0
powrót
 

diskuze k tématu: Hledáme spolehlivou ojetinu do 60 tis. Kč.

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, česká vozidla, česká vozidla, německá vozidla, italská vozidla
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Piątek 25.01.2013 09:10, Citroen Xsara Break
Citroen Xsara Break je auto podla vasich poziadaviek. Kufor ma dostatocne velky, ma vyborne motory (benzinovy 1.6, naftovy spolahlivy 1.9D, silnejsi 1.9TD, ale da sa aj 2.0HDI, da sa myslim kupit aj 1.4HDI, ale to bude lenoch), nehrdzavie a je spolahliva. Tak isto je komfortne nastavena pre rodinu, ale podla mna v zakrutach drzi stopu vyborne (mozno som mal len dobre gumy, ale nemal som problem ani s odskakovanim napravy ani nicim podobnym, co sa objavilo v testoch). Na to auto spominam stale, aj ked teraz mam uz C5. Jedina vada na krase je zadna naprava. Pozor na zadne kolesa do A a vrzganie pri nastupovani. Repas ale stoji 300 eur, a je pokoj na dalsich 200k km(podla zatazovania) Viac o nej najdete na fore venovanom tymto autam.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 25.01.2013 10:25, RE: Citroen Xsara Break
Citroenak napisał:
Citroen Xsara Break je auto podla vasich poziadaviek. Kufor ma dostatocne velky, ma vyborne motory (benzinovy 1.6, naftovy spolahlivy 1.9D, silnejsi 1.9TD, ale da sa aj 2.0HDI, da sa myslim kupit aj 1.4HDI, ale to bude lenoch), nehrdzavie a je spolahliva. Tak isto je komfortne nastavena pre rodinu, ale podla mna v zakrutach drzi stopu vyborne (mozno som mal len dobre gumy, ale nemal som problem ani s odskakovanim napravy ani nicim podobnym, co sa objavilo v testoch). Na to auto spominam stale, aj ked teraz mam uz C5. Jedina vada na krase je zadna naprava. Pozor na zadne kolesa do A a vrzganie pri nastupovani. Repas ale stoji 300 eur, a je pokoj na dalsich 200k km(podla zatazovania) Viac o nej najdete na fore venovanom tymto autam.


Já bych přidal ještě "dvojče", P 306 Bk, benzín 1,6 72kW. Příjemná jízda, nenáročné auto, sice s archaickým interiérem, ale i ve 200tkm mně kdysi vše fungovalo tak, jak má. Do uvedeného cenového limitu se tazatel vejde s vybaveným autem (př. okna v el.,ABS, klima, 4xairb.), velkým servisem, repasí zadní elastokin. nápravy, zbyde mu na lambdu a cívku (což je jediný, co dokáže do těch 200tkm odejít - vyzkoušeno na 2 exemplářích), a má min 2 roky klid...
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Piątek 25.01.2013 13:28, Logan
Dacia Logan, bude za ty peníze jedním z nejnovějších a nejmíň ojetých aut. Hlavně to chce auto po FL, kde je ABS sériově a co nejvyšší výbavu. Kočárek by se měl složený vejít. Kufr má 500 litrů.
reagować
pohanka
ilość wystąpień13
data registracji08.01.2013
Piątek 25.01.2013 16:20, Fabia, Stilo
Asi bych koupil Fabii 1,4 v kombiku - velký výběr, má 4hvězdy v crash testu a servis udělá včetně dg. každej garážista a na autě se nemá celkem co pokazit a motor snese LPG. Osobně bych jako příznivce italů volil Fiat Stilo kombi s 1,6, taky 4hvězdy v crash, obrovskej kufr, ale tady je 60tis. málo, chce to tak 20-30tis. přidat. Stilo je podle mne nedoceněný auto, bohužel může dost potrápit elektrika, ale mechanicky odolné a hlavně je levné, protože je to FIAT a ne DAS AUTO f TDI.
reagować
Michal Šrot
ilość wystąpień1
data registracji26.03.2012
Sobota 26.01.2013 13:46, 306
Dle mého názoru nemůžete udělat chybu s Peugeotem 306 kombi...vlastním 1.8 16V a nikdy nebyl žádný problém ani s motorem, ani s ostatními díly...servis brzd apod. potřebuje každé auto...momentálně má nalítáno 220 000 a od 130000 kdy auto vlastním jsem servisoval pouze zmíněné brzdy a před rokem tlumiče. Navíc s tímto motorem se dá jezdit opravdu rychle pokud je třeba. Je opravdu agilní a to hlavně díky relativně nízké hmotnosti. Spotřeba se mimo město pohybuje mírně nad 7 litry. Ve městě to změřené nemám, ale odhadoval bych kolem 9.
reagować
matesaax333
ilość wystąpień11
data registracji13.04.2012
Niedziela 27.01.2013 13:05, re
Osobně bych doporučil Focuse kombi 1.6 benzin.Je to levné a spolehlivé auto a nabízí i pěkné svezení.Sice je tam problém s korozí,ale to na nijak zásadních místech a navíc jsou na tohle auto velmi levné díly.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 31.01.2013 09:16, Hledáme spolehlivou ojetinu do 60tis.Kč - odpověď
Zdravím, do 60 000Kč spolehlivou ojetinu bych mohl doporučit nafťáka Volkswagen Passat Kombi s 1.9 TDI 66kW. Nesmrtelný motor, který vždy pojede, olej se mění každejch 10tis.km (nejlepší do toho je SHELL DIESEL HELIX 10W40), spotřeba max do 6litru. Při koupi tohodle vozidla doporučuji vyměnit rozvody včetně vodní pumpy, olej,filtry a zkontrolovat brzdy, tlaky atd. Nelekejte se případného velkého náběhu km. Říká se, že i auto se 300tis.km jede líp jako samé auto se 150tis.km :D Osobně bych vyral spíše verzi B4 od roku myslím 94 - 96. Je známo že B5 a dál se často kradou :D ;) proto starší verzi :D ale přesto spolehlivou. :)
reagować
martin155
ilość wystąpień6
data registracji28.11.2012
Cztwartek 31.01.2013 13:47, do 60 000
já bych šel do peugeotu 406
auto třídy superbu, HDI jezdí svižně a úsporně, poruchovost malá, ceny oprav normální.
reagować
palinator
ilość wystąpień2
data registracji02.02.2013
Sobota 02.02.2013 10:37, Bludy
Jednak k panu redaktorovi:
U Octavie že to bez 16v nepůjde? Ukažte mi, kolik má jedničková Oct šestnáctiventilů? Pokud vím, tak jeden, 1,4 16v 55 kW a novější modifikace (59, 63 kW?). 1,6 74 kW a 75 kW jsou osmiventily.

matys000:
Kde se vzala ta zaručená jistota, že je do TDI nejlepší na světě Shell Helix Diesel 10W-40? Čím je to podložené, vzhledem k tomu, že se v daných specifikacích oleje mezi sebou liší jen minimálně a to i v měřených parametrech, jako viskozita za studena, tepla a horka, apod.? Mezi oleji je rozdíl jen v ceně (nenabádám přesto ke kupování "marketových" olejů, ale dbát trochu na známost značky. Mogul např. je plně srovnatelný s moderními zahraničními produkty, sám jsem ho dlouho používal, nicméně kvůli ceně v současnosti používám oleje Mobil, Mogul levně sehnat nedokážu. Ve svém AFN po tachometrových 230000 tkm používám Mobil 3000 5W-40, nikomu to nevnucuju, ale dal jsem ho kvůli zimnímu období, že dlouho jezdí studenej. Olej kupodivu přes původní turbo neubývá (klep klep), tak proč ne?
reagować
revis
ilość wystąpień7
data registracji02.10.2008
Sobota 02.02.2013 13:25, Olej
Mluvíš mi z duše, jezdil jsem 10 let s TDI na oleji Mogul M7 ADSIII, cena cca 35 ,- Kč/litr, žádný problém. Kdo chce dobrovolně odevzdat svoje peníze za hezkou nálepku na obalu, nechť tak učiní. A lidi na kvalitní marketing (masážing)dají, o tom je reklama.
reagować
palinator
ilość wystąpień2
data registracji02.02.2013
Sobota 02.02.2013 19:56, RE: Olej
revis napisał:
Mluvíš mi z duše, jezdil jsem 10 let s TDI na oleji Mogul M7 ADSIII, cena cca 35 ,- Kč/litr, žádný problém. Kdo chce dobrovolně odevzdat svoje peníze za hezkou nálepku na obalu, nechť tak učiní. A lidi na kvalitní marketing (masážing)dají, o tom je reklama.


No pozor. Když jsem zmiňoval Mogul a vůbec orientaci podle ceny, myslel jsem tím opravdu srovnání MODERNÍCH olejů, splňujících současné výkonnostní normy. M7ADSIII je už dost starej olej (API SG/CF), navíc viskozity 15W-40. Neříkám, že nefunguje, ale jsou přeci jen lepší oleje. Ta životnost na tento taková nebude. Dle mého názoru jsou ideální moderní motorové oleje (API SL a více), i když je otázka, jak dieselový motor tu zvýšenou specifikaci pro benzinové motory využije (pro diesely jsou normy začínající Cčkem... např. nejběžnější CF). Měly by tam být ale rozdíly v ochraně proti usazování karbonu, čehož bych se na motoru na M7ADSIII docela bál.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 03.02.2013 14:18, Ojetina do 60 tis.
Pokud někdo potřebuje ojeté auto za danou částku,tak vůbec nezáleží na značce.Důležité bude najít auto v přijatelném stavu,aby nový majitel nenasypal do auta v krátké době spoustu peněz pouze na tzv.spotřebáku.Redakce by spíše měla poradit,jak postupovat při koupi,než doporučovat nějaké konkrétní modely.Stejně si myslím,že tyto nesmyslné dotazy si sem stále dokola vymýšlí pouze redakce,aby se zde něco dělo.Dost dobře si nedovedu představit,že by se někdo při výběru spoléhal právě na radu zde na tomto vebu,kde se stejně nic konkrétního nedoví.Za tuhle částku je potřeba prostě dobře vybrat,nehledě na značku.to má smysl pouze u zánovních vozů.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 04.02.2013 00:32, Ne že bych to každému doporučil
...ale těsně po studiu jsem koupil v Ačkách 12 roků starou 626 za 59 tisíc. V jiných bazarech byla dražší a v horším stavu. A bez velkých investic ji měl 7 let. Nicméně bourat bych v takovém autě nikomu opravdu nepřál. Rok výroby to byl 1989, svařená ze 2 kusů (jak jsem se nakonec dozvěděl), ke konci v tom na zvedáku křupalo, to sváření korozi spodku výrazně pomohlo. Nicméně co se týče investic naprostá spokojenost. Prostě japonec (nikdy až nakonec). Motor byť trochu žral olej, tak šlapal jak hodinky a to měl odhadem asi ke 350 tisícům,.

Ale chápu, že leckdo si radši koupí auto, se kterým bude v servisu 4-12x do roka. Ale pořizovací cena bude trošku nižší. A jak se všude tvrdí jsou na něj proti japonci levný náhradní díly, tak o nic nejde. Prostě pravidelné nízké výdaje jsou OK (ztráta osobního času jezděním do servisu nebo ležení pod autem o víkendech je taky OK). Ostatně je to podobná filozofie jako si koupit auto na splátky. Sice nakonec cenu auta přeplatím o desítky procent (hlavně díky předražené pojistce), ale ty nízké pravidelné splátky ty jsou přeci neodolatelné :)
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 04.02.2013 18:36, Mondeo
Ahoj, po velmi dobrych zkusenostech s Fordem Mondeo 1.8TD mohlu orpavdu jen a jen doporucit. Sazka na vetsi jistotu bude benzin 1.8 nebo 2.0. Mluvim o starsi generaci do roku 2000. Krasny kusy koupite mezi 30 - 40 tis, pri trose hledani v teto cene sezenete kus jak kdyby nedavno sjel z vyrobni linky a to pohodli a prostor uvnitr. Teoreticky muzete zkusit mondeo MK3 vyrabeny od roku 2001, ale ja bych se radeji drzel starsiho modelu a usetrene penize si nechal schovane na pojsiteni, eventuelne nakup druhe sady pneu a nejaky ten servis.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień32
data registracji19.11.2024
Poniedziałek 04.02.2013 20:36, RE: Bludy
palinator napisał:
Jednak k panu redaktorovi:U Octavie že to bez 16v nepůjde? Ukažte mi, kolik má jedničková Oct šestnáctiventilů? Pokud vím, tak jeden, 1,4 16v 55 kW a novější modifikace (59, 63 kW?). 1,6 74 kW a 75 kW jsou osmiventily.matys000:Kde se vzala ta zaručená jistota, že je do TDI nejlepší na světě Shell Helix Diesel 10W-40? Čím je to podložené, vzhledem k tomu, že se v daných specifikacích oleje mezi sebou liší jen minimálně a to i v měřených parametrech, jako viskozita za studena, tepla a horka, apod.? Mezi oleji je rozdíl jen v ceně (nenabádám přesto ke kupování "marketových" olejů, ale dbát trochu na známost značky. Mogul např. je plně srovnatelný s moderními zahraničními produkty, sám jsem ho dlouho používal, nicméně kvůli ceně v současnosti používám oleje Mobil, Mogul levně sehnat nedokážu. Ve svém AFN po tachometrových 230000 tkm používám Mobil 3000 5W-40, nikomu to nevnucuju, ale dal jsem ho kvůli zimnímu období, že dlouho jezdí studenej. Olej kupodivu přes původní turbo neubývá (klep klep), tak proč ne?


Petr-Tipcars: Dobrý den, s těmi osmiventily máte samozřejmě pravdu, omluvám se za mystifikaci způsobenou zřejmě erupcemi na slunci. Smyslem bylo nasměrovat zájemce mimo základní benzínové motorizace Octávie.

reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień32
data registracji19.11.2024
Poniedziałek 04.02.2013 20:40, RE: Ojetina do 60 tis.
Fanda napisał:
Pokud někdo potřebuje ojeté auto za danou částku,tak vůbec nezáleží na značce.Důležité bude najít auto v přijatelném stavu,aby nový majitel nenasypal do auta v krátké době spoustu peněz pouze na tzv.spotřebáku.Redakce by spíše měla poradit,jak postupovat při koupi,než doporučovat nějaké konkrétní modely.Stejně si myslím,že tyto nesmyslné dotazy si sem stále dokola vymýšlí pouze redakce,aby se zde něco dělo.Dost dobře si nedovedu představit,že by se někdo při výběru spoléhal právě na radu zde na tomto vebu,kde se stejně nic konkrétního nedoví.Za tuhle částku je potřeba prostě dobře vybrat,nehledě na značku.to má smysl pouze u zánovních vozů.


Petr-Tipcars: Zde se musím redakce, jíž jsem vlastně členem, zastat. Dotazy nám opravdu posílají reální lidé, alespoň tak soudím podle různých mailových účtů, které vídám v redakčním systému. Mimochodem zkraje článku uvádím jinými slovy to samé co Vy: upřednostnit stav před preferovanou značkou se může v tomto případě ukázat jako správné rozhodnutí.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień32
data registracji19.11.2024
Poniedziałek 04.02.2013 21:00, RE: Ne že bych to každému doporučil
Petr S napisał:
...ale těsně po studiu jsem koupil v Ačkách 12 roků starou 626 za 59 tisíc. V jiných bazarech byla dražší a v horším stavu. A bez velkých investic ji měl 7 let. Nicméně bourat bych v takovém autě nikomu opravdu nepřál. Rok výroby to byl 1989, svařená ze 2 kusů (jak jsem se nakonec dozvěděl), ke konci v tom na zvedáku křupalo, to sváření korozi spodku výrazně pomohlo. Nicméně co se týče investic naprostá spokojenost. Prostě japonec (nikdy až nakonec). Motor byť trochu žral olej, tak šlapal jak hodinky a to měl odhadem asi ke 350 tisícům,. Ale chápu, že leckdo si radši koupí auto, se kterým bude v servisu 4-12x do roka. Ale pořizovací cena bude trošku nižší. A jak se všude tvrdí jsou na něj proti japonci levný náhradní díly, tak o nic nejde. Prostě pravidelné nízké výdaje jsou OK (ztráta osobního času jezděním do servisu nebo ležení pod autem o víkendech je taky OK). Ostatně je to podobná filozofie jako si koupit auto na splátky. Sice nakonec cenu auta přeplatím o desítky procent (hlavně díky předražené pojistce), ale ty nízké pravidelné splátky ty jsou přeci neodolatelné :)


Petr-Tipcars: Proti Mazdě nemám vůbec nic, jedná se v současné době o jednu z automobilek, která ještě umí udělat i obyčejné auto zábavné (kupříkladu nová Mazda 3 je až na ten joystick místo plynu velmi hravé a komunikativní auto, přestože ve verzi 1,6i jí prostě chybělo několik desítek koní do optimálního stavu). Ale vyzdvihovat koupi 12 let staré totální bouračky pod článkem, kde se lidi ptají, čím vozit rodinu (!!!) do 60.000Kč...Mimochodem s většinou z doporučených vozů mám nějakou zkušenost a nepřijde mi, že by to byli adepti na neustálé návštěvy servisu. U starších Japonců to máte složité, i když nejsou zrovna složení ze dvou a více aut. Dostupnost servisu v našich podmínkách prostě není tak komfortní, jako u vyloženě mainstreamových ojetin. A je velmi individuální, co donutí člověka k návštěvě servisu. Někoho až nepojízdnost auta například. Nebo prošláplé brzdy na technické (mám ze spolehlivého zdroje). Nebo roztržený brzdový kotouč (viděl jsem). Nebo výfuk vláčený za autem ku potěše spoluobčanů (vídám často). Nebo přidřená ložiska na rozvodech (slýchám často). Přitom jsou to všechno auta: voňavky jak malované. Taková auta jsou sice smutnou vizitkou svých majitelů, ti ale žijí v blahé iluzi toho, že auto se má servisovat, až když se definitivně zastaví. A já šel v radě cestou dostupného servisu, nikoli cestou koupě exotiky a pak modlení se, aby se neporouchalo něco, na co se musí buď dlouho čekat nebo na co se musí sahat neobvykle hluboko do kapsy. Ostatně ani Japonce jsem nezavrhl tak docela...

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 05.02.2013 01:11, RE: Ne že bych to každému doporučil
cz9998 napisał:
Petr S napisał:
...ale těsně po studiu jsem koupil v Ačkách 12 roků starou 626 za 59 tisíc. V jiných bazarech byla dražší a v horším stavu. A bez velkých investic ji měl 7 let. Nicméně bourat bych v takovém autě nikomu opravdu nepřál. Rok výroby to byl 1989, svařená ze 2 kusů (jak jsem se nakonec dozvěděl), ke konci v tom na zvedáku křupalo, to sváření korozi spodku výrazně pomohlo. Nicméně co se týče investic naprostá spokojenost. Prostě japonec (nikdy až nakonec). Motor byť trochu žral olej, tak šlapal jak hodinky a to měl odhadem asi ke 350 tisícům,. Ale chápu, že leckdo si radši koupí auto, se kterým bude v servisu 4-12x do roka. Ale pořizovací cena bude trošku nižší. A jak se všude tvrdí jsou na něj proti japonci levný náhradní díly, tak o nic nejde. Prostě pravidelné nízké výdaje jsou OK (ztráta osobního času jezděním do servisu nebo ležení pod autem o víkendech je taky OK). Ostatně je to podobná filozofie jako si koupit auto na splátky. Sice nakonec cenu auta přeplatím o desítky procent (hlavně díky předražené pojistce), ale ty nízké pravidelné splátky ty jsou přeci neodolatelné :)
Petr-Tipcars: Proti Mazdě nemám vůbec nic, jedná se v současné době o jednu z automobilek, která ještě umí udělat i obyčejné auto zábavné (kupříkladu nová Mazda 3 je až na ten joystick místo plynu velmi hravé a komunikativní auto, přestože ve verzi 1,6i jí prostě chybělo několik desítek koní do optimálního stavu). Ale vyzdvihovat koupi 12 let staré totální bouračky pod článkem, kde se lidi ptají, čím vozit rodinu (!!!) do 60.000Kč...Mimochodem s většinou z doporučených vozů mám nějakou zkušenost a nepřijde mi, že by to byli adepti na neustálé návštěvy servisu. U starších Japonců to máte složité, i když nejsou zrovna složení ze dvou a více aut. Dostupnost servisu v našich podmínkách prostě není tak komfortní, jako u vyloženě mainstreamových ojetin. A je velmi individuální, co donutí člověka k návštěvě servisu. Někoho až nepojízdnost auta například. Nebo prošláplé brzdy na technické (mám ze spolehlivého zdroje). Nebo roztržený brzdový kotouč (viděl jsem). Nebo výfuk vláčený za autem ku potěše spoluobčanů (vídám často). Nebo přidřená ložiska na rozvodech (slýchám často). Přitom jsou to všechno auta: voňavky jak malované. Taková auta jsou sice smutnou vizitkou svých majitelů, ti ale žijí v blahé iluzi toho, že auto se má servisovat, až když se definitivně zastaví. A já šel v radě cestou dostupného servisu, nikoli cestou koupě exotiky a pak modlení se, aby se neporouchalo něco, na co se musí buď dlouho čekat nebo na co se musí sahat neobvykle hluboko do kapsy. Ostatně ani Japonce jsem nezavrhl tak docela...


No však jsem psal, že bych to né každému doporučil. Jsem rád že jsme to s rodinou ve zdraví přežil. Navíc se jednalo o dobu kolem roku 2001 a tehdy jsem to 12 leté auto kupoval (r.v. 1989), plánoval jsem to auto tak na 1-2 roky původně. To byla jiná situace než dnes. Dnes se doufám už ani nevyplatí auta svařovat. Zlaté české ručičky se doufám už věnují hodnotnějším věcem než tomuhle řemeslu. Ale kdo ví. Jinak nepolemizuju s článkem. Jen že i starší auto se dá provozovat relativně levně, ale asi to chce mít i kliku. A tu jsem asi měl. Kupodivu i s dalšími auty.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.