MaClaud napisał:
je videt ze ctes tenhle serial poprve! ostatne jestli chces nakou recenzi tak tam mas tip na ojetiny fabie....
Tyto články jako kdyby spadly ze stolu tiskového oddělení Škody, známého svojí nesoudností. Autor publikace, z níž je čerpáno, se ještě u vývoje favorita skutečně věnoval tomu, co nás nejvíce zajímá - tj. úskalím, která museli vývojáři překonávat, konstrukčním chybám, které bylo nutné odstranit až v průběhu vývoje či je nebylo možné odstranit vůbec a majitel vozu se s nimi musí smířit. Od vstupu VW do Škody však již jen pochlebuje. Každý holt musí být z něčeho živ.
Čeština je krásný jazyk a umožňuje vhodnou volbou přídavného jména vystihnout stav věcí. Proč nebyla u Octavie zmíněna morbidně vysoká spotřeba motoru 1,8i 20V (jenž byl kvůli tomu později upraven a pak zcela vyřazen), strašlivou spotřebu oleje u některých motorů 2,0 MPI (u nichž kdosi opačně namontoval pístní kroužky) či záludné jízdní vlastnosti některých verzí (dle typu použitých tlumičů a pneumatik)? U fabie neměl být opomenut nejapný software ŘJ motorů 1,4 MPI z počátku výroby (cukaly, nejely, strašlivě baštily), nešťasné řešení příčného stabilizátoru s rozpadajícím se osazením a třeba zbytečný dvoulitrový motor, jenž musel být asi na půl roku stažen z nabídky, protože se přehříval. Zavazadelník 248 l byl po negativních reakcích veřejnosti i tisku chvatně přeměřen na 260 l. Tiskovému oddělení Škody se s podporou pochlebovačných médií podařily již různé psí kusy, třeba vydávat felicii za nový model, ač byla jen face-liftem favorita. Třeba takový Svět Motorů se nestydí napsat oslavnou ódu na crash test Octavie v Euro NCAP, kde dosáhla v čelním nárazu stejného score, jako malý Fiat Panda a se čtyřmi hvězdičkami se nemůže měřit s moderními kompakty.