0
powrót
 

diskuze k tématu: Focus II 1.6 16v nebo Fabia II 1.6 16v

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
Milky
ilość wystąpień1
data registracji08.05.2016
Niedziela 08.05.2016 09:49, Focus II 1.6 16v nebo Fabia II 1.6 16v
Zdravim, posledni dobou nachazim prakticky stejne inzeraty (rozumejte ceny, najezd, motor, rok vyroby) jen v jednech je Fabie a v druhych Focus. Oba hatchbacky. Jak je mozne, ze Fabia stoji cca stejne? Stejny rok, +- stejne najeto a motory 1.6 16v? To Focus tolik ztraci hodnotu, ze stoji stejne jak o tridu niz Fabie? Co by podle vas bylo lepsi? Jezdim vetsinou sam, tak 60/40 mesto/mimo. Focus je robustnejsi, ale zase bezmala o 200kg tezsi. A Fabie ma do mesta vhodnejsi velikost. A jak by to bylo za par let s hodnotou? Udrzi si ji Fabia lip nez Focus?
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 09.05.2016 23:32, Ford Focus je o třídu lepší, Fábie maximálně do města a okolí
Ahoj, obě auta znám velmi dobře. Prakticky nevím, jestli je na Fábii II, kterou jsem měl 6 let, vůbec něco lepší, než ve Focusu II, který mám také Opravdu doporučuji projet obě auta a to pořádně. První věci které si všimnete je krásně prosvětlený interiér Focusu díky velkému čelnímu sklu, oproti tomu ve Fábii máte pocit výhledu z tanku, malé sklo a neskutečně úzký interiér vyvolávají stísněný pocit.
Druhá rána příjde stabilitou podvozku, tam Focus patří na špici i ve svém segmentu, natož v porovnání s segmentem B. Třetí rána jsou přední sedačky, opět Focus má velké pohodlné, Fábie se snaží, ale jsou prostě malé a tím nenabízejí ten komfort na delších cestách. Čtvrtá rána jsou brzdy, Focus brzdí o řád lépe, opět oceníte na dálnici a nebo v dešti. Pátá rána je bezpečnost, není problém koupit Focus s 6xairbagy, ESP, navíc podívejte se na mapu poškození těla v NCAP testech, Focus je o třídu výše.
Fábie II trpí poddimenzovanou přední nápravou a čas od času se přelomí dráty vedoucí do předních dveří, jinak bývá spolehlivá, jenže to právě i Focus V zimě si o 200kg těžší, snad o 14cm širší Focus mnohem více udělá pořádek i na nesolených cestách u nás v Beskydech. Opět rozdíl v stabilitě na sněhu je o řád lepší ve Focusu, když přídáte široký interiér s příjemnými sedačkami, moc agumentů pro Fábii nezbývá
Pak je tu ještě jedna věc, ryze subjektivní - Focus je prostě radost řídit
Jinak Fábie si drží cenu lépe než Focus, otázkou je, jestli kvůli tomu kupovat horší auto
reagować
gravestone
ilość wystąpień105
data registracji14.02.2016
Wtorek 10.05.2016 06:47, RE: Ford Focus
BobanHTP napisał:
Ahoj, obě auta znám velmi dobře. Prakticky nevím, jestli je na Fábii II, kterou jsem měl 6 let, vůbec něco lepší, než ve Focusu II, který mám také Opravdu doporučuji projet obě auta a to pořádně. První věci které si všimnete je krásně prosvětlený interiér Focusu díky velkému čelnímu sklu, oproti tomu ve Fábii máte pocit výhledu z tanku, malé sklo a neskutečně úzký interiér vyvolávají stísněný pocit.Druhá rána příjde stabilitou podvozku, tam Focus patří na špici i ve svém segmentu, natož v porovnání s segmentem B. Třetí rána jsou přední sedačky, opět Focus má velké pohodlné, Fábie se snaží, ale jsou prostě malé a tím nenabízejí ten komfort na delších cestách. Čtvrtá rána jsou brzdy, Focus brzdí o řád lépe, opět oceníte na dálnici a nebo v dešti. Pátá rána je bezpečnost, není problém koupit Focus s 6xairbagy, ESP, navíc podívejte se na mapu poškození těla v NCAP testech, Focus je o třídu výše. Fábie II trpí poddimenzovanou přední nápravou a čas od času se přelomí dráty vedoucí do předních dveří, jinak bývá spolehlivá, jenže to právě i Focus V zimě si o 200kg těžší, snad o 14cm širší Focus mnohem více udělá pořádek i na nesolených cestách u nás v Beskydech. Opět rozdíl v stabilitě na sněhu je o řád lepší ve Focusu, když přídáte široký interiér s příjemnými sedačkami, moc agumentů pro Fábii nezbývá Pak je tu ještě jedna věc, ryze subjektivní - Focus je prostě radost řídit Jinak Fábie si drží cenu lépe než Focus, otázkou je, jestli kvůli tomu kupovat horší auto


Musím reagovat. Focus má snad nejhorší sedačky ve své třídě a ty z Fabie jsou proti nim zlaté. Fordí jsou hrozně krátké, bez bočního vedení a prakticky neseřiditelné. Nepiště zde prosím takové nepravdy a o tomto problému si můžete něco dočíst i na zdejším fóru. O pohodlnosti a příjemnosti nemůže být řeč. Když skončíte delší jízdu, musíte se jít nejdříve někam rozhýbat tělo.S ostatním souhlasím a podvozek je opravdu velice slušný.
Další fordí specialitou (tady už po celé modelové řadě) je ne nesmyslně široký středový sloupek-drtič kolena a na toto se opravdu špatně zvyká. S autem jsem jezdil a vím o čem píši a skutečně nevěřím že můžete být se sedačkami spokojen. Byl to hlavní důvod proč jsem se auta zbavil.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 10.05.2016 11:33, Asi máte jiný Focus :-)
Asi máte jiný Focus než já. Mám 2009 facelift Trend plus a sedačky jsou ve všech směrech větší a pohodlnější než ve Fábii II ambient. Můj kamarád má Focus 2006 GHIA a opět sedačky větší a o třídu pohodlnější než v mé bývalé Fábii II.
Jinak jak jsem psal tazateli, je dobré obě auta projet ať si udělá svůj názor
Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek


reagować
gravestone
ilość wystąpień105
data registracji14.02.2016
Wtorek 10.05.2016 13:27, RE: Asi máte jiný Focus :-)
BobanHTP napisał:
Asi máte jiný Focus než já. Mám 2009 facelift Trend plus a sedačky jsou ve všech směrech větší a pohodlnější než ve Fábii II ambient. Můj kamarád má Focus 2006 GHIA a opět sedačky větší a o třídu pohodlnější než v mé bývalé Fábii II.Jinak jak jsem psal tazateli, je dobré obě auta projet ať si udělá svůj názor Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek


Já měl Focus II 1,6 TDCi/66 kW v kombíku z roku 2007 a sedačky byly hrůzostrašné. Porovnání s Fabií není relevantní, to je úplně jiné auto.

Přikládám ještě odkaz na nedávný článek Focus I:
http://www.tipcars.com/magazin-ford-focus-a-186-000-km-na-konte-8222.html



reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Wtorek 10.05.2016 13:43, RE: Asi máte jiný Focus :-)
gravestone napisał:
BobanHTP napisał:
Asi máte jiný Focus než já. Mám 2009 facelift Trend plus a sedačky jsou ve všech směrech větší a pohodlnější než ve Fábii II ambient. Můj kamarád má Focus 2006 GHIA a opět sedačky větší a o třídu pohodlnější než v mé bývalé Fábii II.Jinak jak jsem psal tazateli, je dobré obě auta projet ať si udělá svůj názor Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek
Já měl Focus II 1,6 TDCi/66 kW v kombíku z roku 2007 a sedačky byly hrůzostrašné. Porovnání s Fabií není relevantní, to je úplně jiné auto.Přikládám ještě odkaz na nedávný článek Focus I:http://www.tipcars.com/magazin-ford-focus-a-186-000-km-na-konte-8222.html


Porovnání relevantní je, a to velmi, když se tazatel mezi těmito dvěma auty rozhoduje. Naopak odkaz na jedničkový focus s úplně jiným motorem mi nepřijde úplně relevantní.

A co si tak matně pamatuju na testy dvojkové fabie, tak novináři vytýkali hlavně široký středový tunel u "lepších" radií. Na tohle je nejlepší, aby si tazatel obě auta někde v klidu pořádně prolezl...
reagować
gravestone
ilość wystąpień105
data registracji14.02.2016
Wtorek 10.05.2016 14:13, Sedačky Focus
KoobaS napisał:
gravestone napisał:
BobanHTP napisał:
Asi máte jiný Focus než já. Mám 2009 facelift Trend plus a sedačky jsou ve všech směrech větší a pohodlnější než ve Fábii II ambient. Můj kamarád má Focus 2006 GHIA a opět sedačky větší a o třídu pohodlnější než v mé bývalé Fábii II.Jinak jak jsem psal tazateli, je dobré obě auta projet ať si udělá svůj názor Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek
Já měl Focus II 1,6 TDCi/66 kW v kombíku z roku 2007 a sedačky byly hrůzostrašné. Porovnání s Fabií není relevantní, to je úplně jiné auto.Přikládám ještě odkaz na nedávný článek Focus I:http://www.tipcars.com/magazin-ford-focus-a-186-000-km-na-konte-8222.html
Porovnání relevantní je, a to velmi, když se tazatel mezi těmito dvěma auty rozhoduje. Naopak odkaz na jedničkový focus s úplně jiným motorem mi nepřijde úplně relevantní.A co si tak matně pamatuju na testy dvojkové fabie, tak novináři vytýkali hlavně široký středový tunel u "lepších" radií. Na tohle je nejlepší, aby si tazatel obě auta někde v klidu pořádně prolezl...


Tak ještě naposled. Reagoval jsem na to, že BobanHTP pochvaloval sedačky ve Focusu. Z osobní zkušenosti s těmito sedačkami mohu prohlásit, že jsem na horších asi neseděl a všechny ostatní jsou lepší. Nikdy bych si právě kvůli tomu Focus nekoupil, služební auta si člověk ale někdy nevybírá. Motor i podvozek u tohoto auta byl naopak povedený.
reagować
Clark
ilość wystąpień4
data registracji19.05.2016
Cztwartek 19.05.2016 02:53, RE: Sedačky Focus
gravestone napisał:
KoobaS napisał:
gravestone napisał:
BobanHTP napisał:
Asi máte jiný Focus než já. Mám 2009 facelift Trend plus a sedačky jsou ve všech směrech větší a pohodlnější než ve Fábii II ambient. Můj kamarád má Focus 2006 GHIA a opět sedačky větší a o třídu pohodlnější než v mé bývalé Fábii II.Jinak jak jsem psal tazateli, je dobré obě auta projet ať si udělá svůj názor Fábie II je přímo specializovaná na drcení kolene řidiče, zejména pokud máte jako já originál rádio DANCE Focus pří mé výšce 180cm nic takového nevykazuje, ale možná máte jinou postavu, než já Středový sloupek je široký, protože si to Focus může dovolit, cca o 14cm širší auto než Fábie už holt něco snese, navíc je velmi příjemné neatakovat ramenem a nebo při řazení pěkty rukou, spolujezdce jak se mi stávalo ve Fábi Ale Fábie si nikdy na třídu C nehrála, takže svůj úkol ve městě plní dobře...Na dálnici už to není moc bezpečná jízda, obzvláště při silném bočním větru, kdy prakticky permanentně musíte korigovat volant a tak Brno-Frýdek-Místek může být docela adrenalinový zážitek
Já měl Focus II 1,6 TDCi/66 kW v kombíku z roku 2007 a sedačky byly hrůzostrašné. Porovnání s Fabií není relevantní, to je úplně jiné auto.Přikládám ještě odkaz na nedávný článek Focus I:http://www.tipcars.com/magazin-ford-focus-a-186-000-km-na-konte-8222.html
Porovnání relevantní je, a to velmi, když se tazatel mezi těmito dvěma auty rozhoduje. Naopak odkaz na jedničkový focus s úplně jiným motorem mi nepřijde úplně relevantní.A co si tak matně pamatuju na testy dvojkové fabie, tak novináři vytýkali hlavně široký středový tunel u "lepších" radií. Na tohle je nejlepší, aby si tazatel obě auta někde v klidu pořádně prolezl...
Tak ještě naposled. Reagoval jsem na to, že BobanHTP pochvaloval sedačky ve Focusu. Z osobní zkušenosti s těmito sedačkami mohu prohlásit, že jsem na horších asi neseděl a všechny ostatní jsou lepší. Nikdy bych si právě kvůli tomu Focus nekoupil, služební auta si člověk ale někdy nevybírá. Motor i podvozek u tohoto auta byl naopak povedený.

,,,,,,,,
Fabii bych s Focusem vůbec nesrovnával, je to rozdíl jako mezi prakem a řízenou střelou, u našeho Focus II, 12/08, 1.6, 100 HP, benál jsou sedačky pohodlné, středový tunel je opravdu široký a dlouhánům může dělat problémy, jízdní vlastnosti nesrovnatelné, rozměry také, výborné brzdy a skvěle naladěné ESP. Vyhřívané př. okno a elektrochromatické vnitřní zrcátko, bezvadný senzor deště a pod. chutná. Vnější zrcátka bez konkurence! Proti Fabce nic nemám ale pokud mám na výběr z těchto dvou, vždy to bude Focus. Je mně jedno jak drží nebo ztrácí cenu, chci jezdit bezpečně, pohodlně a mít z toho taky trochu radost, to se u Fabky nikdy nestalo. Moc ale záleží na tom co od auta kdo čeká, jaké vlastnosti vyžaduje a také nač ho bude používat. Tisíc lidí = tisíc názorů. S Fíkem to Fabce natřu na jakémkoliv povrchu za jakéhokoliv počasí. DD Levnější servis a díly jsou příjemným bonusem. Na závěr, motor 1,6 je vychytaný, spolehlivý a jede jako čert, spotřebu neřeším. PS: velký mínus je absence šestého kvaltu ale kdo dodržuje rychlostní limity, nebude mít problém.

reagować
kiblik007
ilość wystąpień1
data registracji28.10.2015
Cztwartek 14.07.2016 22:45, Motorizace a bezpecnost
Co se tyka motoru je na tom focus docela dobre da se vybrat z benzinovych 1.6, 1.6TIVCT ,1.8 ,2.0.
Dva nejsilnejsi maji retez, takze odpada nutna investice do rozvodu. Naopak TIVCT je po teto strance dost narocna, vymena rozvodu prijde na 12-14 000Kc. S dynamikou je to u 1.6-1.8 podobne az 2.0 je vyrazne silnejsi.
Z hlediska bezpecnosti je volba Focusu naprosto jasna. Nedavno jsem byl nucen vlezt do fabie a preparkovat ji o par metru vedle na najezd. Hruza a des me polila pri predstave, ze by do me ve fabii nekdo naboural. Citil jsem se jak sardinka v plechovce s tloustkou plechu 0.1mm. Kdysi jsem taky jezdil fabii ale tohle jsem si vubec neuvedomil, dokud jsem nezacal jezdit focusem. Oproti fabii je focus jako obrnnene vozidlo.
Podvozek fabie neni spatny ale ohnuta lesenarska trubka na zadni naprave, neni nic moc. Srazi fabii o dve tridy zabavnosti nize. Focus 2 vzdy s viceprvkem je spicka.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.