0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Auto – včera, dnes a zítra – díl X.

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.09.2005 09:07, Řídící jednotka
Mám takové tušení, že se tady zaměňuje pojem řídící jednotka a čidlo. Auto má přece vždy jen jednu řídící jednotku, která sbírá informace z čidel (třeba jich může být i 15) a na základě naměřených hodnot řídí vstřikování paliva a podobně.
Když tak mně opravte ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.09.2005 10:00, RE: Řídící jednotka
Riccardo napisał:
Mám takové tušení, že se tady zaměňuje pojem řídící jednotka a čidlo. Auto má přece vždy jen jednu řídící jednotku, která sbírá informace z čidel (třeba jich může být i 15) a na základě naměřených hodnot řídí vstřikování paliva a podobně.
Když tak mně opravte ...
To, co máš na mysli, je řídící jednotka motoru. Moderní vozy však obsahují více řídících jednotek pro různé účely, např. vozy s automatickou převodovkou mají i řídící jednotku převodovky, která sice spolupracuje s ŘJ motoru, ale jinak je to samostatné zařízení (samozřejmě mohou tyto dvě ŘJ být spojeny do jednoho, záleží na výrobci). Pak máš třeba ŘJ klimatizace (u vozů s automatickou klimoškou), ŘJ vykonávající funkci palubního počítači, ŘJ ovládající airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a odpojující v případě nárazu palivo a elektriku, ŘJ pro ABS a EBD a další a další. Je to v podstatě zasíťovaný distribuovaný počítačový systém, kde každý uzel systému má na starosti něco jiného a vzájemně si pomáhají tím, že si předávají různé provozní informace.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.