0
powrót
 

diskuze k tématu: Motor 2.0i ve Fabii - co je zač?

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Piątek 12.10.2018 22:46, Já jsem byl spokojen
Je to klasický osmiventlový dvoulitr VW z 80. let s velmi spolehlivou mechanikou ( to spíše zazlobí převodovka). Elektronika a čidla jsou ale moderní a po letech může něco zazlobit, pak je potřeba servis, který rozumí diagnostice.
Má slušný zátah a excelentně rychlou odezvu na plynový pedál v nízkých otáčkách, v 50 km/h se řadí nejvyšší převod a pak už to jen pluje krajinou. Výkon 85 kW ale není na těžkou Fabii nějak ohromující.
Má překvapivě dobrou spotřebu na delších trasách, na krátké popojížďky a v městě ale sežere dost.
reagować
cmk
ilość wystąpień21
data registracji24.10.2006
Wtorek 16.10.2018 10:17, 2.0MPi
Je to motor, který v roce 1999 přišel do Octavie a o něco později do Fabie.
Původ je skutečně v 80. letech. 8ventilová technika znamená lepší zátah od spoda a vyšší spotřebu nahoře. Ale na jízdu je to hodně "pohodový" motor.
Oproti 1.2 TSi či 1.0 TSi o výkonech přes 80kW to je takové uhlazenější.
Když se jezdí úsporně, žere ten 2litr o něco víc, když se na to šlape, žere o něco míň.
Žádný turboefekt. Na dálnici, když se na to ještě ve 160ti šlápne, hezky zrychluje ke 200. Kopec nekopec. Já bych naopak řekl, že ta Fábie byla s tímhle motorem ve svě době skoro "přemotorovaná".
Nevýhoda tohoto motoru je, že po nějaké době (250.000km+) začne brát olej.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Środa 17.10.2018 19:07, RE: 2.0MPi
cytat:
reakce na: cmk, 16.10.2018 10:17 (Je to motor, který v roce 1999 ...)


Většina těch motorů žere olej už při sjezdu z výrobní linky, je to jejich vlastnost. Já jsem doléval asi litr na 10 tkm celou dobu (od 130 tkm do 320 tkm), spotřeba nerostla.
Zajímavostí je, že ten motor se dodnes montuje do mimoevropských verzí VW Jetta.
reagować
Papi123
ilość wystąpień4
data registracji16.07.2020
Cztwartek 16.07.2020 11:53, 2.0MPI
Neni pravda, ze se jedna o motor z 80. let, jak se casto papouskuje. Ma stejny objem i vykon a castecne z nej vychazi, ale pochazi z modernejsi konstrukcni rady EA113 a byl odvozen z 1.8 20V, ktery nahradil (jeho pribuznym je 1.6 8V/75kW s hlinikovym blokem).
Motor z 80. let byl rada EA827 a odlisoval se hlavne pomocnym hridelem v rozvodovem mechanismu, ktery pohanel rozdelovac a olejove cerpadlo, na EA113 tento hridel a jeho uchyceni zcela chybi, na jeho miste je pouze cerpadlo chladiciho okruhu
reagować
cmk
ilość wystąpień21
data registracji24.10.2006
Cztwartek 16.07.2020 12:20, RE: 2.0MPI
cytat:
reakce na: Papi123, 16.07.2020 11:53 (Neni pravda, ze se jedna o mot ...)


Ne, ze bych se chtel uplne hadat. Ale 2.0i je rozhodne uplne jiny motor, nez hlinikova 1.6ka. A myslim, ze v zakladu vychazi ne z 1.8ky, ale ze stareho 2litru, akorat se pridala lepsi elektronika, zpetne vedeni vyfukovych plynu apod...
Davalo se to do Fabie, Octavky i Superba.
reagować
Papi123
ilość wystąpień4
data registracji16.07.2020
Cztwartek 16.07.2020 12:46, RE: RE: 2.0MPI
cytat:
reakce na: cmk, 16.07.2020 12:20 (Ne, ze bych se chtel uplne had ...)


Ono tech 1.6 bylo vice, ta o ktere jsem psal, se davala do Octavie. Byl to jiny motor, nez 1.6/55kW a od nej odvozene 16V.

Kdyby 2.0 vychazel ze stareho dvoulitru, mel by zmineny pomocny hridel. Dvoulitr ve Fabii ho nema, misto nej je jen remenice vodniho cerpadla a olejove cerpadlo ma pohon retezem, stejne jako 1.8.

Tyto informace se daji nalezt ve skodovackych studijnich materialech.
reagować
cmk
ilość wystąpień21
data registracji24.10.2006
Cztwartek 16.07.2020 12:54, RE: RE: RE: 2.0MPI
cytat:
reakce na: Papi123, 16.07.2020 12:46 (Ono tech 1.6 bylo vice, ta o k ...)


No ja prave rozporuji ale tu 1.6ku 74/75kW - to je uplne jiny (motor, nez 2.0MPi).
To, ze byla litinova 1.6ka s 55kW, co se davala uz do Feldy a take do Octavky, samozrejme vim, ale to je zase uplne jiny motor.
Pokud by byl odkaz na ten studijn imaterial, budu rad. Ja ziju od roku asi 1999, kdy se to zacalo davat do Octavky, ze to byla zmodernizovana verze 2litru z Audi z 80. let.
reagować
Papi123
ilość wystąpień4
data registracji16.07.2020
Cztwartek 16.07.2020 13:02, RE: RE: RE: RE: 2.0MPI
cytat:
reakce na: cmk, 16.07.2020 12:54 (No ja prave rozporuji ale tu 1 ...)


Prime odkazy sem radeji davat nebudu, ale pdf lze nalezt na ulozto vyhledanim "19 - motory" a "30 - motory" 19 popisuje motory 1.6 a 1.8 (primo je uvedena "geometricka shodnost bloku motoru"), 30 motor 2.0.

Ona rada EA113 jako celek vychazi z EA827 (stejne jako dieselove rady), takze tam spolecne znaky jsou.. udajne existovala i 1.8 20VT s blokem EA827.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Piątek 17.07.2020 12:18, RE: RE: RE: RE: RE: 2.0MPI
cytat:
reakce na: Papi123, 16.07.2020 13:02 (Prime odkazy sem radeji davat ...)


Koncernové motory byly vždycky "skládačka" s postupným, ale neustálým vývojem. Těžko jde přesně určit, co je původní EA827, co je novější EA113 a co je nejnovější EA888.
Dvoulitr přišel jako úplně poslední EA827, takže je takovým můstkem k novějším motorům. Je jasné, že původní verze pro podélnou zástavbu v Audi 80 s nějakým prehistorickým Digifantem se dost liší od moderních verzí pro příčnou zástavbu a Euro 4/5.
reagować
Papi123
ilość wystąpień4
data registracji16.07.2020
Poniedziałek 20.07.2020 12:02, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 2.0MPI
cytat:
reakce na: Tycoon, 17.07.2020 12:18 (Koncernové motory byly vždycky ...)


Taky byl dvoulitr posledni, co byl nahrazen. Do Golfu 3,5 Cabrio se v Evrope daval do konce 90. let - v nekterych variantach jeste se starou hlavou, ktera mela vyfukove i saci kanaly na jedne strane.

Ve Fabii a Octavii uz je jiny blok, hlava i vse kolem
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.