David V napisał:
Postupoval bych tak, že mezi kladný pól baterie a svorku vřadil ampérmetr a změřil si klidový odběr automobilu. Ten by měl být v řádu miliampér na odběr na hodiny a jiná zařízení ve stand-by režimu. Pokud bude proud například 200-500 mA, což by odpovídalo vybití za 3-6 dní, tak bych po jedné vytahoval pojistky a našel okruh se zvýšeným odběrem, a to bych řešil. Kolega v práci si napříkalad zapojoval rádio sám a pohon antény zapojil napřímo, tedy ne přes spínací skříňku a za pár týdnů měl baterku...
Ano, toto by byl logický postup - pro mladšího technicky zaměřeného člověka. Paní ale píše, že jí je 70 let.Myslím, že lítat kolem auta s A-metrem asi nebude pro ni, nicméně toto , co jsi napsal, bych doporučil vytisknout, vzít do S´koda servisu a trvat na tom, aby krok za krokem takto posrtupovali. S tím se nedá než jedině souhlasit. Dovedu si ale představit, jak to v servisu probíhá. Technik (ideálně 18-ti letý rybízekve 3. járu učňáku s mastnými vlasy) vezme V-metr, změří po jízdě napětí na AKB, naměří 12,5V a je to. V pořádku, můžete jet. Ale žádný systematický přístup s vylučováním závad neudělá.
Kdysi jsem sylšel, že fabie (ale dřívější výroba) měly potíže s kabelovým svazkem na levé straně motoru na podběhu, dokonce se to nějak řešilo, docházelo ke zkratům následkem prodření izolace a vybíjení baterií a dalším potížím. Předpokládám, že u nových je tento problém již vyřešen, po letech...
Přeji hodně zdaru při hledání poruch a paní jen doporučuji, trvejte na zde pospasném systematickém hledání závady a hlavně, nenechte se odbýt tím, že vám doporučí zase novou baterii. To je jen šlendrián a vytahování peněz z cizí kaspy.