0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupit Fabii nebo Focus prvni generace

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
Jencek
ilość wystąpień91
data registracji09.01.2016
Piątek 22.01.2016 11:10, Koupit Fabii nebo Focus prvni generace
Co bude lepší fabka nebo focus benzinove motory rozpocet 70000
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 22.01.2016 12:24, Focus 1.6 benzín
Zdravím, jako univerzílnější auto vidím Ford Focus 1.6 v benzínu, myslím 74kw. Auto je větší, bezpečnější a má celkem odolný motor. Nevýhodou je koroze, tam si dejte pozor při výběru. Jinak být váma došetřím do 90tis.kč a koupím velmi příjemný Ford Focus II 1.6, který je vlastně pořád moderním autem a spolehlivostí benzínových motorů deklasuje většinu konkurence, koroze už není strašákem a auto lze velmi levně servisovat
Co se týká Fábie, tak v benzínu lze doporučit jen motory 1.4 ať už staré dobré MPI a nebo koncernove 16v. Vyhněte se obloukem motorům HTP ikdyby vám k tomu slibovali hory doly. Tento motor může chvíli jet normálně ale pak přicházejí trable končící vždy velkou generální opravou a nebo prodejem do kovošrotu Fábie se příjemně řídí po městě, ale jinak nenabízí nic lepšího v porovnání s Focusem.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Piątek 22.01.2016 12:41, RE: Focus 1.6 benzín
BobanHTP napisał:
Zdravím, jako univerzílnější auto vidím Ford Focus 1.6 v benzínu, myslím 74kw. Auto je větší, bezpečnější a má celkem odolný motor. Nevýhodou je koroze, tam si dejte pozor při výběru. Jinak být váma došetřím do 90tis.kč a koupím velmi příjemný Ford Focus II 1.6, který je vlastně pořád moderním autem a spolehlivostí benzínových motorů deklasuje většinu konkurence, koroze už není strašákem a auto lze velmi levně servisovat Co se týká Fábie, tak v benzínu lze doporučit jen motory 1.4 ať už staré dobré MPI a nebo koncernove 16v. Vyhněte se obloukem motorům HTP ikdyby vám k tomu slibovali hory doly. Tento motor může chvíli jet normálně ale pak přicházejí trable končící vždy velkou generální opravou a nebo prodejem do kovošrotu Fábie se příjemně řídí po městě, ale jinak nenabízí nic lepšího v porovnání s Focusem.


Jestli je Focus bezpečnější auto bych se hádal, ale jinak souhlas. Focus I za 70t bude jeden z těch lepších, Focus II za 90t bude zase jeden z nejlevnějších.

reagować
Jencek
ilość wystąpień91
data registracji09.01.2016
Piątek 22.01.2016 13:03, focus focus focus
Ano priklanim se spis k focusu ano muzu mit dvojkovy ale za ty prachy bude v chude vybave zatimco jednickovy v plne posledni rocnik
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Sobota 23.01.2016 00:17, Ford Focus I je bezpěčnější než Fábie I - NCAP testy jsou dostupné pro obě auta
Když si přečtete výsledky NCAP testů tak Focus I opravdu více chrání tělo, než Fábie I. Focus II už Fa1 i Fa2 deklasuje Jinak jsou věci, které NCAP nezohledňuje a to je vyšší hmotnost Focusu, což je jenom dobře a také mnohem širší podvozek, navíc víceprvkový, takže v mezní situaci máte větší šanci ještě něco vymyslet
Jinak Fábii I jsem měl sedm let a občas jsem řídil i Focus I 1.6 74kw a bez váhání bych raději bral Focus
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Sobota 23.01.2016 05:44, RE: Ford Focus I je bezpěčnější než Fábie I - NCAP testy jsou dostupné pro obě auta
BobanHTP napisał:
Když si přečtete výsledky NCAP testů tak Focus I opravdu více chrání tělo, než Fábie I. Focus II už Fa1 i Fa2 deklasuje Jinak jsou věci, které NCAP nezohledňuje a to je vyšší hmotnost Focusu, což je jenom dobře a také mnohem širší podvozek, navíc víceprvkový, takže v mezní situaci máte větší šanci ještě něco vymyslet Jinak Fábii I jsem měl sedm let a občas jsem řídil i Focus I 1.6 74kw a bez váhání bych raději bral Focus


Zamyslete se nad tím, jak obě auta odolávají korozi a jaký to může mít vliv na bezpečnost. Pokud nebude ten focus extra zachovalý, průměrná fabie bude dneska pevnější/bezpečnější. Jestliže se podaří ten zachovalý focus sehnat, bude výrazně lepší auto.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Poniedziałek 25.01.2016 10:45, RE: Ford Focus I je bezpěčnější než Fábie I - NCAP testy jsou dostupné pro obě auta
BobanHTP napisał:
Když si přečtete výsledky NCAP testů tak Focus I opravdu více chrání tělo, než Fábie I. Focus II už Fa1 i Fa2 deklasuje Jinak jsou věci, které NCAP nezohledňuje a to je vyšší hmotnost Focusu, což je jenom dobře a také mnohem širší podvozek, navíc víceprvkový, takže v mezní situaci máte větší šanci ještě něco vymyslet Jinak Fábii I jsem měl sedm let a občas jsem řídil i Focus I 1.6 74kw a bez váhání bych raději bral Focus


Dobrý den, napište prosím o některém z vozů recenzi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
Děkujeme, budeme potěšeni.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Poniedziałek 25.01.2016 20:34, RE: Ford Focus I je bezpěčnější než Fábie I - NCAP testy jsou dostupné pro obě auta
BobanHTP napisał:
Když si přečtete výsledky NCAP testů tak Focus I opravdu více chrání tělo, než Fábie I. Focus II už Fa1 i Fa2 deklasuje Jinak jsou věci, které NCAP nezohledňuje a to je vyšší hmotnost Focusu, což je jenom dobře a také mnohem širší podvozek, navíc víceprvkový, takže v mezní situaci máte větší šanci ještě něco vymyslet Jinak Fábii I jsem měl sedm let a občas jsem řídil i Focus I 1.6 74kw a bez váhání bych raději bral Focus


Jaká vyšší hmotnost Focusu? Fábie má pohotovostní hmotnost kolem 1250-1300 kg a focus to samé. Navíc Fábie měla na svůj věk velmi solidní podvozek.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 25.01.2016 23:07, RE: Ford Focus I je bezpěčnější než Fábie I - NCAP testy jsou dostupné pro obě auta
brin napisał:
BobanHTP napisał:
Když si přečtete výsledky NCAP testů tak Focus I opravdu více chrání tělo, než Fábie I. Focus II už Fa1 i Fa2 deklasuje Jinak jsou věci, které NCAP nezohledňuje a to je vyšší hmotnost Focusu, což je jenom dobře a také mnohem širší podvozek, navíc víceprvkový, takže v mezní situaci máte větší šanci ještě něco vymyslet Jinak Fábii I jsem měl sedm let a občas jsem řídil i Focus I 1.6 74kw a bez váhání bych raději bral Focus
Jaká vyšší hmotnost Focusu? Fábie má pohotovostní hmotnost kolem 1250-1300 kg a focus to samé. Navíc Fábie měla na svůj věk velmi solidní podvozek.


Fabia fakt tak těžká není, vždyť je to o třídu menší auto.
V EuroNCAP měla 1055 kg: http://euroncap.blob.core.windows.net/media/8803/euroncap_skoda_fabia_2007_4stars.pdf
Focus 1250 kg http://euroncap.blob.core.windows.net/media/10042/euroncap_ford_focus_2004_5stars.pdf

Focus má o 1* víc a 200kg navíc. Je objektivně o dost bezpečnější.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 25.01.2016 23:34, Focus je segment C, Fábie segment B - oba byli ve svém segmentu na špici
Je to přesně jak píše Petr S, ale Fábii to neuráží, ve svém segmentu byla na špici ve své době. Já měl Fa1 6let a jezdilo se mi s ní velmi dobře i na dálnici. Fo I jsem řídil několikrát a to i na dálnici a je tam znát ten širší podvozek, větší rozvor a hmotnost, dále lepší brzdy a často velmi nadstandardní výbaba která i dnes mile překvapí. S Focusem máte opravdu pocit jistoty i ve vyšších rychlostech, ale třeba i na sněhu u nás Beskydech . Vzadu si sednou dva dospělí opravdu pohodlněji, než ve Fa1. Jinak jak jsem psal, Focus II je ještě o kus dál a kousky z roku 2005 už tak dražší nejsou
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 26.01.2016 01:03, RE: Focus je segment C, Fábie segment B - oba byli ve svém segmentu na špici
BobanHTP napisał:
Je to přesně jak píše Petr S, ale Fábii to neuráží, ve svém segmentu byla na špici ve své době. Já měl Fa1 6let a jezdilo se mi s ní velmi dobře i na dálnici. Fo I jsem řídil několikrát a to i na dálnici a je tam znát ten širší podvozek, větší rozvor a hmotnost, dále lepší brzdy a často velmi nadstandardní výbaba která i dnes mile překvapí. S Focusem máte opravdu pocit jistoty i ve vyšších rychlostech, ale třeba i na sněhu u nás Beskydech . Vzadu si sednou dva dospělí opravdu pohodlněji, než ve Fa1. Jinak jak jsem psal, Focus II je ještě o kus dál a kousky z roku 2005 už tak dražší nejsou


No na špici, asi jak v čem. V té době, kolem roku 2005 už byly auta v segmentu B s 5* EuroNCAP s 9 airbagy včetně kolenního.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 26.01.2016 01:25, RE: Focus je segment C, Fábie segment B - oba byli ve svém segmentu na špici
Petr S napisał:
BobanHTP napisał:
Je to přesně jak píše Petr S, ale Fábii to neuráží, ve svém segmentu byla na špici ve své době. Já měl Fa1 6let a jezdilo se mi s ní velmi dobře i na dálnici. Fo I jsem řídil několikrát a to i na dálnici a je tam znát ten širší podvozek, větší rozvor a hmotnost, dále lepší brzdy a často velmi nadstandardní výbaba která i dnes mile překvapí. S Focusem máte opravdu pocit jistoty i ve vyšších rychlostech, ale třeba i na sněhu u nás Beskydech . Vzadu si sednou dva dospělí opravdu pohodlněji, než ve Fa1. Jinak jak jsem psal, Focus II je ještě o kus dál a kousky z roku 2005 už tak dražší nejsou
No na špici, asi jak v čem. V té době, kolem roku 2005 už byly auta v segmentu B s 5* EuroNCAP s 9 airbagy včetně kolenního.


Fabia I je ale z r. 2001 a v té době to bylo hodně dobré auto. Samozřejmě že auta uvedená v r.2005 byla si trochu dál. Taky je důležité struktura těch hvězd z testu, pokud autu seberou hvězdu za bezpečnost pro chodce je mi to upřímě uplně jedno. Jak to má fabia ale nevím.
Taky by to chtělo dodat že interier Focusu I je, mírně řečeno, trochu jiný. Já se v něm moc dobře necítil, bez ohledu na to jak jezdí. Focus II za tu cenu bude ohnilá pastouška z nějakého fleetu.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 26.01.2016 01:59, RE: Focus je segment C, Fábie segment B - oba byli ve svém segmentu na špici
PetrT napisał:
Petr S napisał:
BobanHTP napisał:
Je to přesně jak píše Petr S, ale Fábii to neuráží, ve svém segmentu byla na špici ve své době. Já měl Fa1 6let a jezdilo se mi s ní velmi dobře i na dálnici. Fo I jsem řídil několikrát a to i na dálnici a je tam znát ten širší podvozek, větší rozvor a hmotnost, dále lepší brzdy a často velmi nadstandardní výbaba která i dnes mile překvapí. S Focusem máte opravdu pocit jistoty i ve vyšších rychlostech, ale třeba i na sněhu u nás Beskydech . Vzadu si sednou dva dospělí opravdu pohodlněji, než ve Fa1. Jinak jak jsem psal, Focus II je ještě o kus dál a kousky z roku 2005 už tak dražší nejsou
No na špici, asi jak v čem. V té době, kolem roku 2005 už byly auta v segmentu B s 5* EuroNCAP s 9 airbagy včetně kolenního.
Fabia I je ale z r. 2001 a v té době to bylo hodně dobré auto. Samozřejmě že auta uvedená v r.2005 byla si trochu dál. Taky je důležité struktura těch hvězd z testu, pokud autu seberou hvězdu za bezpečnost pro chodce je mi to upřímě uplně jedno. Jak to má fabia ale nevím. Taky by to chtělo dodat že interier Focusu I je, mírně řečeno, trochu jiný. Já se v něm moc dobře necítil, bez ohledu na to jak jezdí. Focus II za tu cenu bude ohnilá pastouška z nějakého fleetu.


V roce 2000 měla Fabia 4* crashtest, jiná auta ze segmentu B taky. Co jsem tak koukal, tak je to hlavně z pohledu ochrany řidiče a spolujezdce. Ochrana chodce je mizerná u všech.

Co se týče interiéru, některá auta mi připadají, že mají palubku inspirovanou hodinami od Salvatora Dalí. Jakoby se plasty palubky roztekly ve vysokém žáru. Žádná horizontální nebo vertikální linka. Toto se Fábie netýká, ta má interiér celkem decentní.
reagować
rohYpnol
ilość wystąpień41
data registracji22.09.2008
Wtorek 26.01.2016 13:57, RE: Focus 1.6 benzín
BobanHTP napisał:
Jinak být váma došetřím do 90tis.kč a koupím velmi příjemný Ford Focus II 1.6, který je vlastně pořád moderním autem a spolehlivostí benzínových motorů deklasuje většinu konkurence, koroze už není strašákem a auto lze velmi levně servisovat


Bohužel ani omylem. Focus II je stejná antikorozní mizérie jako Focus I Jisté zlepšení lze vypozorovat až od prvního FL Focusu II, což byl mysím rok cca 2006.

reagować
rohYpnol
ilość wystąpień41
data registracji22.09.2008
Wtorek 26.01.2016 14:02, Záleží na účelu a prioritě
Focus nepochybně mnohem lepší podvozek, prostornost a v zásadě pokud se vyhnete TDCI tak i spolehlivost. Jenže... Focus I má katastrofickou antikorozní ochranu, naopak Fabia I je doslova vzorná - vyjma předního spoje prahu a podběhu, kde 99% je shnilá (což ale jde navrub nevhodné spáře a údržbě, nikoliv samotné antikorozní ochraně...

Takže - pokud chcete auto mít delší dobu, pak bych se na Focus vykašlal, Focus vám shnije. Jedna vyjímka tu je - pokud byste narazil na opravdu zachovalý Focus málo jetý, pak bych se do něj zřejmě odhodlal. Jinak ne. Všechno jde řešit, ale koroze ne.
reagować
Jencek
ilość wystąpień91
data registracji09.01.2016
Wtorek 26.01.2016 16:07, vic fl ??
Focus 2 mel vic fl? Co ja vim jen o roce 08 kdy ma jina svetla
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 27.01.2016 11:17, Focus II po faceliftu nerezene ani náhodou
Zdravím, mám 6let starý Focus II facelift, jezdí v podhůří Beskyd denně, i v soli, a na karosérii není žádná známka koroze. Výfuk je celý stále původní.
Jinak je jenom jeden facelift pro Focus II, o druhém nevím
A naopak do nedávna jsme měli v rodině Fábii II kombi 2009 - rezly dolní panty předních dveří a kupodivu i kolejničky předních sedadel. Potom se nám rozsypal zadní výfukový tlumič a ještě k tomu se natrhl vlnovec
reagować
vratislav.charfreitagFB
ilość wystąpień1
data registracji03.10.2013
Środa 27.01.2016 13:37, Motor 1,2 HTP =
1200 ccm a Hovno To Pojede
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 29.01.2016 07:45, HTP jede dobře
Zdravím, právě že např. HTP CPGPA 51kw jede snad nejlépe ze všech atmosférických 1.2. Zkuste např. 1.2 od Clia nebo Corsy a uvidíte, zejména na dálnici.
Jenže motor se prostě kazí a to hodně, je to škoda, protože jako levná alternativa na popojížedění by byl v pohodě...
reagować
Giorgio
ilość wystąpień814
data registracji09.05.2007
Niedziela 31.01.2016 06:03, RE: HTP jede dobře
BobanHTP napisał:
Zdravím, právě že např. HTP CPGPA 51kw jede snad nejlépe ze všech atmosférických 1.2. Zkuste např. 1.2 od Clia nebo Corsy a uvidíte, zejména na dálnici. Jenže motor se prostě kazí a to hodně, je to škoda, protože jako levná alternativa na popojížedění by byl v pohodě...


:D :D :D No tak nic. Motor 1.2 8V FIRE od Fiatu v poslední evoluci má taky 51 kW, ale daleko kultivovanější chod (protože je 4válec). A taky má předpoklad přežít to HTP několikrát. Má chuť jít do otáček a v otáčkách jede výborně, klidnější řidič naopak může plyn lechtat a tlačit to na spotřebu. Nemluvě o tom, že už starší verze se 44 kW v puntu IIa/b jede srovnatelně se silnějšími HTP ve fabii I (ovšem bez kvílení šicího stroje).
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.