anonym napisał:
souhlasim, bmw 320d s výkonem 110kw je určitě mnohem lepší a výkonově určitě nezůstane za toledem pozadu. Hlavne opotrebeni motroru 1,9TDI PD s výkonem 150koní je hrozné. Proste se VW snažil udělat výkonem konkurenceschopný motor vozum BMW a ostatním, ale moc se mu to nepovedlo. Tentokrat s panem Vaculíkem nelze souhlasit, nema pravdu.
No chtělo by to recenzi upravit na současný stav. Když jsem koncem roku 2000 řídil poprvé leona s TDI (110 kW), alcelerovalo to určitě lépe než BMW E46 320d, které tehdy (a pak ještě rok) mělo 100 kW a vstřikování VP44, ne common-rail. Ta 110 kW verze BMW bude akcelerací srovnatelná, v jiných ohledech jistě lepší.
Praktická spotřeba 6,5 l/100 km vychází z týdenního testování (celkem 1600 km) počátkem roku 2002. Jezdil jsem navíc dost svižně. TDI mělo ještě vysoký kompresní poměr a tudíž vysokou termodynamickou účinnost, dnešní diesely mají kompres nižší, klidnější chod, vyšší specifické výkony (vyšší možné přetlaky turba), ale horší účinnost.
BMW 330d mělo tehdy ještě 135 kW a dost díru pod 2000 min-1, přepočet hmotnost/výkon vychází u něj i seatu vlastně nastejno. Z klidu mu seat pár metrů dokonce naložil, poté na dálnici 330d opravdu již bez námahy ujede. To je odvěká vlastnost všech BMW - na dálnici jsou neporazitelné, i jejich diesely mají působivou gradaci výkonu.
Podle mne Váš nesouhlas s mými slovy je dán váhami vzduchu, které již po 30-ti tisícíh km nejsou ještě třeba vyloženě špatné, ale horní rozsah hltnosti již nenaměří a motor zkrátka nejede na plný plyn. Já jezdil s autem v pořádku, na kvalitní naftu a nad jeho akcelerací žasli tehdy všichni kolegové i kamarádi.
Nicméně je jasné, že TDI 110 kW bylo poslední vzepětí staré techniky, zbrusu nové motory (BMW) mají logicky větší potenciál (a v případě BMW mají i lepší materiály a výrobní technologie - holt Steyer)