LexusLfa napisał:
Jestli Vám můžu poradit, tak na Stillo hned zapomeňte, Ital je vždy průser. Fabia pro začínajícího řidiče je naprosto v pořádku. ... A když nerozumím vozům, tak se podívejte někde na netu na spolehlivost vozů dle stáří a Stillo bude určitě někde na konci.
Hospodské a internetové kecy, žádná zkušenost. První příspěvek, a hned takový výblitek.
Měl jsem jedničkové fabie: 1.4 MPI combi - spotřeba ve městě 8+ litrů, ale líné to bylo jako veš. Na druhé straně motor to byl asi nesmrtelný. Následně jsem měl krátkou 1.4 16V 55 kW, ovšem v automatu. Spotřeba po městě 10-12 litrů, mimo město okolo 6. Motor byl dobrý, ale automat ho zabíjel. Měl jsem i jeho evoluci 63 kW ve dvojkové fabii, už s manuálem, a tam zase byla spotřeba po městě k 8 litrům a navíc už byl hlučný. Ze všech fabií je první generace nejlepší, to je pravda. A pro začínajícího řidiče je to dobré auto, to je taky pravda. ALE...
Kdo uvažuje o stilu 3P s motorem 1.4, má už odloženo slušnější peníze (tazatel 100 tisíc), protože tahle kombinace už není za 40 tisíc. A stilo je proti fabii daleko lepší auto - větší, pohodlnější a s tímto motorem paradoxně úspornější. Motor 1.4 se dodával až po technickém faceliftu, kdy je stilo samo o sobě značně spolehlivější a ten motor je z benzinových nejlepší volba. Otec měl s tímto motorem kombíka od novoty 4 roky a bylo to bezproblémové auto. Známému jsem skoro stejného sehnal na podzim vyřazeného z firmy s 291 000 km, ale pravidelným servisem (z toho do 260 tisíc autorizovaným, po celou dobu bezproblémové auto, pouze ve 235 tisících byla vyměna ložiska v převodovce - servisní historie prověřena přímo v servisu). Bylo potřeba vyměnit akorát airbox (urvané držáky - chyba nějakého ichtyla, ne auta), 2 obrysové žárovky v zadním víku a vyčistit škrticí klapku. Ano, je načatá lamda, ale zatím to na výměnu není - a při daném nájezdu je to taky údržba, ne závada. Potřeboval jsem teď 2x něco objemnějšího odvézt, na trase 400 km spotřeba 6,1, resp. 6,3 l/100 km na zimákách, po dálnici + ve městě.
Stilo je dobré auto, a právě kvůli LexusLfa a podobným ňoumům je tak levné, díky za ně. Kdo autům nerozumí, kouká se na takzvané "statistiky spolehlivosti" - tedy například tabulky TÜV Report, které vypovídají akorát o tom, že majitel není schopen před STK vyměnit nesvítíci žárovky. O výpovědní hodnotě takových tabulek si kdokoliv může udělat obrázek, když srovná tu takzvanou spolehlivost u "kolínských trojčat" - jsou to stejná auta (mezi fabií hatchback a kombíkem je více rozdílů), přesto se jejich "spolehlivost liší tolik, že v rámci této "statistické chyby" se pak dá v podstatě přeskákat od jednoho konce tabulky na druhý.
Takže rada tazateli: hledat Fiat Stilo 1.4 3P je v pohodě, zaměřil bych se na výbavu Racing, která je pro mladého kluka i vizuálně atraktivní (sportovní 17" kola, tovární spoilery). V tomhle provedení je to i na dnešní poměry pěkné a především bezpečné auto a ekonomickým provozem. Je nutné se akorát mentálně obrnit před kecy typu "je to fiat".