Pepe napisał:
Roman AX napisał:
Pepe napisał:
jup48 napisał:
xtrox napisał:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.
Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.