd nebyl
reagować
palan
ilość wystąpień2
data registracji19.02.2019
Wtorek 19.02.2019 19:36, 1.6 16V
Máme doma 2 fabie se vzpomínaným motorem 1.6 16V.
> jedna je z května 2008, garážovaná, v tuto chvíli najeto 200 000 km. Při plném plynu jsou kolem 3000 otáček slyšet lehce zdvihátka ventilů, ale to je vzhledem k nájezdu normální. Závady nebyly žádné, měněné pouze spotřební díly (brzdové destičky, svíčky, atd.), baterka, vodní pumpa a při 180k km zadní tlumiče (možná kdyby někdo vyměnil uhnilé dorazy i s krytem pístu tlumiče, tak by vydržely déle). Auto jezdilo z poloviny krátké trasy po městě, z poloviny delší trasy kolem 100 km a stále je ve velmi dobrém stavu.

> druhá fábie je listopad 2007, koupena 2017 s najetými 85 000 km. Na autě byly původní letní pneu z výroby (značně shnilé) a baterka rovněž z výroby (stále OK, ale letos před zimou jsem raději vyměnil za novou). Dle stavu se o auto nikdo moc extra nestaral a ani ho negarážoval. Motor je v pořádku, na autě žádné větší závady vyjma rzi kolem osvětlení SPZ (viz níže), měněny v podstatě jen náplně, nějaké spotřební díly a pár drobností (páčka ovládání oken, nefunkční vyhřívání ostřikovačů stěračů, dorazy tlumičů, apod.).

Nevýhodou u auta s 200 000 km je vrzání plastů v interiéru tak na 5 místech, něco vrže když se vytočí motor, něco zase při otáčkách kolem 3500, něco zase na nerovnostech... U druhého zatím vržou asi 2 místa, v podstatě totožná s těmi na prvním autě, když mělo nižší nájezd.

K motoru - klasická 16V atmosféra, kolem 4000 otáček začíná solidně táhnout a motor má i celkem pěkný zvuk. Vinou vyšší konstrukce se při vyšších rychlostech projeví nedotáčivost, ale pokud víš kdy nastane a znáš limity auta, tak tě ničím nevypeče a dá se jet celkem dynamicky. Brzdy (pokud jsou vepředu i vzadu kotouče) se mi zdají až zbytečně naddimenzované, ale zase se člověk nemusí bát, že nezabrzdí. Spotřeba je velmi různá, záleží na stylu jízdy. Dá se jezdit dlouhodobě za 6,5 (klidnější styl jízdy), já mám kombinaci 75% Praha a 25% mimo město (většinou dálnice) ca 7,5 l/100 s dynamičtějším stylem jízdy.
Při zapnutí klimatizace znatelně poklesne krouťák.

Fabie 1, 2 i 3 (do MR tuším 2016/17) má konstrukční vadu - osvětlení SPZ nebylo z LEDek, ale klasických žárovek, které se zahřívaly a tím se prostor pro ně rosil. 99% Fabií kolem osvětlení kufru začíná reznout. Takže je dobré vyměnit hned po koupi za LED a případně vybrousit rezavá místa.

Většinu dílů na autě si člověk dle dílenské příručky zvládne vyměnit sám.

Motor bych doporučil v kombinaci s výbavou SPORT kvůli sedačkám - nebolí z nich záda ani po několikahodinové cestě a zadními kotoučovými brzdami.
Rozhodně bych motor nedoporučil někomu, kdo se ho bude bát vytočit. Při běžné jízdě spektrum 1500 - 2500 otáček postačuje. Při předjíždění je nutno podřadit a poslat otáčky k červené hranici otáčkoměru (4000-5000). V otáčkách se motor úplně v pohodě vyrovná 1.2 TSI se stejnou porcí koní. Pro jízdy po městě nebo v nižším spektru otáček postačí 1.4 16v.
Odhlučnění interiéru při rychlosti nad 100 km je velmi špatné, takže určitě nedoporučuji, pokud má být většina jízd po dálnici.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 19.02.2019 21:53, RE: 1.6 16V
cytat:
reakce na: palan, 19.02.2019 19:36 (Máme doma 2 fabie se vzpomínan ...)


To je mi panečku novinka, že použití klasických žárovek v osvětlení RZ způsobuje korozi. Proč se totéž nestávalo a nestává všem ostatním autům, když LED se používají k osvětlení RZ posledních pár let a především v prémiové třídě.....
Důvod bych hledal spíš v tom, že někdo ve škodovce nebyl úplně simply clever a něco hrubě nedomyslel nebo podcenil. A nejspíš to bylo těsnění sklíčka osvětlení RZ.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Środa 20.02.2019 14:52, RE: RE: RE: RE: RE: Golf V je ve všem lepší, nedá se srovnat ani
cytat:
reakce na: BobanHT.P, 18.02.2019 09:57 (Také jsem psal, že jsem měl 20 ...)


Bobane máš v tom zmatek. 19.8. 2015 jsi psal,že jsi měl jedenáctý měsíc 2009.To rozhodně nemohl být cgpa ,nedal se koupit ani z počátku 2010.
reagować
Plavii
ilość wystąpień1
data registracji04.05.2022
Środa 04.05.2022 11:01, DSG u 1.6 16V?
Autor by si měl zjistit, že DSG se kombinovala pouze s 1.2 TSI, tj.po faceliftu. Předchůdce, motor 1.6 16V 77kw se pároval vždy a pouze s klasickým 6° hydroměničem Aisin, který je obecně hodnocen jako velmi spolehlivý. Sám jsem uživatelem této Fabie
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.