cytat:
reakce na: mufik.martin, 13.08.2018 06:25 (V okolí mám několik motorů 1,6 ...)
V předchozí firmě 2x OII Tour 1.6 MPI, obě od novoty otřesně braly olej, podle autorizáku škodovky v normě. Oprava mimo autorizák naceněna na 70 tisíc za každou, s možný "pokusným" mezistádiem za 25 tisíc. Jedna se odprodala, jak byla, při 40 000 km, do druhé se lil olej jako do průtokáče a oprava se zvažovala.
V současné firmě 4 běžné OIII s 2.0 TDI (103 kW) v poolu, z toho dvě berou olej ve velkém i při nájezdu pod 70 000 km. Tak se vozí láhev v kufru. Zajímavé je, 1.6 TDI v rapidu tohle nedělá a silnější 2.0 TDI (135 kW) v RS verzi taky ne. A dlužno taky říci, že ty dvě problematické jsou vyrobeny ve stejnou dobu, ale odlišnou od těch neproblematických.
Chápu, že v tom množství motorů, co VW produkuje, může mít sem tam špatnou "šarži", ale buď je těch šarží moc, nebo holt máme smůlu. A když člověk zagooglí, zjevně nejsme sami. Oproti tomu je nějaké odkapávání oleje na italském motoru opravdu sranda. Zatímco u VW si člověk tahá sirku, jestli ho čeká generálka, u Fiatu ví, že prostě jen vymění pár těsnění - ale že to bude muset udělat natuty.