0
powrót
 

diskuze k tématu: Automobilové dilema - Citigo nebo Golf?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
sansk8
ilość wystąpień2
data registracji22.02.2017
Cztwartek 23.02.2017 10:01, Automobilové dilema - Citigo nebo Golf?
Dobrý den,

rád bych zde místí diskutující požádal o názor týkající se automobilové volby, před kterou se nyní nacházím. Budu se snažit sáhodlouze nerozepisovat a rovnou přejít k věci.

Aktuálně vlastním vozidlo Škoda Citigo, r. v. 12/2013, 44kw, 3 dv.. Pro koupi Citiga jsem se rozhodl během studia VŠ především z důvodu ekonomických úspor a mechanické spolehlivosti ročního vozu, kterou navíc jistí tovární záruka do 12/2017. Jelikož dosud žiji pouze s přítelkyní, tak i velikost auta v rámci možností dostatečná a jsem spokojen. Auto má najeto cca 55t km a cena vozu se na trhu pohybuje okolo 140 tis. Kč.

Nyní se mi naskytla příležitost odkupu vozidla z podnikání a to konktrétně VW Golf 1.4 TSI 90 kW, r. v. 12/2009, hatchback. Golf má najeto 135t km a po celou dobu jeho provozu je mi známa jeho servisní historie. Vozidlo je velmi pěkné jak po technické, tak vizuální stránce. Jediné co vůz trápí, jsou chrastící rozvody (před prodejem mám přislíbenou výměnu), při pouštění spojky pod vysokou zátěží občas „pískne“ ložisko spojky (dle mechanika jak samotná spojka, tak setrvační v pořádku – proto nemám řešit) a drobný únik klimatizace, který však nelze opakovaně najít (dle osobní zkušenosti stačí jednou za dva roky za cca. 300 Kč dofouknout a vykašlat se nahledaní). Cena vozidla by byla 170 tis. Kč.

V současnosti již normálně pracuji a můj měsíční nájezd se pohybuje do 1000km, kdy je cca 15 km/den dojíždění do práce a zbytek děla pojíždění po výletech a podobně. Včetně nárazových dovolených bych tedy roční nájezd odhadl na cca. 13 000 km. Vozidlo využívám povětšinou s přítelkyní ve dvou a plánuji ho mít ještě 3 roky. Poté plánuji vozidlo prodat a částku použít jako akontaci pro automobil již více rodinný.

Čistě ekonomicky mi samozřejmě jako lepší volba vychází Citigo, avšak jsem člověk, pro kterého jsou auta velkým koníčkem a rád se s nimi i „řidičsky“ svezu.

Otázka tedy zní: Zachovat se logicky a zůstat u úsporného, spolehlivého Citiga nebo se zachovat méně logicky a jít do pocitově většího kusu auta, které není tak úsporné a s větším rizikem oprav, avšak lépe uspokojí mojí motoristickou duši?

Tak co? Mělnili byste?

Děkuji za názory.

Tomáš Jůda
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 23.02.2017 10:27, Zajímavé
Tenhle dotaz nějak nedokážu rozšifrovat.
Je tam několik protimluvů, se kterými si neumím poradit.
Tak předně je zvláštní, že člověk, pro kterého jsou auta velkým koníčkem se ptá na obecném fóru a měl by vědět, že u motorů TSI je potřeba se mít na velkém pozoru kvůli rozvodům a karbonování.

Za druhé se rád řidičsky sveze, ale chce vyměnit slaboučký "pinpongáč" za o něco silnější "tenisák". Tomu taky moc nerozumím.

A za třetí na to buď mám a jsem ty prachy ochoten utratit nebo na to mám a nejsem ty prachy ochoten utratit nebo na to nemám.

Já bych si nechal Citigo, dokud mě nic netlačí, přišetřil (aspoň 50 tKč/rok) a pak bych si pro rodinné účely pořídil:
1.) liftback střední třídy
2.) kombi střední třídy
3.) kombi nižší střední třídy

To skákání na 3 roky do Golfa mi přijdou vyhozené peníze.
reagować
sansk8
ilość wystąpień2
data registracji22.02.2017
Cztwartek 23.02.2017 11:20, RE: Zajímavé
Mým cílem bylo z dotazu nedělat slohové cvičení, a proto chápu, že nezasvěcení mohou v některých pasážích trochu „pátrat“.

V reakci na Váš komentář:

1) O autech opravdu něco vím a nemoci motorů TSI jsou mi samozřejmě známé. Co se karbonování týče, tak auto bylo ježděno celou bodu s VIF a proto se u motoru se 130t km a s vidinou tříletého provozu opravdu neobávám. Co se rozvodů týče tak jak jsem psal výše, před koupí budou vyměněny za komplet novou sadu.

2) Druhý bod tak trochu souvisí s bodem třetím. Nejde ani tak o to jestli na to mám nebo nemám. V tomto konkrétním případě na to mám a měl bych i na lepší kousky, nicméně již nežiju pouze sám a mám bohužel i jiné finanční priority než si koupit např. moji vysněnou MX-5 Mk4. Přechod ze Citiga na Golfa po řidičské stránce vnímám jako posun bez toho, abych měl pocit že „šidím“ mé nejbližší na úkor svého osobního potěšení.

Nabídka odkupu je pro mě lákavá tím, že mohu koupit velmi slušné auto za cenu, která se pohybuje o cca. 20t – 30t Kč pod průměrem a zároveň si mohu řidičsky „polepšit“ (nehledě na budoucí tempo cenového propadu obou vozů). To co jsem od diskuze očekával je třeba jiný úhel pohledu, než jaký mám já. Od toho si myslím, že diskusní fóra jsou.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 23.02.2017 11:55, Úhel pohledu
Tak svůj úhel pohledu dle předloženého zadání jsem nastínil a ani po předložení dalších informací se, myslím, zásadně nemění.
Řekněme, že technický stav máte podchycený, dostanete známé auto za cenu o 20-30 tKč nižší než za stejné na volném trhu. Ano, může to mít smysl a auto klidně nějakou dobu poslouží jako rodinný vůz s jedním potomkem.
Já se na to díval optikou problematického motoru TSI, kde po dalších 50 tkm může být situace úplně jiná.
Další věc je, že bych určitě provozoval přímovstřik na 100 oktanový benzín, kde už jsou i detergenty (údajně) a na VIF bych se vybod, ale je můj úhel pohledu.
reagować
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Cztwartek 23.02.2017 14:02, RE: Automobilové dilema
sansk8 napisał:
...Aktuálně vlastním vozidlo Škoda Citigo ... velikost auta v rámci možností dostatečná a jsem spokojen...


Chce si upřímně říct, jestli jsi skutečně s citigem spokojený nebo si to jenom namlouváš, protože jezdí levně.

Já bych do výměny šel hned bez velkého přemýšlení, a to jen z důvodu, že jezdit miniautem mi není příjemné.

Pokud jsi vyrovnaný s vícenáklady (doplatek, vyšší spotřeba, vyšší pov+hav), šel bych do toho, řidičsky si polepšíš, dynamika proti citigu nebe a dudy, nájezd máš malý, rozvody nové, závad bych se nebál. Golfa vždy dobře prodáš.
reagować
xxondysxx
ilość wystąpień45
data registracji16.04.2015
Cztwartek 23.02.2017 14:17, záleží na tvých prioritách
Můj názor je, pokud chceš mít větší radost z jízdy než v citigo tak si golfa kup, ale nečekej že ti ho tady budem doporučovat a chválit s tímto motorem. Osobně bych šel svojí cestou, to co chci a pak ale musím očekávat třeba několikanásobně dražší servis než u citigo. Kolega z práce preferuje auta s full výbavou a nevadí mu že jsou 13 let stará, a mají nákladný servis. Já jezdím zánovním rapidem a stačí mi to,pořizovací ceny našich aut jsou podobné. Jde jen o to si sám ujasnit co chceš ty. Musím uznat že svezení je lepší v jeho autě na pocit a radost z jízdy ale mě zase vyhovuje nenákladný servis a mladý rok výroby, tak si to rozhodni dle toho co ti víc vyhovuje.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 24.02.2017 12:45, RE: Automobilové dilema - Citigo nebo Golf?
sansk8 napisał:
Dobrý den,rád bych zde místí diskutující požádal o názor týkající se automobilové volby, před kterou se nyní nacházím. Budu se snažit sáhodlouze nerozepisovat a rovnou přejít k věci.Aktuálně vlastním vozidlo Škoda Citigo, r. v. 12/2013, 44kw, 3 dv.. Pro koupi Citiga jsem se rozhodl během studia VŠ především z důvodu ekonomických úspor a mechanické spolehlivosti ročního vozu, kterou navíc jistí tovární záruka do 12/2017. Jelikož dosud žiji pouze s přítelkyní, tak i velikost auta v rámci možností dostatečná a jsem spokojen. Auto má najeto cca 55t km a cena vozu se na trhu pohybuje okolo 140 tis. Kč.Nyní se mi naskytla příležitost odkupu vozidla z podnikání a to konktrétně VW Golf 1.4 TSI 90 kW, r. v. 12/2009, hatchback. Golf má najeto 135t km a po celou dobu jeho provozu je mi známa jeho servisní historie. Vozidlo je velmi pěkné jak po technické, tak vizuální stránce. Jediné co vůz trápí, jsou chrastící rozvody (před prodejem mám přislíbenou výměnu), při pouštění spojky pod vysokou zátěží občas „pískne“ ložisko spojky (dle mechanika jak samotná spojka, tak setrvační v pořádku – proto nemám řešit) a drobný únik klimatizace, který však nelze opakovaně najít (dle osobní zkušenosti stačí jednou za dva roky za cca. 300 Kč dofouknout a vykašlat se nahledaní). Cena vozidla by byla 170 tis. Kč.V současnosti již normálně pracuji a můj měsíční nájezd se pohybuje do 1000km, kdy je cca 15 km/den dojíždění do práce a zbytek děla pojíždění po výletech a podobně. Včetně nárazových dovolených bych tedy roční nájezd odhadl na cca. 13 000 km. Vozidlo využívám povětšinou s přítelkyní ve dvou a plánuji ho mít ještě 3 roky. Poté plánuji vozidlo prodat a částku použít jako akontaci pro automobil již více rodinný.Čistě ekonomicky mi samozřejmě jako lepší volba vychází Citigo, avšak jsem člověk, pro kterého jsou auta velkým koníčkem a rád se s nimi i „řidičsky“ svezu. Otázka tedy zní: Zachovat se logicky a zůstat u úsporného, spolehlivého Citiga nebo se zachovat méně logicky a jít do pocitově většího kusu auta, které není tak úsporné a s větším rizikem oprav, avšak lépe uspokojí mojí motoristickou duši?Tak co? Mělnili byste?Děkuji za názory.Tomáš Jůda


Ahoj, TSI motory první generace jsou časovanou bombou, kolegovi v práci nepomohla ani výměna řetězů, chrastí vesele dál, jde o to že ony trpí i dalšími neduhy, možná by bylo dobré si pročíst nějaké forum o Golfu 1.4 TSI.
Za 170tis. kč koupíš pěkné auta s mnohem spolehlivějším motorem, ať už Golf 1.4 /1.6 MPI nebo Ford Focus II facelift 1.6 atd. Rozhodně s touhle motorizací nepříjde tolik problémů a účtenek
Já bych neopovrhoval ani VW Polem 1.4 nebo Fordem Fiestou 1.4 atd...
reagować
PatM
ilość wystąpień199
data registracji07.08.2016
Piątek 24.02.2017 15:10, ...
Jestli nevíš co s těmi 170 tisíci tak mi je dej, protože to bude mnohem lepší než je utratit za 7 let starýho Golfa s chrastícím řetězem Já bych raději koupil třeba 4-5 roků starýho Megana, ale nebude mu chrastit řetěz a nejspíš nebude mít ani ty další závady no
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 24.02.2017 15:26, Přesně tak
To si myslím také, za 170tis.kč jde koupit pěkný Megane 1.6 nebo Peugeot 308 I gen, s atmosférickými motory. Rovněž Honda Civic nebo i Jazz- motory i převodovky držáky.
Opravdu varuji, TSI 1 genereace jsou aušus...
reagować
Radek H.
ilość wystąpień5
data registracji10.04.2016
Niedziela 26.02.2017 17:01, Za mne setrit a pak koupit neco vetsiho
Dobrý den. Golfa vi 1.4 tsi 90 kw jsem vlastnil 5 let. Kupoval jsem ho v roce 2010 a prodaval v roce 2015.
S autem jsem byl velmi spokojeny, jak s vykonem, tak s jizdnimi vlastnostmi a zpracovanim. S retezem jsem problemy nikdy nemel a pokud se rozvody opravi, tak uz je klid, protoze maji silnejsi napinak a i pokud se neco stane, tak nepreskoci. Zakarbonovani motoru prichazi spolecne s tim jak se s autem jezdi, pokud jsou to couracky po meste, tak se motor zakarbonovava. Vymena rozvodu stoji 10 000 i s praci v autorizovanym servise. Ja osobne bych si nechal ciigo a setril bych si na neco vetsiho. At udelate cokoliv, stastnou ruku pri rozhodovani. Radek
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Niedziela 05.03.2017 12:52, RE: Za mne setrit a pak koupit neco vetsiho
Radek H. napisał:
Dobrý den. Golfa vi 1.4 tsi 90 kw jsem vlastnil 5 let. Kupoval jsem ho v roce 2010 a prodaval v roce 2015. S autem jsem byl velmi spokojeny, jak s vykonem, tak s jizdnimi vlastnostmi a zpracovanim. S retezem jsem problemy nikdy nemel a pokud se rozvody opravi, tak uz je klid, protoze maji silnejsi napinak a i pokud se neco stane, tak nepreskoci. Zakarbonovani motoru prichazi spolecne s tim jak se s autem jezdi, pokud jsou to couracky po meste, tak se motor zakarbonovava. Vymena rozvodu stoji 10 000 i s praci v autorizovanym servise. Ja osobne bych si nechal ciigo a setril bych si na neco vetsiho. At udelate cokoliv, stastnou ruku pri rozhodovani. Radek


Poločas rozpadu TSI motorů je cca 150tis.km. Opravy jsou drahé. Nic proti, ale prostě konkurence nabízí spolehlivější motory a nebrání se tak často druhovýrobě.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.